- turmol
- **
- 270 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Bucuresti
turmol
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
Este corecta afirmatia ca racirea motorului cu scutul montat este ok; in caz contrar nu s-ar monta din fabrica.
Dar este evident ca fara scut se raceste mai bine (iarna chiar prea "bine"), ventilatorul radiatorului munceste mai putin si masina este un pic mai usoara.
Daca scutul ar fi vital, sunt convins ca nu ar fi o problema majora montarea din fabrica pt cca 50 euro.
Sunt avantaje si dezavantaje. Dar fiecare este liber sa procedeze cum doreste. Exact asa am facut eu.
Dar este evident ca fara scut se raceste mai bine (iarna chiar prea "bine"), ventilatorul radiatorului munceste mai putin si masina este un pic mai usoara.
Daca scutul ar fi vital, sunt convins ca nu ar fi o problema majora montarea din fabrica pt cca 50 euro.
Sunt avantaje si dezavantaje. Dar fiecare este liber sa procedeze cum doreste. Exact asa am facut eu.
- xxl_cm
- ***
- 735 mesaje
- din 17 Dec 2011
- Bucuresti
xxl_cm
- Mesaje scrise: 735
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2011
- Mesaj Privat
am auzit diverse opinii cu privire la scutul metalic: ca nu permite ventilarea motorului, ca in caz de accident nu mai permite motorului sa coboare sub masina si vine motorul peste tine. toate astea le consider pure speculatii si am ales sa le ignor. consider ca avantajele oferite de un scut sunt mai mari decat dezavantajele.
banned-143386- Suspendat
- 143 mesaje
- din 12 Oct 2020
banned-143386- Mesaje scrise: 143
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2020
- Mesaj Privat
turmol a scris:Este corecta afirmatia ca racirea motorului cu scutul montat este ok; in caz contrar nu s-ar monta din fabrica.
Dar este evident ca fara scut se raceste mai bine (iarna chiar prea "bine"), ventilatorul radiatorului munceste mai putin si masina este un pic mai usoara.
Daca scutul ar fi vital, sunt convins ca nu ar fi o problema majora montarea din fabrica pt cca 50 euro.
Sunt avantaje si dezavantaje. Dar fiecare este liber sa procedeze cum doreste. Exact asa am facut eu.
Dar este evident ca fara scut se raceste mai bine (iarna chiar prea "bine"), ventilatorul radiatorului munceste mai putin si masina este un pic mai usoara.
Daca scutul ar fi vital, sunt convins ca nu ar fi o problema majora montarea din fabrica pt cca 50 euro.
Sunt avantaje si dezavantaje. Dar fiecare este liber sa procedeze cum doreste. Exact asa am facut eu.
Oh ba da, inseamna ca tu inca nu ai vazut furtune din plastic in loc de tevi pentru ulei doar de dragul de a-si mari profitul. Stai linistit, producatorul daca poate sa economiseasca a zecea parte dintr-un cent garantat nu iti va monta scut din metal.
- xxl_cm
- ***
- 735 mesaje
- din 17 Dec 2011
- Bucuresti
xxl_cm
- Mesaje scrise: 735
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2011
- Mesaj Privat
am gasit o poza cu oamenii care se plang de diverse tendinde neplacute in industria auto:
- motoare in 3 pistoane, de capacitate mica
- mult plastic pe masini
- suprafete cu touch schreen in loc de butoane fizice
- controlul climei pe ecranul principal in loc de butoane fizice
- capete de evacuare falsa in spatele masinii cand de fapt toba+teava de esapament sunt sub masina-
- grile fata cat mai mari
cand ma gandesc la masinile noastre avem exact opusul:
- motor de capacitate destul de mare, in 4 pistoane, turbo
- mult metal pe masina, ca altfel nu stiu cum ajungeau la 1450 kg cu masina goala
- butoane, multe butoane ptr tot felul de functii - eu mai am in plus inca 3 butoate fata de varianta standard cu clima: incalzire scaune stanga+dreapta si incalzire volan
- multe butoane de control al climei: 2 butoate de control ventilatie, 3 butoane de control guri ventilatie, 2 butoane cu rasucure ptr control temperatura.
- cap de evacuare cromat real. alti producatori au pus capete de evacuare false la masini de 2-3 ori mai scumpe, dar GM a pus cap de evacuare real la o masina de buget
- in partea din fata e o chestie cromata cu sigla care ocupa cam toata partea centrala. aerisirea se face mai mult prin partea de jos pe sub numar
deja cred ca astra J a fost cam cel mai bun model din seria Astra facut de Opel si apoi de GM. deja astra K mi se pare o involutie iar astra L e o chestie....nu stiu cum sa spun dar parca e VW
- motoare in 3 pistoane, de capacitate mica
- mult plastic pe masini
- suprafete cu touch schreen in loc de butoane fizice
- controlul climei pe ecranul principal in loc de butoane fizice
- capete de evacuare falsa in spatele masinii cand de fapt toba+teava de esapament sunt sub masina-
- grile fata cat mai mari
cand ma gandesc la masinile noastre avem exact opusul:
- motor de capacitate destul de mare, in 4 pistoane, turbo
- mult metal pe masina, ca altfel nu stiu cum ajungeau la 1450 kg cu masina goala
- butoane, multe butoane ptr tot felul de functii - eu mai am in plus inca 3 butoate fata de varianta standard cu clima: incalzire scaune stanga+dreapta si incalzire volan
- multe butoane de control al climei: 2 butoate de control ventilatie, 3 butoane de control guri ventilatie, 2 butoane cu rasucure ptr control temperatura.
- cap de evacuare cromat real. alti producatori au pus capete de evacuare false la masini de 2-3 ori mai scumpe, dar GM a pus cap de evacuare real la o masina de buget
- in partea din fata e o chestie cromata cu sigla care ocupa cam toata partea centrala. aerisirea se face mai mult prin partea de jos pe sub numar
deja cred ca astra J a fost cam cel mai bun model din seria Astra facut de Opel si apoi de GM. deja astra K mi se pare o involutie iar astra L e o chestie....nu stiu cum sa spun dar parca e VW
- epidaurus
- **
- 265 mesaje
- din 29 Sep 2018
- Astra 2018 B14NET
- Ilfov
epidaurus
- Mesaje scrise: 265
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2018
- Mesaj Privat
- altair_xms
- *
- 6 mesaje
- din 18 Oct 2016
- Galati
altair_xms
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2016
- Mesaj Privat
- Tai-Pan
- ****
- 2,954 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,954
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Nu este deloc dificila.
Scoți capacul ce acoperã bobina de inducție, scoți mufa de la bobina de inducție, desfaci cele 2 șuruburi care fixeazã bobina.
Apoi, trebuie sa ai grija sa tragi bobina in sus fãrã sã o inclini, sã nu se rupã vreun tub de plastic (aka fișã) din cele 4.
Poți folosi 2 șuruburi mai lungi pentru ghidare. Se înfileteazã in locul celor care fixeazã bobina.
Tragi de la ambele capete simultan. Folosești niste coliere fãcute din soricei de plastic pe care le introduci la capetele bobinei cã sã poți avea de ce sa tragi.
Dacã rãmâne vreun izolator de cauciuc pe bujie, îl scoți trãgând de el cu un patent cu vârf lung și subțire. ÃŽl introduci mai mult ca sa apuci bine, cã altfel se va rupe cauciucul când tragi.
ÃŽți trebuie cheie de bujii ceva mai lunga, cu hexagon de 16.
Preferabil magnetica.
Daca ai mai strâns bujii pânã acum și știi cum se strang, nu ai nevoie de cheie dinamometrica.
Scoți capacul ce acoperã bobina de inducție, scoți mufa de la bobina de inducție, desfaci cele 2 șuruburi care fixeazã bobina.
Apoi, trebuie sa ai grija sa tragi bobina in sus fãrã sã o inclini, sã nu se rupã vreun tub de plastic (aka fișã) din cele 4.
Poți folosi 2 șuruburi mai lungi pentru ghidare. Se înfileteazã in locul celor care fixeazã bobina.
Tragi de la ambele capete simultan. Folosești niste coliere fãcute din soricei de plastic pe care le introduci la capetele bobinei cã sã poți avea de ce sa tragi.
Dacã rãmâne vreun izolator de cauciuc pe bujie, îl scoți trãgând de el cu un patent cu vârf lung și subțire. ÃŽl introduci mai mult ca sa apuci bine, cã altfel se va rupe cauciucul când tragi.
ÃŽți trebuie cheie de bujii ceva mai lunga, cu hexagon de 16.
Preferabil magnetica.
Daca ai mai strâns bujii pânã acum și știi cum se strang, nu ai nevoie de cheie dinamometrica.
- Bau Bau
- ****
- 1,106 mesaje
- din 03 Oct 2017
- Astra 2017 B14 NET
- Bucuresti
Bau Bau
- Mesaje scrise: 1,106
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14 NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2017
- Mesaj Privat
Salutare, ieri când am vrut sa plec cu masina dupã ce am pus contactul și s-au stins becurile nu a luat-o pt ca nu avea baterie.
A stat de luni seara nemearsa pana joi seara. Deci nu pot considera ca era nepornita de mult.
Mergea radioul, se pornise navi. Dar nu avea suficienta tensiune sa plece.
Am dat curent de la Corsa și a luat-o la prima cheie puțin greut.. Dar a pornit.
Am mers cu ea aprox 50 km pe autostrada sa se încarce. Dupã am oprit la cumpãrãturi în doua locuri. A pornit la sfert.
Dimineața am mers sa verific dacã o ia sau nu. A pornit la sfert.
Imtrebare: sa o schimb sau nu? Baterie Varta AGM 70 Ah este 716 ron😭
Ps: masina este Octombrie 2017
A stat de luni seara nemearsa pana joi seara. Deci nu pot considera ca era nepornita de mult.
Mergea radioul, se pornise navi. Dar nu avea suficienta tensiune sa plece.
Am dat curent de la Corsa și a luat-o la prima cheie puțin greut.. Dar a pornit.
Am mers cu ea aprox 50 km pe autostrada sa se încarce. Dupã am oprit la cumpãrãturi în doua locuri. A pornit la sfert.
Dimineața am mers sa verific dacã o ia sau nu. A pornit la sfert.
Imtrebare: sa o schimb sau nu? Baterie Varta AGM 70 Ah este 716 ron😭
Ps: masina este Octombrie 2017
- Bau Bau
- ****
- 1,106 mesaje
- din 03 Oct 2017
- Astra 2017 B14 NET
- Bucuresti
Bau Bau
- Mesaje scrise: 1,106
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14 NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2017
- Mesaj Privat
- mosudan
- ***
- 648 mesaje
- din 16 Jun 2017
- Astra Sedan 2018 B14NET TURBO
- Galati
mosudan
- Mesaje scrise: 648
- Locatie: Galati
- Masina: Astra Sedan 2018 B14NET TURBO
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2017
- Mesaj Privat
- Bau Bau
- ****
- 1,106 mesaje
- din 03 Oct 2017
- Astra 2017 B14 NET
- Bucuresti
Bau Bau
- Mesaje scrise: 1,106
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14 NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2017
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Bau Bau a scris:Update.. Am schimbat bateria. Pus tester pe ea cerea schimbata. Mai avea 480Ah din cei 700.
Asta este... Mai cere și ea câte ceva.. 😂
la un benzinar sunt suficienti si cei 480, dar sa fie la cateva zile dupa incarcare
Asta este... Mai cere și ea câte ceva.. 😂
capacitatea bateriei nu se afla asa de usor, folosind un tester.
ala e cam 0 barat.
daca testerul ala pus pe baterie a stat pe baterie putin, e irelevant.
testerul adevarat se pune pe baterie, incarca bateria complet, apoi o descarca si o incarca la loc.
doar ultimele 2 procese pot arata capacitatea reala a bateriei.
tot procesul asta poate sa dureze si mai mult de 1 zi (in functie si de tester, si de baterie).
nu sunt foarte multi "schimbatori de baterii" care sa aiba un asemenea aparat si sa fie dispusi sa-ti tina 1 zi bateria pe el, le este mai comod sa-ti schimbe bateria si aia e.
parerea mea este ca ai inlocuit o baterie care inca era buna, poate nu ca noua, dar buna.
- Bau Bau
- ****
- 1,106 mesaje
- din 03 Oct 2017
- Astra 2017 B14 NET
- Bucuresti
Bau Bau
- Mesaje scrise: 1,106
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14 NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2017
- Mesaj Privat
Nu mai întra start stopul de aprox 12 luni. Chiar dacã am fãcut drumuri lungi...
Deci nu ținea curentul. A mers fix de doua ori la un drum de 5000 km fãcut în 2 sãptãmâni Deci timp sa se încarce avea berechet.
ÃŽn concluzie nu mai ținea curentul.
Nu îmi asumam riscul sa ma lase camd îmi era lumea mai draga fãrã sa am posibilitatea de a lua curent de la alta masina.
Deci nu ținea curentul. A mers fix de doua ori la un drum de 5000 km fãcut în 2 sãptãmâni Deci timp sa se încarce avea berechet.
ÃŽn concluzie nu mai ținea curentul.
Nu îmi asumam riscul sa ma lase camd îmi era lumea mai draga fãrã sa am posibilitatea de a lua curent de la alta masina.
sorin5644
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2008
- Mesaj Privat
- ney
- ***
- 994 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 994
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- ney
- ***
- 994 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 994
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- epidaurus
- **
- 265 mesaje
- din 29 Sep 2018
- Astra 2018 B14NET
- Ilfov
epidaurus
- Mesaje scrise: 265
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2018
- Mesaj Privat
Salut! Cand am schimbat rotile de iarna am vazut ca pe fata erau destul de uzate placutele si chiar la una din roti parca uzura era mai mare. La revizia de 3 ani mi-au confirmat si ei uzura de circa 90% . Ce placute recomandati ( cred eu mai moi ) avand in vedere ca si discurile au ceva uzura. 27.700 KM
- Bau Bau
- ****
- 1,106 mesaje
- din 03 Oct 2017
- Astra 2017 B14 NET
- Bucuresti
Bau Bau
- Mesaje scrise: 1,106
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14 NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2017
- Mesaj Privat
- chelebet
- ****
- 1,234 mesaje
- din 02 Dec 2016
- Iasi
chelebet
- Mesaje scrise: 1,234
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2016
- Mesaj Privat
- mosudan
- ***
- 648 mesaje
- din 16 Jun 2017
- Astra Sedan 2018 B14NET TURBO
- Galati
mosudan
- Mesaje scrise: 648
- Locatie: Galati
- Masina: Astra Sedan 2018 B14NET TURBO
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2017
- Mesaj Privat