Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • aditd

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Am zis sa fac un update poate ajuta pe cineva:
Pentru Vectra C - Z19DTH, 1.9 - 150cp am pus un compresor, cu cod: GM13197197

Ca sugestie: evident cel mai bine dai jos piesa, vezi codul si o cauti SH
Dar exista si firme care dupa VIN iti gasesc piesa potrivita.

Eu am luat de la Dezma-auto.ro cu varianta de VIN si am mai evitat un nou drum la mecanic. Nu sunt multe firme care ofera posibilitatea asta, de asta am si pus numele. Daca se considera reclama (nu asta e intentia) se poate sterge paragraful asta.
Skip ads

  • MEcselei

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Deva
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Salutare. Am si eu o problema cu AC. Astra g 1.7cdti Z17DTL... am schimbat urmãtoarele: radiator, conducte radiator, senzor presiune, incarcat cu freon, am schimbat un fel de releu sau ce este în aripa stânga fata. O chestie în carcasa de plastic. Am schimbat pana si panoul de comanda din interior. Firele sunt probate si nu sunt întrerupte. Compresorul cupleazã pe direct. Apãs butonul, se aprinde becul dar nu cupleazã compresorul. De 2 sãptãmâni caut solutii si nu gãsesc. Poate stie cineva sau poate a mai avut aceasta problema. Multumesc anticipat!
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut

cum ti-a aparut defectul? Asa ai cumparat masina? A mers ac vreodata? Sigurantele le-ai verificat?
Poate a umblat cineva in setarile ECU sau a schimbat ECU si nu e ce trebuie. Cred ca poate fi ECU, daca ai facut tot ce ai zis.
  • FSimion

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2022

  • Mesaj Privat
Salutare! Am un opel zafira b din 2007 1.9 150 cp
Nu imi functiona clima am fost la un garaj !
Am schimbat radiator, compresor .. am încãrcat cu clima , totul perfect a funcționat 2 zile dupa de odatã bagã cald... compresorul porneste si se aude ca si cum ar baga .. Nu stiu ce are !
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Pornesti motorul, pornesti AC, deschizi capota, pui mana (CU MARE ATENTIE) pe cele doua tevi care ajung in compresor.
Teava subtire, trebuie sa fie calda / fierbinte. (este pe contraaripa, pe langa carcasa filtrului de aer)
Teava groasa trebuie sa fie foarte rece. (cred ca la tine este undeva pe lonjeronul dreapta)
Daca este asa, atunci ai probleme cu clapeta de amestec aer cald/rece.
Daca nu este asa, atunci mergi la mesterii care ti-au schimbat jumatate de masina.
  • BRANCAZ

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2010

  • Mesaj Privat
N-am mai "sãpat" de mult timp pe aici!Am un Astra H 1.4 benzinã cu AC dus ºi mã bâzâie soþia s-o repar.
Treaba stã aºa,în urmã cu ani buni am derapat pe pietriº ºi a muºcat maºina,cu faþa,dintr-un mal de pãmânt.S-a dus ventilatorul climã ºi ventilatorul.Am reparat cu piese noi.A fãcut cca 100 km ºi s-a ars siguranþa termicã ambreiaj.S-a înlocuit ºi a mai mers clima vreo 50 km,apoi kaput!"Meºterii" ziceau sã iau alt compresor!
Am lãsat-o baltã atunci cã nu mi s-a pãrut normal sã se ducã ambreiajul,compresorul,inclusiv rulmentul,find ok.
Acum ,dupã atâþia ani,obligatoriu compresorul ar trebui schimbat.Ce recomandaþi,SH sau nou?
Este posibil ca ambreiajul sã "pocneascã" ºi de la probleme de traseu?Mã gândesc la ceva obturare,strangulare...
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Nu am inteles chiar exact ce piese ai schimbat initial, pentru ca (din greseala, desigur) ai scris ventilatorul si ventilatorul.
Daca si de data aceasta s-a ars tot siguranta termica, as merge pe vina unui montaj incorect sau piesa de proasta calitate.

Nu lua de bun ce spun acum, pentru ca NU sunt de meserie, dar in cazul unei supra presiuni exista supapa de siguranta, chiar pe compresor si chiar si pe fulie exista, in functie de model, siguranta mecanica, ce se rupe si deci se decupleaza axul compresorului.

De ce spui ca acum (dupa atatia ani) compresorul ar trebui neaparat schimbat? Daca instalatia a fost inchisa, nu cerd ca ar fi probleme. Acel SH, poate are tot atatia ani de stat, dar cu porturile deschise, deci si ceva umezeala (cel putin) in el.

Personal, decat unul nou "panarama", cred ca as inclina spre un SH cu o minima garantie. (desigur, ideal ar fi nou, de calitate)

Repet, nu sunt specialist, deci ia totul doar la nivel de discutie.
  • BRANCAZ

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Sebage.Mersi de sugestii.Am greºit,am înlocuit ventilatorul ºi radiatorul.Am mai menþionat cã dupã ce s-a ars termofuzibila am înlocuit-o ºi am mai fãcut 50km cu climã...Sunt peste 10 ani de atunci.
Am comandat azi un comp Nissen nou.Joi merg sã-l montez.O chestie naºpa,nu beneficiazã de garanþie!Cicã trebuie montat la service autorizat,dupã o spãlare a instalaþiei AC.Ar costa spãlarea cu anexe vreo 10 milioane.În Severin mi s-a spus cã nu se face...Merg pe fãrã operaþia asta.
Mai am o chestie nerezolvatã,adicã clapeta recirculare.Tâmpenia aia cu rup axul ºi tot bâzâie aleatoriu.Pânã gãsesc o clapetã ok mã gândesc sã tai alimentarea motoraºului de antrenare.
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
la clapeta de recirculare scoti mufa la acel motoras si il lasi pe deschis adica sa vina aerul din exterior doar. se poate face un montaj la acea clapeta care intrerupe curentul dupa un anumit timp. nu este ceva complicat, trebuie doar un electronist sa iti faca cablajul.
legat de compresor, neaparat suflat bine pe tevi inainte de montaj, trebuie sa fie totul super curat si schimbat si dezumidificatorul. la inceput primele zile nu il prea forta, foloseste-l mai moderat apoi il folosesti normal
  • BRANCAZ

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Mersi de sugestii.Am montat azi ºi lucreazã bine.Acu' sã reziste ºi în timp!Sunt niºte cãlduri cremenale la Severin...Altceva cu aer condiþionat!
  • OLBERT

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Am o problema la un corsa d 1.2 benzina. Pornești AC, funcționeazã o perioada de câțiva km fãrã probleme și brusc se aprinde martorul mașina cu cheie. Menționez cã și iarna când pornești cãldurã aceiași simtoma se aprinde acel martor, vã mulțumesc
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut
verifica daca îți funcționeazã corect ventilatorul/ventilatoarele de la motor, adica sa mearga și pe viteza mica si pe mare. La tine pare ca una din vitezele ventilatoarelor nu e functionala.
Skip ads

  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,430
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Corsa are un singur ventilator care face atât rãcirea antigelului cât și a freonului, din ce scrie colegul comanda pentru freon nu se efectueazã din acest motiv apar erori.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
BRANCAZ a scris:Sebage.Mersi de sugestii.Am greºit,am înlocuit ventilatorul ºi radiatorul.Am mai menþionat cã dupã ce s-a ars termofuzibila am înlocuit-o ºi am mai fãcut 50km cu climã...Sunt peste 10 ani de atunci.
Am comandat azi un comp Nissen nou.Joi merg sã-l montez.O chestie naºpa,nu beneficiazã de garanþie!Cicã trebuie montat la service autorizat,dupã o spãlare a instalaþiei AC.Ar costa spãlarea cu anexe vreo 10 milioane.În Severin mi s-a spus cã nu se face...Merg pe fãrã operaþia asta.
Mai am o chestie nerezolvatã,adicã clapeta recirculare.Tâmpenia aia cu rup axul ºi tot bâzâie aleatoriu.Pânã gãsesc o clapetã ok mã gândesc sã tai alimentarea motoraºului de antrenare.

Nu se acorda garantie fara spalare instalatie la service autorizat pentru ca de cele mai multe ori compresoarele cand incep sa se uzeze in interor fac span metalic pe care il imping prin instalatie, acesta poate infunda valva de expansiune ,poate infunda filtrul ,se depune pe capilarele radiatoarelor in interior.Ca la carte se curata instalatia se inlocuieste valva de expansiune ,se inlocuieste filtru daca e separat, daca e atasat de condensor se inlocuieste radiatorul cu totu' e si de munca si piese multe.O romaneasca se poate face cu riscurile asumate de client si mi se pare corect.
  • JHimmler

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2019

  • Mesaj Privat
Am o problema cu A/C la un Astra G Z16XEP. Cand pornesc butonul de A/C se aude ca si cum ar cupla A/C dar nu baga aer rece. Am verificat cu butonul de A/C pornit si am observat ca ventilatorul de la radiator nu porneste. Ventilatorul ar trebui sa porneasca cand apas butonul de A/C.Am facut test cu OP-COM si presiunea e aprox 800 kpa cu A/C oprit si 1300 kpa cu A/C pornit dar cu ventilatorul de radiator oprit. Din OP-COM cand fac testul releului de A/C porneste ventilatorul de la radiator, presiunea creste pana la 1900 kpa si A/C functioneaza normal. Dupa ce i-am facut testarea cu OP-COM-ul aerul conditionat functioneaza normal aproximativ 1 zi dupa care ziua urmatoare iar nu mai merge (merge se aprinde butonul de A/C dar nu porneste ventilatorul de la radiator). Ce ar putea sa fie ? Va multumesc
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Nu ai eroare pe motor ?
P1481, P1482 ?
Verifica rezistenta de pe carcasa ventilatorului.
  • JHimmler

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2019

  • Mesaj Privat
iulian1971 nu am nici o eroare pe motor. Am verificat si rezistenta e ok.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Atunci fa proba cu alt ECU. Posibil sa fie dus al tau.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
JHimmler a scris:iulian1971 nu am nici o eroare pe motor. Am verificat si rezistenta e ok.

Cum ai verificat?

Intreb, nu pentru a ma afla in treaba, ci pentru ca mi se pare putin mai complicat, pentru un raspuns atat de ferm.

In functie de configuratia de pe masina, poate exista sau nu modul de comanda ventilatoare si ambreaj AC, pot fi 2 ventilatoare cu cate 2 trepte fiecare si a 3-a prin inserierea lor (a ventilatoarelor) sau poate fi un singur ventilator cu 3 trepte. Astfel, pot fi chiar si doua rezistente pe ventilator.
In oricare dintre aceste variante, ECU motor NU vede daca ventilatorul/ventilatoarele functioneaza, ci "vede" doar prezenta releului in circuit.

Personal, mi se pare ca defectul ar fi in alta parte (in interiorul habitaclului) si cumulat cu defectul pe una dintre treptele ventilatorului/ventilatoarelor).
Adica, apesi butonul de AC, ECU comanda cuplarea compresorului, compresorul isi face treaba (urca presiunea inalta pana la 13Bar, dupa cum spui), tot ECU comanda prima treapta a ventilatorului de racire, dar aici ai un defect si ventilatorul/ventilatoarele nu pornesc, insa daca atunci tu nu reusesti sa incalzesti vaporizatorul (temperatura de afara este scazuta), automat presiunea inalta nu creste si deci, ECU nu va comanda pornirea treptei mari de turatie a ventilatorului/ventilatoarelor.

Simple pareri!
  • JHimmler

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2019

  • Mesaj Privat
iulian1971si sebage multumesc pentru informatii. Am pe masina configuratia cu un singur ventilator care are rezistenta acea verde cu spire. Am verificat-o vizual nu pare sa fie arsa, De asemenea am verificat ventilatorul si din testerul op-com si functioneaza pe fiecare treapta. Curios este ca ieri seara am pornit A/C si a functionat normal (a pornit si ventilatorul) ,astazi in schimb am pornit A/C dar ventilatorul nu se invartea.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR