Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • marius86ar

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Salut, de ceva vreme ma confrunt cu o problema la Vectra mea.
Erori pe tester, P1105 si P0105, fiind vorba dupa Autodata, de senzorul de presiune atmosferica. Am dat azi jos senzorul si l-am curatat, insa am o nelamurire. Senzorul meu arata ca in aceasta imagine.

Din cate am vazut pe net, senzorul mai trebuie sa aiba un țuțui si ceva garnitura (nu prea ma pricep la detalii tehnice), ca in imaginea asta.


Pleaca problema de la senzorul meu? Pe bord imi apare masinuta cu cheia si nu mai intra turbina. Dar acest lucru nu se intampla intotdeauna. De exemplu o saptamana a mers fara sa ma bata la cap, insa azi nu a vrut nicicum sa iasa din modul de avarie. La voi cum arata senzorul?

LE: Am modificat titlul subiectului, in urma informatiilor primite de la Sergiu. BARO Sensor, senzorul de presiune atmosferica fiind cel pe care l-am fotografiat eu. Iar MAP Sensor-ul, senzorul de presiune in admisie fiind cel din a doua poza. Erorile, P1105 specifica BARO Sensor-ului, iar P0105 are legatura cu MAP Sensor-ul.


Ultima modificare facuta de marius86ar la Vin 20 Apr, 2012 9:52 am, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 478
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Salut, senzorul de presiune atmosferica este intr-adevar cel pe care l-ai fotografiat tu pe masina, insa celalalt este senzorul de presiune a aerului in admisie. Prima eroare este corespunzatoare senzorului de presiune barometrica , iar la cea de-a doua Autodata aminteste si de senzorul MAP cel de presiune in admisie. Tu ai spus ca l-ai curatat , dar nu stiu ce puteai curata la ala de pe masina ta. Totusi cum ai facut-o? Daca ai op-com poti oserva la valori reale ce valoare are senzorul ar trebui sa fie intre 90 si 110 kpa daca nu ma insel. Daca asta e in regula atunci poti sa te indrepti spre celalalt senzor care e pe admisie si care foarte probabil are nevoie de ,,o baie,, daca nu e prea tarziu.
  • marius86ar

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns. Op-Com-ul trebuie sa imi vina maine (sper) si atunci voi verifica parametrii plus celalat senzor. Desi de ceva vreme tot citesc despre problema si ajung sa ma indrept catre curatare admisie/EGR.
  • marius86ar

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Astazi am curatat senzorul de presiune in admisie (MAP Sensor). Nu este greu de gasit sau de desfacut, insa atentie la clema care tine conectorul si mufa conectate. Eu... am rupt-o! Evil or Very Mad. Dar am rezolvat cu putina banda izolatoare, sa fiu sigur ca nu iese de acolo din cauza vibratiilor (MADE in RO Smile ).
Din pacate inca nu am primit Op-com-ul, sa verific si parametrii, dar eroarea nu a mai aparut dupa ce am curatat senzorul. Totusi ramane sa o testez pentru mai multa vreme sa vad cum se prezinta.
Am gasit si un tutorial care mi-a oferit un punct de plecare, eu fiind incepator. Totusi la Y20DTH de pe Vectra C 2003, difera putin pozitia si constructia sub-ansamblului.
Tutorial curatare senzor.

Voi reveni cu detalii (mi se pare prea usor sa functioneze dupa treaba asta simpla pe care am facut-o).
Skip ads

  • marius86ar

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Inca un update: Am fost si am cumparat spray de curatat, pentru ca initial l-am curatat cu ceva putin cam uleios si nu am reusit sa il curat foarte bine. Asa ca m-am pus din nou pe treaba, insa... chiar si dupa curatarea initiala, pe parcursul scurtei vizite pana la magazin, aprox. 15 km, am observat o imbunatatire. In primul rand, nu mi-a mai aparut masina cu cheia pe bord, iar in prima si a doua treapta nu am mai simtit-o niciodata cum am simtit-o azi.
Bineinteles e prea devreme sa imi dau seama, plus ca inca astept testerul, sa vad daca mai apar erorile.
Asadar inca o curatare, de data asta l-am curatat mai bine si voi pune si cateva poze pentru cei neinitiati, la fel ca mine.


Am desfacut carcasa de plastic de deasupra motorului. E prinsa in 3 suruburi (nu stiu cum se numesc, din fericire am gasit cheile necesare prin garaj).


Senzorul albastru, e prins cu acea mufa si are o clema, pe care, prin comparatie cu poza mea, o veti identifica foarte usor, pentru ca la mine lipseste (dupa ce am rupt-o, ca desteptul). Trebuie scoasa acea mufa din conectorul senzorului.


Senzorul e prins intr-un singur surub (care iar nu stiu cum se numeste) si pe care l-am desfacut cu o cheie din-aia rotunda de 8 parca. L-am scos afara si de aici a inceput curatarea.


Cam asa arata el, dar asta e dupa ce l-am curatat prima oara, cand masina deja a inceput sa traga. Am vrut eu sa il curat mai bine doar.


Si rezultatul final este cam acesta. Acum trebuie doar pus tot la loc in ordine inversa. Senzor insurubat, mufa conectata (plus lipita cu banda adeziva, daca sunteti destepti ca mine Smile ), capac motor pus la loc.

Acum astept sa merg cu ea mai mult sa vad daca aia era problema si astept testerul sa vad parametrii de functionare.
As ruga pe cineva care are mai multe cunostinte tehnice, sa ne lamureasca cum se numesc suruburile si de ce chei avem nevoie, pentru ca poate unora le va fi mai usor asa (si voi invata si eu Smile).
  • deleted-21456

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Pentru curatarea senzorului de presiune turbo (admisie) folositi alcool izopropilic si o pensula foarte fina. Rezultatul este garantat. Acest alcool se poate pune si in rezervor pentru a indeparta apa mai ale iarna ( aproximativ 200ml).
Succes.
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Cat de curand o sa trebuiasca sa cureti valva EGR . Am acelasi motor ca si la tine si sintomele sunt la fel.
  • Luco

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2006

  • Mesaj Privat
stie cineva unde e senzorul asta MAP la un motor Z16XEP; am demontat furtunul ala care vine de la filtrul de aer in motor, dar nu stiu daca sa ma uit in stanga sau in dreapta lui; vad ca-s multi senzori pe acolo; care sa fie MAP-ul? am adaugat si o imagine poate ajuta pe cineva sa-mi spuna care e.


Skip ads

  • vectrapxi1

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2004 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Salut Luco , tu nu ai acest senzor pentru ca nu ai turbo , ai un motor pe benzina aspirat nu supraalimentat.
  • ro.auto

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Unde se afla senzorul de supraalimentare? Imi poate spune cineva? Mi s-a aprins la bord masina cu cheia si la tester apara ca senzorul de supraalimentare.
Va multumesc!
  • ro.auto

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Multumesc marius86ar. A fost benefic ce ai facut tu. Aceeasi problema am avut-o si eu. S-a aprins martorul cu cheita si masina si nu mai tragea. Cu ceva timp in urma am schimbat turbina. Am scos senzorul de supraalimentare, era negru. L-am curatat cu spray si l-am pus la loc. Acum masina merge super si martorul de la bord s-a stins.
Bafta!
  • aauto

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Buna dimineata dragi colegii!
De cateva zile imi apare eroare P0105 si P1105.... ma puteti ajuta va rog frumos cu cateva sfaturi ce ar trebuii (as putea) face?

Este vorba de o Vectra C 2.0 Y20DTH din 2003
Skip ads

  • VSamuel

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2022

  • Mesaj Privat
Am și eu o întrebare unde cãdesc acest senzor și la mine e defect m-am uitat pe net sã vãd unde se afla și nu dau de el puteți sã-mi spuneți va rog sau o fotografie mãr ajuta enorm mulțumesc
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Bun venit pe CO!
Dacã ai citit pe topicul ãsta și totuși nu-l gãsești, îți recomand vizita la un mecanic: poate e mai norocos.
NB
Asta presupune sã ai aceeași motorizare.
  • VSamuel

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2022

  • Mesaj Privat
Am gasito motorizarea mea e 2.2
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Ai uitat un mic detaliu: diesel sau benzinã? Și ce fer ai.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR