Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D
Solutie
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa Z13DTE din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Vad că a devenit o obișnuință ,când ajung în jur de 3000 de ture , sa se aprindă in bord mașină cu cheița ,când pun diagnoza arata eroarea : P0299-00 , Engine Underboost ,este posibil să aibă legătură cu P003A ,Turbocharger boost control position not learned .

Azi am exclus convertorul de presiune pentru 10 km ,și am pus pe direct turbina , furtunul care vine dinspre rezervorul de vacuum ,l-am pus direct in actuatorul turbinei , diferența destul de mare , cu furtunul băgat pe direct ,mașina se simte că trage și la 2000 ture , ceea ce nu se întâmplă înainte .

Probabil ,rămân 2 piese de luat mai în serios pentru remedierea problemei , actuatorul turbinei sau convertorul de presiune .
O să trebuiască să merg la un service specializat in turbine ,sa vad daca mă pot ajuta sa scap de P003a și P0299 prin înlocuirea/ reglarea actuatorului turbinei , până ajung la ei o să înlocuiesc convertorul de presiune , daca nu merge nici așa, îi las pe cei specializați în turbine sa verifice starea turbinei .
Skip Ads 60 min (0/3)

  • iuli78

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa Z13DTE din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Am fost la o firma care se ocupa de turbine , ei ziceau de filtru de particule , că dacă este înfundat nu merge turbina cum trebuie , asta o știam , ziceau că pot face test la actuatorul vacuumatic al turbinei doar demontata , deocamdată sare din schema datorita costurilor , o sa cumpăr un convertor de presiune turbo , este 230 lei pe Pierburg , aceiași firma care face originalul , incerc și cu el poate nu este in stare sa bage vacuum constant la viteze mai mari .
Engine Underboost , apare când vrea , pot sa ii dau 3500 ture in treapta a 3 și să nu apară nimic , iar când dau in jur de 3000 in a 5 -a să apară în bord martorul cu cheița , poate după înlocuirea convertorului de presiune ,dispar ambele erori legate de motor/turbina .
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa Z13DTE din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Intre timp sa facut asigurarea , pe un an la Groupama 1045 lei clasa B0 ,cel mai ieftin era la Euroins 1000 lei , in vremurile astea cel mai ok pare sa fie cu decontare directa , probabil o sa fie destui care nu o sa reinoiasca asigurarile.

Am inlocuit si convertorul de presiune , dar eroarea P003A persista chiar daca o sterg , se simte o usoara imbunatatire ,in sensul ca in primele 3 trepte creste turatia mai repede la 2500-3000 decat inainte ,masina se infige in oras daca este turata , plecarile dupa loc nu sunt asa de sprintene cum as fi vrut , ma asteptam la ceva mai mult de la 95 cp ,dar la cat de subtiri sunt planetarele mai bine asa .
Si la viteze mai mari se simte putin mai sprintena ,dar din ce am observat motorul trebuie turat ceva mai mult sa se simta putin mai agil , nu merge sa am pretentii sa traga la 2000 de ture ca la 3000 , asta este situatia , daca trebuie sa depasesc bag in treapta 4-a , se urca acul la 3000 de ture si se duce , cu a 5-a in 2000 de ture , trebuie sa fie mult loc liber pe contrasens sa depasesc un camion , pana la urma asa fac si la 166 , prefer sa turez motorul pana in 5000 de ture in treapta 4-a daca este nevoie de agilitate mai mare decat sa o las in treapta 5-a .

O sa desfac intr-o zi admisia si egr-ul si le curat , acum sa vad cata bataie de cap este , dar o sa merg iar la un mecanic cu MDI sa faca un test al actuatorului vacuumatic al turbinei , se pare ca nu merge facut un test ca la actuatoarele simple , bagi pompa de vid si vezi daca se misca tija , aici are si ceva electronic sub actuator si din cate am citit ,este un test in MDI care activeaza /dezativeaza actuatorul ,si cu ajutorul unei pompe de vacuum se vede daca este ok sau nu , in Opcomul chinezesc nu am vazut optiunea asta .

Vad ca difera ambreiajul si cutia de viteza de la masina la masina , la Corsa nu te iarta daca nu apesi pedalele cum trebuie , imediat se opreste motorul ,la fel si daca este ceva mai subturat , se misca mai greu , la alte masini conduse ,motorina fara turbo sau benzina , cand da sa se opreasca motorul, tremura putin si daca esti pe faza ,nu se mai opreste ,la 1.3 cdti nimic , se opreste fara semne , daca nu se accelereaza la timp , la fel si in sensurile giratorii , pot lua sensul lejer cu treapta a 3-a si cand ies din el doar apas acceleratia mai tare si creste viteza , la Corsa nu , daca vreau sa ies din sens trebuie sa bag in treapta 2-a , ca altfel ma iau la intrecere cu melcul , din ce am observat motorul o fi mic , dar trebuie sa fie turat ca sa aiba vlaga .
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,346
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Z17DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
iuli78 a scris:O sa desfac intr-o zi admisia si egr-ul si le curat...

Eu am preferat sa fac asta din prima luna, dupa ce-am cumparat masina. Dupa asta.. la prima promotie de sezon m-am dus direct la colegii de la EDS sa-i scrie ceva putere direct in EEPROM si.. dupa o scurta testare impreuna, am ajuns la concluzia ca se poate face (motorul fiind inca in stare buna).

As merge pâna acolo sa zic ca se aplica si la Corsa D Ecoflex 2010 Z13DTE de 95cp... preferabil dupa o curatare TEMEINICA a tuturor elementelor de pe traseul admisiei + a evacuarii (ceea ce am facut, si sunt pregatit sa o fac oridecâte ori va fi nevoie). Masinile astea turbo-diesel mai vechi au adunat deja ceva ani/km de uzura si atunci cand se suprapune si mersul preponderent prin oras au tendinta de a face depuneri in admisie si evacuare.
  • ney

  • Mesaje scrise: 560
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra A14NET din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Nu stiu ce turbina are acest motor( adica cu geometrie variabila sau fara), dar daca este fara, eroarea 299 poate fi de la fisurarea scaunului clapetei actionata de vaccum, presiunea pierzandu se direct din turbina pe evacuare!
Ceva de genul

Intre timp am vazut ca e fara geometrie, e simpla
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,346
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Z17DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Cu geometrie fixa e cel de 75cp, iar tot ce e cu 9 in fata (90/95) e deja cu geometrie variabila.
  • ney

  • Mesaje scrise: 560
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra A14NET din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Atunci se poate ca geometria sa agațe
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa Z13DTE din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Cand am facut proba cu furtunul dinspre rezervorul de vacuum, bagat direct in actuatorul turbinei , evitand convertorul de presiune , era alta masina , tragea si la 2000 de ture in treapta a 5-a pe autostrada , nu am insistat decat 10-15 km , daca imi puneam in cap sa merg 30 km pana la destinatie, nu stiu daca rezista turbina , asa ca am oprit si am pus furtunele ca inainte .

Imi fac timp si curat admisia , pare sa fie ceva mai multa bataie de cap , la 166 am dat de atatea ori admisia jos , dar era mult mai simplu .

Sa trec maine pe la mecanic ,sa imi zica daca se poate testa actuatorul vacuumatic din MDI , la un moment dat o sa cumpar o diagoza ca asta , chiar daca o clona ajunge la 1100-1200 lei .
Ma uitam pe net si la actuatoatele de vid dupa turbina, le faceau proba cu pompa de vacuum , faceau vacuum si se misca tija turbinei , la mine nu se intampla nimic , nu stiu daca electronica de sub actuator influenteaza treaba asta , sau are rolul doar de monitorizare .

Nu am mers cu multe masini de-a lungul timpului :
Dacia 1310 ,la inceput un an , Seat Cordoba 1,9 Diesel clasic (anterior SDI) 1996 , Volkswagen Golf 4 SDI 2001 , Alfa Romeo 166 2.0TS cu gpl , nu am condus masini cu turbo sa vad cum trebuie sa se infiga , totusi este bine ca masinuta se infige la turatii peste 2700 ,in special treapta 2-a si a 3-a nu este gâtuita ca alte masini care intra in limitare , poate am eu prea multe pretentii , avand in vedere ca de 5 ani merg cu 166 , una este diesel cu 95 cp si alta este benzina cu 155 cp .

Citeam in TIS 2000 ca pentru P003A , trebuia verificat si debitemtru , am cumparat o spray de contacte electrice si am dat prin el , nu cred ca ii face ceva bun , dar am incercat , la 166 debitemtru se scotea din carcasa rotunda , iesea doar partea cu senzorul , la 1.3 cdti nu merge , carcasa senzorului este llipita de carcasa mai mare in care intra racordurile de la admisie , iar curatarea nu se poate face prea bine.

Vad ca isi face regenerarea la maxim 100 de km , dupa ce termina ajunge in jur de 40-45 % incarcarea cu funingine , acum stiu cand face regenerarea , trebuie putina atentie inaite de oprirea motorului , daca turatia sta putin sub 1000 ,atunci are treaba si il las pornit pana scade turatia mai jos , se aude un mic zgomot cand termina regenerarea , plus ca mai scoate fum alb pe accelerare care se vede destul de bine in mers.


  • ney

  • Mesaje scrise: 560
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra A14NET din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Actuatorul asta merge pe vaccum si trimite o pozitie( o tensiune) , calculatorului ( sau electrovanei de vaccum) pt. a inchide vaccumul
Cred ca e un CIRCUIT INCHIS,,in functie de ce tensiune pleaca din actuator asa stie cat de mare este presiunea in admisie si comanda vaccumul pe ia inapoi pentru a nu depasi valoarea necesara motorului la anumite turatii
E ceva de genul : minusul bobinei de la dacia era inchis la masa de delcou care fix in dreptul fisei alimenta bobina care fix in momentul ala se afa in dreptul fisei 1,2,3 sau 4

Cu alte cuvinte ori "potentiometrul " de pe vaccum e stricat ori elecrovana de vaccum
"Potentiometrul" poate fi decat un contact normal deschis sau inchis
Cu un aparat de masura (pe pozitia continuitate) poti pune la pini mai ales daca are decat 2 si actionezi cu pompa de vaccum pe el si vezi cum lucreaza ( adica normal inchi sau deschis)
Daca merge , te legi de electrovana sau de rezerva de vaccum.....poate nu ai!
  • sebage

  • Mesaje scrise: 1,528
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra Z17DTJ din 2009
  • Status: Online
  • Cont inregistrat in: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Exclus sa fie doar un contact inchis/deschis, este un senzor care transmite incontinuu, pozitia exacta a bratului care actioneaza geometria variabila.
Bine spus "potentiometru".
In principiu, rolul lui acolo ar fi fost cumva pentru a micsora acel "turbo lag", acea intarziere cauzata de o bucla mult prea mare si prea elastica (de cand ceri putere, pana se comanda nevoia de aer, pana ajunge aerul in admisie si este citita presiunea si apoi se comanda iar corectia).
In fapt, eu cred ca mai mult incurca, odata cu trecerea timpului si aparitia de jocuri in boltul de comanda si in paletele geometriei variabile.

Se prea poate sa trebuiasca "invatat" noul actuator cu tot cu senzor. (doar presupun)
Skip Ads 60 min (0/3)

  • iuli78

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa Z13DTE din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Am o pompa de vacuum și am făcut o probă la rezervorul de vacuum acum ceva timp , din ce am văzut nu ține presiunea constanta , aceasta scade puțin câte puțin , daca îmi aduc aminte scădea foarte greu , gen 1 minut sau mai mult până ajungea la 0 .

Referitor la actuatorul vacuumatic al turbinei , acesta nu mișcă deloc tija , când fac proba cu pompa de vacuum , indiferent că este motorul pornit sau oprit .
La alte mașini, vedeam că se mișcă tija când făceau proba cu pompa de vacuum , cei drept nu văzusem în probe și ceva cu electronică in actuator , din cauza asta am crezut că la mine este posibil sa fie membrana fisurata sau electronica din actuator sa comande o supapă care era pe deschis când făceam proba , dar ultima varianta nu știu dacă tine când motorul este pornit .
  • sebage

  • Mesaje scrise: 1,528
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra Z17DTJ din 2009
  • Status: Online
  • Cont inregistrat in: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Atat timp cat "nu misca tija", nu ai cum sa obtii din turbina, presiunea solicitata.
Drept este ca te contrazici putin. Cu ceva timp in urma, spuneai ca ai eliminat electrovalva de pe vacuum care comanda actuatorul turbinei si ca atunci, ai avut putere, deci clar ai avut aer mult.
Refa acel test, de data aceasta cu ochii pe tija (cu motorul pornit), daca atunci cand cuplezi furtunul de vacuum (ocolind electrovalva) actuatorul trage de tija sau nu si daca geometria face o cursa completa.
Observ ca ai o eroare "Turbocharger boost control position not learned", exact asta ziceam, ca s-ar putea sa trebuiasca "invatat" actuatorul. (in cazul in care este bun mecanic si electronic)
  • ney

  • Mesaje scrise: 560
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra A14NET din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Corect
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa Z13DTE din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Am facut acum ceva timp o reinvatare a pozitiei tijei care comanda turbina ,atunci am fost la cineva cu MDI si a zis ca P003A apare de la sezorul de presiune din galeria de admisie , la scos ,la curatat putin , a sters eroarea , a dat reinvatare , dar degeaba , am cumparat senzorul nou ,tot pe Bosch cum vine pe original , din cate citisem ,se da reinvatare de fiecare data cand se umbla la unele piese care au treaba cu turbina , mai ales ca am inlocuit si convertorul de presiune tot pe Pierburg , dupa toate schimbarile mai merg odata sa dea reinvatare .

Tija turbinei se misca fara probleme , de fiecare data cand scot mufa care alimeteaza convertorul , tija coboara si cand pun mufa la loc, tija se ridica , la fel si daca scot furtunul care intra in actuatorul vacuumatic al turbinei , doar ca nu pot misca tija cu pompa de vidare , pot da de pompa toata ziua, ca nu se intampla nimic , zici ca scapa aer pe undeva , posibil sa fie putin fisurata membrana sau ce are in actuator si pompa de vidare nu face fata sa faca vacuum , una este cand dau la pompa si alta este vacuum-ul constant venit dinspre pompa de vacuum a masinii , eu cu pompa de vidare nu pot egala nicidoata presiunea constanta facuta de pompa masinii.

Ce mi-a atras atentia , este ca facusem un test , am pus un teu de plastic care ducea cate convertor presiune turbo pe o parte , actuator turbina pe a doua parte si a treia parte ducea catre pompa de vidare , toate furtunele erau bagate bine si etanse , cu motorul turat la aproximativ 2000 nu crestea mai mult de - 0.2 bari , nu stiu care trebuie sa fie valoarea reala , probabil pentru un test ca la care trebuie ceva profesional . Cu toate ca pompa de vacuum a masinii scoate aproximativ 1 bar , si presiunea din convertor catre turbo ,ajunge la aproximativ 0.8 bari.



  • sebage

  • Mesaje scrise: 1,528
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra Z17DTJ din 2009
  • Status: Online
  • Cont inregistrat in: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Tija se misca, inteleg (acum), dar eu spuneam de "cursa completa". Adica, sa se miste frumos, liniar, fara sa agate, dintr-un capat pana la celalalt (de la minim la maxim).
Drept este ca si prea multa tehnologie, strica...
Ia un furtun mai lung, pune-l pe actuatorul turbinei si trage cu gura (ca sa nu spun "suge", pentru ca in limba romana, naiba mai stie ce se intelege), astfel o sa descoperi multe adevaruri ...
Acea electrovalva de vacuum, este comandata in PWM, deci automat si vacuum-ul care trece de ea, este oarecum reglat (in functie de cerinta de aer), nu are doar pozitie inchis sau deschis.
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa Z13DTE din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Sincer , nu stiu exact care este cursa completa , dar nu simt sa agate undeva , o misc linear , cand trag tija la maxim cu mana ,ochiometric ar veni putin mai mult de 90 de grade , cam pe acolo sta tija actuatorului cu bratul care misca geometria variabila , nu vreau sa ma bag sa dau turbina jos deocamdata ,probabil daca o dau jos si demontez partea cu geometria sa vad la fata locului cursa ei , trebuie reglata din nou .

Cand prin ocazia , il pun pe fratimiu sa faca o tura cu masina sa vada diferenta , el are un Mito cu acelasi motor de 95 cp , doar ca este euro 5 si daca la el trage mai bine ,inseamna ca este o problema la Corsa , dar sa se obisnuiasca cu ambreiajul intai , ca difera cursa pedalei fata de Mito , la Alfa poti ridica mai mult pedala , dar Corsa se opreste motrul daca se ridica prea mult, fara a apasa acceleratia.
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa Z13DTE din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Am vazut la cineva ,niste jante din tabla de 14 pentru Corsa , din ce am observat jantele sunt ET49 (Corsa C) si cele originale de Corsa D sunt ET39 , daca am citit bine cele ET49 sunt cu 1cm mai in interior fata de ET39 , anvelopele o sa fie 175/70/14 de iarna .
Nu stiu daca ar fi alte probleme cu jantele ET49 fata de ET 39 ,ma gandesc ca daca rotile sunt ceva mai in interior decat cele originale ,sa nu afecteze stabilitatea masinii .
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 4,276
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra X16XEL din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Depinde cum se merge cu mașina respectivă...dacă nu tragi de ea la limită, n-ar trebui să fie probleme cu stabilitatea, deși cu ET-ul ai dreptate.
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa Z13DTE din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
In primul rand era vorba de pret , unele de Corsa D costa 80 lei bucata si cele de Corsa C ,50 lei bucata , pare mult 80 lei bucata ,pentru niste table de 14 , cand eu am dat 500 lei pentru Alfa 166 pe 5 jante de aliaj de 17 in stare foarte buna , cu anvelope care am mers inca 2 ani ,plus drumul pana la Bucuresti , inteleg ca a fost o oferta ,dar la Corsa D jantele de aliaj sunt destul de scumpe, probabil oferta nu este prea bogata.

Ca variante acceptabile mai erau cu 400 lei din aliaj ,dar de Renault probabil Clio ,aici trebuia distantier la mijloc sau Mini ,acolo mai trebuiau luate la strung sa se potriveasca la mijloc
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,346
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Z17DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu as lua oricând jante de tabla pentru iarna care sa fie ,,mai la interior,, decat cele de vara, pentru ca iarna rotile de pe fata sa nu-mi arunce o gramada de zapada pe praguri + usile fata. La Astra H a mea am facut deja acest lucru, in plus i-am luat si bavete de noroi originale tot pentru asta, pe ideea de a proteja iarna tablaria masinii de gheata ce se aduna pe prag + usile fata.

Nu mai e sexy masina daca e cu bavete de noroi, dar nici eu nu mai sunt tânar... asadar nu ma mai deranjeaza acest aspect.
Skip Ads 60 min (0/3)

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR