Salut,
Dupa un drum de circa 30km extraurban, ajuns in oras am observat la semafor martorul "masina cu cheita" aprins. Dupa circa 2 km, cand am plecat de pe loc masina nu mai tragea. Abia am mai parcurs inca 2 km pana acasa cu circa 30km la ora. Am gasit stocate urmatorele erori:
P0068-00 <Unknown DTC>
P2101-11 - Throttle Control Motor Malfunction
P2119-65 - Throttle Control Malfunction
P2176-1A - Intake Air Temperature Circuit Range/Performance problem
C0240-71 - Invalid data from ECM
A doua zi dupa ce am sters erorile masina a functionat normal doar ca dupa un timp imi apare iar martorul "masina cu cheita" si imi stocheaza erorile:
P0068-00 <Unknown DTC>
P0170-11 - O2 sensor lean exaust
Am desfacut clapeta de acceleratie. Clapeta era foarte curata (comparand cu ce poze am vazut pe forum). Doar pe marginea discului basculant era o urma de circa 2-3mm de negreala care s-a luat foarte usor cu alcool izopropilic.
Am circulat asa circa 7-800 km. Pe autostrada am mers si cu 130km/h @ 4000ture. Masina nu mi-a facut probleme doar ca se aprinde martorul "masina cu cheita" si stocheaza erorile: P006800 si P017011.
1.Am curatat/verificat senzorul IAT - pare ok.
2.Am schimbat valva de purjare vapori benzina - era blocata pe inchis.
3.Am reverificat clapea de circulatie. Dupa circa 1000km de la curatare, aceasta era curata doar ca am gasit o picatura de ulei pe disc. Acesta era curat la culoare, poate chiar mai curat decat cel de pe joja (posibil sa fie doar o iluzie optica) ceea ce ma duce cu gandul ca provine din condensarea vaporilor de ulei. Urme uleioase am gasit pe stutul de alama din corpul clapetei de acceleratie (vezi poza atasata) care conecteaza un furtun gofrat ce iese din partea superioara a motorului si intra in corpul clapetei de acceleratie dupa discul basculabil, inspre galeria de admisie.
4. Am curatat senzorul MAP, avea urme de ulei pe el. L-am spalat cu spray de frane si cu alcool izopropilic. Masurat la rece acesta are intre pinii 1 - 2 =120r, intre pinii 2 - 3 = 120r si intre pinii 1 - 3 = 230r. Nu sunt sigur pe valorile citite intrucat am folosit o petarda de multimetru cu sonde de toata jena. Valorile citite indica o problema la senzorul MAP?
PS: aviz amatorilor, la motorul Z16XER, pentru a ajunge la senzorul MAP trebuie sa demontati clapeta de acceleratie.
5. De cand mi-a aparut problema aceasta, cateodata, masina scoate un fum alb, fie la plecarea de pe loc, fie la o acceleratie mai puternica. In plus am sezizat consum de ulei, adica a scazut nivelul pe joja.
Alte probleme ale masinii (cu sau fara relevanta asupra erorii P006800):
A. se formeaza vid in rezervor
B. Am scurgeri de ulei pe la garnitura capac motor. Am mai avut acesta problema si am schimbat garnitura acum circa 3 ani. Dupa aproximativ 1,5 - 2 ani iar a inceput sa curga.
Atasez si un "live data" din opcom. Undeva pe la jumatatea inregistrarii s-a aprins martorul "masina cu cheita". Poate ajuta pe cineva priceput sa isi dea seama care ar fi problema.
link live data
Apreciez orice sfat care ma scuteste sa schimb jumatate de masina ca sa rezolv problema. Mentionez ca am tester op-com clona si multimetru in dotare, dar, in acelasi timp am si prea putine cunostiinte despre motoare.


MODEL: Astra 2009
MOTOR: Z16XER