Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Omega B
  • razvan_cj

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Omega 1995 X20SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salutare prieteni.

In caz ca mai are careva nevoie, va pot spune cum am "prostit" cablajul masinii ca sa mearga scaunele cele mai destepte (in cazul meu, luate de pe un MV6).
Asadar, teoretic toate sunt plug-and-play la Omega. In practica insa, mai exista diferente de cablaj. Cu precadere modelele cu nivel de echipare Omega sau Voyage (nu CD, nu MV6) s-ar putea sa aiba numai minim de cablaj la scaune.

Sub masca de pe laterala exterioara a fiecarui scaun (care se scoate prin culisare in fata), undeva pe langa pretensionatorul de centura (tubul cu eticheta galbena), veti gasi mufa sau mufele. Minim mufa pt reglaj electric - adica cu cablu rosu(+) si maro (-).
Ar trebui sa aiba 12V permanent (si cu cheia scoasa din contact).
Maro si rosu/negru ar fi incalzirea in scaun.

Buun. La unul amarat ca mine, cu cea mai slaba dotare pe masina, a existat doar o mufa - cea pt reglaj electric. La scaunul pasagerului e plug-and-play. O pui in mufa pereche si merge din prima.

La scaunul soferului, care are un controller sub scaun, trebuie facute adaptari. Ai nevoie de mufa de la vechiul scaun (se taie si se lasa firele), de mufa de pe masina donatoare (se taie si se lasa fir), apoi se imbina : rosu la cele 2 rosii de pe mufa scaunului nou (1 si 3) plus firul negru (terminalul 4) , maro la cele 2 maro (2 si 5). Terminalele 6 si 7 raman in aer.

Dupa "transplant", va functiona memoria pt scaun, insa nu si pt oglinzi.
NOTA : incalzirea in scaune nu va functiona fara schimb de cablaj (in cazul in care nu aveti deja trase mufele pe pozitie).


Forum (pe germana)
https://omega-freak.de/threa...e-sitze/?pageNo=3




MODEL: Omega B1 1995
MOTOR: X20SE
  • razvan_cj

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Omega 1995 X20SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Revin la tema asta. Dupa o munca de cateva saptamani la service-ul lui Adam Opel,misterul este pe deplin elucidat.
Avem 3 categorii de Omega B.
- cele pana in 1997 inclusiv (non-facelift sau la nemti Vfl)
- 1998-2000 (micul facelift) sau Kfl
- B2 sau facelift.

Asadar :
- B1 (Vfl si Kfl) cu B2 nu "pupa" cablajul nici cu slujbe
- Vfl cu Kfl sunt mufe diferite la scaunele fata, restul merge din prima. Deci scaune din 1998 pe masina din '97 nu merg fara adaptare cablaj.
- scaunele cu memorie au cablaj special
- cablajul de bord NU se potriveste decat daca e aceeasi motorizare, tip clima (manuala / climatronic) si cutie de viteze (manuala sau automata).

In cazul meu, am reusit montarea unui interior de MV6 pe X20SE "cheala" (nici geamuri electrice spate nu avea). A trebuit scos tot si alese cu rabdare circuitele de pe cablajul donator (unul de caroserie de X20XEV din '98 + de bord de MV6 din '94).
Nu ma intrebati cu cati nervi,cat timp si cati bani, ideea e ca tehnic s-a putut. Omega 2.0 cu dotari functionale de MV6.
Am atasat si cateva poze.


  • serioussam

  • Mesaje scrise: 243
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Bravos omule, esti tare !
  • razvan_cj

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Omega 1995 X20SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
@serioussam

Sarutmana, sper sa capete si altii curaj. Multe Omega ajung la dezmembrare si e pacat pentru ca sunt masini formidabile.
B1 in mod special pot avea multe dotari, poti sa ai tot interiorul de velur si au suspensia mai moale decat B2.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Omega B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR