Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Din moment ce spui "Eco", inteleg ca ai climatizare cu control automat.
Unele din cauzele decuplarii ritmice a compresorului, pot fi cam asa:
- blocaj al celulelor radiatorului de clima, astfel creste prea mult temperatura, implicit si presiunea si se comanda decuplarea compresorului (sau poate un carton pus la radiatoare?);
- contacte imperfecte pe circuitul electroventilatorului de racire a radiatoarelor - cand nu functioneaza, automat este comandata decuplarea compresorului;
- temperatura la iesirea din evaporator ajunge la pragul stabilit, nefiind necesara functionarea compresorului, este decuplat;
- temperatura exterioara masurata, sub pragul stabilit (poate fi doar senzor defect);
- poate chiar un contact imperfect pe circuitul de comanda al ambreajului compresorului (siguranta, releu, mufe).

Personal, as exclude lipsa agentului frigorific, pentru ca atunci nu ar fi comandata cuplarea compresorului cand instalatia este rece (fiind presiunea cea mai mica), odata cu cresterea temperaturii in instalatie, creste si presiunea. Dar nu trebuie sa te iei dupa ce gandesc eu, faci verificarile asa cum consideri.
Skip ads

  • ziva
  • *
  • 8 mesaje
  • din 21 Mar 2014
  • Vectra 2004 Y20DTH
  • Bucuresti
  • ziva

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Oare pornirea ventilatorului care are un varf de curent solicitat poate genera o variatie considerabila la consumul de la relanti pe care l-am specificat de la 0,7 stabilizat la 1,2 l/h sau doar compresorul este de vina prin sarcina suplimentara pe cureaua de accsesorii si implicit la motor.? Trag speranta ca poate compresorul merge ok dar releul ventilatorului nu lucreaza corect si porneste/opreste ventilatorul cum are chef. O sa testez ventilatorul cu mufa de la sonda de temperatura scoasa si astfel ar trebui sa mearga neintrerupt daca si asa se opreste inseamna ca ma rezum sper eu doar la circuitul ventilatorului.
  • ziva
  • *
  • 8 mesaje
  • din 21 Mar 2014
  • Vectra 2004 Y20DTH
  • Bucuresti
  • ziva

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2014

  • Mesaj Privat
In final, am urmarit comportamentul instantului si se pare ca nu mai am acele fluctuati ( s-a stabilizat)

Nu am intervenit cu nimic se pare ca a trecut de la sine sau asa este ea Smile

In schimb observ un zgomot in zona curelei de accesorii si o sa o schimb cat de curand insa imi pare a fi un rulment( este un huruit care pare a fi tot mai intens ) .

Ca o curiozitate , a schimbat cineva singur bucsele la stabilizatoare fata ? eu am incercat dar este o pozitie f dificila , service a cerut manopera 70 ron pt schimbare 2 bucse cauciuc.

Multumesc
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
ziva a scris:Oare pornirea ventilatorului care are un varf de curent solicitat poate genera o variatie considerabila la consumul de la relanti pe care l-am specificat de la 0,7 stabilizat la 1,2 l/h sau doar compresorul este de vina prin sarcina suplimentara pe cureaua de accsesorii si implicit la motor.? Trag speranta ca poate compresorul merge ok dar releul ventilatorului nu lucreaza corect si porneste/opreste ventilatorul cum are chef. O sa testez ventilatorul cu mufa de la sonda de temperatura scoasa si astfel ar trebui sa mearga neintrerupt daca si asa se opreste inseamna ca ma rezum sper eu doar la circuitul ventilatorului.

Obligat ,pornirea compresorului fiind comandata de ECU va face si corectiile la alimentarea motorului pentru sarcina mai mare ,toate reparatiile la ac se incep cu verificarea cantitatii de freon din instaaltie,nu confundati cu masurarea presiunii aia este suficienta sa porneasca instalatia dar nu merge cum trebuie de aici tot felul de probleme.Si cantitatea prea mica si cantitatea prea mare de freon in instalatie da tot felul de anomalii ,de genul cuplari decuplari cand porneste compresorul creste presiunea prea mult aproape instant decupleaza ajunge la normal cupleaza iar creste si tot asa,la intervale de 5-30 secunde sa zicem.
Skip ads

  • ziva
  • *
  • 8 mesaje
  • din 21 Mar 2014
  • Vectra 2004 Y20DTH
  • Bucuresti
  • ziva

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Deci compresorul nu merge pe modul continuu? el este actionat de senzorul de presiune in functie de valoarea presiunii creeate in instalatie si astfel cupleaza/declupeaza pt a ajusta presiunea corecta,

Nu am reusit inca sa bag freon dar sper sa rezolv pana vin caldurile.

multumesc pt informatii tuturor.!
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut,

din cite stiu compresorul nu este actionat de catre senzorul de presiune freon (nu este actionat direct, ma refer).

senzorul de presiune freon transmite "informatia" citita in ECU, iar acesta (ECU) pe baza ei comanda sau nu pornirea compresorului daca i se cere (adica daca apesi butonul de ac (sau pornesti clima). Din cite am citit comunicarea dintre modulul de clima si ECU se face prin date la modelul asta de masina.

Uite mai jos schema


  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
ziva a scris:[...] Ca o curiozitate , a schimbat cineva singur bucsele la stabilizatoare fata ? eu am incercat dar este o pozitie f dificila , service a cerut manopera 70 ron pt schimbare 2 bucse cauciuc.

Multumesc

Am schimbat eu amortizoarele pe fata in urma cu doua zile la Astra H a mea si aveam inclusiv bucsile pregatite, cumparate pe original. Insa m-a prins 11 seara si cum erau +3grade C afara... am renuntat.

Am vazut si eu ca e o pozitie dificila, totusi cred ca se pot schimba cu roata demontata, pe langa pasajul rotii folosind o cheie pentru suruburi stelate. Neaparat WD40 din belsug inainte de a incerca scoaterea surubului, apoi sa ai o cheie franceza sau mox cu care sa tii stransa clema peste bucsa noua pâna ce intra in actiune surubul de strangere al bridei (brida ce tine strânsa bucsa pe bara).

Pe weeekend-ul asta mi-am propus sa le schimb daca se incalzeste vremea afara, totusi daca le schimbi tu la a ta pâna atunci poate ne scrii aici cum ai procedat.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Sa nu se faca greseala de a se pune vaselina sau alte produse de gresare pe bara,brida ori bucsa pentru a intra mai usor,acolo se foloseste doar praf de grafit altfel va alegeti dupa ceva timp cu niste scartaituri de nu o sa aveti cum scapa de ele decat....tot cu grafit.
Cand nu pot presa brida folosesc alte suruburi mai lungi,strang pun presa pe brida si schimb suruburile cu cele originale,din cand in cand mai gasesc si din astea,spor la treaba si daca tot ati scos roata,degresati putin discurile cu etrier/placute ,adica spalat simplu ,cand franati dupa aia sa observati cum se comporta ,faptul ca reactioneaza mult mai repede poate face diferenta dintre.......
Skip ads

  • ziva
  • *
  • 8 mesaje
  • din 21 Mar 2014
  • Vectra 2004 Y20DTH
  • Bucuresti
  • ziva

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Eu am lucrare maine dimineata, bieletele de directie + cap de bara si cu ocazia asta sper sa rezolv si acele bucse la stabilizatoare, in urma cu 3 sapt am schimbat si bratele (aveam pivotii f deteriorati) si cum la vectra c gasesti doar incastrati in bascula nu am avut de ales decat sa schimb bascula cu totul (cu ocazia asta am observat ca este f dificil de abordat la bucsele pt stabilizatoare), sper sa rezolv si sa fac liniste pe fata ca sunt disperat de cat bate la denivelari.


Dupa ne mutam cu treaba pe spate si acolo este galagie mare la denivelari.

Revin cu feedback dupa ziua de maine.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Bratele inferioare sau bascule cum li se mai spune in ce pozitie le-ai strans?
  • ziva
  • *
  • 8 mesaje
  • din 21 Mar 2014
  • Vectra 2004 Y20DTH
  • Bucuresti
  • ziva

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2014

  • Mesaj Privat
mecaNIK, am strans in pozitie aproape paralel cu solul, am ajustat inaltimea cu cricul amplasat in dreptul pivotului, cel putin asa am vazut niste tutoriale (autodoc mai exact) si majoritatea asa au procedat.


  • ziva
  • *
  • 8 mesaje
  • din 21 Mar 2014
  • Vectra 2004 Y20DTH
  • Bucuresti
  • ziva

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Legat de problema initala a AC-ului am observat ca ambreiajul sau patina de la compresor are usoare rotatii chiar si cand nu este cuplat compresorul sa lucreze, sunt rotatii foarte lente si aleatorii gen sfert de rotatie sau jumatate de rotatie , o sa incerc sa desfac amdreiajul si sa verific ce se intampla acolo de ce permite aceste rotatii ;

Nu cred ca sunt fluctuatii din bobina deoarece ar fi trebuit sa fie rotatii conform cu fulia antrenata de curea de accesorii .

Pe modul compresor cuplat bobina lucreaza si trage ambreiajul pe discul fuliei .
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Distanta dintre talerul ambreiajului si bobina se regleaza la o distanta de 0,5-0,8 mm (la majoritatea)dupa orice interventie care necesita demontarea talerului se verifica distanta respectiva si ea se ajusteaza cu niste saibe foarte subtiri care se gasesc puse in capatul axului compresorului nr. lor depinde de ce distanta trebuia corectata.Cauzele pentru care 'agata' din cand in cand sunt ,acumularea de rugina,taler deformat in urma fortarii la demontare sau curenti aiurea prin fire,trebuie remediata ca incinge talerul pana il gaseste boala apar pete de contact se deformeaza si cand remediezi problema dai de alta .....taler nou sa fie totul ok.
Se zice ca cel mai bun mecanic este....canicula,cand ajunge temperatura la 60 de grade la nivelul asfaltului si tu stai la Pasajul Lujerului doua ore sa treci de un semafor sa vezi cozi la atelierele de AC,atunci si preturile vor fi pe masura.
  • ziva
  • *
  • 8 mesaje
  • din 21 Mar 2014
  • Vectra 2004 Y20DTH
  • Bucuresti
  • ziva

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Multumesc de sfat, o sa vad cand reusesc sa-mi fac timp si pt asta, prima oara o sa decuplez alimentarea bobinei ca sa elimin pista cu curentii aiurea prin bobina desi nu cred ca ar fi scapari asa minore ; o intrebare as avea, pompa de apa la y20dth este pe curea din cate stiu dar nu reusesc sa gasesc la piese diametrul fuliei, acolo banuiesc ca este o sursa de zgomot desi nu cred ca este implicat si rulment in constructie, fulia cred ca vine direct pe axul pompei si nu stiu daca se gaseste separat ca sa inlocuiesc, am tot cautat pe piese dar nimic specificat in acest sens decat fulie intinzator de 90 mm diametru si fulie 109 mm diametru care este rola intinzatoare desi nu inteleg exact care este reprezentarea pe schema curelei. Se gaseste oare fulie separata sau vine odata cu pompa noua?

multumesc frumos
  • gzoli

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2021

  • Mesaj Privat
Buna ziua, sunt nou pe acest forum si daca nu postez bine ma scuzati, sunt posesorul unui astra h 1.6 din 2004 si am o problema cu compresorul de clima. Compresorul de pe masina este cu electrovalva si nu cupleaza, s-au facut verificari si am ajuns la un service de electricieni din arad. Dupa ce au cautat problema, au descoperit ca pe opcom le arata cum ca as avea compresor cu ambreiaj. Au facut modificarile pentru ca aveam tensiune de doar 6v pe mufa care intra in compresor, si mi s-a zis sa imi iau un compresor cu ambreiaj ca cel de pemasina nu e bun. Intrebareaeste, de unde stiu care model de compresor se potriveste, mai exact w…. si daca dupa modificarile astea va merge oare? Mentionez ca am climatronic pe masina. Imi puteti recomanda pe cineva din arad care se pricepe la minuni dinastea? Stiu exact unde au umblat si ce au facut ca eram langa ei. Pot pune un compresor cu ambreaj chiar daca e climatronic? Multumesc!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR