Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
Solutie
  • petreneagu

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Signum 2007 z-c/s hk11
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Am schimbat parbrizul și nu am pus original...heliomat, cei de la service au spus cã senzori de ploaie și luminã nu mai funcționeazã din aceastã cauzã


MODEL: Signum 2007
MOTOR: z-c/s hk11

Aceasta discutie are un raspuns marcat ca solutie la problema expusa.
Sari direct la Solutie

Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Verifica sa fie acolo,am patit-o la un schimb de parbriz baietii sa 'uite' senzorii in atelier ,daca parbrizul nou are fantele pentru ei si sunt montati trebuie sa functioneze .
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,300
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
N-are nicio legatura cu parbrizul heliomat, eu am unul aftermarket (pe care trebuie sa il schimb din nou din cauza unei pietre aruncate de un camion pe scumpul drum DNCB) si merg senzorii fara probleme
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,482
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Eu zic cã poate sã aibã legãturã: senzorii citesc prin parbriz, care e heliomat(fațã de original care nu e), acolo se schimbã ceva.

ToX a scris:... eu am unul aftermarket (pe care trebuie sa il schimb din nou din cauza unei pietre aruncate de un camion pe scumpul drum DNCB) si merg senzorii fara probleme

Dar e heliomat?
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Parca trebuia declarat ce fel de parbriz este pe masina. Sper sa nu ma insel ... sau doar la Astra H este treaba asta.
Oricum merita cautata aceasta setare, nu ai nimic de pierdut.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
depinde unde ai facut montarea senzorilor, din ce mi s-a spus la o reprezentanta, la insignia cu parbriz tot heliomat trebuie si ceva lipici special si un gel pentru senzori ca sa functioneze apoi corect... Acum nu stiu daca si la Astra H este la fel...
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,300
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Eu cand am schimbat parbrizul, am dat VIN-ul, le-am confirmat baietilor ca are senzori de ploaie si lumina, au montat parbrizul si sanatate. am dat pe el 900 lei acum cativa ani nu mai stiu daca e heliomat sau nu. Pilkington, nu GM ca ala ii dubla valoarea masinii.
  • george_slz

  • Mesaje scrise: 547
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
In dreptul senzorilor e clar parbrizul, in rest are acoperirea aia care in soare si cu ochelari polarizati e albastru - spre violet la astra h, de exemplu.
Skip ads

  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,300
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Am schimbat si eu parbrizul ieri cu unul ne-heliomat si nu imi mai merg senzorii, dar problema pare sa fie la conexiune, am "no communication with rain sensor". Dupa ce se mai lasa ploaia asta ma apuc cu multimetrul sa testez mufa, care arata cam dubios, are o chestie alba pe ea si in una din gauri, ca un fel de var sau ceva. Dupa ce scap de eroare verific restul, se pare ca si montajul a fost facut cam la misto, am niste bule de aer intre senzor si parbriz.

Din ce am verificat in EPC, senzorul cu ident EY este pt parbriz heliomat, EX este pt parbriz normal, ambii fiind si pt faruri automate. Acum, logica imi spune ca, chiar daca ai parbriz normal cu senzor pt heliomat, ar trebui sa mearga tot doar ca putin mai dubios, dar sa mearga. Atentie: EX/EY sunt folositi pe masinile full can pre face lift (cum am eu) si includ senzor de lumina pt faruri automate, la cele half can <2005 senzorul este doar de ploaie si are ident JL/UD.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
vezi sa nu trebuiasca pus acel gel de care imi ziceau mie in reprezentanta...
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,300
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Nu e vorba de asta, a crapat mufa care intra in senzor, am masurat in mufa si nu aveam voltaj, am dat un pic cu un cutter pe acea banda si acolo am 13v. Daca nu gasesc un cablaj de plafon pt GTS care sa fie full, o sa trag 3 fire iar in senzorul de ploaie pun fire de GPIO de la raspberry PI cu pini individuali, intra perfect 3 unul langa altul in senzor, problema e ca nu stiu pin out-ul de la senzor. iar mufa am taiat-o inainte sa notez unde aveam voltaj
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
1 - +12V dupa contact;
2 - GND;
3 - Semnal.


Skip ads

  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,300
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
multumesc!
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,300
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
rezolvat, cu ocazia asta am imbracat si plafonul + stalpii in negru, restul de plastice + parasolare gri. Looks like an Individual BMW interior Smile

Se pare ca si senzorul EY isi face treaba pe parbriz fara UV (nu e mov) , mai ramane sa-l remontez cu niste ulei de bebelusi pe siliconul ala, are vreo 2 bule de aer. Am pus un cablu cu 3 fire de raspberry pi in senzor si le-am continuat cu firele dintr-un cablu UTP de retea pana in REC, pe baza schemei colegului @sebage.

In REC sunt 14,15,16 pe mufa XR7 (cea cu banda de cablu mai mare), 14 e pozitiv, 15 e masa, 16 e semnalul.

Am infipt litele de utp (fiind cupru tare) in pini, si le-am sucit in capat unul in jos unul in sus la tensiune ca sa nu cumva sa se atinga, iar semnalul tot in jos. Apoi, mufa introdusa, test: nu se mai aprind farurile automat ca inainte decat daca acopar cu mana senzorul, am testat si cu apa, udat parbriz, apoi pe viteza 1 am aruncat niste apa pe senzor si a functionat corect.

Voi monitoriza functionarea senzorului EY, in caz ca ma deranjeaza o sa imi iau un EX (e vreo 50 de lei peste tot la dezmembrari).
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,300
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Revin dupa o luna si ceva de test:
- senzorul EY merge si pe parbriz non-UV dar e mai "sensibil" in sensul ca in plin soare, daca trec pe o sosea cu arbori stanga/dreapta (care fac ceva umbra), ba imi aprinde farurile ba mi le stinge, e destul de deranjant.
- partea cu senzorul de ploaie functioneaza cum trebuie.
- remontat senzorul cu uleiul pt bebe, nu mai am bule, dar functioneaza aproape la fel ca inainte (nu prea am mai prins ploi ca sa testez)

offtopic: daca nu ma zgarceam la 300 de lei, nu mai aveam sauna in masina pe caldurile astea. diferenta e enorma, in Astra J unde am parbriz UV, e destul de cald inauntru cand deschizi usa, dar in Vectra pur si simplu e ca si cum ai deschide cuptorul. SFAT: luati-va pabriz UV
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR