- FBogdan
- OP
- 489 mesaje
- din 28 Jul 2010
- Bucuresti
FBogdan
- Mesaje scrise: 489
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2010
- Mesaj Privat
Azi m-am apucat sa schimb singur schimbatorul de viteze cu totul (inclusiv partea de jos).
După o munca titanica și cu multe tutoriale youtube, am reușit sa montez totul corect la loc, am dat o cheie mașinii, am verificat ca toate treptele funcționează corect și ușor și când sa montez la loc bricheta, am atins din graba lamela de la ledul brichetei de un fir de plus cred de la bricheta și cred ca a făcut un scurt.
Mașina nici măcar nu mai pune contactul, nu se mai aprinde absolut nimic in bord, însă merg faruri, pozitii, luminile din plafon, martorul de uși deschise.
Am schimbat cam toate siguranțele din compartimentul motor care ar fi putut avea legătură cu pornirea + cea de bricheta. Nici un rezultat, mașina e moarta.
Aveți idee dacă și la siguranțele din portbagaj ar fi vreuna care are legătură cu pornirea / contactul ?
Maine ma duc cu un multimetru după mine la mașină, dar mi-ar fi de ajutor un sfat totuși. Acele relee mari din compartimentul de la motor, au legătură cu pornirea? Le-am mutat intre ele pe cele identice, fără vreun rezultat, insa pe alea ma tem ca nu le pot verifica cu multimetru.
Mulțumesc anticipat!
MODEL: ZAFIRA B
MOTOR: Z20LER
- sebage
- ****
- 2,643 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,643
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
La fel, nu am inteles exact intre ce fire ai facut acel "scurtcircuit", asta ar fi foarte important de stiut pentru un scenariu cat mai concludent.
M-am uitat putin pe scheme si cu toate necunoscutele de mai sus, un lucru important ar fi sa verifici deca releul pentru Terminal 15 (un fel de pentru plus dupa contact) este comandat, releul fiind cel galben, dinspre parbriz (cand il scoti, sub el cred ca este notat cu K14).
Pentru asta, cu contactul pus, ar trebui sa masori daca ai +12V pe una dintre sigurantele F24, F24, F25, F27, F29, F30, F31, F33.
Din pacate, deocamdata, doar atat.
- FBogdan
- OP
- 489 mesaje
- din 28 Jul 2010
- Bucuresti
FBogdan
- Mesaje scrise: 489
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2010
- Mesaj Privat
Între lamela de minus de la ledul brichetei de sub frana de mână și firul de plus de la bricheta cred ca am făcut scurt circuit. Îmi pare rău dacă n-am detaliat bine din prima.
Încercam sa prind cumva ledul ala și sa-l izolez, ca nu mai am bricheta cu led incorporat, ci am montata una fără led.
Azi m-am dus la masina cu un multimetru după mine.
Siguranta arsa era numărul 22, 7.5 Amperi din compartimentul motor (engine electronics).
Ciudat este ca nu părea arsa cu ochiul liber, insa pe multimetru nu avea continuitate.
Sa auzim de bine!