Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Bunã ziua.
Referitor la amorsarea circuitului dupã înlocuirea filtrului de motorinã la motorizarea Z17DTH. Chiar dacã umplu noul filtru cu motorinã, masina porneste greoi. Unde pot desface si conecta o pompã sau sã trag cu gura?
Poza 1: conductele de tur si retur la filtru
Poza 2: conducta tur de la filtru spre pompã
Poza 3: conducta retur de la pompã (nu sunt sigur)
Mã gândesc cã la conducta nr. 3 pt. cã la 2 nu se poate desface.


Îmi cere scuze cã am postat în secțiunea pentru Astra J, dacã se poate muta pe aria despre H.
Skip ads

  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Umplerea cu motorina a carcasei filtrului pana la nivelul garniturii este suficienta pentru o pornire la prima cheie, iti garantez!
Daca porneste greu e posibil sa fie problema de etansare, ori nu ai strans suficient surubul ori l-ai strans prea tare. In manualul de reparatii scrie ca se strange la 6Nm, iar daca il strangi prea tare pot aparea neetanseitati.
De asemenea verifica sa nu fie fisurata carcasa si daca sunt puse toate garniturile (ai o garnitura mare intre carcasa si capac si una mica pe surub) si daca sunt puse corect.
Daca vrei neaparat sa te asiguri ca e plin ochi de motorina, cumpara de la farmacie o seringa si furtun de perfuzii (iti trebuie 1 buc. de aprox. 5cm). Desfaci coducta spre pompa si bagi motorina cu seringa pana se umple.

P.S. Verifica si daca ai pus corect filtrul. Mai intai ar trebui sa il bagi in capac, dupa care pui garniturile si il introduci in carcasa.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Si mai vezi ce varianta de filtru de motorina din comertz se potriveste acum pe masina ta.

Eu la Astra H 1.7cdti Z17DTH, fabricata in decembrie 2004 (model pentru anul 2005) folosesc filtrul de motorina Delphi HDF513.

Nu e scump, dar nu e pe stoc pentru ca in mod evident nu-l comanda niciun ,,average Joe de România,,... însa poti sa-l cumperi pentru a face o proba cu el. Il umpli COMPLET cu motorina (pâna da pe-afara) dupa ce l-ai montat cu garniturile aferente, strângi surubul central cu cheia dinamometrica la exact 6Nm, apoi actionezi demarorul. Masina va poni relativ usor, nu trebuie sa apesi acceleratia pentru ca dupa pornire motorul va ramane singur la relanti.

La masina mea merge de minune, si daca merge.. chiar nu vad niciun rost sa-l schimb, doar de dragul de a incerca altceva.
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Dupa ce am folosit de fiecare data filtrul Mann, in urma recomandarilor citite pe forum, am zis sa incerc filtrul Delphi HDF513. Dar problema cu amorsarea nu se trage de la modelul filtrului.
La sfarsitul video-ului se arata cum face amorsarea la masina modelul meu. Din ce inteleg, la returul pompei de injectie se conecteaza o pompa sau un furtun de unde se trage cu gura pana curge motorina fara aer. Si variantele de amorsare prezentate de colegi functioneaza bine.
Ce cheie dinamometrica folositi pentru cupluri de strangere mici?
http://www.youtube.com/watch?v=e48VaxdZuZA
Skip ads

  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Parerea mea, filtrul trebuie bagat mai intai in capac si apoi introdus in carcasa. Nu stiu daca sunt toate la fel, de ex folosesc filtre Mahle care au partea din mijloc de cauciuc si intra putin fortat in capac. Am patit-o la montare sa il impinga capacul in jos si sa prinda aer. Am vazut in diverse filmulete ca in carcasa trebuia sa fie un arc, la mine din pacate lipseste, gratie meseriasilor care au considerat ca nu mai e necesar.
Eu nu am cheie dinamometrica, calculez de ex daca am o cheie cu lungimea de 20cm ar trebui sa o apas cu o greutate de 3kg.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu am arcul respectiv, dar cred ca rolul lui e sa inchida d.p.d.v electric circuitul de preincalzire motorina din carcasa filtrului (nu sunt sigur de asta, deci daca stie cineva concret sa ne explice si noua aici in topic).

Eu am o cheie dinamometrica Johnson pentru strângerile din intervalul 6Nm-30Nm. La fel de buna cred ca e si o cheie dinamometrica YATO poloneza si probabil e mai ieftina la achizitie.

La mine imi porneste motorul intotdeauna repede dupa schimbarea filtrului daca il umplu pâna sus cu motorina dupa montare. N-am fost niciodata in situatia de a porni greu motorul, deci nu pot sa ma pronunt pe eficienta solutiei alese de cel ce-a schimbat filtrul de carburant in videoclip-ul din link-ul de mai sus.
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Eu am considerat ca arcul are rol de a tine filtrul presat de capac.
Este posibil sa fie cum zici tu, desi nu imi amintesc sa fi vazut inserturi metalice in carcasa pe care sa calce acel arc. Poate ma insel, chiar nu mai tin minte.
O sa verific mai atent data viitoare cand o sa umblu pe acolo.

Ca tot ai deschis subiectul, acum ceva vreme, am masurat de curiozitate cu aparatul de masura:
- rezistenta infinita intre bornele din mufa, deci circuit deschis
- rezistenta 0 intre una din borne si arcul mic de pe capac, acela care atinge de partea metalica a filtrului
Nu am inteles cum functioneaza si pe unde se inchide circuitul. Nu am inteles unde este rezistenta de preincalzire a motorinei. Poate capacul meu este defect...
Daca functioneaza si nu am avut probleme cu pornirea iarna nu mi-am batut capul.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Din ceea ce stiu eu:
- la motoarele de origine FIAT (1.3 si 1.9, cu toate variantele lor), in capacul filtrului de motorina, exista senzor temperatura combustibil si rezistenta incalzire combustibil. Cand temperatura exterioara este sub o anumita valoare (nu cunosc pragul de temperatura), ECU comanda releul pentru incalzire combustibil, iar cand ECU citeste, prin intermediul senzorului de temperatura din capac o valoare prea mare a temperaturii combustibilului, intrerupe comanda releului. (si ciclul se tot repeta atat timp cat temperatura exterioara este sub pragul stabilit).
- la motoarele de provenienta ISUZU (1.7 oricare varianta), in capacul filtrului de motorina exista rezistenta pentru incalzirea combustibilului inseriata cu un contact cu termobimetal. Cand temperatura exterioara este sub o anumita valoare (nu cunosc pragul de temperatura), ECU comanda releul pentru incalzire combustibil, iar cand motorina ajunge la temperatura de comutare a contactului cu termobimetal, acesta intrerupe circuitul pana temperatura motorinei din filtru scade la valoarea de comutare a contactului cu termobimetal (si ciclul se tot repeta atat timp cat temperatura exterioara este sub pragul stabilit). Identic cu ceea ce se intampla la un fier de cãlcat.
Daca este asa, atunci este firesc ca la temperaturi relativ ridicate, sa nu "sune" (sa avem rezistenta infinita) la bornele acelei mufe. Foarte posibil ca acel arculet mic, sa aiba un rol in tensionarea contactului cu termobimetal, dar asta nu stiu.

Aceasta incalzire nu ajuta cu nimic la pornire ci ajuta la asigurarea debitului necesar de combustibil, in exploatarea motorului la temperaturi exterioare foarte scazute, prin ridicarea temperaturii motorinei, peste temperatura limita de filtrabilitate.

P.S. In acel video, se procedeaza corect prin spalarea paharului, asa procedez si eu, pentru a nu trece impuritatile din circuitul amonte de filtru, in circuitul aval de filtru. Tot din acest motiv, eu nu umplu paharul cu motorina inainte de a pune capacul.
Singurul lucru care mi se pare ciudat, este faptul ca acel filtru nu are garnituri de etansare si deci, impuritatile care nu trec prin filtru, pot totusi sa treaca pe acolo.
Amorsarea, dupa punerea capacului si mufarea conductei de tur, o fac prin conectarea unei pompite manuale (ramasa de la fosta Solenza Diesel), la portul de iesire din filtru.
Skip ads

  • Swerige

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
sebage a scris:
Amorsarea, dupa punerea capacului si mufarea conductei de tur, o fac prin conectarea unei pompite manuale (ramasa de la fosta Solenza Diesel), la portul de iesire din filtru.

Deci la poza nr. 1 incarcata de mine
Trebuie o pompa cu un conector care intra perfect in orificiul din capac
Nu prea inteleg cum "lucreaza" acel filtru, motorina intra si iese pe sus, dar cum are loc filtrarea ei?
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Da, eu asa procedez.
Conectez conducta care vine din rezervor, la portul de intrare in filtru, conectez pompița manualã la portul de iesire din filtru (in locul conductei care merge in pompa de inalta) si actionez pompița pânã vad motorina pe furtunul transparent al pompiței (acum este plin filtrul). Deconectez pompița si conectez conducta care duce in pompa si ... cheie.
Nu spun ca este cea mai buna solutie, nu spun nici macar ca o recomand, spun doar cum procedez eu. (din cauza timpului lung dintre aceste schimburi de filtru, se usuca bilele care au rol de supape de sens in pompita si este destul de ineficienta daca nu o umezesc, initial, cu motorina)

P.S. Portul de intrare in filtru, se vede ca este pe exteriorul elementului filtrant.
Portul de iesire din filtru, se vede ca este exact din mijlocul carcasei, deci din interiorul elementului filtrant.
Motorina este obligata sa treaca prin elementul filtrant, pentru ca jos si sus, sunt prezente acele garnituri care etanseaza pe "axul" central al carcasei si implicit al capacului.

P.P.S.

  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Swerige a scris:
Ce cheie dinamometrica folositi pentru cupluri de strangere mici?

Zilele trecute am cautat si cumparat cea mai ieftina cheie dinamometrica pe care am gasit-o, 5-25Nm, pret 89 ron la Brico. Stiu ca probabil e de jucarie, dar nu sunt mecanic si pana a cum m-am descurcat fara.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Daca o folosesti moderat si doar pentru strangere, eu cred ca va face treaba si cheia asta dinamometrica mai ieftina.
Skip ads

  • Swerige

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Off topic
Vã salut!
Am luat din Kaufland cheia Myproject 40-210Nm, pare bine construitã.
Mi-ar mai trebui una de 0-40 (sau mai mult) cea mai ieftinã.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu cred ca gasesti una chiar pe intervalul 0-40Nm. Colegul de mai sus a luat una pentru 5Nm-25Nm, eu am una pentru 6Nm-30Nm (cam scumpa, acum multi ani) si mai am una YATO pentru 10Nm-60Nm cumparata recent si care n-a fost chiar ieftina.

Din tot ce-am lucrat eu pe la Opel-urile ce le-am avut nu am gasit mai nimic de strans la 5Nm (decât coliere), insa in intervalul 6Nm-30Nm au fost o multime de suruburi pentru strangerea cu cheia dinamometrica, iar in intervalul de strangere 30Nm-40Nm... personal nu am avut nevoie de cheie dinamometrica decat o singura data, la montarea injectoarelor pentru 1.7cdti care cer o strangere in doua etape, una scurta la 38Nm pentru ca injectorul sa-si lase amprenta in saiba de cupru de dedesupt, apoi desfacere imediata si restrangere la 32Nm (daca-mi amintesc eu corect).

Asadar, pentru oricine are o cheie dinamometrica 40Nm-200Nm cred ca o varianta buna ar fi sa-si mai cumpere o a doua cheie dinamometrica pentru intervalul de strangere 6Nm-30Nm si cu astea doua chei dyno ar trebui sa-i fie suficient. Ma refer aici la cei ce-si repara singuri masina acasa, nu la cei ce fac un ban din reparatiile pe la masinile altora.
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Buna ziua.
M-am lovit de urmatoarea problema atunci cand am fost nevoit sa demontez de pe masina carcasa filtrului de motorina (filtrul nu s-a scos).
Am scos cele doua cuple ale conductelor de tur/retur iar dupa ce le-am montat la loc masina nu a mai pornit. Probabil, instalatia s-a dezamorsat. Circuitul nu este prevazut cu o supapa de sens?
In rest masina porneste normal.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,428
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Nu, nu este prevãzut.
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Si atunci cum pornesc in situatia descrisa mai sus? Ma refer la situatia cand decuplez/cuplez conductele de motorina de la capacul filtrului. E posibil fara sa desfac surbul pentru a scoate capacul si a reumple cu motorina?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu nu am decuplat conductele de motorina niciodata (nici macar atunci când am montat strutbar-ul dintre amortizoarele fata, care vine peste capacul filtrului de motorina).

Când vrei sa schimbi filtrul de motorina (eu o fac anual, la intrarea în iarna) desfaci surubul central din capacul filtrului, apoi cu grija rotesti de capac pâna vine pe verticala (atât cât se poate), pe urma tragi de capac în lateral si-l tii asa pâna scoti în sus filtrul, apoi îi dai drumul sa vina pe pozitia unde vrea el. Cureti mai apoi paharul de motorina, umpli paharul cu motorina decantata (care a stat macar 1h într-o sticla, anterior) pe urma pui filtrul, ai grija la arc atunci când rotesti capacul si mai apoi strângi surubul la 6Nm cu cheia dyno. Daca nu ai umblat la conducte.. ar trebui sa porneasca relativ usor motorul.

Daca s-a dezamorsat mai mult circuitul de motorina, trebuie slabit holender-ul unuia dintre injectoare, cineva da la automat si altcineva strânge holender-ul în momentul când începe sa curga mai multa motorina (în urma cresterii presiunii din conductele de metal dinspre injectoare). Pe urma dai din nou la automat si motorul o ia direct, fara emotii ca o sa-i termini bateria pâna pornesti.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR