Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa B/Combo B
  • CNecula526

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2021

  • Mesaj Privat
salut am un opel corsa b motor de 1.0 nu imi mai tine relantiu si porneste greu si nu mainare forta care o avea ce sa intampla?



MODEL: ople corsa b
MOTOR: 1.p

LOCATIE: galati
Skip ads 60' (0/3)

  • raduflo

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Aceeasi problema o am si eu.
Motorizare C10XE, Corsa B, din 1998
Masina sta pe bara de mai bine de doi ani.
Azi am comandat toti senzorii pentru a-i schimba, mai putin camshaft-ul ca mi s-a parut cam scump iar cel de pe masina, masurat, e in parametri (cred ca merita pentru ca nu a mers bine niciodata de cand am luat-o, adica de prin 2011).
Am sa revin cu detalii daca se schimba ceva.
  • raduflo

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Ieri am scos senzorul de turatie sa-l verific si sa-l curat putin.
A iesit extrem de greu.
Inafara faptului ca este aproape imposibil de umblat la el, pentru ca este exact in spatele planetarei si nu ai cum sa tragi de el, nici nu am elevator ca sa o ridic.
Dupa ce l-am scos, am observat ca era umflat la mijloc, diferenta de aproape 0,5mm intre varf si mijloc si avea si ceva pilitura depusa pe el.
L-am curatat, l-am subtiat cu smirghel ca sa intre usor si l-am remontat. Se simte o schimbare in mersul masinii dar tot nu sta la relantiu.
Maine sau sambata schimb senzorii, revin cu update.
  • raduflo

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2004

  • Mesaj Privat
După cum am spus, revin cu update.
Am schimbat toti senzorii si nu s-a simtit nicio îmbunătătire.
Am luat un manometru pentru verificarea presiunii in rampa... Surpriza! Presiunea de 0,5-0,7 bari...
Am luat-o pe circuit.
Schimbat filtru combustibil, nicio îmbunătătire...
Cumpărat pompa benzina.
Desfăcut capac pompa, si surpriza

Furtunul care face legătura între pompa si capacul ei, era găurit in doua locuri.
A fost greu să găsesc piesa originala si am montat un furtun de combustibil, de presiune, am pus cam 50 cm pentru că nu puteam face curbele fara sa se gatuiasca.
Înafara de furtun am găsit si firele de la litrometru, coapte de la benzină si sare izolatia de pe ele, fiind casante si friabile.
Nu am găsit nicăieri sa le comand. O sa caut la dezmembrări, dar nu cred că vor da doar firele. Vedem.
Acum masina merge bine, sta perfect in relantiu si intră în ture aproape instant. Până acum avea un delay de o secundă sau două...
Încă mai are ceva, că nu porneste instant, trebuie să facă doua sau trei ture de motor până porneste....
Nu stiu ce poate sa mai fie...
Daca cineva are vreo idee, mi-ar fi de mare folos.
Eventual să pun ceva date scoase cu opcom-ul, poate se prinde careva ce probleme sunt... Fac acum un test...
PS La multi ani sărbătoritilor de azi!
Skip ads 60' (0/3)

  • raduflo

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2004

  • Mesaj Privat
raduflo a scris:Salutare tuturor!
Aceeasi problema o am si eu.
Motorizare X10XE, Corsa B, din 1998
Masina sta pe bara de mai bine de doi ani.
Azi am comandat toti senzorii pentru a-i schimba, mai putin camshaft-ul ca mi s-a parut cam scump iar cel de pe masina, masurat, e in parametri (cred ca merita pentru ca nu a mers bine niciodata de cand am luat-o, adica de prin 2011).
Am sa revin cu detalii daca se schimba ceva.

Pentru ca nu pot edita mesajul!
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 5,014
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Eu n-am înțeles de ce ai citat un mesaj mai vechi și doar ai adăugat că nu-l poți edita...


Ultima modificare facuta de bibu16v la Mar 24 Mai, 2022 4:48 pm
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,009
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
X10XE
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 5,014
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Ah! Cine e atent...
Skip ads 60' (0/3)

  • raduflo

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Scuze daca v-am bulversat... Smile
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 5,014
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
E Ok...my bad! Embarassed
  • raduflo

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Mie nu imi pare nimic in neregula, dar poate nu vad eu si careva, cu un ochi mai antrenat, vede mai multe.

Time sec 0,23 0,59 0,93 1,28 1,64 1,98 2,32 2,68
Tensiune baterie V 14,0 13,9 14,0 14,0 14,0 14,0 14,0 14,0
Semnal imobilizator Primește
Imobilizator Activ
Turație motor RPM 960 920 920 960 920 920 920 960
Releu pompă combustibil 0V activ
Semnal potențiometru clapetă V 0,92 0,92 0,92 0,92 0,92 0,92 0,92 0,92
Unghi clapetă ° 6 6 6 6 6 6 6 6
Contact ralanti Închis
Contact virtual de sarcină maximă Inactiv
Senzor masă aer V 1,56 1,58 1,60 1,58 1,56 1,62 1,60 1,60
Temperatură lichid răcire °C 79
Temperatură lichid răcire V 1,27 1,27 1,27 1,27 1,27 1,27 1,27 1,27
Temperatura aer admisie °C 34 34 34 34 34 34 34 34
Temperatura aer admisie V 2,96 2,96 2,96 2,96 2,96 2,96 2,96 2,96
Tip motor 3 cilindri
Codare cutie Cutie manuală
Senzor Hall Activ Activ Inactiv Inactiv Activ Activ Inactiv Inactiv
Bobina 1 Sarcină
Bobina 2 Sarcină
Bobina 3 Sarcină
Semnal detonație Inactiv
Întârziere datorată detonației grade 0
Ventil AGR Inactiv
Factor de umplere AGR % 0
Poziție actuală AGR V 2,03
Ventil pentru aerisire rezervor % 0
Senzor O2 mV 88 98 146 581 751 742 732 702
Buclă senzor O2 Închis
Raport aer/combustibil Sărac Sărac Sărac Bogat Bogat Bogat Bogat Bogat
O2 - integrator buclă Pași 130 131 132 133 130 129 128 127
Circuit O2 - mapa ralanti(valoare învățată) Pași 121
Circuit O2 - mapa sarcină parțială Pași 128
Aer prescris la ralanti kg/h 11
Aer actual la ralanti kg/h 12 11 11 12 11 11 12 12
Turație prescrisă de ralanti RPM 950
Semnal sarcină motor ms 3,1 3,0 3,0 3,0 3,0 3,0 3,0 3,0
Semnal sarcină de la clapetă Pași 14
Control cuplu % 0 0 0 0 0 0 0 0
Control cuplu Inactiv
Viteză vehicul km/h 0
Martor (motor) Decon,12V
Impuls turație motor Inactiv Inactiv Inactiv Activ Activ Inactiv Activ Activ
Masa de aer calculat kg/h 13,3 12,5 12,5 13,0 12,3 12,3 12,5 12,8
Impuls injecție ms 6,6 6,7 6,7 6,6 6,5 6,4 6,4 6,3
Unghi aprindere înainte PMS(Punct Mort Superior) grade 5 5 5 5 6 5 6 6
  • raduflo

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Am mai facut cateva „sapaturi” si am gasit „buba”...
Nu porneste pompa de benzina decat cand dau la automat. Si pana urca presiunea in rampa, 1-2 secunde, motorul se invarte in gol, fara sa porneasca...
Nu e normal ca pompa sa porneasca imediat ce i-am pus contactul?
Skip ads 60' (0/3)

  • raduflo

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Raspund tot eu...
Asa-i la Corsa B!
Releul nu porneste cand pui contactul, se bazeaza pe pastrarea presiunii in rampa.
Cand presiunea din rampa scade, sunt mai multe cauze posibile:
1. Unul sau mai multe injectoare nu inchid bine
2. Regulatorul de presiune este defect si pierde presiunea
3. Garniturile regulatorului de presiune (are doua, daca e defecta cea mare, curge benzina pe langa regulator si se vede, daca e defecta cea mica, din interior pierde presiunea prin conducta de retur)
4. Pompa de benzina (nu functioneaza supapa de retur)
5. Furtunul de legatura dintre pompa de benzina si capacul de la rezervor
Verificarea se face cu un manometru. Trebuie sa ai 2,7-3,5 bari.
Daca nu inchid injectoarele, trebuiesc curatate, reparate sau schimbate.
Daca presiunea din rampa scade lent (prin regulator sau pompa de benzina) se poate face un artificiu, sau o „romaneasca”, ieftin si eficient:

Se monteaza langa releul de benzina (in spatele torpedoului, in dreapta) si se leaga 1 la firul de plus prin contact, 2 si 3 (respectiv 30 si 87 de la releu) peste contactele releului de benzina iar 87 la minus.
Asta va alimenta pompa de benzina 1-2 secunde de la punerea contactului astfel ca presiunea in rampa o sa creasca si la pornire, nu va mai exista acel „delay”.
Pentru cazurile in care timpul de 1-2 secunde, oferit de montaj, nu e suficient, se poate face un temporizator care sa ofere mai mult timp de alimentare.
Am ales acest montaj pentru ca nu afecteaza functionarea ECU.
Skip ads 60' (0/3)

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa B/Combo B

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR