Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 249
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Dupa ce a introdus 5l de ulei, se apuca mecanicul sa verifice nivelul cu joja. Ma intreba: sigur intra 5l? Da sir..mereu am bagat aceasta cantitate. Pe joja arata nivelul la min.
Nu trebuia lasat motorul sa functioneze un timp si apoi sa verifice cu joja?


MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z17DTH
Skip ads

  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Motorul cald, opresti si lasi 2-3 min sa se prelinga tot uleiul in baie si verifici pe joja.
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 249
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Pai se aștepta sã fie la nivelul maxim imediat dupã ce a turnat uleiul și motorul nepornit deloc cu "noul" ulei
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Eu stiu cam asa:
Ca o recomandare neimperativa, ci doar practica, motorul ar trebui sa fie cald inainte de a da drumul la uleiul vechi.
Asta ajuta atat la scurgerea uleiului vechi, cat si la coborarea uleiului proaspat.
Se scurge uleiul vechi, se schimba filtrul de ulei, se pune cantitatea recomandata de ulei (aici se poate pune cu un minus 10%, pentru eventuale surprize, cum ar fi ... baie de ulei deformata in zone care nu afecteaza sorbul)
Apoi se porneste motorul, pentru umplerea circuitului prin filtrul de ulei (in functie de sistem, aici va ramane o cantitate de ulei) si pentru a urmari sa nu existe scurgeri.
Se opreste motorul, se asteapta o perioada (in functie de temperatura motorului si tipul de ulei folosit), in general, zic eu asa "babeste" 2-3 minute (recomandat ar fi parca 10 minute?!) si apoi se face nivelul pe joja.
Skip ads

  • Swerige

  • Mesaje scrise: 249
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Mulți membri ai acestui forum posedã un nivel de cunoștințe teoretice și practice cu multe peste cele deținute de indivizii pe care îi întâlnești în service/garaj etc cu aspirații de mecanici
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Nu te supara, unii din noi mai citesc manualele. Uite ce scrie:

"Faceþi verificarea cu autovehiculul oprit
pe o suprafaþã planã. Motorul trebuie sã se
afle la temperaturã de regim ºi oprit de cel
puþin 5 minute.
Scoateþi joja de ulei, ºtergeþi-o, introduceþi-o
pânã la opritorul de pe mâner, scoateþi-o
din nou ºi citiþi nivelul uleiului de motor.
Introduceþi joja pânã la opritorul de pe mâner
ºi rotiþi-o cu o jumãtate de rotaþie.
În funcþie de varianta de motorizare,
sunt utilizate diferite tipuri de joje de ulei.
Dacã nivelul uleiului de motor a scãzut pânã
la marcajul de MIN, completaþi cu ulei."
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 249
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Pe joja intre MIN si MAX mai exista inscriptia 1.0L
Asta inseamna ca masina are doar 1 litru de ulei ? Adica MIN este sub 1l?
  • alex_arhire

  • Mesaje scrise: 989
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2006

  • Mesaj Privat
nu, inseamna ca gradatia de pe joja masoara 1l.
spre ex, daca intra 5l de ulei in motor si joja e uscata, inseamna ca ai mai putin de 4l.

confirm cele de mai sus: motorul la temperatura, masina in plan drept, astepti 5 minute dupa oprire si citesti nivelul
Skip ads

  • Swerige

  • Mesaje scrise: 249
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc!
Atunci daca gradatia 1l de pe joja nu inseamna 1litru de ulei in motor de ce au ales acest mod divizare MIN, 1.0l si MAX?
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Intre minim si maxim, spun ei, ar fi (intra) exact un litru de ulei.
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 249
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Buna ziua. Am schimbat uleiul (5 litri) si filtrul, iar cand am ajuns acasa de la service (cam 5 km) am masurat nivelul. Pe joja arata dupa estimarea mea, 1 cm peste maxim. Este normal sa indice nivelul astfel sau distanta parcursa este prea mica pentru relevanta?
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,480
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Nu are legãturã cu distanțã!
Dupã oprirea motorului la circa 5 minute scoți joja, o ștergi cu o lavetã curatã, o introduci, o scoți și cam aia este.
Mașina tre' sã fie pe loc drept! Declivitatea influențeazã acuratețea.
Skip ads

  • Swerige

  • Mesaje scrise: 249
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Am menționat distanța deoarece m-am gândit cã nu a avut timp sã ajungã la temperatura optimã. Uleiul vechi s-a scurs complet, apoi am pus un bidon de 5l (Motul 5w40 x-cess)
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,480
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
La golirea uleiului uzat din varii motive, constructive sau tehnice mai rãmâne ulei în instalație/motor.
Eu la schimb pun cu jumate de litru mai puțin și completez ulterior.
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Si eu procedez la fel, solicit si insist la service sa puna aprox 4,5 l si imi completez eu cand ajung acasa.
Iti recomand sa scoti ulei pana ajungi sub semnul de maxim. Poti face asta acasa in 5 minute, cumperi de la farmacie 1m de furtun pt perfuzii si o seringa mare. Bagi furtunul in locul jojei pana in baia de ulei.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu intra exact 5l de ulei in motorul acesta. Din experienta mea cu acest tip de motor (X17DT din 1997, Z17DTL din 2003 si Z17DTH din 2004, toate de provenienta ISUZU), cantitatea de ulei necesara dupa un schimb clasic (pe canal, masina paralela cu solul, uleiul extras prin scurgere gravitationala pe la buson, lasat sa curga pana nu mai pica) este de 4,5-4,6litri de ulei.

Eu personal bag aproximativ 4,5litri mai întotdeauna, apoi verific joja si de obicei este pâna sus la maxim. Uneori nu-mi iese exact aceasta cantitate de 4,5l din prima turnare, si-atunci a doua zi de dimineata mai adaug aproximativ 100ml de ulei.

Niciodata nu am completat cu ulei la acest tip de motor, in 10.000km intre schimburi. Poate ca am fost eu norocos si am prins motoare inca in stare buna. Uleiul de motor pe care l-am folosit este de tip 5w40.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR