Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D
  • DPitas

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2013 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2022

  • Mesaj Privat
Salut!
Ma pun sa schimb alternatorul de pe masina si am o dilema, alternatorul ei e de 14V 140A, iar cel pe care vreau sa îl pun este de 14V 120A, vreau sa știu dacã va fi ceva problemã, masina e din 2013 si are start stop.
Alternatorul acesta este foarte ieftin de aceea întreb, dacã dacã sa iau unul de 140A 14V ma costa 800 si ceva de lei plus piesa la schimb.


MODEL: Corsa 2013
MOTOR: A12XER
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,452
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Dacã tragi tare de instalația electricã(start/stop des, climã, amplif. audio, etc) ar fi recomandat un alternator cu specificații originale...poți pune și ãla de 120A, dacã e compatibil mecanic, dar, în timp, este posibil ca bateria sã cedeze mai repede decât normal, în funcție de solicitãrile electrice menționate anterior...tu vrei un compromis, mai ieftin pe moment, dar care poate deveni mai scump pe termen lung...nimeni, din cei cu cunoștințe adecvate, n-o sã-ți spunã ”fã așa cã e bine”, garantat 100%...alternatorul ar trebui sã fi fost proiectat cu coeficient de supraîncãrcare la sarcinã de aprox. 25%, dar asta, în sine, nu reprezintã o garanție...mai ales când toatã lumea merge pe reducerea costurilor. Decizia e doar a ta.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
- "Cu piesa la schimb", mie imi suna a alternator reconditionat (refurbished), nu as baga mana in foc ca a fost reconditionat tocmai cu piese originale;
- 120A ... sa zicem ca 17% nu sunt chiar de neglijat si da, mai trebuie tinut cont si de compatibilitatea fizica/mecanica si de cea electrica (parte de comanda si regimuri de exploatare). Regimul de exploatare la un alternator conceput pentru start/stop, este altul decat regimul de exploatare al unui alternator "clasic".
Eu as incerca repararea alternatorului original. (adevarat ca tot cu piese de rahat, dar macar rezulta alt pret)
Sau, daca cel de 120A este original de pe o masina tot cu start/stop, este compatibil la prinderi, fulie, mufa si este la un pret foarte mic ...
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,452
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Nu e musai sã repari cu piese de rahat...depinde cum te ține punga...gãsești piese dupã buzunar și/sau pretenții, dela OE, OEM pânã la ”Made on ship”, doar sã știi ce te coafeazã mai bine...și DA, am uitat sã precizez cã, poate, și o reparație fãcutã ca la carte te poate scoate convenabil în comparație cu achiziționarea unuia recondiționat, nu literalmente raportat la preț, ci la rezultatul final: un alternator original reparat cu cele mai bune piese posibile ptr buzunarul tãu. Dar cumva discuția se complicã ptr cã sunt mulți factori la mijloc: dela iscusința lui Dorel, electricianul auto, pânã la disponibilitatea pieselor de calitate(cã de-alea fãcute în hambar e plinã lumea!)...
Skip ads

  • DPitas

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2013 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2022

  • Mesaj Privat
Va mulțumesc pentru rãspunsuri, pana la urma am comandat pe cel de 800 de lei pentru ca e fix ce trebuie pentru a mea, si mai am si garantie, iar dacã nu rezolva problema de incarca( incarca 15,5V si oscileazã foarte urat, urca si scade foarte repede) si uneori când o pornesc se aprinde martorul de la baterie si alternatorul nu incarca deloc. Si trebuie sa dau jos borna de pe baterie ca sa resetez computerul ca sa incarce din nou alternatorul.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
M-ai întrebat de varianta second 120A, ... Ei bine este second și tine pânã la colț, pânã ajungi la mare, cat vrea și mai poate obositul. Daca este fix ca al tãu merica cumpãrat dar dus pe loc la un electrician bun, vãzut dacã se poate recondiționa, îl face sau îl duci înapoi, al tãu reparat și ținut rezerva.
La mașinile start stop in urban consumabil nu este doar acumulatorul care nici ãla nu duce prea mult, intra și alternator, demaror, fire cu papuci cu tot
Cele recondiționate sunt ori fãcute bine ori pe undeva prin spatele casei undeva prin Asia, lozul e al tãu.
Al tãu original merita de reparat profesionist, dar deja este consumat faptul.
  • DPitas

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2013 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2022

  • Mesaj Privat
Pai dacã cel de 800 de lei nu va fi bun, il voi returna si il primesc înapoi pe al meu
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Tu nu știi ce înseamnã sã returnezi o piesa dupã ce a fost montata și poate o vrei fix pe a ta in loc...
Skip ads

  • DPitas

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2013 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2022

  • Mesaj Privat
Salut din nou, revin cu actualizãri.
Alternatorul nou a fost montat iar pe cel vechi încã îl am.
Cel nou incarca constant 14,44V pe voltmetru dar uneori sare pana la 14,90V dar pentru o fracțiune de secunda..
In bord îmi arata 14,7/8 si tot asa joaca între 7 si 8.. nu stiu ce naiba poate fii.. poate fi problema de la o masa ceva?
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Problema fiind ... care?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Am intrat pe mesajele lui și...ce am rãspuns pe 1 Martie ?
Ai fãcut ce scris ?
  • DPitas

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2013 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2022

  • Mesaj Privat
Nu am facut încã aia.. dar astãzi merg dupã masina, si pot renunta la asta care e pus pe ea acuma si sa îl pãstrez pe al meu și nu stiu ce sa fac, ca mai am prieteni care îmi spun ca cu 100 de lei mi-l recondiționez pe al meu la electricieni profesioniști în domeniu, iar problema fiind ca oscileazã.. asa facea si cel de pe ea, doar ca ala oscila si mai urat, e normal ca asta sa sara asa cate putin cu 0.5/0.6V dupa care sa revinã la loc? Ca am vazut pe internet ca la unii la modelul meu ba 14,3 ba 14,7 si asa mai departe.. iar în bord nu înțeleg la mine de ve îmi arata 14,8V cand pe voltmetru apãrea la om 14,44V si sarea pana la 14,9.. pentru o fracțiune mica de secundã
Sunt cam depãșit de situație, o mașinã din 2013 sa facã asa de multe probleme
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Prietenii tai bat câmpii, cu 100lei abia manopera poate acoperã reconditionatul dar fara montat demontat de pe mașinã și piesele ?
Eu nu înțeleg exprimarea
Am schimbat ... Tu cu mana ta sau altul ?
Exprimare corectã:
Am schimbat ... Am mãsurat ...
A fost schimbat ... A fost mãsurat ... De cãtre.Nea Caisa la el la garaj sau Nea Sacâz la Service TurboHiperAvangardeTop Machineta
  • DPitas

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2013 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2022

  • Mesaj Privat
Unchiul meu l-a pus pe cel recondiționat, el fiind mecanic doar, nu și electrician, iar masina a rãmas la el, azi merg dupã ea, iar prima oara când am dat alternatorul jos, acum 3 luni ca sã ii schimb releul de încãrcare, eu cu tatãl meu l-am dat jos, si ne-am chinuit de numa pentru ca nu aveam groapã, dupa care am schimbat plãcuțele de frana si discuri, ulei și filtru ulei.
Unchiul meu acum a schimbat si pompa de apa pentru ca pierdea antigel, si a pus de la graf una, bujiile le-a schimbat, si cureaua de accesorii..
Si am uitat sa menționez ca foarte multa lume pe internet se plânge de alternatoarele de pe opeluri..


Ultima modificare facuta de DPitas la Mar 24 Mai, 2022 1:45 pm
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Nu as intra in detalii prea multe, pot spune doar ca diferenta intre ceea ce indica un aparat de masura si ceea ce indica aparatura de bord, nu mi se pare un capat de țarã. (avand in vedere multitudinea factorilor care influenteaza cele doua masuratori)
Sunt sigur ca nici aparatul de masurã si nici aparatura de bord, nu sunt etalonate metrologic, deci sunt folosite pentru masuratori orientative. Pentru astfel de aparate, o clasa de precizie de 5% este de bun simt., iar diferentele scrise de tine sunt in acest interval. (mai difera si locul in care se masoara tensiunea)

In rest, da, orice interventie la o instalatie de curenti relativ mari, se incepe cu inceputul, cu verificarea tensiunilor pe generator si pe consumator. Daca sunt diferente, se trece la determinarea zonelor unde apar aceste diferente, se remediaza si se reverifica.
In general, problemele apar exact in zonele indicate de catre @dancuciureanu (contacte imperfecte la imbinari cu surub sau sertizari) si acestea (problemele) pot fi determinate prin masuratori (masurarea tensiunii inainte si dupa acea imbinare), prin verificarea directa a zonelor in care se cunosc a fi probleme si da, inclusiv prin identificarea unor zone mai calde (aici trebuie putin timp pana se simte diferenta de temperatura).

P.S. Daca te astepti sa gasesti o tensiune "batuta in cuie", vei avea multe dezamagiri.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Între clasa de mãsurã a calculatorului mașinii și un multimetru fãcut în China mai bun sau mai chinezãrie ordinarã mari diferențe nu sunt.
Conteazã UNDE mãsoarã fiecare și fațã de ce referințã adicã punctul de masa.
Masa este la motor, acolo este mecanic și alternator, demaror, minus baterie cu sufa groasã. Plusul mãsurat de ECU este ce vine prin fire, contacte gen mufe, sertizați, siguranțe, relee la el din punctul de plus, asta este tot unul singur mareee
Acum gândește unde masori tu
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Off topic:
Corect, doar ca in marja claselor de masura, abaterile pot fi la un dispozitiv cu ( + ) iar la celalalt cu ( - ), sa vezi atunci distractie, cand erorile de masurare, se aduna Smile
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ce este important este sa masori bateria, daca se poate la un magazin/service care se ocupa cu baterii (vanzare si verificare de baterii) sa iti dea un raport al bateriei tale din punct de vedere al capacitatii pe care il mai are (nu ai scris ce vechime are bateria). Acel aparat iti spune si daca este sau nu buna incarcarea masinii.
Apoi fluctuatia de tensiune la alternator poate sa fie (mai mare sau mai mica) in functie de consumatori si tipul de consumatori. La Opel Insignia de exmplu in cartea masinii scrie ca incarcarea poate sa fie de la 13.8V la 17V in situatii exceptionale. In plus are o incarcare inteligenta care tine cond de consumatori, de gradul de incarcare al acumulatorului si turatia motorului. Am avut si 15.5V si am cand este cald si 12.5V (asta cand ECU comanda descarcarea partiala a acumulatorului pentru a-l proteja de supraincarcare si pentru a face cicluri de descarare/incarcare). Daca bateria este veche (mai ales la cele START/STOP) ECU opreste sistemul acesta daca bateria este prea veche sau nu este suficient incarcata. Cu cat acumulatorul (care la Start/Stop este de tip AGM obligatoriu) este mai descarcat cu atata ECU face ca alteratorul sa dea mai multa tensiune pentru a compensa absortia acumulatorului (care consuma mult curent ca sa se incarce - poate avea elementi obositi sau in scurt) si a asigura masinii necesarul electrica raportat la consumatorii activi...
  • DPitas

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2013 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2022

  • Mesaj Privat
Data fabricației al bateriei nu il gasesc, cred ca este fix sub panoul acela ce vine pe borna de plus cu toate cablurile alea.. Este de la macht ceva silver power si scrie +20 putere, e pentru start stop, am vãzut aceasta baterie pe internet la vreo 300 RON.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR