Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 154
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Salut , va expun o problema pe care o am de o perioada buna de timp la care mecanicii pe la care am fost au suspectat cu totul altceva , doar unul singur a banuit ca este de la convertizorul de cuplu si mi-a recomandat spalare cu jet apa in zona aceea caci posibil a intrat ceva pe acolo ( doar banuia ) . Problema e un zgomot doar in sarcina si in treptele 1,2,3 in accelerare plus un sunet de frecvente foarte joase si vibratii mici la schimbarea din R-N-D . Dupa multe cautari pe net ( nu stiam ce sa caut ca si referinta ) am gasit exact ce seamana cu problema pe care o am : http://www.youtube.com/watch?v=-Ee5G5P17xM
La mine zgomotul de frecare metal pe metal se aude doar in sarcina la accelerare , zgomotul de frecvente joase doar la schimbare R-N-D .
Acum va cer ajutorul cu sfaturi de procedura separare cutie de motor pentru schimbare flexplate fara a da cutia jos de pe masina ( nu dispun de canal sau elevator ) , daca este posibil o sa fac eu schimbul .


MODEL: Insignia 2010
MOTOR: A20DTH
Skip Ads 60 min (0/3)

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,669
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
eu zic sa mergi ca la Arad ai o firma care se ocupa numai de astfel de cutii si sa o rezolvi acolo ca din ce am vazut pe youtube iti trebuie scule, elevator si curatenie ca la farmacie. Mercom SRL 310233 Arad Str. Ostașului Nr.26 Județul Arad, România si apoi sa revi cu informatii despre rezolvare. Succes si asteptam vesti bune si rezolvarea
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 154
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Salut mikyboy , mersi pentru recomandare . Pe Mercom i-am gasit pe net in momentul cand mi-am dat seama ca am o problema la cutie ( nu stiam ce ) si am inceput sa caut pe club-uri auto ( forum-uri ) la diverse marci cu probleme rezolvate acolo . Am citit discutiile purtate de ei inclusiv aici pe club opel caci sunt foarte aglomerati . Problema la mine este caci m-am ambitionat in asa hal incat sa-mi rezolv eu toate problemele la masina , de aceea am si investit in scule si testere de diagnoza . Momentan nu dispun de garaj pentru ca nu demult am finalizat santierul la casa ( casa noua ) si intre timp mi-a expirat autorizatia de constructie . Astept acum sa-mi vina actele de prelungire la autorizatie sa pot continua cu gardul din fata si garajul .
Revenind la problema expusa de mine , la temperaturi exterioare mai mari de 15 grade sunetele se amplifica in intensitate , ceva se dilata ( flexplate ovalizat e mai elastic si freaca pe ceva ) si de aceea vreau sa rezolv cat mai repede problema .
La problema cu farmacia nu stiu ce a-si putea contamina , separ doar cutia de motor . Mersi inca odata pentru sfaturi , revin cu poze si detalii cand ma apuc de treaba .
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,669
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
am inteles acum la ce faci referire. si eu am tot cutie automata pe Insignia. Sa ai grija acolo la acele saibe care sunt pe suruburile ce prind placa cu dinti (pe ea se invarte motorul de catre electromotor) din cate imi dau seama din poza. Cand am spus farmacie ma refeream la curatenie pentru ca va trebui sa scoti cel putin o planetara ca sa poti da cutia intr-o laterla (spre roata stanga fata) si automat iti va curge ulei din cutie si va fi libera gaura in care intra planetara. sa verific si pozitia 7 din poza ta (semering) unde etanseaza planetara la intrarea in cutie. Sa cauti pe net apoi cum se face nivelul la ulei la aceasta cutie (eu recomand dupa ce schimbi acea placa (desi imi este greu se crezut ca s-a ovalizat acea placa) sa schimbi complet si uleiul in cutie cu aparat special automat).
S-ar putea ca acea placa sa vina direct cu convertizorul de cuplu din ce vad in nu are pozitie separata in poza si nu am gasit nici pe net cod pentru ea. Sa ne ti la curent cu ce reusesti sa faci si daca gasesti rezolvarea. Succes
Skip Ads 60 min (0/3)

  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 154
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Salut mikyboy , uleiul l-am schimbat eu in toamna cate 3 litri de 4 ori ( cunosc aceasta procedura ) sau cel mai OK daca nu se dispune de aparat flush se face pe la conductele tur\retur de la radiatorul de racire ulei ( procedura pe care am sa o fac de data aceasta ) .
Flexplate-ul ( placa elastica ) este o componenta de schimb cu pozitie ( notatie ) individuala separata in schema ( eu am pus ce am gasit mai repede unde se evidentiaza alte pozitii , de aceea nu apare ) . Luni o ridic si am sa pun codul aici sa-l aiba si alti colegi cu aceeasi motorizare si cutie ( am comandat-o de la reprezentanta dupa cod WIN inclusiv suruburile tote pentru ca sunt speciale adica elastice ) .
Aici se poate vedea pozitiile pentru varianta cu cutie manuala sau automata .
Este pe pozitia motor ca si piesa componenta , nu pe cutie .
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 154
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Salut colegi , acum mi-am dat seama si nu stiu daca am deschis subiectul la sectiunea potrivita tinand cont caci problema expusa de mine nu e nici la motor , nici la cutie ( e cumva intre cele doua adica cuplajul fizic dintre ele , ca si pozitie ca piesa de schimb in manual este data pe motor , ca si simptom de defect este data pe partea de cutie sau convertizor de cuplu ) . Daca este cazul rog moderatorii sa mute subiectul la sectiunea potrivita . Multumesc .
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 154
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Salut colegi , astazi am ridicat flexplate-ul si iata codul pe original :
Ami cer scuze dar nu pot urca pozele .
Acum am reusit .
La final si pretul .
Daca intereseaza pe cineva si codul de la furtunele de racire ulei ( cutie / radiator ) :

  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 154
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Intre timp ce astept sa-mi vina si suruburile ( le-am pus pe comanda ieri ) , vin tot din Germania in 1-2 saptamani pe original , ami cumpar si uleiul pentru cutie ( de obicei au pe stoc ) si ma apuc de treaba .
Am sa incerc sa surprind si sunetele din descriere de la inceputul topic-ului inainte de a incepe .
Skip Ads 60 min (0/3)

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 4,775
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Nu știu de ce simt unii nevoia de a ”âmbogăți”, în mod abuziv, limba română...cu cuvinte aduse dela dânșii de-acasă...că nu ne mai înțelegem om cu persoană...mai ales dacă persoana e tehnică...că omu' e...om.
Ce-i aia „flexplate”?! Mă tot gândeam...ce animal o fi?! Până și în limba lui Shakespeare, denumirea piesei la care face referire autorul, este (sic!) „flywheel”, care, ce să vezi, în limba asta a noastră, pe care o siluim neîntrerupt cu nonșalanță, are, pe vocabular tehnic măcar, un unic sens: volant(ă)! E chiar așa de greu să te exprimi într-un mod clar și concis dpdv tehnic, comprehensibil tuturor cu minime cunoștințe în domeniu?! Și mai vrei să-i și lămurești pe alții, presupus mai neștiutori ca tine...problema e că dacă reușești, peste 1-2 generații, te trezești că ai înlocuit cuvinte cu o etimologie clară, cu cuvinte cu etimologii cel puțin dubioase...și o să avem cuvinte căcălău, cu pretenții de limbaj tehnic, dar cu înțelesuri îndoielnice, gen: țâșbuc, coclender, manciclon, etc.
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 154
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
bibu16v te salut si nu ma supar ca ma critici cu limba romana , doar ca m-am saturat de mers la mecanici care schimba piese la nimereala pe banii mei si tot nu rezolva problema , de aceea am sa incerc sa-mi rezolv singur problemele pe viitor . De 2 ani incerc sa-mi dau seama de unde am acest zgomot si nu demult am gasit ceva foarte asemanator pe net si m-am bucurat ca nu trebuie sa schimb cutia la recomandarea unor mecanici .
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 4,775
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Am remarcat efortul tău, lăudabil dealtfel, și te felicit ptr determinare și rezultate. Rezonez cu tine vis-a-vis de "schimbătorii de piese" pe banii clientului...dar nu-mi plac cuvintele introduse prin usa din dos și care vor să înlocuiasca cuvinte consacrate unor noțiuni tehnice simple...nu am făcut observația decât cu cele mai bune intenții.
Succes îți doresc în acțiunile tale curajoase!
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 154
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Salut colegi , mi-au venit si suruburile si Luni sau Marti merg sa le ridic . Revin cu poze si coduri . Mai trebuie sa-mi cumpar uleiul pentru cutie si o bara din aceea transversala pentru suspendat motorul sa nu folosesc cricul hidraulic .
Am sa incerc sa surprind si zgomotul cu care ma confrunt poate alti colegi au avut acelasi simptom si au ajuns sa schimbe toata cutia din cauza unui VOLANT sau a-l unui convertizor de cuplu ( la recomandarea mecanicilor ) .
Skip Ads 60 min (0/3)

  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 154
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
bibu16v , salut , fara englezisme , nu mai gasesti nimic din ce cauti pe net , nici macar la televizor . Toata lumea o da pe englezisme ( off topic ) inclusiv ce am scris in paranteza !?. Sper sa nu ma pun intr-o postura negativa .
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 4,775
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Ai dreptate,fără doar și poate...dar un om cu voință, cum pare că ești, poate rezista cu ușurință tentației de a se lăsa dus de val, dimpreună cu restul...nu?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,193
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Eu nu stiu ce se poate strica la volanta aia in afara de aparitia unor fisuri in zona de fixare de vibrochen care o slabesc ,asa ceva am gasit la una sau doua cutii automate demontate in 30 de ani,se diagnosticheaza rapid prin demontarea suruburilor care fixeaza convertizorul de volanta si se misca de ea,cele fisurate au zone unde vibreaza la lovirea usoara si au un sunet dogit infundat.Cred ca la demontare/montare convertizorul va fi pe cutie,de recomandat golirea de ulei si reumplere cu ulei curat pentru ca este o ocazie buna cu el scos si schimbarea simeringului daca pare obosit .... in rest ,bafta.
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 154
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
mecaNIK , salut , ceva s-a antamplat acolo fisura in placa , surub(-uri ) rupte sau slabite si la plecarea de pe loc cu accelerare moderata cand e sarcina mare se aude cum se mai anvarte ceva cu o viteza mai mare fata de turatia motorului ( sigur roata dintata demaror , deci flambeaza ) . La trecerea manetei din N in R sau N in D se aude un zgomot de tonalitate joasa care-si schimba tonalitatea in functie de pozitia manetei ( convertizorul de cuplu - efect la cauza ) banuiesc eu .
Skip Ads 60 min (0/3)

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,669
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
asteptam cu interes detaliile din timpul operatiei cu ce ai gasit si daca s-a rezolvat problema. daca este posibil ar fi bune si ceva poze ca la capitolul acesta cei cu cutiile automate cam duc lipsta ne fiind atat de multe sau prea multi care sa mestereasca al ele. succes
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 154
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Revin cu poze si cu comentarii la ce am sa gasesc acolo sa nu mai desfaca alti colegi cutiile sau in cel mai rau caz sa le schimbe din cauza defectelor la volant ( placa flexibila ) sau convertizor de cuplu la diagnosticarea unor asazisi mecanici care pun distributii cu marker si nu au cel putin o cheie dinamometrica sau categoria cealalta care profita din cauza preturilor foarte mari la aceste interventii la cutii pe motiv caci trebuiesc desfacute .
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,669
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
abia astept sa vad ce vei gasi acolo si care va fi problema gasita
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 154
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Abia astept si eu sa-mi rezolv problema care s-a acutizat in ultima perioada si incerc sa-mi rezolv singur problemele aparute pe masina si vreau sa le inpartasesc cu voi ( nu sunt mecanic , dar pot sa fiu pentru mine ) . Am sa-mi programez 5 zile de concediu peste 2 saptamani si mai trebuie sa cumpar asta :
Skip Ads 60 min (0/3)

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Skip Ads 60 min (0/3)

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR