Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Uneori dureaza mai mult prima pornire.Eu fac asa,dupa ce montez pompa,inainte sa dau la cheie,las motorul in PMS fara sa string piulitele la injectoare,apoi montez o pompa din aia de guma ca sa bag motorina manual,si dau la pompita pina iese motorina pe unul din injectoare,de fapt cred ca iese pe doua,apoi string injectoarele pe care a iesit,si invirt motorul la mina o jumatate de tura si repet operatia cu pompita...in felul asta ma asigur ca pompa se deschide si imi ajunge motorina la injectoare.
Daca nu trece motorina ceva nu este in ordine cu punctele de montaj,vibrochen,ax cu came,etc,daca trece,string injectoarele si dau la cheie.
In poze nu se distinge daca ai primele doua came la 10 si 10 dar pare sa fie ok,pinionul nu are marcaj,si daca il are nu conteaza,vad ca pompa e bine...ramine semnul dupa fulia vibrochenului care are importanta.
Skip ads

  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc bruttus pentru rãspuns, apreciez faptul ca dai explicatii. Am pus testerul si nu apar erori înregistrate.
Acum ce sa zic, alinierea eu zic ca am fãcut-o bine, chiar mi-am marcat cu vopsea alba semnul pe blocul motor, crestãtura fuliei se vede clar.
Prima verificare era cea a pompei dacã pot baga blocatorul de 6 mm. A mers
Apoi am verificat axa cu came, camele cilindrului 1 la 10 si 10 cum bine spui. Personal mi-am fãcut si un blocator al axei dintr-un corniere care am mai atasat o tablitã pentru a întra fest în canalul axei cu came întocmai ca si cala de blocare ( pentru a baga acest blocator am scos pompa de vacuum si ultima cãmasã a axei)
Mâine pun capacul la culbutori si mai fac o probã. Voi face cum ai spus tu. Pompita de cauciuc este pe masina deja.
Marele meu of, dacã pot spune asa, ar fi urmatorul:
Ca un fraier ce sunt am uitat sa verific dacã pompa la o rotire completa arunca motorina pe teava 1 când gaura de blocare ajunge în dreptul orificiului.
Spun asta deoarece îmi este teama ca nu cumva cei care au demontat pompa asta sa fi umblat la piulita mare.
Aici chiar vroiam sa îti fac o rugãminte bruttus, dacã poti explica cum se face o calare a pompei fãrã banc, stand, etc... asa mai empiric...
Multumesc încã o data pt implicare
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Nu stiu de ce încarcã doar 2 imagini....
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salutam!Am explicat inainte,cu motorul pus in PMS,dai la pompita si vezi daca iese motorina pina la injectorul 1,asta este cea mai sigura forma ca sa verifici fara un banc de probe.Si tot asa poti verifica pentru fiecare injector in parte,in rest vad din poze ca totul e pus la punct corect.

Skip ads

  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am verificat asa cum mi-ai sput tu bruttus...cu masina calata asa la semn, am slabit piulita de la injectorul 1 si am facut presiune cu pompita. Vine motorina in capul injectorului.
Practic la urmatorul sfert de tura ar trebui sa dea motorina la urmatorul cilindru in ordinea aprinderii. Apropos ordinea este 1 3 4 2 sau altfel?
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Nu cred ca la fiecare sfert de tura corespunde injectia pe 1 piston,raportul este de 2:1 la 100 rotatii de motor,50 rotatii de pompa,iar ordinea de aprindere nu sint sigur,niciodata nu am memorizat care este.In orice caz,daca iese pe primul injector,se presupune ca restul e ok.
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Ca sa schimbi ordinea de injectie la modelul asta, trebuie sa sucesti tevile care vin de la pompa la injectoare...nu e imposibil dar ce rost ar avea?Deci daca tevile sunt la locul lor si ordinea de injectie e corecta.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Astãzi am încercat din nou sa o pornesc. Nu vrea si pace... Vine motorina pe tevi, dar nu porneste. E drept ca nu reusesc sa obtin la automat viteza de invartire solicitata dar înainte îmi pornea si asa...
Fulia a fost aliniata la semn, gaura de blocare a pompei coincide cu gaura flanse pompei.
Axa cu came este în pozitie cramele cilindrului 1 sunt la 10 si 10, erori nu sunt si cu toate acestea nu porneste.... I-am dat si cu spray în admisie si nu vrea....
Nu stiu ce sa ii mai fac
Probabil voi mai încerca odatã sa dau pompa jos sa merg la un atelier sa o punã pe un banc sa o verifice si în acest fel sa am certitudinea ca pompa e buna, cãci altfel nu vad nici o rezolvare...






Skip ads

  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Cu spray trebuia sa dea semne...atunci e distributia pusa gresit cu 180grade!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu as trage-o intr-a treia, cu grija... si daca nici asa nu vrea sa o ia.. ceva e in neregula acolo.
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
La orice diesel daca ii dai cu spray si distributia e in regula trebuie sa porneasca...daca ai un pic de simt tehnic il ti pornit pana se termina spray-ul.Probabil ca atunci cand vine motorina pe cilindrul 1 motorul are cilindrul 4 pe explozie...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu vãd cã turația pe came nu este fix jumãtate din cea motor, poate ai senzorul hall din pompa cu probleme sau cel de vibrochen.
Nu am stat sa citesc toatã istoria doar m-am uitat la câteva poze
Skip ads

  • bruttus

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Ca sa faci o proba pe masina si sa vezi daca pompa produce presiune suficienta,ar trebui sa conectezi un alt injector la una dintre tevi,in exterior,si sa urmaresti daca injecteaza cind dai la cheie.Un injector mecanic,de orice tip,nu din cele common rail.
Personal nu am folosit niciodata spray de pornire,nici altceva,trebuie sa porneasca la cheie daca totul este corect.De multe ori,las un injector slabit ca sa iasa aerul,si masina porneste in 3.
Exista cazuri de calculatoare de injectie care au probleme la alt nivel si nu pot fi reparate niciodata,iar de cele mai multe ori nu iese nimic la diagnoza.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Reiterez faptul ca am avut mare noroc sa ocolesc motoarele diesel care functioneaza cu acest tip de pompa V44, care a fost o minune a tehnicii la momentul aparitiei ei dar si o mare bataie de cap daca nu mai functioneaza (din ,,n,, motive... unele obiective, altele de domeniu aproape SF daca nu ai o completa intelegere a lor).

Ca si fost proprietar de Vectra B cu motor ISUZU 1.7TD... regret si-acum masina asta (am dat-o in 2021, complet functionala si în stare relativ buna) iar daca s-ar mai fabrica acest model.. incepând cu ziua de mâine m-as baga în rate pentru înca una la fel. Nu se mai fac masini de calitatea asta în zilele noastre, din motive absolut de evidente. Probabil ca cei ce-au avut o Vectra B Y20DTH gandesc in termeni asemanatori, desi nu au fost la fel de reusite la vremea lor.

Stima.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
V-am citit comentariile dragi colegi si le-am gandit pe toate, daca pot spune asa.
Da, într-adevãr este o masina solida, bine facuta, bine legata si destul de dotata.
Vis a vis de distributie....ce sa zic
Uite, fac un experiment:
Desfac si scot lantul de la pompa si came....in acest moment nu mai exista legatura intre pompa de injectie si axul cu came.
Invart motorul si invart si axul cu came cu o cheie de cateva ori la nimereala....
Acum sa vedem daca le pot pune sincronizat inapoi la PMS.
Incep cu alinierea fulie la semn pe bloc, astfel incat flansa pompei sa se alinieze cu gaura de blocare a pompei, nu?
Verific apoi daca pinionul secundar de pe fulia pompei are sageata pozitionata la ora 11
Trec apoi la axul cu came...il invart de ma ia dracu pana camele de la cilindrul 1 ajung la 10 si 10. Verific ca axul cu came sa aiba crestatura orizontala si gaurica in sus la capatul cu pompa de vaccum, Bun!
Pun roata cu lant pe pompa urmarind ca sageata sa fie in dreptul gaurii de blocare, bag blocatorul de pompa si pun pinionul pe axul cu came. Cu o sarmulita trag lantul pe pinioane, verific din nou si strang prezonul axului cu came la 60 nm sau cat naiba e, apoi cu 60 si 30 grade
Asa nu?
Ok
Acum ar trebui sa fie totul ok, nu?
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Nu mai pierde timpul ca este bine pusa la punct din ce am vazut in poze.Daca era distributia pusa rau iti lovea in supape,iar o mica diferenta intre semne nu conteaza.Tevile pompei sa fie puse corect,fiecare pe pistonul corespondent,astea uneori si eu le-am mai gresit,verifica ordinea de aprindere,1,3,4,2 sau care o fi,si retine sensul de rotire al pompei,spre stinga daca te uiti dinspre tevi spre distributie,si stiind ca pistonul 1 este cel de linga lantul de distributie,verifici ordinea.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Revin cu noutãti...
Recunosc ca nu v-am ascultat, cãci ma rodea ceva legat de aceasta pompa luata si neumblate în ea.
M-am gândit, m-am sucit... M-am hotãrât!
Gata! Ce mai o dau jos cãci ceva nu-mi dãdea pace... Simteam ca are ceva, dar doar ce o verificasem.
Asa ca m-am hotãrât si am scos-o de pe masina. Ce naiba nu m-am experimentat eu în pus distributii la punct?
Cu pompa data jos de pe masina am verificat pe banc dacã scuipã motorina pe toate tevile si dacã arunca pe cilindrul 1 când ajunge fulia cu santul în dreptul gaurii de blocare.
Totul bun. Apoi am scos cu grija capacul lateral cu supapa pistonasului sa vad dacã pot miscã cât de cât pistonasul. Acesta era maxim blocat în fundul pompei, dar scotând supapa cu cele doua ori guri verde si maron, eliberând si arcul din spatele supape care împinge pistonasul pana la fundul cursei, acesta ar fi trebui sa se miste. Nimic! Blocat, sudat, întepenit....
Cu inima în dinti am scos cele doua electrovalve din lãcasurile lor si am dat la o parte capacul superior al pompei sa pot ajunge la senzorul de turatii, implicit la inelul pe care este asezat senzorul sa încerc sa îl deblochez usor de sus cu o surubelnita cu ceva, câtusi de putin. Nu a fost chip.
Am vãzut în schimb ca coroana dintata pe care o citea senzorul de turatii avea oxidare rosie de ruginã la fel si axul care venea dinspre Fulie. Probabil mersese cu motorina proasta, cine stie?
Ce sa mai vorbim, ce mai tura-vura, desi nu vroiam sa decalibrez pompa prin demontarea senzorului de turatii, cãci ma bucurasem ca am gãsit o pompa neumblara în ea în stare de functionare, am decis sa iau de pe ea calculatorul cu tot cu cele doua electrovalve care au firele intacte si cãmãsile bune si sa folosesc corpul pompei mele originale a masinii cãreia ii slefuisem si lepuisem pistonasul de avans de puteam sa îl misc cu degetul mic în lãcasul lui.
Aceste fiind zise, am demontat senzorul de turatie si l-am instalat pe pompa originala a masinii cãci tot era curata, pistonasul culisa perfect, garniturile înlocuite si totusi curata bec înãuntru.
Am fãcut combinatia, am ridicat pompa pe masina, amorsata la pompita, furtunoase le de retur schimbate cu unele transparente noi si cheie...
A pornit imediat fãrã sortare fãrã complicatii


Cele douã erori fuseserã stocate dinainte la ultima încercare de pornire când ca sã vad cele spuse de bruttus, am slãbit piulitele țevilor injectoarele și am dat la automat, atunci am decuplat senzorul de temperatura. Iar eroarea cu citirea o pun pe seama ruginie de pe danturajul coroanei pompei. Boi pune și poze cu ea sa va dați cu pãrerea dacã merita sa o desfac mecanic sa încerc sa o curãț!
Deocamdatã ma bucur de torsul motorului....
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Daca este rugina depusa pe suprafata,fara sa fi intrat in material,merita curatata si pusa la punct,daca nu,la fiare vechi,sau pentru piese de schimb,cu toate ca daca nu te ocupi zilnic cu asa ceva,ca piese de schimb nu iti foloseste la nimic.Luna asta am aruncat 400 kg de pompe vp44 la fiare vechi,am oprit doar calculatoarele si electrovalvele,asa ca iti poti imagina cit de utile sint ca piese de schimb.


  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Uite, ca tot v-am promis pozele. Nu este întrata rugina în ea, agresiv. Cred ca merge curãtatã.
Eu mai am de montat acum întinzãtorul si cureaua de accesorii si ies în probe.


Îmi pare asa cu regret cãci era neatinsa, neumblata în ea... Tare sunt curios cum ar fi mers mașina cu pompa asta. Oricum la cât am dat pe ea dacã i-am recuperat calculatorul și electrovalvele tot am scos banii.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Aici unde sint eu,foloseam o solutie dps100,care nu ataca garniturile de guma,costa vreo 320 eur bidon de 20L,si puneam asa ceva in pompa,dupa care o limpezeam si arata ca noua de fabrica,si nici nu era nevoie sa desfaci pompa bucati,dar din pacate nu se mai fabrica asa ceva.
E posibil sa mai mearga in starea in care este,dar nu pot sa te sfatuiesc sa incerci sa o folosesti dupa cum o vad.Bineinteles,pentru tine,home made,e alta istorie,eu sint nevoit sa arunc asa ceva,daca o dau unui client si revine in garantia de 1 an,platesc din buzunar,si nu ma intereseaza sa fac o astfel de cirpeala.
In orice caz,pompa de transfer,cea din interior,e posibil sa fie afectata serios,si daca se blocheza vreo pala,nu trage motorina din rezervor,trebuie verificata.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR