Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • FBogdan

  • Mesaje scrise: 489
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Salut comunitatea!

Azi m-am apucat sa schimb singur schimbatorul de viteze cu totul (inclusiv partea de jos).
După o munca titanica și cu multe tutoriale youtube, am reușit sa montez totul corect la loc, am dat o cheie mașinii, am verificat ca toate treptele funcționează corect și ușor și când sa montez la loc bricheta, am atins din graba lamela de la ledul brichetei de un fir de plus cred de la bricheta și cred ca a făcut un scurt.
Mașina nici măcar nu mai pune contactul, nu se mai aprinde absolut nimic in bord, însă merg faruri, pozitii, luminile din plafon, martorul de uși deschise.
Am schimbat cam toate siguranțele din compartimentul motor care ar fi putut avea legătură cu pornirea + cea de bricheta. Nici un rezultat, mașina e moarta.
Aveți idee dacă și la siguranțele din portbagaj ar fi vreuna care are legătură cu pornirea / contactul ?
Maine ma duc cu un multimetru după mine la mașină, dar mi-ar fi de ajutor un sfat totuși. Acele relee mari din compartimentul de la motor, au legătură cu pornirea? Le-am mutat intre ele pe cele identice, fără vreun rezultat, insa pe alea ma tem ca nu le pot verifica cu multimetru.
Mulțumesc anticipat!


MODEL: ZAFIRA B
MOTOR: Z20LER
Like
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,643
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Nu am inteles daca ai REC sau nu.
La fel, nu am inteles exact intre ce fire ai facut acel "scurtcircuit", asta ar fi foarte important de stiut pentru un scenariu cat mai concludent.
M-am uitat putin pe scheme si cu toate necunoscutele de mai sus, un lucru important ar fi sa verifici deca releul pentru Terminal 15 (un fel de pentru plus dupa contact) este comandat, releul fiind cel galben, dinspre parbriz (cand il scoti, sub el cred ca este notat cu K14).
Pentru asta, cu contactul pus, ar trebui sa masori daca ai +12V pe una dintre sigurantele F24, F24, F25, F27, F29, F30, F31, F33.
Din pacate, deocamdata, doar atat.
Like 2 Mr.Opel, bibu16v
  • FBogdan

  • Mesaje scrise: 489
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!
Între lamela de minus de la ledul brichetei de sub frana de mână și firul de plus de la bricheta cred ca am făcut scurt circuit. Îmi pare rău dacă n-am detaliat bine din prima.
Încercam sa prind cumva ledul ala și sa-l izolez, ca nu mai am bricheta cu led incorporat, ci am montata una fără led.
Azi m-am dus la masina cu un multimetru după mine.
Siguranta arsa era numărul 22, 7.5 Amperi din compartimentul motor (engine electronics).
Ciudat este ca nu părea arsa cu ochiul liber, insa pe multimetru nu avea continuitate.

Sa auzim de bine!
Like Mr.Opel, bibu16v
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG