Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Când ai schimbat distribuția ai curãțat sorbul, ai suflat cat ai putut prin circuitul de ulei ?
La schimbare distribuție ai folosit cumva soluții curãțare motor?
Când a început țãcãnitul, îl putem lega de ceva gen schimb ulei, soluții, orice ?
Skip ads

  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Când am schimbat distribuția ,nu am desfãcut și nu am curãțat baia de ulei ,nu am curãțat sorbul, nu am suflat aer sub presiune pe circuitul de ungere al uleiului. Zgomotul de bãtaie tachet a apãrut la aproximativ 10 luni-1an dupã schimbarea distribuției
Soluție de curãțare motor nu am folosit la schimbarea distribuției, am folosit anterior la schimburile de ulei dupã ce a început sã țãcãne în ideea cã va curãța tacheții înfundați cu mizerie, dar fãrã rezultat.
D-l Dan rãmâne sã demontez și sã verific baia de ulei și sorbul dar va fi greu sã trec de îmbinarea cu flanșe dintre catalizator și țeava de eșapament pt. cã cele 3 șuruburi crenelate sunt arse și s-au ruginit în locașuri( pt. demontarea lor voi folosi procedeul cu aparatul autogen.pe care l-am prezentat cu câțiva ani în urmã și l-am utilizat la prima Agilã pe care am vândut-o).
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Soluțiile care se pun în ulei pentru curãțat la schimb nu desprind bucãți de coaja formatã ca depunere in motor, asta in general. Practic unele chiar curãțã motorul și dacã ai depuneri negre reușesc sã le desprindã de pe metal. La fel se întâmplã cu uleiurile de calitate pline de "detergenți" pune dupã unul slab care face depuneri.
Un caz des întâlnit este la Opel folosirea de ulei GM 10W40 care la benzinare face depuneri consistente, el este cap de serie la capitolul ulei prost. La diesel este criminal, face imediat un fel de nisip care înfundã sorbul.
Unele depuneri gen grãunte trec în circuit chiar la schimbare filtru, asta daca nu trec bucãți de filtru cã am vãzut și asta.
La schimbare distribuție se mai folosește soluție de curãțare lichida sau spray-uri, ele curata dar nu tot și prin colțuri rãmâne negrealã abia puțin activata care va fi desprinsã de uleiul bun pus in motor.
Dese au fost cazurile de înlocuire tacheți dar toți și rezultatul era zero, țãcãnea când vroia el.
Șuruburile crenelate nu prea pricep, sunt șuruburi tija parțial filetata care intra în catalizator și prinderea cotului racordului flexibil se face cu piulițe. Astea sunt mâncate pânã ajung niște cioate diforme care stau pe un șurub de otel supercalit și casant.
La ele nici nu mã chinui cu flacãrã, tãiat piulițã pe laterale cu disc de 30mm și crãpatã, spirele filetului piuliței zboarã imediat și am prezonul întreg.
  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Am aceastã mașinã de 5 ani și am folosit pt. schimb numai ulei 0w40 Mobil 1 ESP, filtre MAHLE/BOSCH și soluție curãțare motor 2+2.
Am denumit șuruburile de la flanșele de prindere a catalizatorului cu cotul racordului flexibil al țevii de eșapament ,,crenelate,, deoarece aratã la fel ca șuruburile/prezoanele pe care se prind roțile(au sus lângã cap 10 mm o porțiune randalinatã care intrã forțat în gãurile flanșei catalizatorului iar filetul acestuia iese liber pt. prindere piulițe prin gãurile flanșei cotului racordului flexibil).
Aș fi împãcat/mulțumit dacã aș gãsi mizerie în baia de ulei și pe sorb pt cã mã scutește de bani pt. tacheți și muncã suplimentarã.

Skip ads

  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Salut!
Astãzi am demontat baia de ulei.
În baie nu am gãsit depuneri consistente dar pe fund era decantatã calaminã granulatã de culoare brun -roșcatã de forma și consistența nisipului granulat/zahãr tos.
La sorb situația se prezenta gravã: calamina menționatã era depusã pe toatã suprafața sitei într-un strat poros de 2mm având consistența mortarului.
Cu o sârmã oțelitã subțire am curãțat ochiurile sitei pe toatã suprafața(inclusiv pe sub capacul perforat capsulat) alternând cu bãi agitate cu diluant nitro, decarbusolv și spray curãțare TRW. Mizeria de pe sita sorbului a cedat greu dupã 20 minute.
Aceeași calaminã granulatã brun roșcatã era depusã/lipitã și pe scutul din tablã al vibrochenului ; am frecat-o cu peria de sârmã dupã care am pulverizat-o cu spray de curãțare TRW. Scutul vibrochenului nu l-am mai demontate dar am pulverizat spray de curãțare sub presiune prin ferestrele acestuia cãtre biele și cuzineți.
Deocamdatã nu am scos Agila la drum lung sã vãd cum se comportã. Rãmâne de vãzut dacã mai face surprize neplãcute.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Incerc sa pun poze din nori, greu mai ales din cauza semnalului.
Este vorba de un diesel, deci exclus spuma care se face nisip sau antigel în ulei cã la y17, este un Z17DTL cu ulei GM 10W40 care in doar 2000km nu mai avea presiune ... doar bec in bord care mergea când vroia,

Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR