Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • petrila ioan

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Salut.Am o problema cu Zafira A, 2002 , motor y20dth. Mașină pornește ,sta la relanti ,cu mici fluctuații , înainte parca era mai stabil relantiul . Când vreau sa accelerez ,in gol sau in sarcina ,motorul se îneacă ,scade turația sub cea de relanti ( de la 500 până la 800 , aleatoriu )până ajung cu pedala la maxim , unde se tureaza brusc la 5000 rot. Am verificat pedala accelerație , și cu multimetru și cu testerul opcom și e ok .Nu îmi dă nici o eroare. Nu pierde vacuum , egr curățat ,clapeta trasa la turbina .Poate fi pompa de injecție ? Pe opcom valorile sant normale .


MODEL: Zafira 2002
MOTOR: y20dth
Like
Skip ads

  • corsablue

  • Mesaje scrise: 3,001
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=66099
De citit.
Folosește lupa!
Like
  • petrila ioan

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Problema e că scade turația spre 500 rotații pe toată cursa pedalei , fara nici o modificare , deci relanti cat de cat stabil , apoi până la maximul cursei scade la aproximativ 500-600 ,în funcție de motor rece cald .Și doar când ajunge la maxim pedala se accelerează la maxim , 5000 ture .Suspectez pompa de injecție sau ecu.Poate să mai lovit cineva de problema asta , că sa restrang căutările.
Like
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 3,001
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Cum am scris deja, folosește funcția "CAUTĂ" este lupa din dreapta sus. Nu este constructiv să deschizi încă o discuție când subiectul se dezbate de ceva ani. Motoarele astea au făcut "bolile copilăriei", mai au puțin și dispar...
Like
  • petrila ioan

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
De câteva săptămâni caut pe mai multe forumuri, daca găseam simptomul......
Like
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Pompa de injectie,dar cu putinele informatii ce ne oferi,nu sint sigur nici de ce zi este azi.Un cod de eroare af fi fost util.Sigur nu e motor 2,2 tdi?
Like
  • petrila ioan

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Nu are nici un cod de eroare pe opcom . Curios că creste cantitatea injectata , avansul se modifică de la 4,2 in sus spre 6-7 ,și volumul de aer de la 250 -300 peste 500 .Doar când ajung la peste 80,% cursa pedala accelerație se tureaza la maxim , spre 5000 rot.. și creste și presiunea ceruta și cea reală .La testare a unui selenoud turația creste la 1200 frumos.
Like
  • petrila ioan

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Am vrut sa spun ca la test actuatori pe opcom , la unul din cei din lista crestea turatia la 1200 rot. Am sa fac niste loguri si o sa le pun maine pe forum . Un log la relanti Valori reale:

Tensiune sistem,13.8 V
Semnal senzor poziţie pedală,0.0 %
Contact ralanti,Activ
Senzor masă aer,490 mg/cursă
Senzor barometric,1.0 bar
Comandă -Presiune turbo,1.1 bar
Presiune turbo,1.0 bar
Temperatura aer admisie,22 °C
Temperatură lichid răcire,83 °C
Temperatura ulei motor,77 °C
Temperatura combustibil,37 °C
Contact 1 fârnă,Inactiv
Contact 2 frână,12V inactiv
Contact ambreiaj,Inactiv
Comutator info climă,0V inactiv
Electroventil oprire combustibil,Activ
Început de injecţie,21.8 grade
Inceput de injecţie calculat,4.3 grade
Inceput de injecţie real,4.2 grade
Cantitate injectată calculată,4.3 mg/cursă
Cantitate injectată,5.1 mg/cursă
Factor de umplere la ventil de reglaj pres. turbo,65.0 %
Comandă EGR(Exhaust Gas Reciculation),296 mg/cursă
Factor de umplere AGR,3 %
Factor de umplere la ventil comandă turbionare,0.0 %
Turaţie prescrisă de ralanti,800 RPM
Turaţie motor,809 RPM
Turaţie pompă,404 RPM
Diagnostic releu preâncălzire,Inactiv
Releu preâncălzire,12V inactiv
Tasta (I) (setare/accelerare),Inactiv
Tasta (R) (setare/decelerare),Inactiv
Tasta (O) (deconectare),Activ
Viteză vehicul,0 km/h
Viteza prescrisă,0 km/h
Releu climă,12V inactiv
Martor(motor),Decon.12V
Martor timp de preâncălzire,Decon.12V
Diagnoză de înaltă presiune 1,0 Număr
Diagnoză de înaltă presiune 2,0 Număr
Funcţia imobilizator programată,Da
Timp de aşteptare de securitate,Inactiv
Like
  • petrila ioan

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Mașină și-a revenit .Am parcurs aproape 100km , cu mai multe opriri ale motorului. De vreo 2 săptămâni am incercato in fiecare zi , până azi , când surpriza . Am curățat senzorul de presiune , galeria de admisie cu egr ,filtre schimbate , la fel făcea.Acum vreo săptămână i-am pus jumătate litru ulei 2T in rezervor, și bănuiesc că a deblocat ceva in pompa de injecție , altfel nu îmi explic .Sau poate contact imperfect in electronică pompei .Oricum rămâne cu semnul întrebării pompa .
Like
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,783
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Continua cu ulei 2T in doza despre care am scris pe forum. Eu am Astra H .1.7cdti si folosesc ulei 2T mereu, ajuta la ungerea tuturor componentelor ce fac parte din sistemul de injectie.
Like 1 bibu16v
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG