Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
motorina are rol de ungere.
se zice ca daca are continut scazut de sulf e mai abraziva.
Skip ads

  • BAC

  • Mesaje scrise: 255
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Motorina are cifra cetanica nu octanica.
Daca este aprins becul de airbag s-ar putea ca unul din ele sa fie decuplat sau sa fi fost decuplat din greseala. De exemplu daca scoti mufa cu firele la airbagul lateral de sub scaun. Chiar daca il pui la loc calculatorul ramane cu atentionarea pt. verificare. S-ar putea ca acel airgbag sa nu functioneze la o adica...
  • tclaudiu

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Buc
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Dupa ce mi-am luat masina, am avut aceeasi dilema. Am intrebat la Agip si mi-au spus ca diferenta e ca Diesel Euro 4 nu contine sulf fata de Euro 3 care contine, si ca Euro 4 ar fi mai buna si indicata pe timpul iernii.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Mai exact:
Euro 3 - 300 ppm (parti per milion) sulf
Euro 4 - 50 ppm
Euro 5 - 10 ppm

Dar intrebarea care inca planeaza este: cum ii va fi unui motor Euro 3 daca il alimentezi cu motorina Euro 4 sau Euro 5?

unii zic ca sulful ajuta la ungere... mira-m-as
altii zic ca in procesul de combustie din sulf rezulta si acid sulfuric printre altele...

nici una din tabere nu aduce date concrete, link-uri, argumente!
oare cand discutiile pe acest forum vor fi bazate mai mult pe argumente si mai putin pe ureche?
Skip ads

  • razvan

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2005

  • Mesaj Privat
exact ca maiandrei...
sulful nu are nici un rol in ungere, doar in compozitia gazelor poluante care rezulta din ardere...
motorina are rol in ungere ca e mai 'uleioasa' (catene mai mari) ca benzina
nu rezulta chiar acid sulfuric (H2SO4) ca am ramine fara plamini pe strada... iese SO2 care cu apa din atmosfera ar da acizi sulfurosi.

Eu am motor Euro 4 iar in manualul de utilizare scrie sa folosesc numai motorina EN590, adica numai motorina Euro (3,4 sau 5)

in cazul unui motor Euro 4 daca se foloseste motorina Euro3 (deci cu sulf mai mult) impactul mai mare cred ca va fi asupra catalizatorului care va avea de filtrat mai mult sulf decit a fost proiectat.

Eu am folosit aproape numai Euro4, rar Euro 3, numai de la Petrom, o data de la Agip si Rompetrol si nu am simtit vreo diferenta... dar eu sint mai nesimtit din fire asa ca... Very Happy
  • shoby

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Sper sa reanim acest topic mai vechi avand in vedere ca nu am gasit un alt topic similar.
In legatura cu problema mea cu turatia variabila intre 2500-3000, am fost la bosch diesel in chitila si tipul de acolo m-a sfatuit sa pun motorina euro4, in nici un caz euro5, si sa adaug ulei de amestec in motorina in procent de 1/100. A, si sa nu bag aditivi in motorina sub nici un fel deoarece strang mizeria din rezervor si o baga in circuit existand sansa sa buseasca pompa de injectie.
Mentionez ca am Y20DTH din 2004. Tipul de acolo mi-a zis ca motorina tinde sa devina din ce in ce mai uscata fapt care afecteaza motoarele mai vechi. Am bagat deja 20l cu 200 gr de ulei si a simptomul a inceput sa apara mai rar, sper sa nu fie placebo Smile.
Ce parere aveti, stiti cumva ce motorina euro4 e mai "uleioasa", avand in vedere ca euro3 nu cred ca se mai gaseste ?
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Shoby, chiar as vrea sa vad cum se manifesta masina ta.
Poate vii intr-o joi la Polivalenta.
  • puffy99

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Un prieten mi-a spus candva asa : vrei sa zbori iei biodiesel, vrei sa fii nesimtit bagi euro 3, vrei sa fii calculat spring diesel...sper ca nu m-a mintit Wink)
Skip ads

  • simeontimplaru

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Y1,7DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Sulful a fost si este intotdeauna COROZIV
Concentratiile de sulf din combustibili determina tipul de ulei de motor pe care-l folosesti.Cu cit concentratia de sulf din motorina cu atit se reduc uzurile din pompe injectoare cilindrii etc.
  • simeontimplaru

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Y1,7DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2008

  • Mesaj Privat
culoarea combustibilului este dat de producator si bineinteles de aditivi
  • lucian

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: tulcea
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2005

  • Mesaj Privat
la mine la astra clasic II cu motor 1,7 CDTI
am observat o chestie
in carte scrie motor Euro 4
daca pun motorina euro 5 creste consumul
cred ca are mai putin sulf sau mai stiu eu ce
si nu am sesizat o crestere a puterii
dar cu euro 4 nu am probleme
parerea mea personala nu dati cu batul
sanatate
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
shoby a scris:Sper sa reanim acest topic mai vechi avand in vedere ca nu am gasit un alt topic similar.
In legatura cu problema mea cu turatia variabila intre 2500-3000, am fost la bosch diesel in chitila si tipul de acolo m-a sfatuit sa pun motorina euro4, in nici un caz euro5, si sa adaug ulei de amestec in motorina in procent de 1/100. A, si sa nu bag aditivi in motorina sub nici un fel deoarece strang mizeria din rezervor si o baga in circuit existand sansa sa buseasca pompa de injectie.
Mentionez ca am Y20DTH din 2004. Tipul de acolo mi-a zis ca motorina tinde sa devina din ce in ce mai uscata fapt care afecteaza motoarele mai vechi. Am bagat deja 20l cu 200 gr de ulei si a simptomul a inceput sa apara mai rar, sper sa nu fie placebo.
Ce parere aveti, stiti cumva ce motorina euro4 e mai "uleioasa", avand in vedere ca euro3 nu cred ca se mai gaseste ?

*
Papagalului de la Chitila sa-i spui sa schimbe de meserie Laughing Pana nu te pomenesti cu un motor in 2 timpi... Twisted Evil
Procentul INFIM de sulf din motorina nu ajuta la nimic FUNCTIONAL, decat, eventual, la corodarea interioara a motorului si imbacsirea catalizatorului(daca e in % mare si respectiv, daca exista)
IN NICI UN CAZ nu ajuta la ungere, de altfel in aditivii din vazelina/ulei exista practic orice (grafit, molibden...) doar sulf NU...
Si... sa-mi puna si mie deoparte vreo doua felii de motorina, taiate subtire, ca slanina, atunci cand e uscata-beton... Razz
Nu considera asta ca un atac personal, ci ca o incitare sa accepti sfaturi de la oameni care au in domeniu studii mai ridicate de scoala profesionala... Ca la motoare, fotbal si fomei se pricepe oricine (ma rog... isi inchipuie ca se pricepe...)
Skip ads

  • shoby

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Nu am spus ca motorina e mai uleioasa sau nu datorita cantitatii de sulf, chiar nu stiu ce componenta afecteaza aceasta proprietate.
Legat de "papagalul" din Chitila, el este un domn Neagu, sef de service la Bosch Car Diesel, am dat de el tot bantuind pe forum. A fost singurul care mi-a putut da un sfat total dezinteresat, ma gandesc ca ocupandu-se cu pompe de injectie/injectoare de diesel toata ziua o fi stiind ce spune, dar daca zici tu ca e "papagal" te cred pe cuvant......
  • Lungu_n

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2007

  • Mesaj Privat
din cite am mai citit si eu s-ar putea sa-ti faca bine uleiul ala din motorina dar numai la pompa de injectie si pentru scrt timp, dar iti va face cu siguranta mult rau mai tirziu si anume;impreuna cu motorina ajunge in motor si arde.deci masina va scoate mai mult fum si iti va distruge cu timpul turbina catalizatorul,se va depune pe injectoare, vei polua mai mult. PArerea mea este sa mai cauti alte metode de remediere a problemei de care ai vorbit Alt subiect pe care vrau sa-l mai aduc in discutie este ungerea pe care o face motorina este adevarat ca motorina face ungere mult mai bine ca benzina . Aceasta ungere este date de cantitatea de parafine care este in motorinain sensul ca mai multa parafina ungere mai buna. Dar nu este buna nici parafina in motorina ca al temperaturi scazute ii creste viscovitatea la motorina si se face marmelade in filtru. Cit despre sulf cum au spus si mai sus nu face decit rau si toto producatori de motorina incearca sa-l elimine din ea, numai ca se face cam scump acest lucru
  • MMoise366

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2024

  • Mesaj Privat
Continutul in sulf
– continutul in sulf al motorinei este in functie de calitatea petrolului brut si a aditivilor. In timpul arderii in motor, sulful se transforma in anhidrida sulfuroasa (SO2). Nocivitatea acestui gaz necesita diminuarea continutului de sulf din motorina. Un continut scazut in sulf diminueaza si emisiile de particule.

Diester
– prin Diester se inteleg toate uleiurile de origine vegetala (soja, tournesol) si animala care au fost amestecate cu metanol. Diesterii sunt utilizati fie in stare pura fie ca aditivi (< 5 %). Acestia amelioreaza capacitatea de ungere a motorinei. Cu toate acestea, motoarele diesel moderne trebuie sa utilizeze un carburant care sa nu contina un procent prea ridicat de diester.......
Concluzie...doar aditivii au rol de ungere Smile
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,487
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Cum ai concluzionat că doar aditivii?
Pe de altă parte discuția are altă direcție / sens...
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR