Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Salut Colegi,

Acum cateva zile am avut parte de un eveniment neplacut in sensul ca s-a rupt cureaua de accesorii. Cauza a fost distrugerea rolei intinzatoare care mai departe a rezultat in distrugerea curelei. Ca si semne, a fost miros de cauciuc incins cu vreo 300 km inainte si zgomot diferit la motor cu cel putin 500km inainte ( imi e greu sa il explic dar clar un zgomot diferit )

Ce as vrea sa stiu eu - preferabil de la cei care au cumparat masina noua / aproape noua sau cu km cunoscuti - pe voi cat v-a tinut rola intinzatoare de la cureaua de accesorii originala GM la z16xe pana ati schimbat-o ( 1.6 16v benzina dar tind sa cred ca se aplica la orice motor de vectra b / astra g ) ? Intreb deoarece in manualul masinii nu este dat un interval pt schimbul acestei piese - evident daca stiam, schimbam piesa din avans. Eu habar nu aveam ca acea piesa necesita schimbare. Mi-ar fi util raspunsuil la intrebare pt a estima km masinii. Ma astept , personal ca o rola originala, sa tina minim 300.000 km, daca nu chiar 500.000 .... Inteleg totusi ca sub masina nu e scut si exista sansa sa sara praf / nisip / apa pe rola dar totusi nu sunt convins ....

Multumesc



MODEL: Vectra 2001
MOTOR: z16xe

CODURI EROARE: p0560
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,490
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Cred cã ai deschis mai multe probleme, dar, cumva pui greșit întrebãrile...
Ai primit ceva semne cã lucrurile nu merg cum trebuie, pare cã, deși le-ai sesizat, ai ignorat cã vor veni consecințe...
Determinarea nr. km al mașinii dupã fiabilitatea rolei întinzãtoare, declaratã de unul și de altul dupã criterii de ei știute, mi se pare de domeniul S:F....nu știu cum vã trec prin cap asemenea trãznãi...dar, ca ultimã speranțã, mã aștept sã vii cu un studiu elaborat pe ceastã temã și cu formule de calcul...mai învãțãm și noi !
Iar faptul cã ți-a trecut prin cap cã o piesã mecanicã, ce conține un lagãr, supus la solicitãri diverse, ar fi (cvasi)indestructibilã, mã uimește mai mult decât trãznaia anterioarã...cu toate cã ai totuși unele așteptãri de uzurã(mã rog, cam himerice)...cam care e fiabilitatea unei curele de distribuție și a componentelor sale, ar fi fost o întrebare pe care trebuia demult sã ți-o pui, zic.
Susții cã nu scrie nicãieri despre curea și rola ei întinzãtoare în manualul mașinii...e posibil, dacã te referi la cel al utilizatorului, dar ar fi trebuit sã știi cã reviziile și reparațiile periodice se fac dupã alte manuale...așa-zis de service. Iar acolo sunt convins cã scrie ceva...sau nu?!
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
In primul rand o sa dau paste din manualul de intretinere si reparatie ( nu stiu ce alt manual ar mai putea exista .... ) , habar nu am sa fie mai multe manuale.





Deci scrie clar, cureua trapezoidala nervurata - cunoscuta ca si cureaua de accesorii - necesita intretinere minima si nu se inlocuieste la un nr de km. La fel, nu se mentioneaza nimic despre rola intinzatoare. Cu alte cuvinte, cat duce motorul ( si aici ma refer la arbore cotit, pistoane, ax cu came etc ) duce si cureaua de accesorii + rola intinzatoare. Sigur ca nu vorbim de 1 milion de km dar cateva sute de mii de km - gen 300.000 - 400.000 - este ceva de asteptat. Sunt sigur ca sunt multi pe forum care au facut 300.000 - 400.000 km cu masina fara interventii in motor. Nu mai zic de multitudinea de masini aduse din afara de samsari cu km multi dati inapoi si care si dupa ce au fost dat km inapoi tot ajung la 300.000 - 400.000 fara interventii la motor. Plus ca un motor care scoate miros de gaze pe esapament e clar un motor cu minim 300.000 km .

Eu zic ca km-ul masinii mele nu e real. Cat masina a fost la mine am schimbat pe langa multe altele .... si 1 pedala ( cred ca a mai fost o singura alta persoana care stiu sa fi schimbat pedala din mii de oameni - cine stie de z16xe si pedala o sa zica ca e ECU, ei bine, si la mine a fost si ECU de vreo 2 ori dar odata a fost si pedala )

<<am care e fiabilitatea unei curele de distributie si a componentelor sale, ar fi fost o întrebare pe care trebuia demult sã ti-o pui,>>

Nu multumesc. Am schimbat deja de 3 ori cureaua de distributie si in curand va trebuii sa o schimb a 4 a oara

<<Iar faptul cã ti-a trecut prin cap cã o piesã mecanicã, ce contine un lagãr, supus la solicitãri diverse, ar fi (cvasi)indestructibilã, mã uimeste mai mult decât trãznaia anterioarã.>.

Km-ul masinii mele nu e real. Nu e indistructibila dar trebuia sa tina mai mult. Minim 300.000 - 400.000 km


Determinarea nr. km al masinii dupã fiabilitatea rolei întinzãtoare, declaratã de unul si de altul dupã criterii de ei stiute, mi se pare de domeniul S:F

O valoare minima ar fi binevenita. Nu exacta dar minima. Un prag ... dar tare mi-e ca nimeni nu a mai schimbat rola intinzatoare la cureaua de accesorii .
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,490
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Ori nu prea esti atent, ori nu prea întelegi ce cricim noi pe-acilea:
- când am fãcut analogia cu cureaua de distributie si componentele aferente, îti sugeram fin(poate prea fin!) cã ai putea sã faci o comparatie între mecanisme asemãnãtoare si fiabilitatea lor, respectiv intervalele de service, dar vãd cã nu te intereseazã, e alegerea ta;
- când am zis cã scrie în manualul service ai zis cã nu:



Si în paragrafele marcate despre ce crezi tu cã scrie?!
Iar estimãrile (deși le-aș spune mai degrabã deziderate) tale de fiabilitate, bazate pe nu-știu-ce, nu au nicio legãturã cu vreo realitate....cu atât mai puțin mecanicã. Cam nu vezi pãdurea de copaci...
Skip ads

  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Da da, dar ..... la cureaua de distributie trebuie estimata o valoare nu minima, nici jumatate, poate chiar sfert din durata medie de viata ( depinde si cum se calculeaza durata medie de viata dar sa nu intru in detalii aici ) . Ca sa se evite / micsoreze sansa unui potential dezastru ca se rupe cureaua. Deci e normal sa fie a 4 a parte ( acuma recunosc - 4 e de la mine - parere persoanala ! - deci atentie! ) din durata medie de viata. Deci o curea de distributie, cu noroc poate duce 300.000 dar pt a evita un dezastru, se schimba la 90.000 ( iarasi parere persoanal - aviz amatorilor - faceti cum scrie in manual si NU cum zic eu ! ) . Fiind 90.000 si nu 360.000 nu scade de 4 ori sansa, ci mult mai mult, distributia ratei de esec fiind mult mai mare dupa 360.000 si minima spre 90.000

Ce ai marcat cu rosu - e intervalul de curea de distributie. Nu de accesorii.


îti sugeram fin(poate prea fin!)

Multumesc, vina mea ca nu am facut legatura. Dar am explicat mai sus de ce nu am facut legatura.


Ultima modificare facuta de mihaiadrian la Lun 20 Mar, 2023 4:46 pm, modificat de 4 ori in total
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,469
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Rola de ghidare sau rolã întinzãtoare... pam pam
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Rola de ghidare sau rolã întinzãtoare... pam pam


Corect, cand se schimba distributia se verifica rola de la cureaua de accesorii. Asta inteleg si eu din manual. Dar se verifica. ( In manual sunt multe operatiuni de verificare si la intervale si la diverse operatiuni ). Dar nu se inlocuieste. Plus, ca pe forum se tot discuta de inlocuirea curelei de distrubutie/acesorii, dar nu imi aduc aminte sa fi vazut pe cineva sa scrie cum zice in manual ca se verifica rola de ghidare/intinzatoare de la accesorii ( sau inlocuire )

Eu oricum, daca as fi sa mai iau aceeasi masina inca odata, acum as schimba-o preventiv ( rola de la accesorii ). Si cureaua binenteles.


Ultima modificare facuta de mihaiadrian la Lun 20 Mar, 2023 4:50 pm, modificat de 3 ori in total
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,469
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Mihai ai dreptate!
Iartã-ne cã ne dãdurãm în vorbã bre vericule!
Succesuri!
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,490
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
@mihaiadrian
Concluzia finalã este cea mai înțeleaptã: așa sã faci! Ptr cã așa se și face când iei mașinã la mâna a doua. Și n-o sã mai ai surprize de-astea...
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc
Si totusi, poate sunt colegi cu AstraG/VectraB,C cu z16se z16xe z18xe care au cumparat masina de noua, au mers cu ea 300.000-400.000 km si pot confirma ca (nu) au schimbat rola intinzatoare de la cureaua de accesorii
  • Dragos Ene

  • Mesaje scrise: 381
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2007 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Salut,
Nu sunt in target-ul tau, dar la z19dt am schimbat cureaua de accesorii si rolele la 147.000 km (masina cumparata de noua, cu scut in mintile lui). La mine rola ghidaj curea accesorii (avion) prezenta zgomot specific.
Si in cazul tau, imi e greu sa cred ca nu se auzeau zgomote din zona curelei de accesorii de mai bine de 500 km. Mai ciudat e faptul ca, la fiecare schimbare de distributie (3 la numar) niciunul dintre mecanici nu ti-a sugerat sa schimbi cureaua de accesorii. Din pacate, atunci cand cumperi o masina la mana a doua/treia din 2001 schimbi in mod obligatoriu tot ce inseamna curele, lichide, furtune etc. si tot vei avea surprize.
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc.
Da, scutul cred ca ajuta foarte mult sa nu sara stropi de apa / nisip / praf pe/in rola, scazad astfel major durata de viata.
Din pacate, nici un mecanic nu mi-a spus ca trebuie schimbata rola. ( cureaua de accesorii am schimbat-o de 2 ori ..., ultima data acum 4 ani - si approx 32.000 km facuti pana in prezent. ) .
Acum masina are 214.000 in bord ( reali imposibil de stiut ) .... Si la mine era rola originala a masinii la 214.000 .
Skip ads

  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Buna seara
Nu pot sa ma abtin de la aceasta discutie.
La z16xe-ul meu, am schimbat in cei 5 ani si aprox. 50k km cam 6-7 role, inclusiv cu piesa originala (?) GM, cumparata de pe un site serios (?).
La un moment dat am cumparat numai rola, de vreo 4 ori.
La vreo 2 am dat jos vaselina, si am pus cea mai buna posibila, oricum aveau joc, dupa mine prea mare, fara vaselina.
Acelasi rezultat, joc mare dupa 1k km.
Nu stiu ce sa zic, poate am eu ghinion, dar nu e ok, m-am uitat la o rola intinzatoare de la un BMW, data jos la schimb distributie nu avea pic de joc.
Dar mai trebuie specificat 1. rola Opel ca avea un rulment 6203 cod care are un singur rand de bile, si 2. rola aia de BMW avea un rulment cu 2 randuri de bile si se misca mult mai greu cu mana fata de cel de Opel, si era de 2 ori mai lat.
Numai bine.
  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Mi-am amintit si alta chestie hazlie.
Forta de strangere a surubului de la rola era mai mica (filet pe invers, sa nu se desfaca , chestie de bun simt...) decat forta de intindere a curelei accesorii, care in traducere inseamna ca atunci cand montezi cureaua defapt strangi rola mai mult decat trebuie....ceva ciudat, nu?
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,457
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Gore:
- te-ai apucat sa "dezgropi mortii". Fara suparare, da' asta e o non discutie (adica dezbatem ca atunci cand schimbam distributia, verificam cureaua de accesorii su rola aferenta, da' nu le schimbam, ca in manual atata scrie, sa verificam) care s-a "stins" acum vreo 10 luni....
- nu mai posta consecutiv, ai posibilitatea de a edita un mesaj postat timp de (daca tin bine minte) 30 minute....
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR