Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 331
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra H 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Salut!
Acum câteva luni am schimbat vasul de expansiune,în trecut am avut topran și a crăpat pe dedesubt , l am schimbat cu altceva mai scump (marca italiană parca) și îmi tot dă coolant level , de vreo 2-3 săptămâni a început să mi dea , plutitorul se aude în el, senzorul l am schimbat dar tot îmi dă.
De menționat ca și senzorul e tot marca topran deci nu mai vreau sa aud de topran.
Ce văd și senzor îmi recomandați in afara de original gm? Acolo ceva ok la bani nici cel mai scump nici cel mai ieftin.


MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z16XEP
Like
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,312
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Scrie și tu undeva ce fer ai! Să se vadă, să rămână,...ai scris Astra 2005 Z16XEP albastru...ceva mai detaliat ca o posesoare de Golf...roz.
Like
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 331
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra H 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Opel astra h 1.6xep , credeam ca la toate 1.6 xep urile e același sistem de răcire , având același motor
Like 1 bibu16v
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,312
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Ideal ar fi fost să scrii asta la profil, ca să rămână. Că nu ține nici Cristos minte ce fer ai tu...
Nu că vreau să te contrazic, numa zic: ptr anul Domnului 2005, cu motorizare Z16XEP, Astra poate fi și G, la care, în mod evident, sistemul de răcire, ce să vezi, e diferit de Astra H. Sau nu?
Revenind la noul topic deschis...ăsta e sensorul:
GM 93179551 13 04 702 Sensor, coolant level .
LE
Ți-aș recomanda Febi/SWAG(cam același lucru)...asta, dacă ești ferm convins că plutitorul circulă liber pe tija lui.
Like 2 Mr.Opel, scosmyn
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Și Delphi ar fi de luat în seamă, uneori sunt peste swag.
Like 3 Mr.Opel, bibu16v, scosmyn
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 331
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra H 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Mulțumesc băieți, am schimbat mai devreme senzorul cu unul vechi original gm pe care l am schimbat odată cu vasul mai de mult . Acum îmi apare doar când pun contactul în rest cat merg cu mașina nu mai apare.
Oricum dacă tot persistă cred ca le schimb din nou pe aman2, vaș și senzor. Am vazut păreri bune la toate piesele de la Swag, cred ca o sa aleg febi sau swag.
Like 1 bibu16v
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,793
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu l-am schimbat cu un senzor SH original si vas nou original GM. Zero, probleme de cativa ani in combinatia asta…
Like 2 Mr.Opel, scosmyn
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 331
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra H 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Până la urmă dacă nu e dirrenta mare la bani, cred ca o să procedez la fel. Absolut tot ce e aftermarket în ziua de azi e prost.
E o problemă enervantă și asta , mai ales când știi ca l ai mai schimbat de 2 ori.
Like Mr.Opel, scosmyn
  • mariocove

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Salut ,Vectra C Z18XER, am montat acum un an vasul de expansiune cu senzor incorporat marca NRF nou și nu am avut nici o problema ,totul este în parametri .Mare atenție însă, dacă instalația nu este aerisita bine,la turații mari lichidul de răcire scade foarte mult în borcan până aproape de minim și automat va apărea și eroarea de nivel lichid ,iar aici nu este vina senzorului.
Like 1 scosmyn
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 331
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra H 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
La mine s-a aerisit , e la nivel. Vas nou original gm 265lei și senzor original 140. Febi 110 vasul și 80 senzorul, sunt între ele așa
Like scosmyn
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,793
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu am spart (din neatentie) la demontare senzorul original, de aceea am luat altul SH original.

Altfel, rezolvam doar cu vasul nou pe original GM.
Like 1 scosmyn
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 340
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Acuma fiecare cu parerea lui... M-am uitat in istoricul comenzilor, eu am cumparat in data de 13.05.2019 vas de expansiune Topran si buson vas tot Topran. Le-am montat singur in spatele blocului si n-am avut absolut nicio problema pana acum.
Like scosmyn
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 331
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra H 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Da , dar tu ai altă motorizare. La mine stă temperatura mult mai mare decât la tine , frige vasul ăla de nu poți ține mâna pe el și asta contează f mult.
Mie mi a crăpat pe dedesubt ăla topran, 2 ani m-a ținut maxim
Like scosmyn
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,793
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Asa si este, exact cum ai scris putin mai sus. La motorul de 1.7l vara prin oras apa nu trece de 98 grade C, doar pe serpentinele din apropiere de Marmaris in Turcia cand afara erau 39grade C si eu urcam sustinut cu 80km/h intr-a 4-a am vazut apa motor sa ajunga la 104 Grade C. Nu se mai termina urcarea, a fost o rampa lunga de 8km cu viraje si nu mai se termina odata, mergeau ambele ventilatoarele de racire de pe radiator si apa motor nu scadea. Vedeam si simteam cum motorul isi pierde puterea fiind incalzit peste temperatura la care e in toate mintile lui.

Sa nu uit… trebuie sa o adaug aici faptul ca eu am fixat si un deflector de vant original GM de Astra H clipsabil sub grila, care reduce aproape complet suprafata de racire a aerului ce trebuie sa traverseze prin grila. Ar fi trebuit sa-l dau jos pentru drumul in Turcia, dar cine putea sa stie ce conditii de drum si vreme urma sa intalnesc eu pe-acolo…
Like scosmyn
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 331
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra H 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
La asta e doar un ventilator dar oricum ar fii și oriunde m aș duce tot frige rău motorul , am văzut ca la 1.6xer deschide mai devreme termostatul fiind generație mai nouă decât xep. Mi a spus un mecanic care are același motor ca al meu ca a dat o gaura mica in termostat și ii stă constant la 95-100 de grade. A încercat cineva ?
Momentan îmi apare colant level doar cand pornesc mașina , dacă continua doar asa nu mai schimb nimic.
Like scosmyn
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,661
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Off:
... "frige vasul ăla de nu poți ține mâna pe el", de la peste 65 - 70 grade celsius, clar simti ca "frige" si nu ai cum sa faci diferenta de 10 - 15 grade, cu ajutorul mainii.

On:
- "Momentan îmi apare colant level doar cand pornesc mașina", asta nu este neaparat un semn bun. Mie imi pare mai mult ca senzorul nu este in circuit, nu isi modifica starea si deci nu sunt motive sa "apara" mesajul si in alte momente de functionare.
Sper sa ma insel, asta ai putea verifica si cu un Op Com (daca ai sau poti imprumuta), parca prin UEC vezi valoarea reala declarata de acel senzor.

- "Mi a spus un mecanic care are același motor ca al meu ca a dat o gaura mica in termostat și ii stă constant la 95-100 de grade". fara suparare, eu nu spun nimic cu rautate si nici ironic, dar acel mecanic vorbeste ca sa nu taca.
O gaura (in "termostat"), indiferent de cat de mult ai calcula diametrul, nu poate sa se comporte in asa fel incat sa asigure debitul necesar racirii in diferitele regimuri de exploatare.
Daca este considerabil de mare in diametru, vei avea un motor care va functiona mai mult timp in afara regimului normal de temperatura, cu amestec si avans modificat de catre ECU, pentru a incerca sa ajunga la regimul stabilit, iar cand vei forta putin mai mult, tot la temperatura prescrisa vei ajunge, pentru ca acea gaura nu va fi suficienta.
Daca gaura este mica in diametru, va ajuta doar la o aerisire mai facila a circuitului si cam atat.
Like 1 bibu16v
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 331
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra H 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Până acum arăta eronat cu senzorul ăla topran , îmi apărea în continuu “Coolant level” chiar dacă eu aveam antigel. Acum după schimbare, cu senzorul ăsta original dar nu nou (de menționat ca am dat și cu spray de contacte electrice pe mufă și pe pinii senzorului) îmi apare la 10-15 secunde după ce pornesc mașina. În rest nu mai apare deloc, am făcut drumuri lungi zilele astea și nu apare.
Like bibu16v
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,661
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Eu am citit si am inteles perfect ceea ce ai scris, doar ca si daca scoti mufa din acel senzor, comportamentul este fix la fel.
Din cauza asta am scris ceea ce am scris.
Like 1 bibu16v
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 331
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra H 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Am înțeles , în principiu de vină ar fii senzorul. O să scot antigel din vas cu o seringă din nivel să vedem dacă o să dea eroare în mers.
Like bibu16v
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 331
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra H 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Am scos azi antigel cat să fie sub nivel și la fel face , da Coolant level doar când o pornesc și după nu mai dă deloc.
Deci trebuie schimbat senzorul.
Like bibu16v
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG