Soluție | |
- iuli78
- OP
- 202 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Constanta
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Azi am exclus convertorul de presiune pentru 10 km ,și am pus pe direct turbina , furtunul care vine dinspre rezervorul de vacuum ,l-am pus direct in actuatorul turbinei , diferența destul de mare , cu furtunul bãgat pe direct ,mașina se simte cã trage și la 2000 ture , ceea ce nu se întâmplã înainte .
Probabil ,rãmân 2 piese de luat mai în serios pentru remedierea problemei , actuatorul turbinei sau convertorul de presiune .
O sã trebuiascã sã merg la un service specializat in turbine ,sa vad daca mã pot ajuta sa scap de P003a și P0299 prin înlocuirea/ reglarea actuatorului turbinei , pânã ajung la ei o sã înlocuiesc convertorul de presiune , daca nu merge nici așa, îi las pe cei specializați în turbine sa verifice starea turbinei .
- iuli78
- OP
- 202 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Constanta
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Engine Underboost , apare când vrea , pot sa ii dau 3500 ture in treapta a 3 și sã nu aparã nimic , iar când dau in jur de 3000 in a 5 -a sã aparã în bord martorul cu cheița , poate dupã înlocuirea convertorului de presiune ,dispar ambele erori legate de motor/turbina .
- iuli78
- OP
- 202 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Constanta
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Am inlocuit si convertorul de presiune , dar eroarea P003A persista chiar daca o sterg , se simte o usoara imbunatatire ,in sensul ca in primele 3 trepte creste turatia mai repede la 2500-3000 decat inainte ,masina se infige in oras daca este turata , plecarile dupa loc nu sunt asa de sprintene cum as fi vrut , ma asteptam la ceva mai mult de la 95 cp ,dar la cat de subtiri sunt planetarele mai bine asa .
Si la viteze mai mari se simte putin mai sprintena ,dar din ce am observat motorul trebuie turat ceva mai mult sa se simta putin mai agil , nu merge sa am pretentii sa traga la 2000 de ture ca la 3000 , asta este situatia , daca trebuie sa depasesc bag in treapta 4-a , se urca acul la 3000 de ture si se duce , cu a 5-a in 2000 de ture , trebuie sa fie mult loc liber pe contrasens sa depasesc un camion , pana la urma asa fac si la 166 , prefer sa turez motorul pana in 5000 de ture in treapta 4-a daca este nevoie de agilitate mai mare decat sa o las in treapta 5-a .
O sa desfac intr-o zi admisia si egr-ul si le curat , acum sa vad cata bataie de cap este , dar o sa merg iar la un mecanic cu MDI sa faca un test al actuatorului vacuumatic al turbinei , se pare ca nu merge facut un test ca la actuatoarele simple , bagi pompa de vid si vezi daca se misca tija , aici are si ceva electronic sub actuator si din cate am citit ,este un test in MDI care activeaza /dezativeaza actuatorul ,si cu ajutorul unei pompe de vacuum se vede daca este ok sau nu , in Opcomul chinezesc nu am vazut optiunea asta .
Vad ca difera ambreiajul si cutia de viteza de la masina la masina , la Corsa nu te iarta daca nu apesi pedalele cum trebuie , imediat se opreste motorul ,la fel si daca este ceva mai subturat , se misca mai greu , la alte masini conduse ,motorina fara turbo sau benzina , cand da sa se opreasca motorul, tremura putin si daca esti pe faza ,nu se mai opreste ,la 1.3 cdti nimic , se opreste fara semne , daca nu se accelereaza la timp , la fel si in sensurile giratorii , pot lua sensul lejer cu treapta a 3-a si cand ies din el doar apas acceleratia mai tare si creste viteza , la Corsa nu , daca vreau sa ies din sens trebuie sa bag in treapta 2-a , ca altfel ma iau la intrecere cu melcul , din ce am observat motorul o fi mic , dar trebuie sa fie turat ca sa aiba vlaga .
- ahappyuser
- *******
- 6,804 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,804
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Eu am preferat sa fac asta din prima luna, dupa ce-am cumparat masina. Dupa asta.. la prima promotie de sezon m-am dus direct la colegii de la EDS sa-i scrie ceva putere direct in EEPROM si.. dupa o scurta testare impreuna, am ajuns la concluzia ca se poate face (motorul fiind inca in stare buna).
As merge pâna acolo sa zic ca se aplica si la Corsa D Ecoflex 2010 Z13DTE de 95cp... preferabil dupa o curatare TEMEINICA a tuturor elementelor de pe traseul admisiei + a evacuarii (ceea ce am facut, si sunt pregatit sa o fac oridecâte ori va fi nevoie). Masinile astea turbo-diesel mai vechi au adunat deja ceva ani/km de uzura si atunci cand se suprapune si mersul preponderent prin oras au tendinta de a face depuneri in admisie si evacuare.
- ney
- ****
- 1,132 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,132
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,804 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,804
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,132 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,132
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- iuli78
- OP
- 202 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Constanta
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Imi fac timp si curat admisia , pare sa fie ceva mai multa bataie de cap , la 166 am dat de atatea ori admisia jos , dar era mult mai simplu .
Sa trec maine pe la mecanic ,sa imi zica daca se poate testa actuatorul vacuumatic din MDI , la un moment dat o sa cumpar o diagoza ca asta , chiar daca o clona ajunge la 1100-1200 lei .
Ma uitam pe net si la actuatoatele de vid dupa turbina, le faceau proba cu pompa de vacuum , faceau vacuum si se misca tija turbinei , la mine nu se intampla nimic , nu stiu daca electronica de sub actuator influenteaza treaba asta , sau are rolul doar de monitorizare .
Nu am mers cu multe masini de-a lungul timpului :
Dacia 1310 ,la inceput un an , Seat Cordoba 1,9 Diesel clasic (anterior SDI) 1996 , Volkswagen Golf 4 SDI 2001 , Alfa Romeo 166 2.0TS cu gpl , nu am condus masini cu turbo sa vad cum trebuie sa se infiga , totusi este bine ca masinuta se infige la turatii peste 2700 ,in special treapta 2-a si a 3-a nu este gâtuita ca alte masini care intra in limitare , poate am eu prea multe pretentii , avand in vedere ca de 5 ani merg cu 166 , una este diesel cu 95 cp si alta este benzina cu 155 cp .
Citeam in TIS 2000 ca pentru P003A , trebuia verificat si debitemtru , am cumparat o spray de contacte electrice si am dat prin el , nu cred ca ii face ceva bun , dar am incercat , la 166 debitemtru se scotea din carcasa rotunda , iesea doar partea cu senzorul , la 1.3 cdti nu merge , carcasa senzorului este llipita de carcasa mai mare in care intra racordurile de la admisie , iar curatarea nu se poate face prea bine.
Vad ca isi face regenerarea la maxim 100 de km , dupa ce termina ajunge in jur de 40-45 % incarcarea cu funingine , acum stiu cand face regenerarea , trebuie putina atentie inaite de oprirea motorului , daca turatia sta putin sub 1000 ,atunci are treaba si il las pornit pana scade turatia mai jos , se aude un mic zgomot cand termina regenerarea , plus ca mai scoate fum alb pe accelerare care se vede destul de bine in mers.

- ney
- ****
- 1,132 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,132
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
Cred ca e un CIRCUIT INCHIS,,in functie de ce tensiune pleaca din actuator asa stie cat de mare este presiunea in admisie si comanda vaccumul pe ia inapoi pentru a nu depasi valoarea necesara motorului la anumite turatii
E ceva de genul : minusul bobinei de la dacia era inchis la masa de delcou care fix in dreptul fisei alimenta bobina care fix in momentul ala se afa in dreptul fisei 1,2,3 sau 4
Cu alte cuvinte ori "potentiometrul " de pe vaccum e stricat ori elecrovana de vaccum
"Potentiometrul" poate fi decat un contact normal deschis sau inchis
Cu un aparat de masura (pe pozitia continuitate) poti pune la pini mai ales daca are decat 2 si actionezi cu pompa de vaccum pe el si vezi cum lucreaza ( adica normal inchi sau deschis)
Daca merge , te legi de electrovana sau de rezerva de vaccum.....poate nu ai!
- sebage
- ****
- 2,671 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,671
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Bine spus "potentiometru".
In principiu, rolul lui acolo ar fi fost cumva pentru a micsora acel "turbo lag", acea intarziere cauzata de o bucla mult prea mare si prea elastica (de cand ceri putere, pana se comanda nevoia de aer, pana ajunge aerul in admisie si este citita presiunea si apoi se comanda iar corectia).
In fapt, eu cred ca mai mult incurca, odata cu trecerea timpului si aparitia de jocuri in boltul de comanda si in paletele geometriei variabile.
Se prea poate sa trebuiasca "invatat" noul actuator cu tot cu senzor. (doar presupun)
- iuli78
- OP
- 202 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Constanta
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Referitor la actuatorul vacuumatic al turbinei , acesta nu mișcã deloc tija , când fac proba cu pompa de vacuum , indiferent cã este motorul pornit sau oprit .
La alte mașini, vedeam cã se mișcã tija când fãceau proba cu pompa de vacuum , cei drept nu vãzusem în probe și ceva cu electronicã in actuator , din cauza asta am crezut cã la mine este posibil sa fie membrana fisurata sau electronica din actuator sa comande o supapã care era pe deschis când fãceam proba , dar ultima varianta nu știu dacã tine când motorul este pornit .
- sebage
- ****
- 2,671 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,671
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Drept este ca te contrazici putin. Cu ceva timp in urma, spuneai ca ai eliminat electrovalva de pe vacuum care comanda actuatorul turbinei si ca atunci, ai avut putere, deci clar ai avut aer mult.
Refa acel test, de data aceasta cu ochii pe tija (cu motorul pornit), daca atunci cand cuplezi furtunul de vacuum (ocolind electrovalva) actuatorul trage de tija sau nu si daca geometria face o cursa completa.
Observ ca ai o eroare "Turbocharger boost control position not learned", exact asta ziceam, ca s-ar putea sa trebuiasca "invatat" actuatorul. (in cazul in care este bun mecanic si electronic)
- ney
- ****
- 1,132 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,132
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- iuli78
- OP
- 202 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Constanta
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Tija turbinei se misca fara probleme , de fiecare data cand scot mufa care alimeteaza convertorul , tija coboara si cand pun mufa la loc, tija se ridica , la fel si daca scot furtunul care intra in actuatorul vacuumatic al turbinei , doar ca nu pot misca tija cu pompa de vidare , pot da de pompa toata ziua, ca nu se intampla nimic , zici ca scapa aer pe undeva , posibil sa fie putin fisurata membrana sau ce are in actuator si pompa de vidare nu face fata sa faca vacuum , una este cand dau la pompa si alta este vacuum-ul constant venit dinspre pompa de vacuum a masinii , eu cu pompa de vidare nu pot egala nicidoata presiunea constanta facuta de pompa masinii.
Ce mi-a atras atentia , este ca facusem un test , am pus un teu de plastic care ducea cate convertor presiune turbo pe o parte , actuator turbina pe a doua parte si a treia parte ducea catre pompa de vidare , toate furtunele erau bagate bine si etanse , cu motorul turat la aproximativ 2000 nu crestea mai mult de - 0.2 bari , nu stiu care trebuie sa fie valoarea reala , probabil pentru un test ca la care trebuie ceva profesional . Cu toate ca pompa de vacuum a masinii scoate aproximativ 1 bar , si presiunea din convertor catre turbo ,ajunge la aproximativ 0.8 bari.


- sebage
- ****
- 2,671 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,671
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Drept este ca si prea multa tehnologie, strica...
Ia un furtun mai lung, pune-l pe actuatorul turbinei si trage cu gura (ca sa nu spun "suge", pentru ca in limba romana, naiba mai stie ce se intelege), astfel o sa descoperi multe adevaruri ...
Acea electrovalva de vacuum, este comandata in PWM, deci automat si vacuum-ul care trece de ea, este oarecum reglat (in functie de cerinta de aer), nu are doar pozitie inchis sau deschis.
- iuli78
- OP
- 202 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Constanta
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Cand prin ocazia , il pun pe fratimiu sa faca o tura cu masina sa vada diferenta , el are un Mito cu acelasi motor de 95 cp , doar ca este euro 5 si daca la el trage mai bine ,inseamna ca este o problema la Corsa , dar sa se obisnuiasca cu ambreiajul intai , ca difera cursa pedalei fata de Mito , la Alfa poti ridica mai mult pedala , dar Corsa se opreste motrul daca se ridica prea mult, fara a apasa acceleratia.
- iuli78
- OP
- 202 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Constanta
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Nu stiu daca ar fi alte probleme cu jantele ET49 fata de ET 39 ,ma gandesc ca daca rotile sunt ceva mai in interior decat cele originale ,sa nu afecteze stabilitatea masinii .
- bibu16v
- *******
- 7,389 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,389
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- iuli78
- OP
- 202 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Constanta
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Ca variante acceptabile mai erau cu 400 lei din aliaj ,dar de Renault probabil Clio ,aici trebuia distantier la mijloc sau Mini ,acolo mai trebuiau luate la strung sa se potriveasca la mijloc
- ahappyuser
- *******
- 6,804 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,804
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Nu mai e sexy masina daca e cu bavete de noroi, dar nici eu nu mai sunt tânar... asadar nu ma mai deranjeaza acest aspect.