Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Trenul de Rulare
  • cornel.m

  • Mesaje scrise: 348
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2010

  • Mesaj Privat
cornel.m a scris:sunt de acord cu omul de deasupra.
eu le-am schimbat acum 1 luna si s-au ridicat (inainte stateau lipite).

la mine arata la fel, adica nu s-au uzat.
Skip ads

  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Vad ca nu prea mai este de actualitate tema asta cu flansele ,dar va relatez si eu ce am patit.

Este clar ca flansa care este uzata, se muleaza pe interiorul oalei, iar axul telescopului iese mai mult afara, in felul asta palaria sta la 1 cm distanta.
Asa e si la mine, deci flansele sunt praf, dar nu sunt de aruncat inca pentru ca nu fac zgomot, iar la mine nu tine modificarea cu surubul micsorat, pentru ca, chiar daca le micsorez, distanta dintre palarie si caroserie este destul de mare.

Ceea ce am facut, este ca am anulat surubul care tine flansa si am pus direct palaria pe flansa, suruburile cele doua le-am insurubat una peste alta, peste palarie.
Acum sta perfect si nu are joc, deloc.

Ce nu inteleg eu......
De ce nu au facut sistemul de amortizare fara prostia aia de flansa si rulment, sau altele, asa cum e in imaginea de jos ?
Ma gandesc ca e cam scump un amortizor asemanator, dar se putea gasi ceva de mijloc, poate se castiga putina stabilitate in felul asta.

Si cred ca ar fi de folos o bara de torsiune, pentru o mai buna stabilitate.

  • cornel.m

  • Mesaje scrise: 348
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2010

  • Mesaj Privat
palaria asa trebuie sa stea cand e buna: la 1 cm distanta.
daca e uzata sta lipita.
s-a scris cu o pagina in urma...
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
cornel.m--tocmai invers,cand flansa de la amortizor este noua,intre palaria de sus si caroserie trebuie sa fie maxim 4-5 mm,pe masura ce se taseaza/uzeaza cauciucu din care este facuta flansa se mareste distanta intre palarie si caroserie
aquagen--citat-(Ce nu inteleg eu......
De ce nu au facut sistemul de amortizare fara prostia aia de flansa si rulment, sau altele, asa cum e in imaginea de jos ? )
daca nu puneau rulment de sarcina la amortizor nu se mai puteai sa virezi masina
daca nu puneau flansa de amortizor simteai toate pietricelele de pe drum si aveai senzatia ca mergi cu caruta
bara aia nu este bara de torsiune este bara de rigidizare intre amortizoare sa nu se deformeze caroseria
si sa tii ca este o mare diferenta intre o masina de raliu(din pozele tale)si una de oras,cea de raliu poate aborda un viraj la 90 de grade cu aproape 80-90 km/h tu daca intri cu masina ta intrun viraj de 90 de grade cu mai mult de 20-30 km/h poti iesii in decor
Skip ads

  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Da, ma gandeam si eu ca devine rigida. Am vazut ceva la Audi R8, dar cred ca asa telescoape costa cat o masina.
Bara rigidizare este, cum zici, am gresit, cautam ceva si am ramas cu gandul la torsiune Razz

@Cornel, degeaba s-a scris, tu incearca sa gasesti logica.
Asa cum spune Nicu si cum spun si eu. Cand e noua flansa, partea de sus a flansei este inca neuzata si cauciucul tine la distanta axul amortizorului.
Cu timpul, dupa mult,.....mult timp (depinde de calitatea materialului), cauciucul de la frecare se muleza pe oala si permite axului sa vina mai sus.
Cand e noua flansa, trebuie sa ai in interior aproximativ 1 cm distanta si palaria aproape ca va culca pe carosierie.

Poza am luat-o de pe forum:
Acolo se vede ca o flansa e noua si alta e uzata, iar cea uzata e mai plata si roasa, permitant axului sa vina mai sus.

  • gabytzuxxl

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2009

  • Mesaj Privat
S-a umplut forumul de d-astia gen cornel.m fara pic de gandire logica. Scriu ca sa se afle in treaba, daca te iei dupa iei schimbi toata masina.
  • cornel.m

  • Mesaje scrise: 348
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2010

  • Mesaj Privat
da! frumos! merci @gabytzuxxl !
vorbesc din exeperienta. logica nu le rezolva pe toate, intotdeauna.
eu le aveam uzate de aveam joc sus-jos in roata.
dupa ce le-am schimbat s-au ridicat acele palarii din capul amortizoarelor. inainte stateau lipite. punct. end of story.
chiar nu are rost sa jignesti (cred ca ai avut de castigat foarte mult pe urma acestei remarci si ai ajutat la fel de mult pe ceilalti in luarea deciziei bune prin postarea logica pe care ai facut-o)
in fond si la urma urmei fiecare membru de aici este major: se uita la discutii si ia o decizie.
  • gabytzuxxl

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Mda...n-are rost sa continuam discutia, tu esti un caz mai aparte...la tine totul e pe dos.
Skip ads

  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
cornel.m

Pun pariu ca si in cazul tau exista un raspuns cu privirea la distanta dintre palarii si caroserie.
Sun mai multe piese acolo care daca nu sunt puse cum trebuie, pot duce la ce spui tu.
Daca sunt toate piesele care trebuie si sunt bine montate, atunci nu are cum sa fie distanta.
La urma urmei, in cazul tau pot spune doar, "crezi ce vrei".
  • cornel.m

  • Mesaje scrise: 348
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2010

  • Mesaj Privat
repet: asta este parerea mea.
am expus-o cu bun simt nu ca unii bucuresteni nesimtiti.
cel mai probabil aveti dreptate.
eu am masina reparata asa de 3 ani. nu bate nimic, unghiurile sunt ok ... plm.
respect @aquagen.
  • trio13

  • Mesaje scrise: 260
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2010

  • Mesaj Privat
aquagen : ai putea sa faci o poza la ce ai facut ? nu de alta dar nu prea am inteles ce si cum ai facut .
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Nu cred ca te-ar ajuta cu nimic pozele, de aceea voi incerca sa iti explic pe scurt.
Flansele mele sunt deja destul de plate si se muleaza pe interior aproape sa fie una cu oala.
Din cauza asta axul imi iese destul de mult si pilirea unei piulite care tine flansa, nu m-ar ajuta.
Ce am facut eu ca sa mai micsorez din distanta :
Am desfacut prima piulita de 18, care tinea palaria, apoi am desfacut a doua piulita care tine flansa.
Am pus palaria direct pe flansa si am insurubat cele doua piulite una peste alta.
La final, palaria sta exact pe caroserie, cam 1, 2 mm distanta, asa cum ar trebui sa stea, daca ar fi noi flansele.
Nu e periculos ce am facut, in nici un fel, palaria tine loc si de saiba si de contra, este doar o carpeala pana montez nou ce trebuie.
Parca si stabilitatea e putin mai buna, nu se mai inclina asa de mult in curbe stranse.
Skip ads

  • mariuss93

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2011

  • Mesaj Privat
A folosit cineva flanse de la Magnum Technology? Am vazut ca sunt 2 versiuni tari si moi, vroiam sa incerc pe cele tari dar inca nu stiu nimic despre aceasta firma.
  • trio13

  • Mesaje scrise: 260
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Apropo de ce zice marius care este diferenta intre cele moi si tari ?
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Pai normal ca moi sunt mai bune la drumurile astea peticite, mai ales pentru rulmenti, pivoti, caroserie, confort.
Pentru raliu, merge totul rigid, inclusiv flansele tari.
Eu doar am schimbat anvelopele vechi chinezesti de plastic cu unele turcesti de calitate, cu mult cauciuc si diferenta e foarte mare.
Dar in schimb, la curbe stranse ma simt ca intr-o barcuta, dat fiind o masina de oras, nu cred ca trebuie sa fie rigida.
  • GicaOpel

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2015 B16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Mergeti la instalatii sanitare si luati doua semeringuri din cele care se pun in spatele veceului pe unde intra apa din bazin.
Se potrivesc la fix pe saiba de deasupra, sunt si moi. La mine sunt schimbate flansele in ianuarie si bateau foatte rau de la acel joc care se formase. Nu trebuie sa faceti nicio modificare se potriveste perfect pe acea saiba. Sunt doua modele de aceste semeringuri unele drepte si negre care nu sunt bune si unele transparente putin conice care sunt bune.
Spor la treaba.
  • Moshuuuu

  • Mesaje scrise: 678
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Salutare, vin si eu cu problema asta...troncaneli infundate la denivelari si asfalt valurit dupa schimbare rulmenti Lemforder + flanse Febi. Unde sa fie problema? Calitatea flanselor?
  • CGaston

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2022

  • Mesaj Privat
Salut, sunt mai multe dimensiuni de flanșe
  • claudiu1979

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Salutare! Am so eu o Corsa C motor z12xe si ma confrunt cu aceeasi problema. Pe partea dreapta am o bataie care ma dispera la propriu ... Verificat cam tot ce se putea verifica ... pivot, capat de bara, bieleta antiruliu, bucse bascula ... schimat chiar si bucsa caseta directie .. si totusi bataia nu a disparut. Intre capacul de deasupra, unde se strange amortizorul este un spatiu de apoximativ 1,5-2 cm. Unii spun ca e normal, altii spun ca e anormal. Teoretic prin excludere doar sus a mai ramas de schimbat.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Acolo și e problema ...flanșă amortizor.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Trenul de Rulare

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR