Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 279
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Referitor la sugestia de a introduce conductele de la filtru intr-o sticla transparenta plina cu motorina.
1. Cu motorul pornit nivelul de motorina ar trebui sa fie constant deoarece aceasta este simultan pompata/aspirata?
2. Cu motorul oprit nu este absorbita (motorina) in rezervor? Daca se intampla asa, atunci se dezamorseaza circuitul.
Like
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,777
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
1. Asa ar fi normal dar nu sunt sigur ca asa va fi, deci vezi sa nu pui sticla direct plina cu motorina ca sa aiba loc sa mai creasca nivelul daca se intampla asta si nu lasa mai mult de 5min motorul pornit pentru ca pe tine te intereseaza sa vezi ce se intampla la repornire (daca mai face la fel). Incerci 2-3 reporniri la rece dupa 12-24h apoi poti sa tragi o concluzie daca dezamorsarea e de sus de la zona filtrului de motorina.
2. Motorina nu ar trebui sa se scurga inapoi din sticla, nu stiu cum exact impiedica pompa BOSCH CP3 acest lucru, probabil are o supapa electica pe tur cum aveau pompele de injectie cu cap rotativ gen BOSCH VE care cand nu mai era alimentata bobina automat arcul impingea un pin avand o garnitura din cauciuc pe orificiul de tur si astfel era impiedicata automat revenirea motorinei din filtru inapoi in rezervor.

Daca esti determinat sa faci acest experiment, sa deconectezi furtunele doar cu motorul cald ca sa nu descarci prea mult bateria pana repornesti, sa fiti neaparat doua persoane din care una sa urmareasca permanent nivelul de motorina din sticla si cealalta persoana sa fie la volan sa poata imediat sa opreasca motorul cand i se spune sa o faca in caz ca nivelul motorinei din sticla coboara sau urca prea repede. Sticla sa fie bine ancorata pentru ca sunt vibratii la diesel in compartimentul motor deci sticla va vibra si ea si neaparat sa lucrati pe ziua sa vedeti foarte clar ce faceti. Eu as lasa furtunele de plastic negre acolo sus unde sunt ele in zona capacului de motorina si le-as prelungi cu furtun transparent din comert care sa intre fortat pe cele ale masinii suficient de mult ca sa nu traga aer fals pe acolo iar celelalte capete de furtun le-as baga in sticla din plastic transparent cu motorina.
In ceea ce priveste costul experimentului: daca 1,5litri de motorina (cat pui in sticla) la care aduni costul a doua furtune transparente cumparate din comert si drumul cu masina dus-intors pana ajungi sa ti le cumperi, daca per total ajungi la concluzia ca suma cumulat depaseste costul unul cartus filtrant SH care e 70lei (atat am platit eu in August 2024 pe unul bun la Sibiu) atunci mai bine iti cumperi direct un cartus filtrant SH bun pe original si il schimbi tu singur direct pe masina, rezolvi astfel mai ieftin si cu mai putina bataie de cap. De reflectat putin si la acest aspect inainte sa te apuci.
Like
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 279
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru sfaturile pretioase.
La ce ati facut referire prin cartus filtrant? Cumva carcasa + capac?
Pornirile acestea mai greoaie (dand mai mult la "automat"), nu face rau si pompei de injectie?
Like
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,973
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
"Cumva carcasa + capac?"
Da.
Ba da, fac rău pentru că lucrează pe "uscat" face pilitură...
Like
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,777
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
M-am gandit cum ai putea face verificarea daca trage aer pe la capac intr-un mod mai simplificat. Concret, pornesti masina, lasi motorul sa se incalzeasca, in acest timp se incarca si bateria. Cu motorul oprit si deja incalziit, deconectezi furtunele din capacul filtrului de motorina. Legi cele doua furtune din plastic negru direct intre ele folosind un furtun transparent care sa intre fortat pe cele doua furtune din plastic ale masinii ca sa nu iti traga aer fals pe acolo. Repornesti motorul si il lasi sa mearga 5-10min pana nu mai vezi bule de aer pe furtunul transparent de legatura. Opresti motorul, il lasi 24h si repornesti la rece, cineva sa verifice daca trece aer prin furtunul transparent de legatura (estimez ca vor fi ceva bule de aer in motorina) dar mai important e sa nu se balbaie motorul ca sa moara din lipsa de carburant. Daca simptomele dispar (faci testul de 2-3ori ca sa fie concludent) atunci problema e filtrul de motorina, capacul in sine sau garniturile (filtrului de motorina ori ale capacului filtrului de motorina, inclusiv cele de pe cele doua furtune negre de la capac, ele exista dar nu sunt la vedere).

Folosind direct un furtun transparent, flexibil de trecere (fara a se folosi o sticla de 2l intermediara din plastic) as zice ca nu se va face decantarea motorinei de eventuale impuritati trase din rezervorul de motorina, insa avand in vedere ca rulezi testul asta numai la relanti si pe o perioada scurta folosind doar motorina buna de la Peco nu ar trebui sa apara probleme cu impuritati ce ar putea bloca injectoarele de pe motor. Exista si un avantaj, anume ca debitul de motorina ce trece prin furtunul transparent va fi constant iar furtunul de trecere va rezista bine la vibratiile existente in compartimentul motor. Dezavantajul acestui procedeu este, evident, lipsa filtrarii motorinei care trece prin injectoare.


Ultima modificare făcută de ahappyuser la Mar 18 Feb, 2025 4:05 pm
Like
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 279
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Chiar ma gandeam sa intreb daca nu cumva merg conectate intre ele cele doua conducte. Chiar daca nu mai are loc filtrarea combustibilului.
Inca o data, mii de multumiri!
Like
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,777
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Furtunul transparent de legatura poti sa-l folosesti cat de lung vei vrea, daca furtunul e ceva mai lung atunci vei putea urmari mai usor daca ai aer prin motorina si cam cat de mari sunt bulele de aer ce trec prin furtun.
Like
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 279
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Între timp am desfăcut capacul să verific dacă paharul este plin cu motorină înainte de pornirea la rece, peste noapte.
Dar l-am găsit aproape gol. Nu înțeleg cum se poate scurge toată cantitatea de motorină ținând cont de amplasarea conductelor în partea superioară a capacului.
Presupun, că în mod corect, paharul trebuie să fie plin până la refuz tot timpul.
Like
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Eu fac de obicei cam asa...iau un furtun transparent,1 m lungime,si trag motorina cu gura,pina se umple furtunul,apoi pun degetul pe capatul care este mai la inaltime al furtunului,ca sa faca de dop,sa nu ia aer,si ridic mina la inaltime.
Daca se scurge motorina din furtun,inseamna ca degetul meu ia aer pe undeva,daca nu, este totul ok.
Facind o analogie,sistemul de combustibil intro masina diesel,este acelasi lucru,doar ca trebuie inteles ca sa poti sa il repari.
Singura parte de care nu se vorbeste in teorema furtunului astupat cu degetul,este faptul ca daca un injector are duza cu pierderi,deschisa,caz mai rar,atunci iti curge motorina pe covor si ai probleme cu nevasta.
Ceva mai inainte,am facut o aluzie cu putine cuvinte la garnitura din jurul surubului de la capacul filtrului de combustibil,dar se pare ca scriind doar 5 cuvinte,nu a sarit in ochi respectivul mesaj,asa ca am decis sa scriu o mica poveste,pentru ca mi se intimpla des sa mi se aduca masini in atelier,dupa ce in prealabil,proprietarul masinii a schimbat filtrul de motorina,acuzind ca totul mergea corect inainte,si ca acuma nu mai porneste,sau porneste greu,sau dupa ce porneste merge un pic si se opreste.
Ultima data cind m-am enervat,am luat o lopata si mi-am facut un selfie,azi spre norocul meu,v-am gasit pe voi,ma amuz,si ma simt bine,sa vedem daca se si pricepe ceva din toata trilogia asta.
Like
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 279
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
E normal să vină motorină pe conducta IN de la filtru după ce am mers cu mașina? Am scos conducta IN imediat după ce am oprit motorul și a curs multă motorină. Ca și cum se formează presiune în rezervor.
Like
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,777
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Personal CRED CA pe conducta ,,IN,, de la filtrul de motorina exista o presiune pozitiva, ceea ce face ca motorina sa vina dupa ce opresti motorul si desfaci/tragi afara conducta din filtrul de motorina. Dar mai asteapta, sa vedem ce zic altii mai experimentati aici pe forum, care stiu ce se intampla in sistemul de inalta presiune al carburantului diesel.

Pe de alta parte, daca banuiesti ca exista presiune in rezervor.. desfa busonul si vezi daca refuleaza ceva presiune atunci cand il desfiletezi.
Like
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 279
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Bună seara.
Ce am încercuit în poza atașată e fisură in capac? E al doilea capac care îmi trece prin mână. E posibil ca 2 capace să aibă fisura propagată identic?

Like
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Azi ma simt generos,dar de obicei persoanelor care nu ma iau in seama la prima,incerc sa nu le fac greata.
Bidon de cola cu motorina,bagi doua furtune in el,iar capetele ramase liber,unul il bagi pe intrarea din pompa,direct,fara filtru,si al doilea pe returul pompei.
Dai la cheie sa porneasca,apoi dupa pornire,si functionare citeva minute opresti motorul.
Te duci si fumezi o tigara,7...10 minute,apoi te intorci si dai iar la cheie.
Daca porneste din prima,ai o problema cu carcasa filtrului,filtrul,tevile pina la rezervor.
Daca nu porneste usor,faci diagnoza si vezi ce iese.
Verifici,sau cumperi direct,noi noute,regulator pompa,senzor presiune rampa,valva de siguranta rampa.
Scoti injectoarele si le duci la pompangiu,sa nu fie vreunul care pierde pe retur.
Din pacate mecanica asa functioneaza,nu e pe ghicite,e pe schimbat piese,si dupa noroc,poate o nimeresti din prima.
Pompele CP3 nu prea se strica,doar sa ai grija sa nu curga pe la vreun capac din cele trei,pentru ca asta este boala lor,si in acest caz ia aer pe acolo.
Din pacate,muritorii de rind,cred ca pe un forum li se face un desen si li se arata ce piesa trebuie schimbata,dar nu este chiar asa de simplu.
Unii dintre noi am cheltuit sute sau mii de euros pe scule,si nici asa nu ne iese din prima,mereu apare cite o mica chestie care nu o vedem,si care ne face sa pierdem timp in rezolvarea unor probleme de acest gen,deci pentru cineva care nu se ocupa cu meseria asta zilnic,si nici nu are sculele si cunostintele necesare,poate dura o vesnicie.
Ce facem noi aici,se numeste munca voluntara,incercam si noi sa ajutam,dar vezi bine ca uneori depinde mai mult de cine pune mina pe scule si lucreaza la masina,nu de sfaturile noastre.
Tu zici ca ai facut aia,ai facut cealalta,ca ai verificat si una si alta,dar poate nu ai facut exact ce ti se spune,sau poate nu stii sa interpretezi rezultatul obtinut,motiv pentru care din cite se vede inca nu ai reusit sa rezolvi problema cu masina.
Nu-i bai,insista,pina la urma ori o repari,ori o duci la mecanic,dar mai inveti cite ceva care te poate ajuta vreodata.
Eu personal pun un manometru de 2500 bar pe iesirea de la pompa,si vad instantaneu daca am presiune sau nu,apoi decid daca schimb regulatorul,sau nu.
Daca pompa da presiune,pun dopuri la rampa in locul tevilor injectoarelor,cuplez pompa la rampa,si manometrul tot la rampa,apoi dau la cheie si vizualizez presiunea pe manometru,si pe masina de diagnoza sa vad daca citeste senzorul.
Daca datele sint corecte,verific injectoarele in bancul de probe,daca nu schimb senzorul de pe rampa sau valva de securitate.
Daca si injectoarele sint bune,incep sa ma gindesc daca compresia motorului este buna,sau daca nu cumva am ECU defect.
Dupa cum poti intelege,este nevoie de citeva cunostinte si scule profesionale ca sa faci treaba asta care pare simpla la prima vedere.
Like
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 279
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Apreciez descrierea operațiunilor făcută în mod profesional.
După ce am curățat capacul am observat că are o fisură, așa cum se poate observa în poza de mai sus. Am făcut rost de alt capac - mare mi-a fost mirarea să observ că și acesta e crăpat identic.
Dilema mea: sunt fisuri sau e defect din turnare?
Carcasele din dezmembrari sunt incredibil de murdare. Nu poți observa dacă sunt fisurate abia după ce cureți bine cu diluant, insiști.
Like
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Ai decis ca este o problema acel capac?Sigur 100%?
Oare crezi ca noi putem aprecia corect vazind o poza,cind tu nu poti avind capacul in fata ta?
Preferi sa auzi opiniile noastre sau sa iti repari masina?
Daca tu crezi ca este fisurat,cumpara unul nou.
Ideia este sa stabilesti cu precizie de ce ai problema cu masina,iar tu continui sa vrei sa crezi ca este de la filtrul de motorina,pentru ca este mai usor de schimbat,si mai ieftin,decit restul componentelor din sistemul de injectie.
Like
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 279
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Nu se mai găsește de cumpărat - nou. Probabil ca nu se mai fabrică.
Trebuie sa încep de aici cu verificarea ținând cont de faptul că e bine cunoscută problema cu fisurarea capacului.
Like
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
bruttus a scris:
Ideia este sa stabilesti cu precizie de ce ai problema cu masina,iar tu continui sa vrei sa crezi ca este de la filtrul de motorina,pentru ca este mai usor de schimbat,si mai ieftin,decit restul componentelor din sistemul de injectie.

Like
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 279
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Vreau sa fac verificarile care imi sunt la indemana. Apoi ramane de vazut..
Referitor la busonul rezervorului, acesta este prevazut cu o supapa de suprapresiune sau vid? Am citit ca DA, altii sustin ca nu are niciun rol.
Like
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR