Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • Nelu-RSO

  • Mesaje scrise: 341
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y1.7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salut!
stiu ca doar la 1.7 DTI se poate intampla sa treaca uleiul in apa din cauza termoflotului, dar am o curiozitate, ai verificat nivelul uleiului?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
EGherghinescu are mai mult ca sigur motor Z18XE si nu are termoflot.
Mizerie uleioasa dupa 19 ani nu este de speriat, ca fierbe (spuma) in vas este normal, racirea este sub presiune si prin craparea furtunului a fiert, nivel normal iar corect ca se dilata lichidul plus aer. Pe vas care nu degeaba se numeste de expansiune sunt doua linii, rece si cald. Barbatii care numai fizica nu au facut la scoala sa intrebe o gospodina la ce este bun capacul la cratita sau oala sub presiune (minune) ca la aia se uita linistite la serialul preferat, stiti voi genul fara sa spele aragazul.
Mecanicii lui peste o vor da cu garnitura chiulasa sa va scurga de bani. Cat sa tina un furtun de cauciuc care a vazut in atatia ani frig si de minus enspe si plus de suta lejer. Tot o gospodina va spune ca trebuie alta oala ca respectiva garnitura de cauciuc la capac este dusa, nu se gaseste si toata zeama este pe aragaz.
Toate astea din ciclul Leana si Costel...exista o explicatie.
  • MIorga

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Buna ziua. Am un opel insignia sport tourer 2L CDTI, 160 de cai, din 2009. De o buna perioada de timp imi scade nivelul lichidului de racire di vasul de expansiune. Nu creste nivelul uleiului nu bolboroseste in vas. In ultimele zile pun cate un litru de apa, cateodata chiar depasesc. Nu se vad pete pe jos. Am schimbat si vasul de expansiune. Care este motivul pierderii? Oare unde se duce atata apa? Multumesc.
  • S4844

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Ialomita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Va salut! Am si eu o problema la sistemul de racire la motorul y17dt isuzu. Pierd apa din vasul de expansiune si cred ca s-a deschis la culoare uleiul. Mentionez ca nivelul la ulei din baie nu se mareste, a fost schimbat acum 5000 de km.
Credeti ca este garnitura de chiuloasa? Multumesc!
Skip ads

  • Nelu-RSO

  • Mesaje scrise: 341
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y1.7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2008

  • Mesaj Privat
MIorga a scris:Buna ziua. Am un opel insignia sport tourer 2L CDTI, 160 de cai, din 2009. De o buna perioada de timp imi scade nivelul lichidului de racire di vasul de expansiune. Nu creste nivelul uleiului nu bolboroseste in vas. In ultimele zile pun cate un litru de apa, cateodata chiar depasesc. Nu se vad pete pe jos. Am schimbat si vasul de expansiune. Care este motivul pierderii? Oare unde se duce atata apa? Multumesc.



Salut,

Verifca pompa de apa. Am avut si eu o problema de genul asta, nu se vedea pe unde era pierderea, dar pierdeam antigel constant.
Nu reuseam sa gasesc pierderea si eram disperat. Am mers la mecanic si i-am dat tema, sa gaseasca pierderea de antigel. Nu mi-a venit sa cred cand mi-a spus ca e pompa de apa. Nu se vedea pierderea. Cred ca pierdea doar atunci cand era in presiune si motorul pornit. Dupa ce a schimbat-o, nu am mai pus gram de antigel. Vorbesc de un y17dt. Sper sa reusesti sa o rezolvi. Succes!
  • S4844

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Ialomita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2020

  • Mesaj Privat
S4844 a scris:Va salut! Am si eu o problema la sistemul de racire la motorul y17dt isuzu. Pierd apa din vasul de expansiune si cred ca s-a deschis la culoare uleiul. Mentionez ca nivelul la ulei din baie nu se mareste, a fost schimbat acum 5000 de km.
Credeti ca este garnitura de chiuloasa? Multumesc!


Am aflat motivul pentru care uleiul s-a deschis la culoare. Nu mai merge valva PCV si mi-a contaminat baia de ulei cu reziduri din carter.
  • keri

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Insignia 2010 A
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2019

  • Mesaj Privat
salutare la toata lumea.. am un opel insignia 2.0 160 cp dupa ce am lucrat la valva EGR, pentru ca nu mai pornea motorul, problema pe care am rezolvat-o, am observat ca pierd antigel chiar pe sub valva EGR. Mentionez ca a trebuit sa bat putin in valva EGR ca sa o pot scoate afara, pentru ca a fost intepenita si probabil atunci s-a intamplat ceva. are cineva vreo idee cum pot rezolva problema?
multumesc mult de ajutor
  • PAura

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2021

  • Mesaj Privat
Pierdeam apã foarte rãu și am fost la mecanic , acesta a scos o piesã pe care a spus cã nu a mai vãzut-o. Nu știu cum se numește piesa . Aceasta iese dintr-un furtun mai gros de apã și intrã în blocul motor . Aratã ca o țeavã de fier de 5 cm lungime 3,2 cm diametru capãtul gros și 2,8 cm diametru capãtul subțire.
Skip ads

  • Daniel.scutaru

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Meriva 2007 A14XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2021

  • Mesaj Privat
Dragos Croitoru a scris:Acum 6 zile am golit complet lichidul de rãcire care era apã chioarã (am cumpãrat maºina în mai anul ãsta). Am pus antigelul, 50%-50%, HEPU roºu, am pornit motorul ºi încãlzit 20 minute, dupã o orã am plecat cu maºina cca. 15 km. Dupã ce s-a rãcit scãzuse din vas foarte puþin, cam 200 ml. Am mers zilnic cu maºina la serviciu câte 20 km ºi, de fiecare datã, scãdea mult nivelul din vas (câte 0,5 l la 20 km).
Am verificat nivelul de ulei ºi acesta e cam cu 3 cm peste maxim. Pe capacul de la ulei e un strat subþire de culoarea ciocolatei.
Oare ce ar putea fi defect? Vã rog frumos sã mã ajutaþi.

Antigelul o fi cel potrivit sau trebuia altã culoare?

Poate e important ºi urmãtorul aspect: când am golit radiatorul am scos vasul de expansiune de la locul lui ºi l-am ridicat mai sus; apoi am suflat puternic pe furtunul prin care se întoarce antigelul în vas ºi am suflat ºi pe acest furtun. Sã fi introdus prin suflare lichid de rãcire în baia de ulei? ªi, dupã umplere cu antigel sã fi rãmas mult aer iar prin aerisire treptatã, pe mãsurã ce merg cu maºina, sã îi fie luat locul de antigelul cu care tot completez? În total am pus în vas cam 8,5 litri antigel.

Dacã e aºa, apa di baia de ulei se va evapora în totalitate, voi scãpa de ea?

Vã mulþumesc anticipat pentru ajutor.




Aceeași problema o am și eu la o meriva!
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,458
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Cred cã ți-ar fi de mai mult ajutor sã spui cu cuvintele tale care ți-e problema și cum a apãrut, decât sã citezi aberațiile alea demne de un stand-up ptr mecanici auto...
  • CrZb93

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2003 f32
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Salutare ,am si eu o problema la vectra c 2.2 dti ,antigelul se duce direct in baia de ulei .pana sa am problema asta am schimbat radiatorul,vasul+buson (toate noi) apoi am schimbat si pompa de apa plus cele necesare ca dupa toate cele mentionate mai sus sa observ ca tot imi pierde pana in momentul in care intr-o dimineata am gasit vasul gol si am complectat dar sa dus direct in baie (nu am ulei in vas ).daca se poate sa mi spuneti care ar fii problema .
  • Paranoid

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2022

  • Mesaj Privat
Vã salut!
Am întâmpinat o nouã problemã. De curând mașina a început sã piardã antigel, așa cã vreau sã îi rezolv problema complet și sã îi schimb și antigelul pentru cã oricum e cam vechi și a devenit cam maro.
Lichidul din vas a început sã scadã și mocheta de la pasager s-a îmbibat în antigel. Cunosc aceastã problemã și îmi indicã cã radiatorul de cãldurã al climatizãrii este fisurat. Problema și mai mare este cã am urme de scurgere și în spatele motorului, dar nu pot identifica sursa. Picurã mereu antigel și este ud în spatele motorului, dar niciun furtun nu pare sã aibã pierderi, toate sunt uscate. Plus cã atunci când ridic capota, miroase foarte puternic a antigel încins, de parcã ar fi curs pe motor și s-ar fi evaporat, dar în zona motorului din nou nu existã urme vizibile.
Piticul meu de pe creier începe sã se zbatã și mi-a venit geniala idee de a da motorul jos de pe mașinã și sã-l iau la puricat cu fiecare senzor, furtun, garniturã, simering și o-ring în parte doar ca sã știu cã motorul o sã meargã ceas dupã aceea. Ce e drept, îmi place sã îmi bag nasul și sã mã apuc sã șurubãresc la motor, mai ales cã am cunoștințe, manualul de service alãturi și majoritatea sculelor necesare, dar oare meritã bãtaia de cap?
Acum vreau neapãrat sã îi rezolv problema instalației de rãcire, dar nu prea am idei? Mã puteți ajuta?
Vã mulțumesc!
Skip ads

  • roland

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2000 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salut, am o mare problema. Din vara am observat ca pierd antigel din vasul de expansiune, avand mereu o baltuta sub masina. Am fost la mecanic, acesta a facut unele verificari si concluzia este trista : este vorba despre o garnitura din spatele motorului, care este in zona alternatorului. A facut comanda la firma de piese auto si astept deja de 1 luna, fara nici un razultat.
Masina mea este : Opel Vectra B, an 2000, 1995 cmc, 82 CP, motor X20DTL, 2 DI 16V.
Atasez fisa cu imaginea si codul garniturii in cauza .

Daca ma puteti ajuta cu informatii, ce sa fac, unde sa caut, se pare ca este o piesa care nu se mai gaseste.
Va multumesc, astept raspuns.
Roland
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,452
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
incearca magazinele online - autokarma, epiesa, unix
  • roland

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2000 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc, la epiesa am incercat si nu au asa ceva.
Incerc si la celelalte doua.
O zi buna !
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,458
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
O variantã:
https://www.ersatzteile-orig...02133:60686.html.
Alta:
https://www.rendcarparts.com...544511/RD90502133
Încã:
https://www.proavto.bg/artik...OPEL_90502133_GM.


Ultima modificare facuta de bibu16v la Mie 26 Oct, 2022 7:34 am
  • roland

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2000 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc,
La germani nu este disponibila piesa iar pagina italiana nu mai este valabila.

Cu stima.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,458
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Da, acum am observat și eu...
Nici aici?
https://auto1.bg/en/catalog/...alternator-328037 .
  • roland

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2000 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salut, nu am gasit nicaieri piesa de schimb, dar mecanicul meu a rezolvat problema.
A confectionat el garnitura din clingherit si silicon adecvat, si acum nu mai pierd antigel.
Sper sa tina cat de mult.
  • Paranoid

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2022

  • Mesaj Privat
Vã salut. Am început sã întâmpin o problemã dubioasã la mașina, mai exact la sistemul de încãlzire. Miroase puternic a antigel în mașinã când pornesc cãldura. Am avut caloriferul spart, l-am schimbat, am spãlat mocheta de antigel cu injecție-extracție și am spãlat tubulatura inferioarã din bord pentru cã era contaminatã cu antigel. Termostatul e nou și nu are pierderi, dar și în compartimentul motor miroase a antigel. Nivelul scade din când în când, dar nu mai are scurgeri vizibile și nici pete sub mașinã nu am gãsit. Nu știu ce sã sã mai verific. Radiatorul de rãcire nu are scurgeri. Bãnuiesc pompa de apã sau vreun furtun, în cel mai bun caz.
Aveți și alte idei? Nu prea aș vrea sã mã apuc sã demontez pe la motor sau bordul degeaba, mai ales cã e frig afarã și nu am un garaj unde sã pot lucra liniștit.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR