Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A
Solutie
  • cristianus2017

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Buna ziua dragi forumisti,
Din momentul in care am achiziționat masinuta Opel Zafira 2.0 DTI, Y 20DTH din 2002, m-am inscris in Clubul Opel pentru a afla cat mai multe despre problemele si rezolvarile care pot aparea in functionarea noii mele achizitii ,desi, sperand doar sa ajut si sa nu am neaparat nevoie de ajutor.
Acestea fiind spuse, vin cu problema pe care o are masina.
Am vazut-o, mi-a placut, am verificat-o( test compresie la motor, vazut pe dedesupt de scurgeri, directie, suspensie) totul bine.
Baiatul ce o vindea mi-a spus ca a schimbat bujiile pt ca pornea cam greu si a gasit o bujie rupta, alta au rupto ei, au demontat, inlocuit garnitura de chiulasa, bujii noi etc ... masina mergea bine.O scot pe strada, merge de rupe asfaltul, trage bine, suna bine motorul, nu scoate fum, nu trancane. O platesc, facem acte. Devine a mea.Vine RAR-ul, il trece fara mari interventii. Acum astept pt inmatriculare definitiva 2 (doua) luni. Ies numerele definitive si incep sa umblu, fara probleme, 2 zile. A treia zi dau sa pornesc.... nimic. Invartea dar nu cupla.Chem haiducii sa vedem ce are. Zice domnule, masina nu se alimenteaza, haideti sa schimbam filtrul de carburant ca sigur nu a fost schimbat, zic ok. Daca tot schimbam hai sa luam si de ulei si ulei si de aer si de motorina. Si le schimba baietii in atelier, si apoi se chinuie sa o porneasca dar o fac in vre-o 10 min( cu spray) asta a fost maxim pentru mine.cum cu spray? ma gandesc la antiperspirant ca ar face acelasi lucru anyway. Ies de acolo, o opresc, o pornesc fara probleme. Ajung acasa iar opresc si pornesc fara probleme. Dupa aprox 2 ore imbarc copchiii si nevasta si hai sa plecam la bunici sa le aratam achizitia. Nu porneste. Dau la automat 10 minute, vreo 40 de incercari pana moare electromotorul. Eu de ciuda am tot dat,fara sa mai gandesc la consecinte. De aici incepe de fapt problema.
Sun pe altcineva sa imi rezolve electromotanu, o impingem la vale, porneste, spun de pornirea greoaie, zice sa oprim la piese auto sa luam o supapa de sens si o rezolvam cat ai zice peste, ajungem la magazin, scot pe liber, apare mesaj pe ecran ceva de nivelul la ulei, apoi se aprinde becul rosu, si se si opreste din senin motorul. Verificam joja, curata (fara ulei) sarim pe burta sa vedem balta de ulei, nimic, sun nevasta sa se uite unde era masina parcata, nimic. Cumpar ulei, punen, tragem masina, porneste, ajunge baiatul la garaj si incepe sa demonteze, scoate electromotorul, curata, zice ca nu trebuie sa schimb carbunii, asambleaza, pune la loc tot si da la automat, deci a rezolvat. Ok zic hai sa puna supapa, si scoate baiatu si pune el furtun de la el si pompa manuala si incepe sa dea la ea si ce sa vezi, motorina neagra. NEAGRA. Zice ca nu e bine, desi a pornit. Eu vad ca numarul de km de parcurs a crescut de la 320 la 460 da zic ca na a stat la relanti mai mult si poate a calculat altfel. Scoate joja din nou cat am mai cautat io pe net cauze la motorina neagra si ce sa vezi , sub minim. Sun un cumatru ce asa fost pe la Nissan la Iasi si intreb care-i faza. Zice ca pompa de inalte e de vina ca altfel nu ar ajunge ulei in motorina si trebuie dusa la reparat. Ok din nou zic hai sa o duc acasa si mai vad eu. Masina a stat pornita vre-o 2 ore inainte sa plec de la garaj. Si dupa ce mai pune omul Eneos 10w40 de la el vreo 3 l plec. Am parcurs 2 km si se tureaza masina mea de o ia naiba. Bag in treapta 5 si o innec, trag pe dreapta, si alti 20 participanti la trafic la fel, ca am umplut comuna de fum, si sun sa intreb ce ar avea. Baiatul la care am fost a zis ca mi-a luat-o turbina pe ulei si e gata. Trebuie reconditionata sau alta. Am lasat masina acolo si am plecat. A doua zi merg la altcineva din iasi care repara Opel la Opelis, tipul a zis ca ar fi oringurile de la injectoare cauza uleiului in carburant dar mai intai tre sa rezolvam turbina. Maine ar trebui sa o duc la el desi este foarte ocupat si a zis sa o duc dar sa nu il stresez. Ma anunta el cand se apuca de ea si ma tine la curent cu ce face doar ca nu mi-a zis nimic de costuri. Am tot intrebat prieteni, cunostinte, alti mesteri care nu se baga la Opel ca omul ar fi punct ochit, punct lovit si nici de ala care te lasa porno.
Imi cer un milion de scuze pentru lectura pe care a-ti fost nevoiti sa o faceti dar asa cred ca se poate exprima cel mai bine problema, cauzele , frustrarea si nenorocul meu. Va intreb respectuos, are rost sa cheltui €1000 sa o repar si sa o vand sau sa o pastrez.
Va multumesc.

Aceasta discutie are un raspuns marcat ca solutie la problema expusa.
Sari direct la Solutie

Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Nu vad pe ce ar trebui sa dai 1000 E.
Oringurile de la injectoare costa cam 150 lei si o turbina s.h. cel mult 300 lei.
Turbina de 2.0 e cu geometrie fixa, nu se strica asa usor. Ai avut ghinion. Bine ca ai oprit-o repede.
  • cristianus2017

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Buna. Multumesc de raspuns. Oringurile la injectoare ar fi cel mai fericit lucru care se poate intampla. Dar eu intreb: oare sunt ele? Cei mai multi au spus de pompa, si ca ar fi nevoie de reconditionare pfff, 2000 ron. Iar turbina sh am gasit cu 400 ron ceea ce e o gura de aer proaspat dar cat tine oare? De reconditionat turbina mea + manopera 1800 ron iar daca mai pun demontat tot pe acolo si montat la loc apoi alt ulei , garnitura chiulasa, platforma, pfff se incarca mult factura dar anyway, cine are un calcul mai concret si poate sa ma descalte cu mai multa precizie.
Accept orice sfat de bun simt.
Cu respect.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
turbina are un coleg din sibiu de vanzare (Adi Terinte 0743016110 pe la 220ron parca cu tot cu galerie si ii spui ca ai numarul de telefon de la mine). Cat despre partea cu uleiul problema este clar de la acele semeringuri de sub talpa injectorului.
ATENTIE! cand le vei schimba sa schimbi si saibele de cupru de sub injectoare si mai ales atentie la strangerea la talpa injecotorului (se strange cu 360° doar dupa ce au fost apropiate). apoi scoti motorina din rezervor si faci bypas la retur si tur intr-o sticla de 2 l fara sa incluzi si filtrul si o pornesti asa si o lasi la relanti sa vezi daca se mai coloreaza motorina. Nu uita sa schimbi si surubul din capatul axului cu came care se strange foarte tare si recomandabil ar fi si golirea tachetilor hidraulici inainte sa pui totul la loc.
Nu dispera, nu este dracu' asa de negru dar ai avut cumva ghinion...
P.S. Inainte de a monta noua turbina trebuie verificate si tevile care aduc uleiul la aceasta si returul care se intoarce in motor de la ea... Vezi ca il ai pe colegul dancuciureanu in Iasi care este tatic la motoarele de opel si poate te ajuta el. Ia legatura cu el pe forum. Succes.
Daca mai ai intrebari nu ezita sa scris si te sfatuim cum sa iesi din impas rapid si fara prea mare cheltuiala...
Skip ads

  • cristianus2017

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor. Masina a fost inviata. Intradevar, cum bine a spus mikyboy cauza tuturor problemelor a fost oringul de sub talpa injectoarelor.
Acest blestemat de oring mi-a distrus turbina si axul cu came.
Niste oringuri ce costa 135Ron si nu au fost inlocuite de cel de la care am cumparat masina desi a umblat acolo, au produs pagube de 2120Ron . Defalcat-1000Ron reconditionat turbina(garantie 6 luni), 350Ron-ax cu came,135Ron-oringuri, ulei,filtru ulei,filtru carburant+manopera 400Ron.
Nu stiu daca este prematur sa-l laud pe cel care a rezolvat problema mea dar cu riscul de a fi suspendat si chiar si prematur o voi face. Dl. Ludovic de pe Str. Valea Adanca din Iasi, este un profesionist, atelierul e super echipat, (comparatie cu taticul de Opeluri din Iasi care mi-a fost recomandat si dupa intalnirea cu el m-am lamurit care este diferenta) vorbeste frumos cu omul, explica tot ce este de explicat.Desi foarte ocupat, se vad aliniate masinile la poarta(majoritatea OZN-uri) care intra pe banda rulanta si ies de acolo cu problemele rezolvate.
P.S. Domnule Dan Ciucureanu, cu siguranta cititi forumul, sunteti "destept" si probabil rezolvati multe probleme, dar un simplu "ma cauti ca e interesul tau" nu ma determina sa ma intorc la dumneata, interesul e comun, interesul este relatia intre prestator si client. Iar faza cu bautura'n mufa si cu , amicul cu trusa de scule in mana(Newman din Seinfield care a beut 2 paharele sa aiba curaj sa spele vasele) m-a dat pe spate maxim, nu mai spun ca trebuia reparata masina mea pe prispa casei la un alt amic. Asta nu e profesional de loc. Alcoolul strica tot. O stim cu totii.
Imi cer din nou scuze pentru lectura care sunteti nevoiti sa o faceti dar mie doar imi place sa scriu. Seara frumoasa.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
bine ca ai rezolvat problema si mai ales bine ca ai revenit cu solutia pentru a stii si altii pe viitor la ce sa fie atenti. sa urmaresti o perioada nivelul de ulei si eventual dupa 2-3000 km sa desfaci filtrul de motorina la capac si sa te uiti daca mai are urma de ulei in el. daca este doar putin innegrita motorina atunci este ok ca la ce motorina avem noi nu ma mira...
  • CCatalin505

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor,de curand am achiziotionat o Zafira A,2.0 Dti Y20DTH 2002 din Danemarca cu probleme la conductele diesel masina nu pornea absolut deloc,facut comanda in tara le schimb si am pornit masina(abia acum o cumparasem,ca asa stabilisem cu Danezul,o cumpar dupa ce o pormesc)sunet frumos al motorului doar o mica "huruiala"in partea curelei de accesorii.trec cu vederea fac un test,ma uit peste tot bat palma si plec,observasem inca de la inceput martorul cu cheita aprins,in drum spre casa am observat ca ma limita la 3000 de ture.
Din acest moment stiam ca in 2 saptamani trebuie sa plec in Romania,timp in care schimb debitmetrul,schimb de ulei,filtru de ulei,curatat EGR,scoase mufe senzori dati cu spray de contacte etc.DISPARE MARTORUL CU CHEITA,se duc 2 saptamani plec spre Romania si prin Cehia se aprinde din nou martorul cu cheita,am oprit,pornit verificat mufe etc.cat am stiut ca nu sunt mecanic.nu se mai stinge si ajung in tara cu bine dar ce i drept mai greu,eram limitat la 3000 de ture si putere ioc(viteza maxima 130km/h oarecum in vale).
A doua zi merg la mecanic pune tester si spune;bujii,egr si pompa injectie,desface admisia,curata schimb sensorul de presiune de pe admisie,verifica bujiile,2 rupte in chiulasa.dispare eroare egr sterge celelalte dispare martorul cu cheita.se aprinde din nou in 300 de metri,pune tester si singura problema ramane doar pompa de injectie,spune mecanicul ca e partea electronica dusa,il rog sa mi spuna codul si spune ca nu.vreau sa o repar la el ma costa 250€ daca nu sa i dau 250 ron pe ce mi a facut el si restu ma priveste.îi dau 250 ron si plec.Acum dragi colegi de pe forum,maine imi ajunge OP-COM cu fan curier ca eu cred ca imi va fi util.masina o tin pt.mine,intreb pe la cateva dezmembrari si spune ca e 150€ pompa si e buna are codul cu 015 la final si ca trebuie sa stiu si eu ce serie are pompa mea.maine o sa incerc sa citesc codul fara a o desface.da eu vreau sa va intreb ca eu nu am vazut pe tester la mecanic ca ar fi pompa.Masina ar mai porni daca ar fi dusa partea electrica de la pompa?Si altceva de cand mi s a aptins ultima data martorul cu cheita cand inchid masina complet bateria moare complet cam in 2-3 ore,asa ca tot iau borna seara sau cand stau mai mult cu ea oprita.Scuzati Romanul meu dar am vrut sa dau cat mai multe detalii,revin cu orice rezolvare.Seara buna tuturor si drumuri bune!
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Bine ai venit.
Citeste erorile si spune codurile ca sa stim de unde incepem.
Daca motorul porneste usor, pompa n-are nimic.
E bine ca ai curatat admisia.
N-am inteles daca ai scos bujiile rupte sau nu. Daca nu le-ai scos, planifica-ti o excursie pana la Urziceni la @Bunicu, sa ti le scoata fara sa dea chiulasa jos, elegant, corespunzator.
Skip ads

  • CCatalin505

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Multumesc Iulian pentru raspuns,nu am scos bujiile inca,masina porneste la sfert nu am simtit nici o modificare in cei 2500 km parcursi de cand o am cu martorul cu cheita aprins,maine o sa fac si o diagnoza.revin cu,codurile.PS.Pacat sunt din Suceaca,Urziceni e cam departe.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Las` ca nu schimbi bujiile in fiecare zi.
Te opresti la el in drum spre mare.
  • CCatalin505

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Buna ziua,astazi mi a venit si OP COM ul,erorile sunt urmatoarele;
P0703-(B)-Brake-Light Switch Circuit Incorrect Signal(Ignition On)NOT PRESENT
P0400-(3)-Critical System malgunction 1(refer to checking procedure trouble code description.(NOT PRESENT)
P1631-(A)-Injection Pump Malfunction 1.PRESENT
P1635-(A)-Glow device circuit general error-NOT PRESENT
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
P1631 este intr-adevar eroare de calculator pompa injectie. Posibil sa te lase in drum fara "avertisment".
Celelalte erori sunt relativ usor de remediat.
Skip ads

  • CCatalin505

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Am gasit pompa injectie la un pret destul de bun,tipul mi a spus ca seria se termina cu 005,eu din ce am citit pe opcom am Bosch edc15m(psg5).este aceeasi pompa sau trebuie sa o dau jos sa vad seria exacta.la cautare nu am gasit nimic.multumesc Iulian pentru raspuns.totusi si p0400 imi da batai de cap ca am curatat tot ce tine de egr.schimbat senzor.curatat admisia
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
EGR trebuie verificat sa nu aiba membrana sparta.
Scoti din electrovalva furtunasul de vacum care duce la EGR si tragi cu gura aer din el. Daca tine vacum, e buna membrana, daca nu tine, e sparta.
Pompa ta ar trebui sa fie cod 015 dar pana nu o demontezi n-ai cum sa vezi seria.
  • MLiviu539

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Am un Opel Vectra c pe tester ami da pg16 știe cineva o pompã injecție cu calculator
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
PG16 nu este cod de eroare... revin-o cu un cod de eroare viabil (din 4 cifre in general si cu o litera in fata) si apoi vedem care este problema si cum te putem ajuta. Completeaza si la profil orasul din care esti sa stim la cine sa te trimitem sa te ajute sa rezolvi problema.
PSG 16 este un tip de pompa dar asteptam codul de eroare si simptomele descrise in amanunt cum au facut colegii mai sus altfel daca esti scump la vorbe, pe nici un forum nu vei primi ajutor. Succes
  • robroy5

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Zafira 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2016

  • Mesaj Privat
buna ziua
sunt posesorul unei zafira 2001 motor y20dth
si o am de 4,5 ani timp in care nu am avvut probleme cu motoru
acum de o luna de zile ma tot chinui sai dau de cao si nu reusesc
am reparat pompa de injectie ca se arsese partea electrica miau zis......am reparato la dridu miau dat garantie 6 luni si am puso pe masina si miau pornito cu sprei
am facut cateva probe pornit oprit mergea foarte bine
am lecat spre casa am mers cam 50km cu ea
ajung la slbozia opresc vine sotia la masina pornesc frumos nimic deosebit
o opresc merg sa mananc si vine un vecin care avea aceiasi problema la zafira lui
merg sai arat cum merge si porneste la sfert se invarte la relanti cateva secunde si se opreste
nu am mai reusit sa o pornesc deloc
daca inainte imi dadea cod p1630
acu am cod p 1630
p1631
p1651
am inteles ca toate sunt de pompa
sun baieti le spun ce sa intamlat si imi spune sa vada cand poate sa vina sa incerce sa o porneasca
sun pe cel ce mia facut pompa si imi spune ca daca nau schimbat oringurile la injectoare din cauza asta sa dezamorsat
am intrebat si eu ba pe uni ba pe alti si a inteles ca de regula cand se arde circuitu la ompa se ardedin cauza parti mecanice ori daca remediezi doar circuitu si nu faci si partea mecanica e degeaba vei pati la fel
acu nu stiu ce sa mai cred ca pompagiu da vina pe mecanici si mai nou mecanici da vina pe pompagiu
paguba e a mea ca am dat 1000 lei la pompa si 450 la mecanici plus tester 100
ce ma sfatuiti sa fac
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
vai de ea limba ROMANA ,,,cum reusesti sa scrii in asa hal? mi-au cu glas de pisica si alte cuvinte,,,,,,,
in fine,,,,,,foloseste cu incredere si functia cautare sus in dreapta semnul de lupa si scrii defectele de pe masina ta,,,, si sigur o sa gasesti raspuns,,,asta pana intra colegii de pe forum,sa-ti mai explice cate ceva,,,,,
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
A picat din nou calculatorul pompei. Nu cred ca s-a dezamorsat..
Mergi la pompagiu.
  • sorin7789

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Buna ziua, opelisti! Un sfat va rog, la Buzau sunt 2 firme care repara pompe de injectie. Autotest de pe str. B-dul Stadionului 80 si Endor de pe str.Gradinilor. Care face treaba mai de calitate? Avantaje si dezavantaje, la fiecare. Multumesc!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR