Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
Solutie
  • FTudor437

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Acum aproximativ 3 luni am achiziționat un model Astra H caravan din 2008, 1.7 CDTI 110 CP.
Pe parcurs m am lovit de câteva probleme și am acumulat câteva întrebãri la care cred cã m-ari putea ajuta cu un rãspuns.
In primul rand, dupã ce am achiziționat mașinã, la vreo 4/500 KM mi s a aprins check engine-ul, când am pus pe tester îmi dãdea eroare la DPF(un tester obd din acela clasic, nu a fost testatã cu aparat profesional), iar pe ECN îmi dãdea 242f56/66 sau ceva de genul.
M am gândit cã dacã e din cauza DPF ului, probabil este înfundat. Cum sta treabã ?
Mașinã are check-ul aprins, la un moment dat își face regenerare. A doua zi sau câțiva zeci de kilometri mai târziu, dispare check ul. Dupã aproximativ 50km apare iar, aceeași eroare. Pânã la repornire mașinã trage și mai slab. Regenerãrile au loc prea des pãrerea mea, la 2/300 km. Vreau sa aud de la voi o pãrere, orice credeți cã poate fi, și, desigur, daca se poate, o recomandare, ce ar trebui sa fac ?
Sa anulez DPF e o soluție bunã ?
Are cineva idee în Oltenia pe unde as putea face asta și cât m ar costa ?
Și o altã intrebare, mașinã are un consum foarte bun (între 4 și 5), vorbind de deplasare în exterior, asta mergând cu a 4/5-a la 90/100 km/H. Daca merg de exemplu cu 120 la a 6-a consumul de învârte pe la 6/6.5. E normal așa ceva ?



MODEL: Astra H 2008
MOTOR: 1.7 110CP Z17DTJ

LOCATIE: Caracal

Aceasta discutie are un raspuns marcat ca solutie la problema expusa.
Sari direct la Solutie

Skip ads

  • FTudor437

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Și încã o întrebare de care am uitat
Cutia de viteze intra greu și la voi? In timp am trecut peste acest aspect dar daca conduc o altã mașinã când mã întorc se simte..
La service mi s a spus sa nu schimb uleiul in cutie cã așa este cutia la modelele astea. Pãreri?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Salut.
P242F - Diesel Particulate Filter Overloaded - DPF incarcat.
Regenerarile dese pot fi cauzate de injectoare cu probleme, regenerari ratate sau efectuate in oras la turatie mica, evacuare cu pierderi de gaze, EGR defect.
Poti incerca o curatare chimica a DPF, verificare injectoare si daca nu se remediaza problema, anulare fizic si soft a DPF.
Cutia este "vestita M32". Verifica timoneria si schimba uleiul din cutie. Intra 2,4 litri ulei GM 1940182.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
1. regenerari la 200 - 300 km, nu sunt prea des, sunt in parametri. ideea este si cum le duci la final, ca daca mergi la consum si pe timpul regenerarii ...
2. este normal ca sa o simti lipsita de putere pe timpul cat ai acel martor aprins, ECU impune un mod de siguranta (Limp Home Mode).
3. in functie de portiunea de drum pe care te deplasezi si stilul de condus, consumul poate fluctua destul de mult. Consumul real il faci doar la pompa pentru ca cel afisat pe BC poate di o mare pacaleala. (consumul real poate fi alterat de "mici" modificari facute prin setari)
4. nu sunt nici cele mai bune, dar nici cele mai proaste motoare, insa pentru o functionare corecta, precum femeile, au nevoie de o atentie permanenta. Curatat EGR, clapeta, galerie, senzor, urmarit atent pentru eventuale pierderi pe admisie sau evacuare. Iar mersul la consum, numai bine nu le face. (a nu se intelege ca recomand ca cineva sa "rupa" masina, ci doar un mers normal)
5. acea eroare este putin perversa, in sensul ca poate fi si rezultatul unor "resetari" de DPF si altele, iar ECU vede o presiune prea mare cand el se astepta ca DPF sa fie curat.
6. desigur ca gasesti persoane pentru anulare DPF, dar eu nu sunt de acord (fireste ca nu are importanta acordul meu Smile )

Acum, inainte de orice, eu as incepe cu verificarea parametrilor de functionare. La o persoana care stie ce face si are cu ce (imperativ necesar), verificati toti parametri care au influenta in sanatatea DPF (temperaturi, presiuni, debite, etc.) toate acestea sunt corelate intre ele, astfel incat sa rezulte o functionare sanatoasa. Daca se gaseste ceva in neregula, rezolvati, apoi urmatoarele regenerari incerci sa le faci cat mai corect, adica mers cat mai constant si in jur de 2500RPM pana se incheie regenerarea. Nu o opresti tu. Daca nu se gasesc probleme, la fel, incerci cateva regenerari ca la carte, daca nici asa nu se indreapta situatia, probabil va trebui o curatare a DPF (daca mai este posibila).

Pentru cutie, ceea ce se poate face ceva mai simplu ... timonerie, selector (sau cautator)

Pentru alte detalii/pareri foloseste functia de cautare si o sa gasesti informatie destula.
Skip ads

  • FTudor437

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Ok, va mulțumesc mult pentru informații.
Legat de regenerãri, nu am oprit niciodatã mașinã. Cel mai rau mi s a întâmplat sã fiu în benzinãrie când își fãcea regenerare însã nu am oprit o, am stat pe loc pânã a terminat regenerarea.
O sa verific parametrii DPF sa vad ce trebuie sa fac, sigur e ceva in neregula ținând cont cã tot apare check-ul
Încã odatã va mulțumesc și vã salut!
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
FTudor437 a scris:Salutare tuturor!
Daca merg de exemplu cu 120 la a 6-a consumul de învârte pe la 6/6.5. E normal așa ceva ?

Treapta 6 este pentru economie la viteze de 140km/h ++ , constante Raportul de transmisie find cel mai mic in treapta 6 este perfect normal consumul mai mare mai ales ca masina nu dispune de vreun cuplu impresionant sa nu simta asa tare raportul mic...La reprize ( accelerari) la fel o sa ai consum mare + accelerare lenta din acelasi motiv.
Referitor la celelalte probleme colegii au mentionat tot ce era de mentionat.
P.S. In peste 90% din cazui infundarea DPF este doar un efect si nu o cauza. Cu cat un DPF-ul are km mai putini cu atat va compensa eventualele defecte mici in functionarea motorului. Pune accent pe supapa din EGR , daca nu etanseaza corect pe scaun lasa gaze sa treaca pe langa.Degeaba cureti corpul daca nu scoti supapa sa cureti tija. senzorul de pozitie fiind total inutil deoarece este situat pe cuiul din bobina... Smile
Daca nu dai peste un mecanic bun o sa cureti si o sa regenerezi /inlocuiesti DPF pana te plictisesti...apropo daca a ajuns sa ai funingine pe esapament mai bine apelezi la varianta un pic mai neortodoxa , soft scos si ai scapat de multe neplaceri cum ar fi motorina in ulei , consum marit din cauza regenerarilor , turbo uzat prematur din cauza obturarii DPF.si lista continua.
O regenerare nereusita va fi reluata data viitoare cand motorul va ajunge la 80 de grade... daca stai dupa ea sa se regenereze...ce faci ? dai ture la cartier cu 2500 rpm pana termina regenerarea? Smile O masina intr-adevar necesita atentie dar parca e prea mult totusi.
  • SOancea

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2021

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor! Am si eu un opel astra h 2006 1.6 moto benzina si am ceva probleme cu porniriea. Mentionez ca au fost schimbate urmatoarele piese: baterie 2x , alternator, electromotor, bujii si blocul de bujii, pompa de benzina. Masina a mai fost pusa si pe tester original de la Opel in Germania . Masina porneste foarte greu dupa ce a stat mai bine de 4...5 ore pornirea grea insemnand dupa a 30...40 cheie, dar daca ii dau curent de la o alta masina, sau o las pe automat sa curga la vale, porneste la prima cheie. Dupa ce am reusit sa o pornesc, merge 5 minute si apoi opresc si iar vreau sa o pornesc, porneste la prima cheie. Va multumesc anticipat.
  • dr_agosh82

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2011

  • Mesaj Privat
am tot H caravan cuacelasi motor, masina luata in 2016 la 179000km, imediat facut DPF+EGR off ... nici o problema la motor dupa 5 ani si aproape 60.000 km. doar valva scv busita de motorina pusa de la petrom in Romania plus cutia m32
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR