- Swerige
- **
- 279 mesaje
- din 24 Oct 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Arges
Swerige
- Mesaje scrise: 279
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2015
- Mesaj Privat
1. Cu motorul pornit nivelul de motorina ar trebui sa fie constant deoarece aceasta este simultan pompata/aspirata?
2. Cu motorul oprit nu este absorbita (motorina) in rezervor? Daca se intampla asa, atunci se dezamorseaza circuitul.
- ahappyuser
- *******
- 6,777 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,777
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
2. Motorina nu ar trebui sa se scurga inapoi din sticla, nu stiu cum exact impiedica pompa BOSCH CP3 acest lucru, probabil are o supapa electica pe tur cum aveau pompele de injectie cu cap rotativ gen BOSCH VE care cand nu mai era alimentata bobina automat arcul impingea un pin avand o garnitura din cauciuc pe orificiul de tur si astfel era impiedicata automat revenirea motorinei din filtru inapoi in rezervor.
Daca esti determinat sa faci acest experiment, sa deconectezi furtunele doar cu motorul cald ca sa nu descarci prea mult bateria pana repornesti, sa fiti neaparat doua persoane din care una sa urmareasca permanent nivelul de motorina din sticla si cealalta persoana sa fie la volan sa poata imediat sa opreasca motorul cand i se spune sa o faca in caz ca nivelul motorinei din sticla coboara sau urca prea repede. Sticla sa fie bine ancorata pentru ca sunt vibratii la diesel in compartimentul motor deci sticla va vibra si ea si neaparat sa lucrati pe ziua sa vedeti foarte clar ce faceti. Eu as lasa furtunele de plastic negre acolo sus unde sunt ele in zona capacului de motorina si le-as prelungi cu furtun transparent din comert care sa intre fortat pe cele ale masinii suficient de mult ca sa nu traga aer fals pe acolo iar celelalte capete de furtun le-as baga in sticla din plastic transparent cu motorina.
In ceea ce priveste costul experimentului: daca 1,5litri de motorina (cat pui in sticla) la care aduni costul a doua furtune transparente cumparate din comert si drumul cu masina dus-intors pana ajungi sa ti le cumperi, daca per total ajungi la concluzia ca suma cumulat depaseste costul unul cartus filtrant SH care e 70lei (atat am platit eu in August 2024 pe unul bun la Sibiu) atunci mai bine iti cumperi direct un cartus filtrant SH bun pe original si il schimbi tu singur direct pe masina, rezolvi astfel mai ieftin si cu mai putina bataie de cap. De reflectat putin si la acest aspect inainte sa te apuci.
- Swerige
- **
- 279 mesaje
- din 24 Oct 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Arges
Swerige
- Mesaje scrise: 279
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2015
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,973 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,973
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,777 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,777
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Folosind direct un furtun transparent, flexibil de trecere (fara a se folosi o sticla de 2l intermediara din plastic) as zice ca nu se va face decantarea motorinei de eventuale impuritati trase din rezervorul de motorina, insa avand in vedere ca rulezi testul asta numai la relanti si pe o perioada scurta folosind doar motorina buna de la Peco nu ar trebui sa apara probleme cu impuritati ce ar putea bloca injectoarele de pe motor. Exista si un avantaj, anume ca debitul de motorina ce trece prin furtunul transparent va fi constant iar furtunul de trecere va rezista bine la vibratiile existente in compartimentul motor. Dezavantajul acestui procedeu este, evident, lipsa filtrarii motorinei care trece prin injectoare.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Mar 18 Feb, 2025 4:05 pm
- Swerige
- **
- 279 mesaje
- din 24 Oct 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Arges
Swerige
- Mesaje scrise: 279
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2015
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,777 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,777
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- Swerige
- **
- 279 mesaje
- din 24 Oct 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Arges
Swerige
- Mesaje scrise: 279
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2015
- Mesaj Privat
Dar l-am găsit aproape gol. Nu înțeleg cum se poate scurge toată cantitatea de motorină ținând cont de amplasarea conductelor în partea superioară a capacului.
Presupun, că în mod corect, paharul trebuie să fie plin până la refuz tot timpul.
- bruttus
- **
- 258 mesaje
- din 29 Jan 2013
- Astra 2001 y20dth
- Alta tara
bruttus
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2013
- Mesaj Privat
Daca se scurge motorina din furtun,inseamna ca degetul meu ia aer pe undeva,daca nu, este totul ok.
Facind o analogie,sistemul de combustibil intro masina diesel,este acelasi lucru,doar ca trebuie inteles ca sa poti sa il repari.
Singura parte de care nu se vorbeste in teorema furtunului astupat cu degetul,este faptul ca daca un injector are duza cu pierderi,deschisa,caz mai rar,atunci iti curge motorina pe covor si ai probleme cu nevasta.
Ceva mai inainte,am facut o aluzie cu putine cuvinte la garnitura din jurul surubului de la capacul filtrului de combustibil,dar se pare ca scriind doar 5 cuvinte,nu a sarit in ochi respectivul mesaj,asa ca am decis sa scriu o mica poveste,pentru ca mi se intimpla des sa mi se aduca masini in atelier,dupa ce in prealabil,proprietarul masinii a schimbat filtrul de motorina,acuzind ca totul mergea corect inainte,si ca acuma nu mai porneste,sau porneste greu,sau dupa ce porneste merge un pic si se opreste.
Ultima data cind m-am enervat,am luat o lopata si mi-am facut un selfie,azi spre norocul meu,v-am gasit pe voi,ma amuz,si ma simt bine,sa vedem daca se si pricepe ceva din toata trilogia asta.
- Swerige
- **
- 279 mesaje
- din 24 Oct 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Arges
Swerige
- Mesaje scrise: 279
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2015
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,777 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,777
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Pe de alta parte, daca banuiesti ca exista presiune in rezervor.. desfa busonul si vezi daca refuleaza ceva presiune atunci cand il desfiletezi.
- Swerige
- **
- 279 mesaje
- din 24 Oct 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Arges
Swerige
- Mesaje scrise: 279
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2015
- Mesaj Privat
- bruttus
- **
- 258 mesaje
- din 29 Jan 2013
- Astra 2001 y20dth
- Alta tara
bruttus
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2013
- Mesaj Privat
Bidon de cola cu motorina,bagi doua furtune in el,iar capetele ramase liber,unul il bagi pe intrarea din pompa,direct,fara filtru,si al doilea pe returul pompei.
Dai la cheie sa porneasca,apoi dupa pornire,si functionare citeva minute opresti motorul.
Te duci si fumezi o tigara,7...10 minute,apoi te intorci si dai iar la cheie.
Daca porneste din prima,ai o problema cu carcasa filtrului,filtrul,tevile pina la rezervor.
Daca nu porneste usor,faci diagnoza si vezi ce iese.
Verifici,sau cumperi direct,noi noute,regulator pompa,senzor presiune rampa,valva de siguranta rampa.
Scoti injectoarele si le duci la pompangiu,sa nu fie vreunul care pierde pe retur.
Din pacate mecanica asa functioneaza,nu e pe ghicite,e pe schimbat piese,si dupa noroc,poate o nimeresti din prima.
Pompele CP3 nu prea se strica,doar sa ai grija sa nu curga pe la vreun capac din cele trei,pentru ca asta este boala lor,si in acest caz ia aer pe acolo.
Din pacate,muritorii de rind,cred ca pe un forum li se face un desen si li se arata ce piesa trebuie schimbata,dar nu este chiar asa de simplu.
Unii dintre noi am cheltuit sute sau mii de euros pe scule,si nici asa nu ne iese din prima,mereu apare cite o mica chestie care nu o vedem,si care ne face sa pierdem timp in rezolvarea unor probleme de acest gen,deci pentru cineva care nu se ocupa cu meseria asta zilnic,si nici nu are sculele si cunostintele necesare,poate dura o vesnicie.
Ce facem noi aici,se numeste munca voluntara,incercam si noi sa ajutam,dar vezi bine ca uneori depinde mai mult de cine pune mina pe scule si lucreaza la masina,nu de sfaturile noastre.
Tu zici ca ai facut aia,ai facut cealalta,ca ai verificat si una si alta,dar poate nu ai facut exact ce ti se spune,sau poate nu stii sa interpretezi rezultatul obtinut,motiv pentru care din cite se vede inca nu ai reusit sa rezolvi problema cu masina.
Nu-i bai,insista,pina la urma ori o repari,ori o duci la mecanic,dar mai inveti cite ceva care te poate ajuta vreodata.
Eu personal pun un manometru de 2500 bar pe iesirea de la pompa,si vad instantaneu daca am presiune sau nu,apoi decid daca schimb regulatorul,sau nu.
Daca pompa da presiune,pun dopuri la rampa in locul tevilor injectoarelor,cuplez pompa la rampa,si manometrul tot la rampa,apoi dau la cheie si vizualizez presiunea pe manometru,si pe masina de diagnoza sa vad daca citeste senzorul.
Daca datele sint corecte,verific injectoarele in bancul de probe,daca nu schimb senzorul de pe rampa sau valva de securitate.
Daca si injectoarele sint bune,incep sa ma gindesc daca compresia motorului este buna,sau daca nu cumva am ECU defect.
Dupa cum poti intelege,este nevoie de citeva cunostinte si scule profesionale ca sa faci treaba asta care pare simpla la prima vedere.
- Swerige
- **
- 279 mesaje
- din 24 Oct 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Arges
Swerige
- Mesaje scrise: 279
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2015
- Mesaj Privat
După ce am curățat capacul am observat că are o fisură, așa cum se poate observa în poza de mai sus. Am făcut rost de alt capac - mare mi-a fost mirarea să observ că și acesta e crăpat identic.
Dilema mea: sunt fisuri sau e defect din turnare?
Carcasele din dezmembrari sunt incredibil de murdare. Nu poți observa dacă sunt fisurate abia după ce cureți bine cu diluant, insiști.
- bruttus
- **
- 258 mesaje
- din 29 Jan 2013
- Astra 2001 y20dth
- Alta tara
bruttus
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2013
- Mesaj Privat
Oare crezi ca noi putem aprecia corect vazind o poza,cind tu nu poti avind capacul in fata ta?
Preferi sa auzi opiniile noastre sau sa iti repari masina?
Daca tu crezi ca este fisurat,cumpara unul nou.
Ideia este sa stabilesti cu precizie de ce ai problema cu masina,iar tu continui sa vrei sa crezi ca este de la filtrul de motorina,pentru ca este mai usor de schimbat,si mai ieftin,decit restul componentelor din sistemul de injectie.
- Swerige
- **
- 279 mesaje
- din 24 Oct 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Arges
Swerige
- Mesaje scrise: 279
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2015
- Mesaj Privat
- bruttus
- **
- 258 mesaje
- din 29 Jan 2013
- Astra 2001 y20dth
- Alta tara
bruttus
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2013
- Mesaj Privat
- Swerige
- **
- 279 mesaje
- din 24 Oct 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Arges
Swerige
- Mesaje scrise: 279
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2015
- Mesaj Privat