Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • horica

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Pff... Very Happy ... pana una alta incerc cu metoda mea Smile
Mi se pare cam mult , pararea mea
Skip ads

  • cristig89

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2009

  • Mesaj Privat
acum tu decizi cum sa rezolvi... eu doar ti-am arata cum se mai poate face salutari
  • horica

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2010

  • Mesaj Privat
da, bineinteles , oricum mersi !
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
horica a scris:@cornel18 - bun , iau plusul de la becul de la scrumiera sa zic , unde ma duc cu el ? pe plusul de la fiecare bec de la pozitie ? nu se bate cap in cap in momentul cand aprind pozitiile ?


Exact. Tragi cablul + cu dioda la + de la fiecare bec pozitie. Astfel cand deblochezi masina se aprinde becurile, inclusiv becul de scrumiera. Daca becul de scrumiera ii aprins automat circula curent prin cablu de + cu dioda si alimenteaza fiecare pozitie si prin urmare pozitile raman aprinse 30 de secunde.

Daca intri in masina si aprinzi manual pozitiile automat si becul de la bricheta se aprinde. Nota: nu o sa se arda instalatia masini(am testat eu in trecut idea aceasta) doar dioda in cel mai rau caz.

Insa daca vrei o varianta sigura recomand urmatoarea

Skip ads

  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
ciupercarie a scris:fir(de +), care este recomandat sa-l dai intr-un releu, care sa-ti aprinda proiectoarele.

intrebarea este ce faci cand aprinzi plafoniera? se aprind si proiectoarele?
sau.. daca vorbim de becul de la scrumiera, cand aprindem pozitiile, aprindem si proiectoarele?

credeti ca @CristiTM nu s-a gandit si el la varianta de mai sus?
de acolo a ajuns la rezolvarea cu oglinzile pliabile, mai mult ca sigur.


Acum e bine Embarassed ?


Crede-ma se poate in N moduri rezolva problema. Eu daca as vrea sa-mi fac asa ceva as face-o cu microcontroller.
  • horica

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2010

  • Mesaj Privat
@cornel18 - Iti multumesc foarte mult pentru explicatii si scheme . Luni cred ca ma apuc de treaba !
  • horica

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Sa inteleg ca, asta ar fi cea mai simpla schema cu dioda , asa-i ?



Daca fac asa , sa inteleg ca nu va iesi fum de nicaieri ? Very Happy Pentru ca ma gandesc la faptul ca , chiar daca am pus acea dioda in momentul cand voi aprinde pozitiile din buton curentul de la becul scrumierei ( + ) se va duce iarasi la becurile de pozitie chiar daca am pus dioda .
Adica dioda imi blocheaza curentul dinspre pozitii catre scrumiera dar invers nu , cand aprind pozitiile manual.
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
horica a scris:Sa inteleg ca, asta ar fi cea mai simpla schema cu dioda , asa-i ?



Daca fac asa , sa inteleg ca nu va iesi fum de nicaieri ? Very Happy Pentru ca ma gandesc la faptul ca , chiar daca am pus acea dioda in momentul cand voi aprinde pozitiile din buton curentul de la becul scrumierei ( + ) se va duce iarasi la becurile de pozitie chiar daca am pus dioda .
Adica dioda imi blocheaza curentul dinspre pozitii catre scrumiera dar invers nu , cand aprind pozitiile manual.


Nu iese. Ca nu au un consum asa mare. Dar daca vrei sa fi sigur si linistit si tu lasa pornite pozitile o ora si vezi tu daca iasa fum de un gratar Laughing sau nu dupa ce ai facut instalatia. Insa daca esti paranoic si nu poti sa traiesti cu schema simpla . Aplica schema cu 2 releuri. Garantat 100% ca nu o sa ai probleme.
Skip ads

  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Scrumiera va avea +12v pe toata perioada cheii in contact, deci veti avea pozitiile aprinse non-stop, se doreste un fel de DRL Question

CristianTM.
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
CristianTM a scris:Scrumiera va avea +12v pe toata perioada cheii in contact, deci veti avea pozitiile aprinse non-stop, se doreste un fel de DRL Question

CristianTM.


Bun. Alimentarea se face de la Mufa XC31 pin 17. Acum ii bine Smile

Update:
Revin de la masina: becul de la scrumiera nu ramane aprins daca ii dau contact sau pornesc motorul. Doar daca pornesc pozitile. Deci nu vad unde-i problema?

Ma refeream ca de acolo se face alimentarea pentru instalatie si nu de la scrumiera efectiv.
  • horica

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Pana luni o sa ma hotarasc ce varianta folosesc . Multumesc pentru idei si sugestii , va anunt dupa ce am terminat ! si cu un tutorial eventual Smile
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
eu nu va sfatuiesc sa faceti aceasta mutare cu scheme improvizate...
UEC-ul comanda aprinderea tuturor becurilor din fata (pozitie, faza scurta, faza lunga, proiectoare, semnalizare sau alte lumini) prin niste tranzistoare de putere montate pe o placa electronica...
pe langa acele tranzistoare de putere mai sunt necesare si niste rezistente si condensatoare pentru ca masina sa sesizese "bec ars"
daca voi faceti aceasta improvizatie si duceti direct + catre becul de pozitie, voi in acest fel introduceti pe acele condensatoare si rezistente de langa tranzistoare o tensiune care nu e controlata direct de UEC.
in acest fel condensatoarele sau resistentele se pot arde si veti avea "bec ars" in bord

va recomand sa
1. folositi totusi firul care iese din spatele blocului de lumini pinul 2 (gri-verde) aducandu-i un plus (eu nu recomand asta pentru ca in blocul de lumini sunt niste rezistente si se pot arde)
2. unificati firele 2 (gri-verde) cu 11 (maro-alb) din blocul de lumini printr-un releu (asta e recomandarea mea, comanda se va face exact ca pe blocul de lumini)
daca vreti sa vi se aprinda si faza scurta puteti folosi un releu cu 2 contacte iar pentru faza scurta uniti firul 2 (gri-verde) cu firul 5 (galben)
comanda puteti sa o luati de unde vreti voi (aici se pot dezvolta niste timere cu circuitul integrat 555 care sa fie pornite de comanda de descuiere a usilor spate de exemplu, care sa tina becurile aprinse cat vreti voi)
cautati pe net si vedeti cum se foloseste 555-ul (e exact ce aveti nevoie)
bineinteles ca se poate sa faceti ca acest modul sa funcitoneze doar daca nu e pus contactul (de la bricheta se poate lua un fir de + pus catre comanda 555-ului sa nu mai faca cascada)

in felul asta comanda de aprindere a becurilor va veni de la blocul de lumini si nu riscati nimic

iata si schema pe care m-am bazat:

Skip ads

  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
La masinile cu Xenon si / sau senzor de lumina cu butonul Auto, comutatorul de lumini NU are tensiune fara cheie in contact, deci practic este imposibil sa aprinzi faza scurta FARA cheia in contact Wink Acesta este unul din motivele la care la mine se aprind farurile de ceata si stopurile spate nefiind nevoie de cheia in contact + ca nu e practic sa se aprinda faza scurta (eu am bi-xenon adaptiv AFL) si in acelasi timp si foarte complicat pentru functia "Lead me to the car". De exemplu, Audi tot asa face, aprinde ceata fata + pozitiile spate functie activabila din diagnoza.

CristianTM.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
mie chestia asta cu arderea condensatoarelor si a rezistentelor daca alimentezi direct becul mi-a zis-o cineva (un electronist de meserie, eu nu ma pricep la electronica decat foarte putin, chestii generale, detaliile ma depasesc)
in afara de asta, eu ce am spus mai devreme e strict din punctul de vedere al schemei...
parerea mea e ca pentru lead me to the car e suficienta si pozitia...
la urma urmei nu cred ca mergi in fiecare noapte la masina si sa ai de parcurs sute de metri prin bezna ca sa vezi masina...

e exemplu eu am vazut ce e in UEC si sincer e estul de complex ce e pe acolo
cand mi-am montat proiectoarele am fost nevoit sa adaug tranzistoarele de putere (pomenite mai sus) si singur nu eram capabil sa le pun...
ca sa se anuleze eroarea de bec ars au trebuit montate si condensatoare si rezistente (cate o pereche pentru fiecare bec daca nu ma insel)


acum am vazut si pagina pus ade colegul @cristig89 si chiar imi place functionalitatea corner lights insa nu as da 110 euro doar pentru asta
chiar e un moft...
  • FGabi

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2022

  • Mesaj Privat
Buna ziua îmi puteți spune de cât ați pus Dioda
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR