Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Daca butonul comutator de directionare a fluxului de aer (sau cel de aer cald/rece, dar mai rar) se invarte in gol, fara sa mai schimbe pozitiile inseamna ca acel cablu e sarit mai mult ca sigur din clema de fixare (de fapt se rupe suportul de plastic in care sta prinsa clema).

Multa lume se plange de aceasta problema, o fi conceptia proasta sau utilizarea prea agresiva a acestor butoane, nu stiu exact ce determina ruperea lor.
Din fericire aceasta a fost singura mea problema mostenita de la primul proprietar.
Plasticul de care se prinde clema ce fixeaza acel cablu era rupta, fara nici o sansa de remediere, deci trebuie schimbat tot blocul de comanda. Demontarea e usoara, se scoate cd playerul, apoi comanda de climatizare e prinsa in 2 suruburi. Am achizitionat unul de la dezmembrari intreg si complet functional doar cu 180 lei (unul nou e in jur de 750 lei+manopera schimbare Shocked ).

Ca sa fiu sigur ca nu va ceda iar in scurt timp, i-am intarit putin zonele vulnerabile.

Fotografiile vor fi mai graitoare...
Desi plasticul e de calitate, are o zona sensibila (marcata cu rosu) care sub tensiunea foarte mare a clemei de fixare a cablului, se va rupe impreuna cu tot coltul.

Pentru a preveni aceasta rupere, am intarit pe verso cu niste bucati de plexiglas (e mai rigid ca si material) ca in imagine (ulterior am atasat si bucatica de plastic alb dintre cele maro pentru a rigidiza mai bine).

Aici se vede cum zona sensibila s-a intarit bine

Zona de prindere a celuilalt cablu e mai solida, nu au fost probleme acolo, dar preventiv am preferat sa o intaresc.

Adezivul folosit a fost acesta si a fost aplicat pe toate suprafetele de contact ale pieselor:

Se poate folosi fara probleme orice adeziv acrilic sau chiar super glue.

In final zona cu probleme s-a rigidizat considerabil (inainte era destul de flexibila) si sper ca in timp sa suporte mai bine presiunea clemei de prindere.
Mare chin la montaj, dar cu rabdare se poate realiza. Un cablu se poate prinde la vedere, inainte sa montezi la loc intreg blocul, ca e mai lung. Cel cu probleme se prinde dupa ce s-a fixat blocul de comanda pe pozitie, deci nu il vedeti. Daca aveti mainile mai subtiri va fi mai usor.

Daca sunteti nevoiti sa schimbati acest bloc de comanda, recomand procedura de mai sus pentru a preveni viitoare probleme (daca s-a rupt o data sunt sanse mari sa se intample si a 2-a oara).
Oricum recomand rotirea mai cu grija de aceste butoane.
Daca tot umblati aici, nu uitati sa verificati si becurile (sunt doua), eu l-am avut arse pe ambele.

Sper ca informatia sa va fie utila (nu stiu daca era cazul sa postez la tutoriale, desi nu prea e un tutorial in toata regula).
Skip ads

  • al76

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Salut Mariuseek,

Am avut exact problema de care spui tu, cu blocarea comutatorului pentru directionarea fluxului de aer (catre parbriz/picioare/in fata etc.), la o Corsa D.

Am facut o constatare la un service al unui dealer din Bucuresti (tocmai ca sa nu iau piesa degeaba 900 Lei + 150 Lei manopera), prin care mi s-a confirmat ca piesa este defecta.

Am facut comanda, am montat piesa noua la service-ul respectiv si surpriza a fost cand am ajuns acasa si m-am uitat de curiozitate la piesa veche ce a fost inlocuita (pe care mi-au dat-o inapoi). Comutatorul 'defect' merge fara probleme, toti acei zimti (dinti) de plastic sunt in stare excelenta, iar zona unde piesa ta avea acea crapatura, la mine arata ok, nu vad nicio problema.

Nu vreau sa trag vreo concluzie pripita, insa in acest moment ma simt furat. Probabil ca doar sarise acel cablu din clema, constatarea de fapt a fost facuta in dorul lelii, iar eu am platit o suma f. mare pt. a inlocui o piesa care de fapt nu avea nimic.

M-ar ajuta f. mult daca tu sau altcineva care se pricepe ai putea sa-mi spui daca intradevar piesa e OK si nu tb. schimbata sau dimpotriva, chiar daca comutatorul respectiv merge perfect, problema era de altundeva si tot ar fi tb. schimbata.

Iti pun niste poze mai jos, dar daca vrei sa o vezi 'live', ne putem intalni undeva.

Multumesc anticipat pentru ajutor!




  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Salut

In ce sens ti s-a blocat butonul? La mine din cauza ca a fost rupt suportul cablului butonul se invartea normal, doar ca nu mai actiona cablul.
Din poze piesa pare ok, nu vad rupt nimic acolo.
Vad ca ti s-au returnat si cablurile, iar cel din dreapta de la butonul de directionare aer este indoit la 90 de grade, trebuia sa fie drept.
Mai mult ca sigur asta a determinat blocarea butonului, dar era suficienta doar inlocuirea acelui cablu indoit. E posibil sa fi fost sarita si clema, desi ma indoiesc, ca e foarte rigida si iese foarte greu.
Chiar si asa nu era necesara inlocuirea intregului bloc de comanda. Tot de ce era nevoie era un cablu si o clema (in caz ca nu au gasit-o pe cea sarita). Nu stiu daca clemele sunt universale, nu vreau sa cred ca doar lipsa unei cleme i-a determinat sa schimbe tot blocul.
Imi pare rau pentru ce ti s-a intamplat. Astia sunt dealerii, sunt in stare sa inlocuiasca toata masina pentru un maruntis. La suma aia mai puneai ceva banuti si schimbai distributia.
Pe viitor comuta cu multa grija acel buton ca e pacatos. Poti vinde vechiul bloc sa mai recuperezi din paguba (se cauta ca e o piesa scumpa).
  • al76

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Salut,

Butonul ramasese blocat pe pozitia de directionare spre parbriz. Se putea roti putin daca il fortai dar nu am dorit sa rup nimic, asa ca nu am incercat mai mult. Eu tot la un cablu sarit si agatat de ceva m-am gandit, asa parea logic, dar m-am dus in service, la 'specialisti'.

O sa-i sun mai incolo sa vad ce parere au despre faptul ca am fost pus sa inlocuiesc o piesa care asa cum spui si tu pare in regula.
Daca se putea inlocui doar cablul si acea clema inseamna ca sunt hoti cu buna stiinta.

8.3 milioane m-a costat distractia...
Haz de necaz: mi-au dat teapa cu discount, altfel ar fi fost vreo 10.5 milioane treaba.
Baieti buni, pai nu?
Skip ads

  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Daca problema a fost doar cablul indoit, cu putina indemanare cred ca se putea chiar indrepta.
  • al76

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Am indreptat cablul imediat ce mi-ai semnalat ca e stramb la 90 gr. In 3 minute era ca nou cu ajutorul unui patent. E drept acum, nu mai are nicio problema. Nu stiu daca nu s-a strambat cand mi-au extras blocul de comanda din bord sau era asa de cand a sarit clema metalica si s-a agatat de ceva.

Am fost la service sa ma lamureasca si pe mine care a fost problema, de ce a tb. sa schimbam acea piesa, daca totul arata ok la ea.
A venit un mecanic "super-amabil", care mi-a spus ca problema este de la acea clema metalica care imi lipseste. Am aflat cu aceasta ocazie ca acea clema nu se poate comanda, cica nu este reper la Opel.

Am ramas mut de absurdul situatiei...Deci, daca ti se rupe o garnitura schimbi tot motorul. Bineinteles, daca masina era in garantie, gaseau ei o solutie ca sa nu tb. schimbata comanda de AC, mestereau ei ceva acolo la repezeala, un surub, o sarma ceva, un pic de "perlandez" Smile si era gata treaba. Asa insa, nu au avut nicio motivatie,

O sa ma interesez si la Opel Romania sa vad daca ce mi-a spus mecanicul este adevarat. Daca si ei imi confirma acest lucru inseamna ca absurdul este noul normal. Schimbam bloc comanda AC integral cu 830 de lei din cauza unei cleme de 1 leu, pe motiv ca nu se poate comanda doar clema.
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Daca aveai clema sarita butonul trebuia sa se invarta in gol destul de usor pentru ca acel cablu era in aer si avea libertate de miscare, deci nu opunea rezistenta. La mine cablul era sarit din clema, iar butonul se misca normal, numai ca nu comuta nimic si la demontare nu l-am gasit indoit deloc.
Simplul fapt ca acel cablu era stramb (si butonul nu se misca decat foarte greu) arata ca inca era prins cu clema. Cu siguranta nu avea cum sa se strambe dupa ce a sarit clema.
Daca totusi chiar a sarit clema ar trebui sa o gasesti in masina, dar din pacate in zone mai greu accesibile.
Niciodata nu ai cum sa te pui cu un "mecanic", el stie meserie, noi nu stim nimic.
Oricum faptul e consumat, succes pe viitor si bine ai venit pe forum. Cand ai o problema, cauta, pe mine cel putin m-a scutit de multe cheltuieli si vizite inutile la service... si inca sunt la inceput.
  • al76

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Da, e logic ce spui, probabil ca asa s-a intamplat. Sansele sa mai gasesc clema sunt spre zero dar o sa ma uit, cine stie, poate am noroc.

Multumesc pentru urari si raspunsuri. Bafta!
Skip ads

  • al76

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Si daca cineva este interesat de respectiva piesa (bloc comanda climatizare manuala Corsa D) sa-mi dea un claxon.
Este de pe o Corsa Cosmo 1.2 benzina cu 7800 km la bord.

Nu are acea clema metalica (vezi poza), dar banuiesc ca se poate lua de la piesa dorita a fi inlocuita.
Pret: 150 RON.
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Pe acest forum exista Piata Opel, posteaza te rog la sectiunea Vand/Cumpar Piese.
Acolo ai sanse mari sa fii vazut de mai multa lume.
  • al76

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos de sfat!
  • al76

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Din pacate nu pot posta un anunt de vanzare piese, nu am trei luni vechime pe forum Sad
Skip ads

  • zkg_60

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2015

  • Mesaj Privat
mariuseek a scris:Daca butonul comutator de directionare a fluxului de aer (sau cel de aer cald/rece, dar mai rar) se invarte in gol, fara sa mai schimbe pozitiile inseamna ca acel cablu e sarit mai mult ca sigur din clema de fixare (de fapt se rupe suportul de plastic in care sta prinsa clema).

Multa lume se plange de aceasta problema, o fi conceptia proasta sau utilizarea prea agresiva a acestor butoane, nu stiu exact ce determina ruperea lor.
Din fericire aceasta a fost singura mea problema mostenita de la primul proprietar.
Plasticul de care se prinde clema ce fixeaza acel cablu era rupta, fara nici o sansa de remediere, deci trebuie schimbat tot blocul de comanda. Demontarea e usoara, se scoate cd playerul, apoi comanda de climatizare e prinsa in 2 suruburi. Am achizitionat unul de la dezmembrari intreg si complet functional doar cu 180 lei (unul nou e in jur de 750 lei+manopera schimbare Shocked ).

Ca sa fiu sigur ca nu va ceda iar in scurt timp, i-am intarit putin zonele vulnerabile.

Fotografiile vor fi mai graitoare...
Desi plasticul e de calitate, are o zona sensibila (marcata cu rosu) care sub tensiunea foarte mare a clemei de fixare a cablului, se va rupe impreuna cu tot coltul.

Pentru a preveni aceasta rupere, am intarit pe verso cu niste bucati de plexiglas (e mai rigid ca si material) ca in imagine (ulterior am atasat si bucatica de plastic alb dintre cele maro pentru a rigidiza mai bine).

Aici se vede cum zona sensibila s-a intarit bine

Zona de prindere a celuilalt cablu e mai solida, nu au fost probleme acolo, dar preventiv am preferat sa o intaresc.

Adezivul folosit a fost acesta si a fost aplicat pe toate suprafetele de contact ale pieselor:

Se poate folosi fara probleme orice adeziv acrilic sau chiar super glue.

In final zona cu probleme s-a rigidizat considerabil (inainte era destul de flexibila) si sper ca in timp sa suporte mai bine presiunea clemei de prindere.
Mare chin la montaj, dar cu rabdare se poate realiza. Un cablu se poate prinde la vedere, inainte sa montezi la loc intreg blocul, ca e mai lung. Cel cu probleme se prinde dupa ce s-a fixat blocul de comanda pe pozitie, deci nu il vedeti. Daca aveti mainile mai subtiri va fi mai usor.

Daca sunteti nevoiti sa schimbati acest bloc de comanda, recomand procedura de mai sus pentru a preveni viitoare probleme (daca s-a rupt o data sunt sanse mari sa se intample si a 2-a oara).
Oricum recomand rotirea mai cu grija de aceste butoane.
Daca tot umblati aici, nu uitati sa verificati si becurile (sunt doua), eu l-am avut arse pe ambele.

Sper ca informatia sa va fie utila (nu stiu daca era cazul sa postez la tutoriale, desi nu prea e un tutorial in toata regula).


Salut! Am si eu aceasi problema la o corsa D, comutarorul fluxului de aer a ramas blocat pe pozitia parbriz. dar cand vreau sa il misc se misca normal si chiar cand ajung in dreptul unei pictograme ( de ex picioare sau fata) intampina o mica rezistanta ca si cum ar fi pe pozitie. As vrea sa desfac si eu bordul sa vad daca am rupt plasticul sau cablul sarit, dar nu stoiu cum sa scot cd player-ul. Tu ce ai folosit? Am vazut pe net ca ar fi niste chei speciale care intre in gaurelele (cele 4) de pe fata cd player-ului . Mi-ar fi de ajutor un sfat. Multumesc
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Salut

Eu am facut 2 sarme ca in imagine, din 2 electrozi
http://farm3.static.flickr....17_afdcee1ba3.jpg
Se introduc doar vreo 4-5 cm in gauri si tragi de ele simultan in laterale si spre tine.
Mare lucru nu o sa vezi decat daca bagi un telefon si faci o poza. Comanda de aer nu iese daca nu eliberezi cablurile, sa nu o fortezi daca este ok.
  • al76

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Dupa ce mi-a fost inlocuit blocul de comanda la Radacini din Bd. Timisoara (langa Mall-ul Plaza) cu unul nou comandat tot la ei, sotia a observat acum vreo 10 zile ca butonul de recirculare (care se afla pe blocul de comanda cu pricina) nu functioneaza, nu se aprinde acel LED.

Am verificat si eu si cu AC-ul pornit si fara, cu robinetul de caldura dat la max. si min., si nimic. Nu se aprinde in nicio combinatie.
La voi merge (se aprinde LED-ul) neconditionat de pozitia altui buton/robinet de pe acea consola?

Ca mi-e asa o scarba sa ma intorc la profesionistii de acolo de nu va zic...
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Daca butonul de directionare a aerului e pe pozitia dezaburire, butonul de recirculare e dezactivat automat (nu o sa dezaburesti niciodata recirculand aerul din interior).
Incearca sa comuti pe altceva in afara de dezaburire parbriz si vezi daca merge (sa nu fortezi prea tare butonul ca pe frig e posibil sa opuna rezistenta, cel putin la mine se comuta greu de la dezaburire si cred ca de asta cedeaza uneori). Butonul de cald/rece nu conteaza in ce pozitie este.
  • al76

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Mariuseek esti un geniu! Respect!

Ai avut dreptate, de asta nu mergea, era spre pozitia parbriz.
Nefiind masina mea ci a sotiei, recunosc ca nu sunt familiarizat cu astfel de mici detalii de functionare, insa am fost inspirat sa intreb pe forum inainte de a merge cu ea inapoi in service, iar tu ai fost dragut sa ma ajuti cu un raspuns rapid!

Mii de multumiri, m-ai salvat de la o "excursie" foarte neplacuta in service, pe care eram gata sa o fac.
  • ikebana2012

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Salut! Becurile de la recirculare, AC și dezaburire lunetã nu mai lumineazã. Cum se schimbã? Mulțumesc!
  • andrei_221

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Gorj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2016

  • Mesaj Privat
nu au becuri separate pentru iluminare, doar LED pentru indicare functionare.
Becurile de iluminare sunt comune intregului panou de comanda ventilatie. se schimba demontand fata panoului . 2 becuri w1.2w
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR