Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • cristal1x

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Salutare,
Vreau sa schimb singur uleiul de motor+filtrul de ulei. Masina este Astra G, motor Z16XE, cutie automata. Am cumparat deja uleiul GM 10W40 si filtrul.
Ma intereseaza:
-Unde este pozitionat filtrul de ulei?
-Ce scule imi trebuiesc pentru a-l schimba?
-Ce etape trebuie sa parcurg pentru a schimba uleiul?
Filtrul este GM si are ''garnitura'' cumva prinsa de el. Va intreb : asta este garnitura sau mai trebuie alta?
, multumesc anticipat
Skip ads 60' (0/3)

  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,453
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH;
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
1. Urci masina pe o rampa
2. Desfaci busonul de completare ulei
3. Desfaci busonul de golire ulei...ai nevoie de o cheie de 17 sau 19 sau torx sau imbus... Daca ai scut, e posibil sa fie nevoie sa desfaci usita de vizitare din scut, ca sa ai acces la busonul de golire. La punctul asta ai nevoie de documentare..ori pe net, ori la fata locului, sau te dotezi cu mai multe scule. Posibil ca, pt montare sa ai nevoie de o garnitura noua pt busonul de golire...tot pe net gasesti detalii. Tot pt golire o sa ai nevoie de un vas pt colectarea uleiului uzat...Daca schimbi tipul de ulei, recomand ca inainte de golire sa bagi in uleiul vechi un flush motor ca sa ajute la evacuarea uleiului vechi si o minima curatire a instalatiei. Dupa ce jetul de ulei a scazut ca debit, pozitionezi pe sol vasul de colectare astfel incat jetul sa curga tot in el
4. Demontezi filtrul de ulei vechi si garnitura aferenta...posibil sa ai nevoie de o cheie universala pt filtru ulei. Daca nu ai si este intepenit, iei o surubelnita mecanica (in care poti sa bati cu ciocanul) si o infigi in filtrul vechi astfel incat sa poti sa il rasucesti 10-15 grade pana se slabeste.
5. Montezi garnitura noua pe filtrul nou (majoritatea filtrelor vin cu garnitura noua - atentie cand il cumperi, sa verifici asta)...si apoi ungi garnitura cu putin ulei nou, pt a facilita strangerea filtrului fara a se deforma garnitura
6. Stergi bine motorul in zona filtrului de ulei. Montezi filtrul nou...nu trebuie sa insisti mult cu stransul, dar nici sa il lasi nestrans.
7. Pauza de 2 tigari si comentarii cu gasca, pana cand se scurge bine de tot uleiul vechi.
8. Montezi busonul de evacuare ulei....posibil sa fie nevoie de inlocuirea garniturii.
9. Torni uleiul nou in motor...dar mai putin cu 200-300 ml decat necesarul.
10. Pornesti motorul cateva minute la ralanti, dai 2-3 spituri scurte si verifici apoi etanseitatea filtrului de ulei ( de aia e nevoie sa cureti bine in zona filtrului inainte de montarea lui).
11. Pauza de tigara, sa se scurga bine uleiul in baie.
12. Masori nivelul uleiului cu joja.
13. Completarea finala cei 200-300 ml (optional). Cantitatea asta nu se toarna din prima pt ca e posibil ca uleiul vechi sa nu fie scurs in totalitate si sa te trezesti ca o sa ai in motor nivelul peste maxim, ceea ce poate duce la fortarea semeringurilor sau consum ulei cu imbacsire catalizator sau alte probleme...de obicei in situatia asta se recurge la scoaterea de ulei cu o seringa de veterinar si un furtun de perfuzii, pe la joja.

Amplasare filtru ulei...in poza..


Dupa operatiune, mergi in casa si speli manual 30 perechi ciorapi + vasele ca sa scapi de urmele de ulei de sub unghii.

PS: Posibil sa fi uitat ceva...mai asteapta si alte pareri 2-3 zile.
Daca ai repulsie la murdaritul cu ulei pe maini, mai bine mergi la serivice...sunt garaje care iti asigura schimbul gratuit daca iei uleiul si filtrul de la ei...daca nu ..scoti maxim 40 ron.
PPS: Pt o evacuare cat mai completa a uleiului vechi e recomandat ca motorul sa fie cald inainte de inceperea operatiunii...asta inseamna ca si uleiul o sa aiba in jur de 85-90 grade.

Per total, merita analizat si bancul de mai jos:

Cum procedează femeia:

1. Conduce 10.000 de km după ultimul schimb de ulei.

2. Duce mașină la Service, o predă mecanicilor, flirtează puțin și merge să bea o cafea.

3. După 15 minute se întoarce, achită și își ia în primire mașina pusă la punct.

Costuri:

Schimbul uleiului (cu manoperă) 600.000 lei

Cafeaua 15.000 lei

Total 615.000 lei


Cum procedează bărbatul:

1. Merge la un magazin de specialitate, cumpără ulei, filtru și toate cele necesare pentru a efectua schimbul în propriul garaj.

2. Își da seamă că ligheanul cu ulei vechi este plin și îl aruncă într-o groapă săpată în grădină.

3. Intră în garaj și deschide o sticlă de bere.

4. Ridica mașina pe cricul pe care l-a căutat o jumătate de oră. Frustrat, mai deschide o bere.

5. Împinge ligheanul pentru ulei sub motor.

6. Caută cheia de 16 fără succes.

7. Ia altă cheie la nimereală.

8. Aceasta îi cade în ligheanul cu ulei.

9. Încearcă să o scoată, dar vărsa tot uleiul.

10. Privește uleiul revărsat pe jos, bând altă bere.

11. Încearcă să monteze filtrul de ulei.

12. Apare un prieten care mai aduce șase beri.

13. Încep să povestească, schimbul uleiului este amânat.

14. A două zi, cumpără bere.

15. Instalează noul filtru de ulei.

16. Îl umple cu un litru de ulei.

17. Își aduce aminte că are nevoie de cheia din lighean. (vezi 8.)

18. Deschide prima bere.

19. Încearcă să pescuiască cheia din lighean cu ajutorul unei șurubelnițe, dar alunecă pe ulei.

20. Cade și se lovește cu capul ce ciment.

21. Se enervează și aruncă șurubelniță cât colo.

22. 10 minute înjură pentru că șurubelniță a distrus posterul cu Miss Iulie de pe perete.

23. O bere.

24. Îi sângerează fruntea. Întrerupe tot și se pansează cu multă grijă.

25. O bere.

26. Încă o bere.

27. Mai vărsă în rezervor 4 litri de ulei.

28. Coboară mașina de pe cric.

29. De fericire că a reușit să schimbe uleiul mai bea o bere.

30. Pornește mașina pentru o plimbare de probă.

31. Este oprit de poliție și fiola indică consum ridicat de alcool.

32. Polițistul este hotărât să-l ducă la secție și să-i ia carnetul.

33. Disperat, oferă polițistului toți banii pe care credea că-i economisește schimbând singur uleiul.

Costuri:

Uleiul 400.000 lei

Filtru 50.000 lei

Spagă 500.000 lei

Berea 225.000 lei

Total 1.175.000 lei

SUCCESURI!
  • cristal1x

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2013

  • Mesaj Privat
LIVCRO , multumesc ! Nu ma asteptam sa-mi dea cineva un raspuns asa de amplu si la final plin de umor!
Astept si raspunsuri din partea celor ce detin sau au avut un Opel Astra G. Ma intereseaza mai exact , de exemplu unde este busonul de golire ulei, sub masina in fata sau in spate? Imi trebuie si alte garnituri decat aceea de care am zis mai sus, care este efectiv lipita de filtrul nou?...vad ca in raspunsul de mai sus se mentioneaza de o garnitura la ''busonul de golire''.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,009
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
busonul golire ulei este sub motor pe baia de ulei in cel mai jos punct.. este orientat oblic catre spate... acolo este o garnitura de cupru sau de cauciuc...atentie cand desurubezi garnitura


Skip ads 60' (0/3)

  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Cam gros uleiul pentru anotimpul rece.
  • Sperkule

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Super descrierea, Livcro. Multumim!

Garnitura de golire este acolo unde a spus si luciraica, daca ai un prieten care a facut schimb la service si s-a uitat iti poate confirma.
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,625
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
La z16xe iti recomand un ulei 5w40. Daca nu ai mai schimbat uleiul mai bine iei un amic langa tine care stie ce trebuie facut sa te indrume pana finalizezi treaba, ca sa nu faci vreo magarie.
  • Lovrin

  • Mesaje scrise: 385
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Parerea mea e ca daca nu stii nici macar unde este filtru de ulei sa nu te apuci! Mergi la un service, macar pentru prima data si vezi cum face cineva care stie si abia apoi daca crezi ca te descurci apucate si tu! Si mai nou gasesti magazine de unde cumperi ulei si filtre si schimbul este gratuit! Stima!
Skip ads 60' (0/3)

  • Sperkule

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2013

  • Mesaj Privat
nu este deloc greu sa schimbi uleiul si filtrul de ulei...singura (mare) problema este in cazul in care filtrul de ulei este foarte strans...si nu ai cheie potrivita.......atunci se aplica metoda surubelnita...dar ai grija sa fie mare surubelnita, sa ai pozitie (neaparat rampa, nu ridicata pe cric) si multa forta.
cand strangi filtrul nou, strange-l tare, dar doar de mana, nu cu cheia....
in rest urmeaza pasii descrisi mai sus...e floare la ureche...doar sa ai cheie torx pt surubul de la baia de ulei.
  • marusu

  • Mesaje scrise: 501
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2010

  • Mesaj Privat
parerea mea este ca daca nu stii exact ce ai de facut mai bine mergi in service,teoria o stiu foarte bine dar practica ma omoara,mai bine dau un ban dar stau linistit
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,453
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH;
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Stai linistit...eu am zis ca pt 40 de lei nu merita sa ma murdaresc..si am gasit un service de cartier care nu m-a lasat sa stau langa masina.Baietii mi-au bagat tot uleiul (5 litri), ca sa scrie la carte, ca intra 5 litri. M-am gandit ca e joja defecta..pt ca la modelul meu s-a mai constatat asta...dar apoi mi0a aparut ulei pe la semeringuri in zona distributiei si a trebui sa scot cu seringa din el....deci, stai linistit.
  • marusu

  • Mesaje scrise: 501
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2010

  • Mesaj Privat
binenteles sa stai langa masina,eu unu niciodata nu las masina in service,stau acolo si trag cu ochiu ba chiar ma mai si bag pe acolo ca doar am zis,teoria o stiu...practica ma omoara Smile
Skip ads 60' (0/3)

  • CUrsu666

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2021

  • Mesaj Privat
Salut! M am pus si eu sa mi schimb uleiul acasa la acelasi model de motor. Problema e ca nu reusesc sa desfac busonul de scurgere ulei...este înțepenit si la cat am fortat, a inceput sa se manance capul, este cu torx...stie cineva o soluție? Mulțumesc
  • marusu

  • Mesaje scrise: 501
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Trebuie sa mergi în service sa aspiri uleiul, treaba cu forțat bușon ulei poate sa fie costisitoare...
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 5,043
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Ar trebui să bați cu un ciocan în el, dar cu grijă, mai ales dacă baia e de aluminiu...apoi ai variante:
1. folosești un clește Irwin sau un clește-papagal sau un clește-mops;
2. bate forțat un imbus potrivit în gaura de torx;
3. cu o daltă(cruce sau lată) și un ciocan încerci cu precauție să urnești bușonul;
4. pe bușon sudezi o piuliță, dar este foarte probabil că o să ai nevoie de alt bușon.
Una din aceste metode ar trebui să funcționeze.
Skip ads 60' (0/3)

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR