PFloresco
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2018
- Mesaj Privat
Pe internet am căutat inf., există supape de ulei în axele cu came, sub pinioanele defazoare? Dar nu solenoizii...
Alt clip explică o valvă pt. care se dau jos alternatorul, clapeta de accelerație și galeria de admisie.
Chiar nu știu...
PFloresco
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2018
- Mesaj Privat
Am aflat că este absolut normal ca, până la amorsarea cu ulei a pinioanelor defazoare, motorul să facă zgomot timp de una sau două secunde și, ca atare, să nu efectuez reparații inutile. Condiția este să nu bată mai mult timp...
Se consideră că supapa unisens ce nu lasă uleiul să curgă din chiuloasă în baia de ulei ar fi în carcasa filtrului de ulei motor, dar, conform manualului, nu se înlocuiește supapa, ci întreaga carcasă, deși aftermarket piesa există.
- bibu16v
- *******
- 7,264 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,264
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Poți să înlocuiești doar cele 2 supape din carcasa filtrului, dacă le găsești.
Celelalte 2 supape (amintite de @corsablue), din blocul motor, au și ele contribuția lor la diminuarea presiunii sistemului de ungere, cu impact asupra VVT...găsești și pe youtube postările unor sud-americani pe tema asta...
- ney
- ****
- 1,130 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,130
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
Foto corsablue
Reperul care face probleme este nr.40- supapa unisens care tine defazoarele incarcate
Nr.36 este sita din( de pe) baia de ulei, sorbul neavand sita.



Aceasta se schimba destul de greu,trebuie sa ti faci loc pe zona alternatorului si inainte sa urmaresti niste videoclipuri ca sa stii ce scule trebuie sa ti prepari ,,,, un holșurub si un dornulet pt a scoate si a monta aceasta piesa.
Sunt solutii doar cautatile pe youtube .....nisaotoservice exemplu
- ney
- ****
- 1,130 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,130
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,130 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,130
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
Acea supapa din carcasa filtru nu foloseste decat la scurgerea automata a uleiului din carcasa in baie la schimbarea filtrului.
Cu toate astea sunt filtre mai scurte care nu reusesc sa inchida aceasta supapa cand capacul filtrului este strans si scapa presiune in baie....rezulta presiune scazuta in sistem, implicit la defazoare.
1.Mergeti pe filtre lungi ( este vorba de mm in plus,, max 4) de la firma la firma.
2. Schimbati acea supapa din bloc daca va pricepeti sau aveti pe cineva care a mai facut o !
In cazul schimbarii ,dupa scoatere, invartiti sau dati scurt la automat fara sa porneasca pentru ca uleiul ce vine sa scoata afara eventuale resturi din supapa veche ! daca suspectati ca a ramas ceva pe canal.
Va doresc spor la treaba.
PS:
In cazul in care aveti scurgeri de ulei la termoflot , nu schimbati doar garnitura ci si termoflotul !
Acesta se ovalizeaza si degeaba schimbi doar garnitura ,muncesti degeaba.
- iaminm
- OP
- 126 mesaje
- din 23 Dec 2015
- Zafira 2011 A18XER
- Arad
iaminm
- Mesaje scrise: 126
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2011 A18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2015
- Mesaj Privat
Uleiul a fost inlocuit , in schimb la aproape la fiecare (80%) pornire la rece sau dupa ce a stat motorul cateva ore se aude un sunet urat .Urmeaza sa incarc un video pe youtube.
Mecanicul (la reprezenta Opel) care a schimbat uleiul si analizat acel sunet de 2 secunde max a pus pe seama tachetilor care vor trebui inlocuiti cand incep sa bata si se vor auzi mai tare; momentan se aud slab .Nu stiu ce implica inlocuirea acestor tacheti sau culbutori , sau tot ce este pe acolo nu mi-a detaliat momentan , problema ramanand in analiza .
In opinia lui , nu ar trebui sa fie probleme (la solenoizi de exemplu ) la sistemul de ungere intrucat nu am erori de nici un fel in bord.
Vis avis de aceste minunate supape ce se inlocuiesc ; as dori sa explic ca cele din carcasa filtru de ulei : eu am schimbat acum un an intreg corpul cu termoflot intrucat am depistat pete de ulei in antigel. Sa se fi defectat intre timp ? acest set de supape se gasesc pe codul 5541525.; poza atasata.
Vis de vis de lungime filtru de ulei am verificat 4 furnizori : magneti mareli -105.9mm ; Hengst - 105.5 mm ; Valeo 105.1. pe masina este Mann cu 104.1 mm.
Oare sa incerc sa schimb ?
Supapa de pe chiulasa pozitionata in spatele motorului , am vazut destule video si este complicat sa schimbat ; dupa mine.
In schimb am vazut ca ar mai fi una intre bloc motor si chiulasa , ca forma mai mica , care se poate schimba doar cu chiulasa demontata de pe blocul motor .
Ma gandesc ca la reprezentanta ar trebui sa aibe unelte adecvate pentru schimbul acestor supape.

- bibu16v
- *******
- 7,264 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,264
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Problema nu e dela solenoizi, mai degrabă la supapele menționate de @ney...sau pe viitor, fuliile defazoare...
Pune filtru Hengst, ăla e originalul originalului, și nu-ți mai bați capul.
- iaminm
- OP
- 126 mesaje
- din 23 Dec 2015
- Zafira 2011 A18XER
- Arad
iaminm
- Mesaje scrise: 126
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2011 A18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2015
- Mesaj Privat
voi incerca sa inlocuiesc pe rand pas cu pas cate o piesa si sa vad cum raspunde.
se pot verifica cele 2 fulii defazoare de la axele cu came daca au joc , daca nu le dai jos de exemplu.
daca desfac capacul la distrubutie ; am sanse sa imi dau seama daca nu sunt ele?
Tare ma tem sa nu fie cumva si de la ulei , cel 5w30 fiind prea subtire (atat la rece cat si al cald) comprat cu 5w40 de exemplu.
video
video 1
- bibu16v
- *******
- 7,264 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,264
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Dar, problema ta fiind la rece, uleiul nu face parte din ecuație...
Zgomotul e destul de puternic și clar e o problemă la VVT și conexe...dar eu nu mi-aș face așa mari probleme: și a mea face, parcă mai puțin intens, dar parcă mai îndelungat cu 1 sec, poate. La stadiul ăsta, lucrurile stau încă bine, spun mulți care s-au lovit de problemă...poți să mai mergi zeci de mii de km, dar, dac-aș fi în sandalele tale, aș uita de micțiunea aia de W30(mă refer strict ptr acest motor) și aș pune 0W40 sau 5W50 full sintetic: nu rezolvă problema, dar amână mult deznodământul, iar motorul o să-ți mulțumească, unii știu de ce. Nu trebuie să mă contrazici, nici să mă aprobi, fă cum vrei: sunt sătul de discuții în contradictoriu cu indivizi care pricep la uleiuri cât broasca la inundație, dar mai dau și lecții...