- TheWanderer
- *
- 2 mesaje
- din 05 Jun 2021
- Insignia 2009 A20NHT
- Cluj-Napoca
TheWanderer
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2021
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
Si normal ca schimbi si oringul de la pompa de ulei.
Si inca ceva
nu mai folosi alt ulei decat cel de la GM.
este destul de ieftin si nu faci mare afacere daca folosesti tot felul de uleiuri Castrol Ravenol Motul ...etc.
lasa meseriasii care tot recomanda alte uleiuri.
nemtii aia de la Opel chiar sunt prosti si noi suntem mai destepti?
Si inca ceva
nu mai folosi alt ulei decat cel de la GM.
este destul de ieftin si nu faci mare afacere daca folosesti tot felul de uleiuri Castrol Ravenol Motul ...etc.
lasa meseriasii care tot recomanda alte uleiuri.
nemtii aia de la Opel chiar sunt prosti si noi suntem mai destepti?
- Mylux
- **
- 104 mesaje
- din 15 Feb 2018
- Insignia 2011 A20DTH
- Maramures
Mylux
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Maramures
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2018
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,204 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,204
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
iulius a scris:Si normal ca schimbi si oringul de la pompa de ulei.
Si inca ceva
nu mai folosi alt ulei decat cel de la GM.
este destul de ieftin si nu faci mare afacere daca folosesti tot felul de uleiuri Castrol Ravenol Motul ...etc.
lasa meseriasii care tot recomanda alte uleiuri.
nemtii aia de la Opel chiar sunt prosti si noi suntem mai destepti?
Si inca ceva
nu mai folosi alt ulei decat cel de la GM.
este destul de ieftin si nu faci mare afacere daca folosesti tot felul de uleiuri Castrol Ravenol Motul ...etc.
lasa meseriasii care tot recomanda alte uleiuri.
nemtii aia de la Opel chiar sunt prosti si noi suntem mai destepti?
Daca e sa ne amintim ce istoric au specialistii de la Opel in sfaturi si dat pe dupa deget eu as recomanda sa ne folosim creierul sa si gandim nu doar sa inghitim toate 'zicalele' lor. Ca sa ne lamurim Opel n-a produs si nici nu produce ulei ,gama GM a fost cel mai prost ulei de pe piata la aparitie cu noile generatii s-au mai apropiat putin de pluton. Motul este un soi de Rolls Royce a uleiurilor ,Castrol ....Mercedesul ...restu uleiuri ,cel mai mare producator mondial de baza sintetica pentru uleiuri este Exxon-Mobil diferenta consta doar in ce 'mirodenii' mai adauga fiecare producator.
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
hai sa mai lasam partea asta cu creierul si cu gandirea noastra.
am tot vazut sfaturi de genul asta de mult timp.
nu prea am vazut pe cineva sa zica..
"In primul rand sa citim ce scrie in manualul masinii si dupa aceea discutam".
am tot vazut schimbare distributie la 60 -90 K cand in manual scrie clar la 150K.
am vazut revizie la 10K cand in manual scrie clar la 30 k am vazut recomandarea ca sa se bage ulei mai gros daca masina este mai veche..
Prima chestie care trebuie facuta este sa citim manualul masinii.
Nu-l avem il gasim pe internet.
Hai sa citim manualul nu am vazut acolo sa spuna de alt ulei.
Si la doctor doctor tot asa? tot dupa internet si gandirea noastra?
Opel nu este producator de ulei dar nu ne spune de unde il cumpara deci nu putem sa stim daca nu cumva este o marca de renume.
Referitor la "mirodenii", poate tocmai astea tin oringul ala in viata..
am tot vazut sfaturi de genul asta de mult timp.
nu prea am vazut pe cineva sa zica..
"In primul rand sa citim ce scrie in manualul masinii si dupa aceea discutam".
am tot vazut schimbare distributie la 60 -90 K cand in manual scrie clar la 150K.
am vazut revizie la 10K cand in manual scrie clar la 30 k am vazut recomandarea ca sa se bage ulei mai gros daca masina este mai veche..
Prima chestie care trebuie facuta este sa citim manualul masinii.
Nu-l avem il gasim pe internet.
Hai sa citim manualul nu am vazut acolo sa spuna de alt ulei.
Si la doctor doctor tot asa? tot dupa internet si gandirea noastra?
Opel nu este producator de ulei dar nu ne spune de unde il cumpara deci nu putem sa stim daca nu cumva este o marca de renume.
Referitor la "mirodenii", poate tocmai astea tin oringul ala in viata..
- livcro
- ******
- 4,540 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,540
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,081 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,081
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
iulius a scris:hai sa mai lasam partea asta cu creierul si cu gandirea noastra.
am tot vazut sfaturi de genul asta de mult timp.
nu prea am vazut pe cineva sa zica..
"In primul rand sa citim ce scrie in manualul masinii si dupa aceea discutam".
am tot vazut schimbare distributie la 60 -90 K cand in manual scrie clar la 150K.
am vazut revizie la 10K cand in manual scrie clar la 30 k am vazut recomandarea ca sa se bage ulei mai gros daca masina este mai veche..
Prima chestie care trebuie facuta este sa citim manualul masinii.
Nu-l avem il gasim pe internet.
Hai sa citim manualul nu am vazut acolo sa spuna de alt ulei.
Si la doctor doctor tot asa? tot dupa internet si gandirea noastra?
Opel nu este producator de ulei dar nu ne spune de unde il cumpara deci nu putem sa stim daca nu cumva este o marca de renume.
Referitor la "mirodenii", poate tocmai astea tin oringul ala in viata..
am tot vazut sfaturi de genul asta de mult timp.
nu prea am vazut pe cineva sa zica..
"In primul rand sa citim ce scrie in manualul masinii si dupa aceea discutam".
am tot vazut schimbare distributie la 60 -90 K cand in manual scrie clar la 150K.
am vazut revizie la 10K cand in manual scrie clar la 30 k am vazut recomandarea ca sa se bage ulei mai gros daca masina este mai veche..
Prima chestie care trebuie facuta este sa citim manualul masinii.
Nu-l avem il gasim pe internet.
Hai sa citim manualul nu am vazut acolo sa spuna de alt ulei.
Si la doctor doctor tot asa? tot dupa internet si gandirea noastra?
Opel nu este producator de ulei dar nu ne spune de unde il cumpara deci nu putem sa stim daca nu cumva este o marca de renume.
Referitor la "mirodenii", poate tocmai astea tin oringul ala in viata..
Ai dreptate partial in ceea ce scri si iti spun si de ce: o masina care este intretinuta mai des (distributia schimbata mai repede si uleiul la 10000km) va putea fi folosita mai mult timp fara probleme.
Cei de la Opel iti dau niste repere maxime nu obligatorii... Daca tu ai doar 80k in 4-5 ani ce faci stai pana la 150k care poate ajungi sa ii faci in 10 ani si ai riscul oricand sa se rupa distributia?
Legat de uleiul GM (Opel) este un ulei slab si asta o spun atat specificatiile tehnice dar mai ales cei care l-au folosit cum sunt si eu de altfel folosit pe Astra G motor Y20DTH timp de 5 schimburi la fiecare 10k. Dupa 7k era deja subtire ca apa si se simtea o diferenta in sunetul motorului si incepea sa il consume (pana la 7k nu consuma gram apoi incepea usor sa consume). Pana ajungeam la 10k completam 1l.
Am trecut apoi la LM vreo 3 schimburi cu Bisulfura de molibden si era mai ok decat GM dar tot nu eram convins pe deplin. Am incercat apoi Motul vreo 5 schimburi si pot spune ca am fost multumit de el pana am vandut masina in noiembrie anul trecut...
Masina avea chiptunning facut la 126CP (dyno) si nu am menajat-o deloc. A facut grecia si germania fara probleme.
Concluzie, uleiul GM este un ulei destul de slab si intretinerea masinii si-o face fiecare in functie de cum considera si cat de mult vrea sa o tina. Daca nu il intereseaza sa o tina mai mult de cativa ani atunci intretinerea va fi la minim...
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
150K sau 5-6 ani nu mai stiu cat scrie referitor la ani..
multe masini vin din afara cu km mai multi decat 150 k dar sub 5 ani.
personal am verificat vreo 20 de masini pana am cumparat Insignia A.multe se incadrau in termenii astia.
dar cele mai multe aveau prelucrat nr de km.
Exemplu masina din 2012 cu 189K la revizie in Belgia luna decedmbrie 2014. in luna martie 2015 in Romania avea 115K.
ce sa zic despre uleiul GM?
Daca este sa mentionez doar ultimele masini:
Omega B x20XEV (10 ani) , Omega B 22DTH (7 ani) , Insignia A 20 DTH (5 ani) numai ulei original si nu am avut probleme.
multe masini vin din afara cu km mai multi decat 150 k dar sub 5 ani.
personal am verificat vreo 20 de masini pana am cumparat Insignia A.multe se incadrau in termenii astia.
dar cele mai multe aveau prelucrat nr de km.
Exemplu masina din 2012 cu 189K la revizie in Belgia luna decedmbrie 2014. in luna martie 2015 in Romania avea 115K.
ce sa zic despre uleiul GM?
Daca este sa mentionez doar ultimele masini:
Omega B x20XEV (10 ani) , Omega B 22DTH (7 ani) , Insignia A 20 DTH (5 ani) numai ulei original si nu am avut probleme.
GabeO
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2010 OG-A BY11
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2021
- Mesaj Privat
Mylux a scris:Daca trebuie sa refaci motorul sa stii ca ai in Cluj un baiat super ok care se ocupa cu asa ceva…
Daca ai nevoie de un numar de telefon,da un semn,te ajut cu cea mai mare placere.
Daca ai nevoie de un numar de telefon,da un semn,te ajut cu cea mai mare placere.
Salut, știi un mecanic bun în Cluj care se pricepe la motoarele Opel Insignia A29DTH la care trebuie schimbat O-ringul? ÃŽmi poți da un nume și nr. de telefon? Mulțumesc anticipat, Gabi
- Mylux
- **
- 104 mesaje
- din 15 Feb 2018
- Insignia 2011 A20DTH
- Maramures
Mylux
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Maramures
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2018
- Mesaj Privat
- AValentin33
- **
- 173 mesaje
- din 20 Dec 2018
AValentin33
- Mesaje scrise: 173
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2018
- Mesaj Privat
- matei niculae
- **
- 418 mesaje
- din 29 Jul 2018
- Insignia 2010 A20dt
- Italia
matei niculae
- Mesaje scrise: 418
- Locatie: Italia
- Masina: Insignia 2010 A20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2018
- Mesaj Privat
Monteazã senzorul sau manometru de ulei pe chiuloasã la intrarea uleiului in turbinã și vezi ce presiune de ulei ai la rece și la cald.Si mai verifica filtrului de ulei demontezal și uitã-te bine in cutele de carton vezi dacã are piliturã de cuzineți e bine sa îl speli cu benzinã într-o cutiuțã de plastic așa îți dai seama dacã ai probleme cu cuzineți
- matei niculae
- **
- 418 mesaje
- din 29 Jul 2018
- Insignia 2010 A20dt
- Italia
matei niculae
- Mesaje scrise: 418
- Locatie: Italia
- Masina: Insignia 2010 A20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2018
- Mesaj Privat
- AValentin33
- **
- 173 mesaje
- din 20 Dec 2018
AValentin33
- Mesaje scrise: 173
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2018
- Mesaj Privat
matei niculae a scris:Monteazã senzorul sau manometru de ulei pe chiuloasã la intrarea uleiului in turbinã și vezi ce presiune de ulei ai la rece și la cald.Si mai verifica filtrului de ulei demontezal și uitã-te bine in cutele de carton vezi dacã are piliturã de cuzineți e bine sa îl speli cu benzinã într-o cutiuțã de plastic așa îți dai seama dacã ai probleme cu cuzineți
Nu se gripeaza turbina ?
- matei niculae
- **
- 418 mesaje
- din 29 Jul 2018
- Insignia 2010 A20dt
- Italia
matei niculae
- Mesaje scrise: 418
- Locatie: Italia
- Masina: Insignia 2010 A20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2018
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,519 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,519
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- matei niculae
- **
- 418 mesaje
- din 29 Jul 2018
- Insignia 2010 A20dt
- Italia
matei niculae
- Mesaje scrise: 418
- Locatie: Italia
- Masina: Insignia 2010 A20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2018
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,498 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,498
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Pentru a avea o imagine clara, presiunea de ulei trebuie masurata in conditii normale de functionare, cu toate elementele in circuit.
Orice inlaturare a unui element din circuitul de ungere (prin lasarea deschisa a porturilor/canalelor sau prin obturarea porturilor/canalelor), va duce la un rezultat eronat si deci, valoarea aceea a presiunii nu va avea relevanta.
In orice sistem, presiunea reala se masoara prin intercalarea unui dispozitiv de masura, astfel incat sa nu influenteze functionarea normala a sistemului.
Orice inlaturare a unui element din circuitul de ungere (prin lasarea deschisa a porturilor/canalelor sau prin obturarea porturilor/canalelor), va duce la un rezultat eronat si deci, valoarea aceea a presiunii nu va avea relevanta.
In orice sistem, presiunea reala se masoara prin intercalarea unui dispozitiv de masura, astfel incat sa nu influenteze functionarea normala a sistemului.