Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
Soluție
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,799
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Daca ai Op-Com pune-l pe masina si vezi ce-ti raporteaza senzorul.
Like
Skip ads

  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 338
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra H 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Nu am op com
Am schimbat senzorul pe original gm și acum îmi dă în continuu Coolant level. Deci senzorul e bun , problema e vasul, am dat aseară vasul jos să l mai curăț cu benzină , plutitorul ăla culisează bine (am văzut prin gaura aia ca e lemn lemn,mai exact pluta) și degeaba , tot așa îmi arată . Am dat și cu spray de contacte electrice în mufa senzorului.
Schimb vasul pe original gm , dacă nici așa nu merge nu știu ce să i mai fac. Vasul are naiba un an de zile, nu știu ce marcă e.
Like
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,799
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Daca nici asa nu merge iti sugerez sa continui depanarea folosind un Op-com. Dar nu cred ca va fi cazul.
Like
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 338
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra H 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Dacă nu merge probabil e problemă din mufa mașinii, dar sunt sigur ca va merge asa. Nu e o problema grava asta dar ma enervează pe mine.
Dar de ce naiba nu merge dacă plutitorul culisează pe tija aia
Like
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,670
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Acel "senzor", este un simplu contact reed (cunoscut ca Releu reed).
Adica, un simplu contact care se inchide in prezenta unui camp magnetic suficient de puternic.
Asta inseamna ca, restul circuitului, poate fi verificat prin simpla inchidere a circuitului in mufa senzorului, adica "punerea in scurt circuit" a celor doua fire din acea mufa.
In acel moment, nu ar mai trebui sa apara mesajul, nici la punerea contactului si nici in alte conditii.
Daca asa totul este OK, ramane doar "neintelegerea" intre senzor si plutitorul magnetic din vas.

Personal, am "disecat" un astfel de senzor si am gasit "lipituri reci" (contacte imperfecte la lipiturile prin cositorire), in interior.
Am avut si o experienta ca o exceptie, cand am schimbat doar contactul reed si am incercat pozitionarea acestuia cu plus/minus 5 milimetri față de pozitia initiala, fara rezultate.
Acolo s-a dovedit a avea un UEC defect pe intrarea aceea, mai concret, nu mai indeplinea functia de integrator al semnalului furnizat de senzor.

Off topic:
Trebuie sa ne imaginam ca lichidul face tangaj in interiorul vasului (din cauza deplasarii pe suprafete nu tocmai plane), asa ca plutitorul, in anumite conditii, tot coboara sub limita si contactul reed tot se va deschide, aici functia de integrator din UEC, nu lasa sa fie declarat "Low level coolant", decat daca aceasta conditie este indeplinita pe o perioada mai mare de 3 secunde (parca), ori acel UEC, declara "Low level coolant", imediat ce contactul reed se deschidea.
Like 2 bibu16v, scosmyn
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 338
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra H 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Am schimbat vasul, am pus original și nu mai apare. Problema rezolvată.
Like bibu16v, scosmyn
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG