Vin 11 Mar, 2022 8:25 pm
Desi mi-am propus sa o raresc (drastic) cu interventiile pe aici, avand in vedere ca observ ca sunt cam deranjante (si nu imi doresc asa ceva), o sa mai aduc cateva consideratii si pe aceasta tema, doar pentru ca am fost contactat si in privat (desi scrie clar ca NU sunt interesat de interactiuni in privat) si pentru ca (daca tot am citit) nu as vrea sa ramana impresii gresite.
- Verificarea aceea empirica, pe care eu am descris-o prin postul nr. 6 sau 7, daca este facuta asa cum scrie acolo, este destul de relevanta (nu am inventat-o eu, este doar foarte logica, daca intelegem cum functioneaza acest sistem/circuit).
Dar trebuie facuta cum trebuie, cu logica, nu cum ne-a picat noua bine. Oricum, este atat de simpla, incat chiar nu cred ca poate fi descrisa in alt fel.
- Daca totusi suspectam un termostat blocat pe deschis (sau macar putin deschis) ... cam ce anume ne opreste sa simulam noi un termostat inchis complet, prin obturarea acelui furtun? In sistemele despre care vorbim aici, termostatul blocheaza calea de intrare in circuitul mare, atata tot.
Exista clesti pentru obturat furtun sau orice alt dispozitiv care ne permite sugrumarea acelui furtun, fara a-l afecta.
- Faptul ca luam drept sfinte si valori etalon, niste temperaturi afisate pe aparatura de bord, uneori reuseste sa ne duca pe cai fara final.
- Chiar si intr-un astfel de sistem, extrem de simplu / minimalist, totusi se aplica legile fizicii.
Deci da, pot avea un termostat perfect functional, dar daca (din orice motive) cantitatea de caldura care intra in sistem (caldura generata de procesul de ardere/explozie si de lucrul mecanic) este mai mica decat cantitatea de caldura care iese din sistem (aerul rece care trece prin calorifer, se incalzeste si muta caldura din circuitul antigelului, in habitaclu) ... atunci temperatura in acest sistem o sa scada, pana va ajunge la echilibru. (doar fizica de clasa a 6-a cred, nimic mai mult).
- Nu ai cum sa compari sistemele prezentate in acele filmulețe cu sistemul de pe masina in cauza, este cu totul alta abordare din partea proiectantilor si pur si simplu nu pot fi comparate d.p.d.v. functional.
Desi vad ca sunt foarte apreciate si chiar si din acest motiv nu imi permit eu sa le comentez, cataloghez sau sa imi dau cu parerea ... totusi, pentru mine, personal, eu vad abordari total gresite si strict pentru mine, ele sunt la categoria "asa nu".
Fara pretentia de a avea dreptate ... cam atat.