Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  • un.bolovan

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Salut

Temperatura apei afisata de ceasul din bord este de 91 grade
si nu variaza indiferent de conditiile de trafic.. poate doar pe racoare la
drum intins scade o idee spre 90. Insa temperatura afisata de BC
accesind ecranele ascunse variaza intre 101 si 108 grade.
Pina cand motorul atinge temperatura de regim ambele indicatii sint
identice, la temp. de regim acul din bord ramine la 91 iar cel digital variaza cum spuneam mai sus.
Am cautat sa vad unde si cati senzori exista insa nu m-am putut lamuri.
Un lucru mi se pare evident - in cazul in care sint 2 senzori - ambii sint
inainte de termostat.

Stie cumva cineva ce se intimpla de fapt si de ce exista o diferentza atit
de mare intre cele 2 indicatii?

Multumesc

Vectra C 2006 Z18XER - aproape 6.000km
Skip ads

  • sergionel

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 2.2dti y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2005

  • Mesaj Privat
spune-mi si mie cum se acceseaza meniurile ascunse?
  • un.bolovan

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2006

  • Mesaj Privat
apesi pe "settings" si tii apasat citeva secunde pina se aude un beep, apoi cu "bc" schimbi ecranele...
  • sergionel

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 2.2dti y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2005

  • Mesaj Privat
multumesc,o sa incerc.
Skip ads

  • biela-manivela

  • Mesaje scrise: 2,912
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Io am facut un drum Suceava-Bucuresti si acul a stat numai la minim. Doar in Bacau unde am mers bara la bara pe faimosul pod a urcat temperatura pe la 80. Temperatura aerului exterior a fost de intre -8 si -6 grade celsius.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,451
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Topic vechi, dar fãrã o lãmurire/rezolvare...poate cineva sã aducã o clarificare cu privire la discordanța grosolanã dintre temperatura lichdului de rãcire indicatã de termometrul din bord și cea din testmode(meniu ascuns)?
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Culmea este ca, nu Opel a inceput cu abordarea aceasta.
Nu am o explicatie "oficiala", stiu doar din multele experiente ca se practica. O explicatie oarecum plauzibila pentru mine (neoficiala) ar fi aceea ca, pretul masinilor crescand foarte mult, clientii erau tot mai atenti la comportamentul acestora si probabil au fost foarte multe sesizari/plangeri/reclamatii cum ca temperatura lichidului de racire fluctueaza foarte mult.
Si cum bucla de reglare a temperaturii este mare si lenta (din cauza inertiilor termice relativ mari), ma gandesc ca s-a apelat la rezolvarea aceasta, prin implementarea unui algoritm care sa tina batut in cuie indicatorul, atat timp cat temperatura (desi fluctueaza) este in zona "safe". Atunci cand temperatura depaseste pragul de siguranta (stabilit in algoritm) chiar si acul va indica temperatura corecta sau chiar capat de scala ... desi cam tarziu pentru cineva care, sa zicem ca ar fi vrut si putut sa ia masuri preventive.
Repet, explicatia este o poveste doar, pe cand comportamentul indicatorului este o certitudine, observata la mai multe marci si mai multe modele.

Poate ar trebui sa fie sau sa privim acel indicator mai mult ca pe un indicator vechi, in 3 culori. Zona albastra (pentru temperatura lichidului sub prag), zona verde (pentru zona "safe" si zona rosie, pentru depasirea pragului. Ar fi mai corect si mai cinstit Smile

P.S. Din cauza aceasta nu intelegeam persoanele care "plangeau" ca la Astra H nu exista acest indicator.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,451
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Da, poate fi o explicație viabilã în ansamblul explicațiilor și argumentelor tale. Se coroboreazã cumva, parțial, cu supoziția cuiva, de pe un forum britanic, care zicea cã e ptr comfortul psihic al utilizatorului (sã nu se streseze dacã vede temperaturi peste 100grd C) și implicit sã degreveze sistemul de service post-vânzare de potențialele lor reclamații pe la reprezentanțe. Chiar și așa fiind, situația asta îmi creeazã o stare de disconfort psihic știind cã în spatele ”liniștitoarei” temperaturi de 92grd C se ascund alți balauri termici! Chiar conștient fiind de realitate! Poate sunt eu de modã veche: domnule, citesc instrumentul, cã nu e mare lucru(sau e?!) și stau liniștit!
ÃŽn lumina celor spuse de tine, sunt curios când, totuși, și, mai ales, dacã acel termometru analogic ajunge cu acul la/spre capãt de scalã? L-a vãzut cineva, în exploatare fiind motorul(deci nu prin simulare)? Se pot preciza condițiile în care s-a petrecut respectiva situație?
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Tot s-a mai racorit afara, de drag sa lucrezi acum, asa relaxat.
Luam una bucata senzor temperatura de la dezmembrari, cuplam la mufa masinii, punem contactul, incalzim cu o scula (suflanta, statie sau chiar bricheta) si observam sau chiar filmam comportamentul indicatorului.
Aflam adevarul, luam contactul, deconectam senzorul "cobai" si il aruncam la locul pentru DEE, ca doar suntem civilizati, conectam totul la loc pe masina, ne asezam si impartasim pareri/impresii daca "o fi bun" sau nu Smile

Ar mai fi si varianta cu o decada rezistiva, dar ce farmec mai are?

La o masina din grupul VAG, o Bora, cam acum 100 de ani cand eram tanar si ma jucam cu astfel de chestii din placere, ma rugase un prieten sa ii citesc memoria eeprom din instrumente, sa fac o modificare (modificare pe care o avea el scrisa, nu stiu sursa informatiei) si sa suprascriu acea modificare. Astfel, spunea el ca indicatorul va indica temperatura reala. Si la ei cica undeva intre 75 si 105 grade, indicatorul sta pe 90 Smile si surpriza ... a mai si functionat. Copii prosti pe vremea aceea (poate si acum), nu stiam noi de VCDS si alte astea.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,451
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Frumoase povești...
Dar am specificat clar: fãrã simulãri, (doar) cu motorul în exploatare. Destul de clar, zic... Deci?
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Graba, superficialitatea și avântul! Scuze!
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,451
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Nicio problemã, nu e cazul de scuze...se mai întâmplã...
ÃŽncet-încet, am început sã mã lãmuresc, mãcar parțial, cu cestiunea în discuție....
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR