Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • ghimpe--

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2009 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Salut.
De acum 2 saptamani, cand masina este rece motorul "merge in 3" si mi se aprinde martorul in bord, eroare P0301 - rateu cilindru 1.

Ce am facut pana acum:
- schimbat bujiile intre ele, erorea ramana pe cilindrul 1
- inlocuit bobina inductie cu una noua, Delphi, acelasi simptom
- verificat continuitate fir aferent cilindrului 1 din mufa bobina inductie pana in ECU, totul ok

Problema se manifesta doar cu motorul rece. Cand se aprinde martorul in bord motorul devine si mai zgomots. Cum sterg eroarea, se mai linisteste, dar tot se simte o trepidatie. Trebuie sa tot sterg eroarea intre 1 si 10 ori pana nu mai apare, dar chiar si dupa ce nu mai apare motorul tot este mai zgomotos decat deobicei, esapamentul "pufaie" si miroase a benzina nearsa. Dupa un timp motorul se mai linisteste si nu se mai simte miros de benzina nearsa.

Pe mine ma duce gandul ca ar fi o lipitura rece in ECU, dar nu prea are timp sa se incalzeasca modulul, abia ajunge antigelul la 25-30 grade...
Poate un injector defect sa se manifeste asa?

Atasez si niste live-data din opcom: https://file.io/oger6TVX2ZSz

Astra H Z16XER
"Istoric service"
- acum 2 luni am schimbat garniturile de la termoflot
- in primavara am schimbat racordul flexibil de la esapament (cu tot cu teava, nu s-a sudat nimic)
- acum un an s-a segmentat motorul (rectificat chiuloasa, simeringuri, distributie, etc)


MODEL: Astra 2009
MOTOR: Z16XER
Skip ads

  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,489
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Verificã joja de ulei în 2 pași:
1. Scoate joja dupã ce ai pornit motorul și vezi dacã "pufãie" gaze pe tubulatura jojei;
2. Aprinde o brichetã și apropie flacãra de uleiul de pe joja, dacã se aprinde ai toate rãspunsurile.
Dacã rezultatul este negativ atunci nu ai segmenți aliniați și nu este compromis uleiul.
Rãmâne de verificat:
a. tacheți;
b. ghiduri supape;
c. scaunele supapelor.
Cam în aceastã ordine...
Succes și sã revii cu detalii.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,503
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
N-ar strica, zic, și mãsurarea compresiei pe cilindrul cu bucluc...mai scurtezi din drum.
  • ghimpe--

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2009 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Am verificat aseara si nu pufaie gaze pe la joja. Nu am probat cu flacara pentru ca nu am avut o bricheta....Rolling Eyes
Verificarea tachetilor / ghiduri supape / scaune supape presupun ca implica demontarea motorului ..... Cand s-a refacut motorul s-au schimbat si simeringurile supapelor, oare nu se vedea daca ceva era in neregula?

Compresia ar fi bine sa o fac cu motorul rece?
Skip ads

  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,489
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Și rece și cald, așa ai informații complete.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,489
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Mașina are cumva instalație GPL?
  • ghimpe--

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2009 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Nu, nu are gpl
  • ghimpe--

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2009 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Salut,
Am reusit sa imi fac timp pentru testul de compresie. Mentionez ca testul l-am facut singur si nici sculele nu au fost prea stralucite (vezi mai jos de ce...)

La cald, am circa 130-135psi pe primii 3 cilindrii iar pe cilindrul 4 -120psi (posibil ca de la cilindrul 4 sa ma lase manometrul... )
Cand am incercat sa fac compresia cu motorul rece, am observat ca sertizarea de la furtunul manometrului a cam cedat si se invartea in gol.... I-am facut o tiganeala cu banda izolatoare, macar sa il pot insuruba/desuruba... In acest fel, cu motorul rece am compresie pe cilindrii 1 si 2 de 120psi, pentru cilindrii 3 si 4 am renuntat sa ii mai testez...
In concluzie, pe cilindrul 1 care imi face mie probleme am in cel mai rau caz o scadere de compresie (de la cald la rece) de circa 12%, sau diferenta este mai mica doar ca m-a lasat pe mine instrumentul de masurat...

Daca tot am avut ceva timp la dispozitie am scos si curatat injectoarele. Nu mi s-a parut niciunul cu probleme, dar nici nu am un ochi format, a fost pentru prima oara cand fac asa ceva.
Totusi am facut rocada intre injectoarele 1 si 2 sa vad daca se muta si defectul. Sper ca nu am facut o prostie, din ce am citit, injectoarele mele nu trebuiesc programate in ECU.

Masina a stat nepornita de sambata seara pana azi dimineata cand a pornit foarte ok, fara niciunfel de eroare. Am mai simtit un miros de benzina, dar nu este un lucru nou, in cei 10 ani de cand am masina mi s-a mai intamplat de foarte multe ori. Shocked

O sa va tin la curent daca mai apare eroare, multumesc mult pentru sfaturi!

PS: stie cineva cum ar fi mai bine sa repar furtunul la manometru? se invarte intre sertizare si mufa "de bujie", am marcat cu rosu zona. Eu ma gandeam la ceva poxipol + o bucata de tub termocontractabil.

[img]https://imgur.com/a/4ok5hmA[/img]
  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Salutare acolo
Nu ai decat 2 solutii la problema dumitale, d-le ghimpe:
1: tai din furtun partea defecta, si refaci legatura cu `bujia`.
2. Cumperi/faci rost/ te descurci cu un furtun rezistent la presiuni de genul 20 bar, gen freoane, cu observatia ca-ti trebuie si adaptarile pentru `bujie`.
Sau cumperi direct de la un magazin pentru `bricolaj auto` furtun cu armatura rezistent la 30-40 bari, oricum tot acolo ajungi ca pret, nu mai pui un ordin de marime la pret, adica sa inmultesti cu 10.
  • ghimpe--

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2009 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2013

  • Mesaj Privat
domnule GoreAlGore, multumesc pentru raspuns dar furtunul este ok, doar acea sertizare se misca. Cred ca tot cu poxipol o repar pana la urma....

PS: pana acum nu mi-a mai aparut eroare la motor, cred ca a fost doar un injector "murdar".
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR