Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Gabello

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2001 y1,7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2009

  • Mesaj Privat
salutare colegi, revin cu o problema mai veche aparuta la mine la masina, unii dintre voi o stiu mai de mult, dar de curand am auzit care ar putea fii problema.
cam de cand am cumparat masina, aveam o problema cu ea la franare, tot se intarea pedala de frana, am inlocuit placutele pt ca erau uzate, apoi etrierul dreapta fata, am zis ca problema vine de la etrier, dar...nu e din aceasta cauza.
Daca apas pedala de frana de cateva ori aceasta se intareste, indiferent ca sunt in mers sau pe loc, ca motorule oprit sau pornit...cand se intareste pedala nu mai tine asa bine frana, si masina se opreste foarte greu... cand pun frana se aude un pufait sau ceva de genul in compartimentul motor, am intrebat un mecanic si mi-a spus ca ar fii de vina pompa de vacuum, pe undeva in spatele alternatorului sau electromotorului, nu mai tin mine...
Voi ce parere aveti, poate fii stricata pompa de vacuum?
Se poate remedia sau trebuie inlocuita?
am auzit ca preturile sunt foarte mari, mecanicul mi-a zis sa caut prin dezmembrari...chiar nu imi permite bugetul sa iau alta Sad si mi-a frica s anu ma lase frana de tot.
Astept pareri si sfaturi.
Skip ads

  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Mergi la un mecanic care stie ce are de facut , daca repari singur masina doar prin deductii.........posibil sa o faci dar cu costuri mari . Pentru inceput verifica circuitul de vacum , sa nu ai furtunasele crapate , incepi cu furtunasul ce pleaca de pe pompa de vacum care este situata pe coada aternatorului .
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Daca era pompa de vacuum defecta rezultau si alte probleme pe partea de vacuum cum ar fi actionarea EGR-ului precum si a wastegate-ului turbosuflantei si de aici limp mode + bec aprins in bord ceea ce la tine nu cred ca este cazul.
Parerea mea ori vreun furtun de vacuum sarit/spart ori servofrana defecta.
  • Gabello

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2001 y1,7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Am uitat sa maimentionez ceva, daca fac 2 curse la pedale de ambreiaj isi revine...altfel mai sta pedala un pic tare.
In caz ca ar fi vreun furtun spart sau sarit ar trebui sa am scurgeri de ulei ceva? asa cum am spus cand actionez frana se aude un pufait in fata, dar finut de tot, aproape ca nu iti poti da seama... sa aibe vreo legatura, la voi tot asa se intampla? cateodata si cand plec de pe loc se aude un fel de pufait...
Skip ads

  • Gabello

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2001 y1,7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2009

  • Mesaj Privat
up Neutral
  • e_alin

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2009

  • Mesaj Privat
incearca sa verifici furtunele care ies din pompa vezi sa nu fie crapate.si eu am avut probleme cu pompa de vaccum, a mea era fisurata , nu mai facea vid si nu mai prindea frana bine.am cumparat una second hand cu 150 ron cu garantie 3 luni.
  • Gabello

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2001 y1,7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2009

  • Mesaj Privat
e_alin a scris:incearca sa verifici furtunele care ies din pompa vezi sa nu fie crapate.si eu am avut probleme cu pompa de vaccum, a mea era fisurata , nu mai facea vid si nu mai prindea frana bine.am cumparat una second hand cu 150 ron cu garantie 3 luni.

pe astra G sau H?
ai luat destul de bine pompa, mi-a spus mecanicul ala care s-a uitat la ea ca pompa o sa coste foarte mult, si mi-a zis ca de la dezmembrari, dar si acolo o sa fie scumpa...
La tine daca calcai ambreiajul si apoi il eliberai tot nu mai prindea bine frana? la mine merge, dupa ce calc ambreiajul, dar cu conditia sa nu fac iar2-3 pedale la frana, ca iar se intareste...
  • e_alin

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2009

  • Mesaj Privat
pompa este pentru h si am luat-o de la un coleg de pe forum care are dezmembrari. am gasit si mai ieftina dupa ce am cumparat-o pe aceasta. la mine nu mai prindea frana ,adica era pedala tare.pompa era fisurata.
Skip ads

  • pastramagiu petre

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Salut . Cand pornesc motorul la masina becul bateriei ramane aprins si sevo-directia nu functioneaza. Mentionez ca masina mea este opel vectra .
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Vezi in ce stare e cureaua de antrenare, sa nu fie sarita
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,430
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Astazi, dupa ce am mers turat, intre 3500-4000 turatii, m-am uitat intimplator la motor si iarasi (a 2-a oara) mi-a crapat furtunul acela la capatul ce se prinde in poma.
A pleznit furtunasul de vacuum de la pompa de pe alternator, motor 1.7cdti.
Mi s-a mai intimplat odata, tot cand am mers mai turat/ tare, l-am scurtat, adica am taiat la capatul unde crapase si l-am repus pe pompa de vacuum.
Astazi, l-am scurtat din nou si as vrea sa rezolv cumva ca nu mai am curaj sa turez motorul mi-e ca iar o sa imi plezneasca furtunasul acela si nu stiu cat o sa mai pot taia din el ca deja e cam "la limita", respectiv sta destul de intins.
Practic ce se intimpla daca merg cu furtunul desprins, iesit fara sa stiu .. pierd vacuumul de la servofrana..?
Am impresia ca se aprinde check engine doar la viteza mare sa anunte.
Atasez si doua poze informative:


  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,430
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Am adauga to poza facuta acum cateva minute poate primesc ceva indicatii.
Sa schimb furtunul complet, sa "i-l innod", sa pun colier?

Skip ads

  • aplesa

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Prelungeste furtunasul sau schimba-l ca poate e invechit, copt. Daca mergi turat nu are cum sa plezneasca, este vacuum si implicit il "absoarbe" mai bine. In cazul in care se fisureaza se aprinde check-engine si motorul nu mai trage, dar nu e problema mare. Spor
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,430
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
De inlocuit nu am vazut de cumparat si, in plus vine pe deasupra motorului si se pierde undeva in spatele lui si imi pare complicat.
Cred ca o sa i-l prelungesc cu furtun de frane sau de stropitoare parbriz sau .. mai caut.
Nu stiu pe moment cum sa le cuplez, cu o teava pe interior?
Eu am observat ca a pleznit in ambele dati cand am mers turat.
Ar trebui sa i-l scot si sa i-l curat, e posibil sa se fi adunat mizerie, cat timp am mers cu el iesit? (cateva ore)
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,430
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Pana la urma ce rol are acest furtun de vacuum ? ca eu nu am observat modificari la mersul masinii prin oras.
Nu am gasit furtun de cumparat, iar am mers turat si (iar) a plesnit la imbinarea pe alternator.
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,430
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Diametrul interior este de 2 mm si exterior de 7 mm, nu gasesc nicaieri, o sa iau probabil siliconic cu diametrul de 3 mm.
  • fan_florea

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Preferabil e sa schimbi furtunul daca a crapat din nou e posibil sa fie crapat pe interior si o sa tot crape mai ales daca l-ai scurtatsi sta in tensiune cumva .Daca scoti furtunul sau mergi cu el crapat si pierde vidul nu numai ca o sa ai pedala de frana tare dar o sa afecteze si mersul motorului
  • GCirciu

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2023

  • Mesaj Privat
salutare am un opel astra g 1.7 dti imi puteti spune va rog unde se afla pompa de vacuum? multumesc anticipat!
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,478
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Pe alternator.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR