Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
Solutie
  • alex_zr

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2022

  • Mesaj Privat
Bună ziua,

Caut să-mi diagnostichez calculatorul responsabil de portbagaj și plafon (Electrohydraulic Hardtop) și aș dori să știu dacă se pretează Opcom-ul pt. așa ceva.

Dacă este vreun coleg din Galați-Brăila care mă poate ajuta cu o diagnoză, plătesc.

Dacă nu, mi-ar fi de folos cineva cu Opcom măcar să se uite în soft și să-mi spună dacă pt. Tigra îi apare acest Electrohydraulic Hardtop și cam ce operații se pot face. De ex. am citit aici pe forum că cică s-ar putea deschide și portbagajul din soft. Pt. că vreau să-mi cumpăr o interfață dar n-aș vrea s-o iau degeaba. Am deja un Delphi DS150 unde modulul în cauză nu-mi apare. În schimb pt. Astra H Twintop văd că apare dar asta nu mă ajută.

***
Descrierea detaiată a problemei pe care încerc s-o rezolv este următoarea: brusc m-am trezit că nu mai pot deschide portbagajul. Nici de la butonul de afară, nici din ușa șoferului. Nu mai pot deschide nici plafonul. Nu țiuie, nu mișcă, e totul mort. Frâna de mână trasă, mașina descuiată, contactul pus.
Dacă desfac încuietorile de la plafon, bag în viteză și dau să plec, de-abia atunci țiuie de 5 ori
Pot doar să-l deschid acționând șufa de la ușa șoferului. Dar n-aș vrea să fac la nesfârșit asta - mi-e să nu fărm sistemul hidraulic.

M-am uitat pe acest forum și pe cele străine și văd că-i o problemă foarte întâlnită dar fără o rezolvare clară.
Mulțumesc


MODEL: Tigra Twintop 2005
MOTOR: z13dt

Aceasta discutie are un raspuns marcat ca solutie la problema expusa.
Sari direct la Solutie

Skip ads 60' (0/3)

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,462
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Decuplează bateria și las-o peste noapte, vezi mai întâi daca cheia mecanica este bună, deci daca o poți deschide doar cu cheia.
Opcom nu este strălucit dar se descurca.
  • alex_zr

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2022

  • Mesaj Privat
Am încercat și cu scos bateria, nimic.
Cât despre cheie, n-am ce să fac cu ea, portbagajul este electrohidraulic, nu se poate deschide cu cheia. Se poate deschide în regim de urgență tragând de o șufă din ușa soferului.

Între timp, mulțumesc colegului CataStefan pt. disponibilitatea de a pune un Tech2 pe ea. Prilej cu care am văzut că am o mulțime de senzori si contacte în mecanismul ăla, am și 2 erori în acel Electrohydraulic Hardtop și că unul din acei senzori este defect. Rămâne să văd care și dacă poate fi schimbat.
B1340 - Left window lifter signal circuit - open or low voltage -> nu cred că-i critică, am macaraua de la geam stricată de mult timp și portbagajul mergea
B1350 - Rear trunk lid locked/unlocked contact switch Signals not plausible


Mai departe mă gândesc să-mi iau un OP-COM să pot verifica toți acei senzori - pt. că-i durere să-i iau la mână pe toți.
Puteți să-mi recomandați un vânzător de încredere? Am citit toate cele 80 de pagini din "Cum să repar o interfață Opcom" și nu vreau să iau o pocnitoare pe care s-o arunc. Vreau s-o pot folosi și la alte mașini. Cică ar exista interfețe clone dar cu cip PIC autentic însoțite de soft cu licență la niște prețuri mai omenești. Știți ceva?
  • Mr.Opel

  • Mesaje scrise: 2,118
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Poate scapi usor cu o curatare a contactelor, vezi si discutiile:
https://www.vauxhallownersne...oof-fault.897881/
https://www.vauxhallownersne...1347-code.882981/

Fa cautari si pe google dupa codul de eroare si modelul masinii daca inca n-ai facut-o.

Din pacate nu avem documentate prea multe solutii la problemele tipice cabrio, oamenii ori raman cu ele asa blocate, ori nu revin sa spuna care a fost rezolvarea. Asa ca am rugamintea sa revii cu solutia ta daca reusesti sa o rezolvi.

Cat despre opcom, te rog intreaba si in discutia la care ai facut referire, mai multi ochi acolo.

Bafta!
Skip ads 60' (0/3)

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,462
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Multe probleme apar de la caroserie, mașina lovită și tabla vine dar nu perfect, geamurile freacă, circuitul hidraulic are uleiul din fabrică sau mai rău completări cu primul bidon găsit la sfatul "expertului", scurgeri, mecanisme uzate și aplicat WD40 care rupe tot, chedere rupte, folii bariera vapori lipsă, fire rupte și inădite mioritic. Daca mașina este strâmbă chiar nu prea ai ce face.
Abia după ce totul este mecanic și electric ok se incep procedurile de învățare, obligatoriu.
  • alex_zr

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2022

  • Mesaj Privat



Ura! Am rezolvat. Acum pot deschide și portbagajul și pot coborî și plafonul. Pe scurt: era de la încuietoarea portbagajului.
***
Fără tester Tech2 sau Op-com și fără Tis2000 nu făceam nimic. Este un mecanism prea complex cu o grămadă de senzori și contacte și toate sunt ascunse.
Totul a început de la butonul portbagajului. Care lipsea când am luat mașina. La vremea aceea, neavând nici un fel de documentație și necunoscând modul de funcționare, mă așteptam să fie ca la Dacia 1300 - adică o șufă și o încuietoare mecanică. Ceea ce evident era greșit.

Am deschis portbagajul cu șufa de urgență dar nu m-am prins cum se demontează locașul butonului, așa că prima dată am demontat încuietoarea și am umblat la ea pentru că am crezut că-i defectă. Apoi am improvizat un buton cu un întrerupător luat de la magazinul de electronice pt. că unul original mi s-a părut nejustificat de scump, am pus totul la loc și am crezut că am rezolvat problema.

Un timp a mers așa până când brusc, nu știu ce s-a întâmplat, n-a mai vrut de nici o culoare.

Intrând pe forumul acesta și pe forumuri străine am aflat că și portbagajul și plafonul sunt controlate de același calculator - Electrohydraulic Hardtop pe care nu-l puteam accesa cu o diagnoză multimarcă. Așa că am apelat la colegul CataStefan care mi-a pus un Tech2 pe mașină și am putut citi cele 2 erori. Relevantă era doar aceasta: B1350 - Rear trunk lid locked/unlocked contact switch Signals not plausible

Tot el mi-a spus despre aplicația Tis2000 pe care am căutat-o după ce-am ajuns acasă și mi-am instalat-o. În aplicație am putut să văd că există 3 contactori care se numesc Rear trunk lid locked contact switch, Rear trunk lid unlocked contact switch iar al treilea parcă se numea Rear trunk lid closed contact switch. Tot în aplicație am putut să văd că toți 3 erau localizați în încuietoarea portbagajului.

Între timp mi-am luat și eu un Opcom și am văzut că într-adevăr aveam valori contractictorii pe ei: atât contactorul "locked" cât și cel "unlocked" erau amândoi activi. Am verificat cu ocazia asta în Opcom și funcționarea butoanelor de pe ușa șoferului și din spatele portbagajului. Și erau în regulă.

Următorul pas a fost să decuplez mufa de la încuietoare și să verific cablajul care ducea la calculatorul mașinii. Tot în Tis2000 m-am uitat pe schemele alea electrice ca să-mi dau seama ce reprezintă fiecare din cei 8 pini. Cu o sârmuliță am legat succesiv pinul de masă de pe mufa mamă a cablajului la pinul aferent fiecăruia dintre cele 3 contactori. Cu OPComul deschis pe pagina care afișează parametrii în timp real am putut să văd că informația despre cei 3 contactori se actualiza în funcție de cum mă jucam eu cu sârmuliță. Așa am aflat că am continuitate pe cablaj (mă rog, asta deja știam de la pasul precedent), că nu am scurt pe traseu și că ECU citește corect valorile.

Am demontat apoi încuietoarea și am măsurat cu multimetrul pinii de pe mufa tată a iei și într-adevăr, aveam continuitate între masă, "locked" și "unlocked".

Ultimul pas a fost să desfac încuietoarea, am extras roata dințată și biela și am găsit o piesă mică, de mărimea unui nasture cu un orificiu în formă de cruce care nu era atașată nicăieri. Nu m-am prins unde trebuie să vină așa că am aruncat-o. Cu prilejul ăsta au ieșit la iveală și cei 2 contactori care erau acționați de roata dințată, i-am verificat cu multimetrul și păreau în regulă. Am pus roata dințată la loc și cu biela, am învârtit-o astfel încât "locked" să fie inactiv și "unlocked" să fie activ, am reasamblat totul și am pus încuietoarea la loc pe mașină. Și surpriză: a mers!

Dacă pe viitor mai face probleme, o să schimb încuietoarea. Deocamdată văd că merge. Dar și aici este o altă discuție, că trebuie pusă într-o anumită poziție. Că dacă o așez mai la stânga sau mai la dreapta iar nu-i bine. Așa că sfatul meu este să nu umblați la acel mecanism dacă nu este neapărată nevoie.
Skip ads 60' (0/3)

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR