Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia B
  • mariuson

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2016

  • Mesaj Privat
Salutare, sunt proaspat posesor de Insignia B Tubo D, 2019, 170 CP, automata 8 viteze, 49.000 km. Inainte de aceasta am avut (si inca am) insignia 2011, A20DT, 130 CP. Dupa ce am luat masina am facut un drum de 600 km dus si 600 km intors. Spre suprinderea mea DPF si modalitatea de regenerare a DPF e total diferita la insignia 2019 fata de cea de 2011. Se incarca foarte repede filtrul in oras sau in conditii de mers gen bara la bara, dar face si ceva regenerare pasiva la un mers constant peste 100 km/h. Ce am putut observa este ca face regenerari la aprox 400 km, mult sub Insignia A la care si acum la cei 171.000 km, la un drum lung imi face regenerare la 900 - 1000 km.

Poate mai sunt utilizatori de insignia B care folosesc ceva program gen OPL Monitor si pot sa imi spuna cam la ce distante se regenereaza filtrul lor?


MODEL: Insignia 2019
MOTOR: B20DTH
Like
Skip ads

  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 387
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Daca sunt probleme in functionarea corecta a motorului ( injectoare , EGR , consum de ulei , distributie pusa fara cale , ulei cu o alta norma si alte cele ) efectul e acesta . E cu norma EURO 6 ( Add-Blue ) ?
Like
  • mariuson

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2016

  • Mesaj Privat
Da, este cu add-blue, euro 6. Masina merge fãrã probleme, nu are erori. Distribuția nu a fost schimbata [are 49.000 km și e în garanție pana în septembrie 2024]. La câți km ar trebui sa își facã în mod normal regenerare o astfel de mașinã?
Like
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 387
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Un sistem EURO 6 este defapt tot un EURO 5 doar caci s-a mai adaugat in plus un sistem ce injecteaza un lichid pe baza de UREE ( Add-Blue ) in momentul regenerarii pentru a neutraliza particulele nocive care totusi mai ramin in cenusa in timpul arderii . Deci regenerarile ar trebui sa fie cam la fel cu cea din 2011 daca motorul e in mintile lui .
Like
  • mariuson

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2016

  • Mesaj Privat
Și cu toate astea e foarte diferit sistemul... În primul rand ca la insignia B are regenerare pasiva pe când la insignia a nu are. Încãrcarea nu este liniara ca la insignia a, în sensul ca poate sa Sara încãrcarea și cu 3-4 %, regenerarea nu mai pornește la 79 - 80%, pornește undeva pe la 90 [încã nu îmi dau seama exact la cât]. Spre exemplu eram în Fãgãraș, aveam încãrcare 85% și ma și gândeam ca îmi va începe în oraș. Dar am ajuns la Sibiu cu 78%...
Like
  • sadcozma

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2016 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Eu ma uit din an in paste la DPF si/sau eventual cand mai ajung la EDS cu ceva ii rog sa se uite si ei. Dar uite, ultima data cand m-am uitat, iunie anul asta arata asa.
De cate ori m-am uitat si mie mi s-au parut putin dubioase numerele, ca si "metoda de calcul" la ce face el acolo .. dar cat timp merge ok, nu se infunda, sincer, nu ma stresez.
p.s. ~120k KM , de noua.
p.s.2 - de vreo 20k km este masina doar pentru iesit din oras (de unde si poate acel procent de DPF cu atat de multi KM) si nu mai vede saraca bara la bara si jegul din Bucuresti (sta in bara la bara pe Valea Prahovei, Oltului sau pe alte vai 🤬 )

Like
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 387
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
" mariuson " , ai dreptate caci sunt sisteme diferite , dar daca te documentezi putin , ai sa vezi caci modurile de regenerare activa sau pasiva sunt dinainte sa apara EURO 6 ( Add-Blue ) . La o regenerare pasiva trebuie sa se indeplineasca anumite conditii ale functionarii motorului ( daca nu sunt indeplinite , nu se intimpla ) . Inclusiv regenerarile active nu sunt 100% daca sunt probleme la anumiti parametri pe motor .
Like
  • g0b3x
  • *
  • 12 mesaje
  • din 28 Mar 2025
  • Insignia B Sports Tourer 2018 B20DTH
  • Germania
  • g0b3x

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia B Sports Tourer 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2025

  • Mesaj Privat
Salutare! Prima mea postare aici și m-am simțit și eu îndemnat să scriu câte ceva din experiența mea. Sunt și eu posesorul unei Insignia B ST Business Inovation din 2018. Am 260 de mii de km la bord și vă pot spune cam la ce să vă așteptați pe la 180- 200 de mii km: Din cauza acestor regenerări foarte dese, active și pasive, DPF-ul se topește și apare pentru prima dată "check engine" si eroarea P2002 (DPF eficiență redusă cum s-ar traduce în română) și de acolo începe iadul ca să spun așa, o veți șterge și va apărea odată pe lună sau lau 3, 4 mii de km, apoi va veni tot mai des. Apoi încercările de a rezolva problema: am dus DPF-ul la o frimă de curățare profi aici în germania unde mi s-a spus direct că e Kaputt, în sensul că era deja negru și pe partea cealaltă. I-am lăsat să-l curețe totuși deoarece îmi era teamă că e atât de înfundat încât va afecta motorul. Imediat după curățare am căutat variantele, deoarece urma TÜV (în română ITP), mă gândeam să cumpăr un DPF original (peste 3000 de euro) dar m-am îngrozit când am citit experiențele proprietarilor de Insignia B de pe forumurile din Germania dar și din lume. Proprietari disperați care la 100 de mi sau mai puțin aveau această problemă. Unii dintre ei relatau că au schimbat 2,3 DPF-uri pe garanție și tot au avut probleme, fie la ITP fie la regenerări. Am citit și varianta multora de a lua un DPF aftermarket, a face ITP_ul (TÜV) și a pune la loc cel defect (pe care îl goleau ulterior și făceau soft). Din ce mai relatau ei cu avocați și scandaluri cu Auothaus-urile și Dealeri din Germania am înțeles destul de repede că e vorba din nou de un alt scandal asemănător cu VW. Producătorii au avut uriașe presiuni de a se conforma normelor de poluare dar se pare că nu a fost destul timp pentru testarea pe termen lung al acestor sisteme. Soluția mea a fost să găsesc un loc unde să fac TÜV cu oameni care cunosc acest scandal și DPF off. Următorul coșmar este sistemul de AdBlue, tot o bombă cu ceas despre care voi deschide eu o discuție.

Salutări din Hannover,
g0b3x
Like
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,312
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Bun venit la CO!
Și totodată în lumea ”magicienilor” de motoare ”ecologice”: o minciună costisitoare ptr cumpărător și foarte profitabilă ptr ”magicieni”! Asta a ajuns lumea constructorilor de autovehicule: o mare minciună ”oficială”, de care toți se spală pe mâini și aruncă pisica în ograda consumatorului/cumpărătorului. Care nu e nici el neprihănit, ci doar prost informat și căutător de ”chilipiruri”: diesel, nepoluant , consum mic și exploatare în regim de taxi! Iar consecințele doar întârzie să apară(uneori!), dar vin implacabil. Și atunci se descoperă America: DPF off.
O lume în care noi, europenii în special, ne furăm singuri căciula, cu autosuficiența unei afaceri bune și sănătoase ptr planetă 😃 😶 😎 😛 😳 😂
Iar trei sferturi de planetă râd de noi cât de bătuți în cap putem fi, introducând cele mai crâncene norme anti-poluare la autovehicule domestice, cu o pondere scăzută în poluarea generală prin comparație cu alte aplicații mari poluatoare: nave cargo uriașe, jet-uri, industrii, războaie etc.
Și toate inițiate de niste ciocoi moderni, care nu-și dau curu jos din jet-uri, elicoptere și limuzine cu consumuri de utilaj agricol, în orice deplasare spre conferințe de ”Salvați Planeta!”.
Like
  • g0b3x
  • *
  • 12 mesaje
  • din 28 Mar 2025
  • Insignia B Sports Tourer 2018 B20DTH
  • Germania
  • g0b3x

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia B Sports Tourer 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2025

  • Mesaj Privat
Da, din păcate mult adevăr, însă intenția mea nu era să fac politică, încerc să ofer doar informații utile, pentru unele dintre acestea am pierdut și eu ore în șir cercetând si mii de Km experimentând. Dar da, din păcate aceasta este lumea în care trăim.
Like
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,312
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Am făcut eu politică?! Înseamnă că m-am exprimat...în germană.
Like
  • g0b3x
  • *
  • 12 mesaje
  • din 28 Mar 2025
  • Insignia B Sports Tourer 2018 B20DTH
  • Germania
  • g0b3x

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia B Sports Tourer 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2025

  • Mesaj Privat
Alles klar!
Like 1 bibu16v
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia B 2019 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,
La Insignia B, la ce turatie sta motorul atunci cand masina sta pe loc si face regenerare de DPF activa?
Like bibu16v
  • g0b3x
  • *
  • 12 mesaje
  • din 28 Mar 2025
  • Insignia B Sports Tourer 2018 B20DTH
  • Germania
  • g0b3x

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia B Sports Tourer 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2025

  • Mesaj Privat
Salut,

de obicei nu sare mai sus de 1000-1100. Consumul crește în schimb de la 0.8-0.9 (vara) la 1.8, 2.0 L pe oră atunci când are loc regenerarea, și așa îți poți da seama. Plus motorul vibrează ceva mai tare în timpul regenerării.
Like bibu16v
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia B 2019 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Si ai idee cam cat de des ar trebui sa faca aceasta regenerare? La mine am impresia ca o cam face la doua zile, aprox 200-300 km. Si mai e o problema: Daca am activat Start/Stop, cred ca aceasta procedura se intrerupe, pentru ca la plecarea de pe loc motorul porneste, evident, iar la urmatoarea oprire, nu mai sta la 1000 rpm ci la 800 rpm. Practic, doar astazi am lasat-o sa-si faca de cap, a durat cam 15 minute in trafic bara la bara la intrare in Bucuresti, pentru ca aveam deja dezactivat Start-Stop-ul si am vrut sa vad cat timp sta asa cu motorul mai turat.
Multumesc.
Like bibu16v
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia B 2019 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Se poate vedea de undeva din meniu starea sau durata pana la urmatoarea regenerare a DPF-ului?
Like bibu16v
  • g0b3x
  • *
  • 12 mesaje
  • din 28 Mar 2025
  • Insignia B Sports Tourer 2018 B20DTH
  • Germania
  • g0b3x

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia B Sports Tourer 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2025

  • Mesaj Privat
Daca face așa de des cel mai probabil e deja înfundat și trebuie curățat profesional, ori e defect, în sensul că ies deja particulele pe partea cealaltă. Dacă vrei să monitorizezi exact când, cât și la ce interval se face regenerarea îți poți cumpăra un adaptor din acesta: https://www.emag.ro/interfat...202/pd/DWP6JSMBM/ și cu aplicația OPL Monitor de pe magazin Play poți urmări totul. Nu există niciun meniu în bord pentru DPF iar Start-Stop dacă este folosit va opri fiecare regenerare.
Like bibu16v
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia B 2019 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Ma gandesc ca, avand Stat/Stop-ul activat, sa nu-si fi terminat ciclul pana la capat. Ba mai mult, nestiind de ce ramane turat, de multe ori l-am mai oprit si repornit.Are 139000km. Daca sateanu nu stia de ce face asa!
Like bibu16v
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia B 2019 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
De fapt, acum imi dau seama ca aceasta procedura incepea de cele mai multe ori atunci cand aveam dezactivat Start/Stopul. O sa vad dupa dimineata asta la cat timp o sa faca din nou.
Like bibu16v
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia B 2019 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Salutare.
S-a intamplat sa stea la 1000rpm si la 100km parcursi, si la 300km. Dar oricum mi se pare ca e destul de des.. Posibil sa ramana la 1000rpm si din alte cauze gen clapeta murdara, egr etc?
Cum poate fi un filtru DPF infundat, dar masina sa traga bine si nici sa nu ai vreun martor de bord? Nu scoate niciun pic de fum, nici macar cand e pornita la rece. Ieri, la intoarcerea spre casa, cald afara si cam aglomerat, nu a vrut sa scada relanti-ul sub 1000rpm nici dupa Start/Stop, nici dupa ce am oprit motorul complet decat dupa vreo 20 de minute de mers.
Like bibu16v
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia B

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG