Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia B
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,389
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
E destul de ciudat...ptr 2018, motorizarea ar trebui sã fie D20DTH sau D20DTR...
Like
Skip ads

  • AM.V.

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2023

  • Mesaj Privat
B20DTH este motorul pe Insignia B prefacelift. Apoi pe facelift au fost alte coduri de motor.
Like
  • AM.V.

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2023

  • Mesaj Privat
La Insignia B20DTH se schimbã și lanțul odatã cu distribuția.
Like
  • CLD_PH

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Insignia 2017 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2018

  • Mesaj Privat
Ce service bun pt Insignia B ati recomanda la o distanta rezonabila fata de Ploiesti?
Like
  • guliver

  • Mesaje scrise: 554
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
DNC garage, in Bucuresti.
Like
  • APeres

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Insignia 2017 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2023

  • Mesaj Privat
Costuri schimb distributie Insignia B20DTH,piese cumparate de mine,curea,role,pompa de apa=1736 lei plus manopera = 850lei, la service in Satu Mare. Total = 2586 lei.
Like
  • CLD_PH

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Insignia 2017 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2018

  • Mesaj Privat
Tot B20DTH:
2.440 RON – Kit distribuție + manopera – EDS Auto – Bd. Theodor Pallady București / 1 martie 2024 / 101.787 km / vechime 6 ani.
Recomand
Like
  • geocars

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Zafira 2016 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Recomand si eu schimbarea lantului.Tot kit-ul costa 300-400 ron.Eu am tot amanat pana s-a rupt si mi-a rupt lagarul care prinde axele.Nu se gaseste sa-l cumperi(doar cu chiuloasa cu tot).
Like
  • g0b3x

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia B Sports Tourer 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2025

  • Mesaj Privat
Salutare,

sunt posesor de Insignia B si am 260 de mii de km la bord, am multa experiență cu acestă mașină și vă pot spune câte ceva despre întreținere. Ca orice motor, va ține mult și bine dacă ținem cont de punctele slabe din fabrică și reacționăm preventiv. Un punct slab asa cum a mai scris un membru aici pe forum sunt rolele de plastic, acestea se uzează prematur și prin uzură plasticul este mâncat descoperind niște zimți de plastic care vor tăia cureaua, fără glumă am văzut multe imagini horror deci se întâmplă. Apoi al doilea punct slab este tensionatorul și lanțul axelor cu came, acesta se lasă cu timpul și ajunge să roadă din blocul motor, în cazuri și mai grave se rupe și Sayonara. Primul schimb pentru mine a fost la 150.000 (distribuție și lanț) și am m-am bucurat să văd că nu existau daune la blocul motor iar lanțul era încă întins, dar atenție, sunt destule cazuri pe internet cu motoare la 120.000 unde lanțul luase deja o mușcătură din blocul motor. Iar dacă credem că e bine..."măcar nu s-a rupt" nu aș fi atât de încântat, metalul ros se duce undeva iar acest motor are aceași cuzineți ca pe Insignia A, deci aceștia oricum vor avea nevoie de o vizită la 260/300 de mii, dacă ai avut și daune pe bloc cu siguranță mai rapid! În sfârșit, astea sunt părțile la care trebuie să fim atenți, mai sunt și altele dar nu încap toate într-un post 😃 Eu sunt acum la 260 de mii și sunt pregătit din nou cu toate piesele, sâmbătă voi schimba din nou distribuție și lanț, dar și preventiv niște garnituri în interiorul băii de ulei inferioare și superioare (acest motor a fost proiectat diferit de cel de pe Insignia A deci nu mai avem acea garnitură tâmpită dar avem o alta), precum si schimb garnituri si curațare carcasa filtrului de ulei, răcitor ulei și conducta ulei pentru turbo. În fine, cine are interes cum se face și cum poate ave grijă cu adevărat de această mașină PM me! Eu recoand așa: primul schimb nu mai târziu de 150 de mii, iar al doilea la fiecare 90 de mii maxim 100 de mii.
Like 1 vpreda2003
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia B 2019 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,
Insignia B 2018, B20DTH, 140000km. Am inlocuit distributia, inclusiv kitul de lant. Pot sa va spun ca, pentru inlocuirea kitului de distributie la partea din fata, nu pot exista probleme. Se inlocuieste destul de usor, ai semne pe curea... Pe scurt nu prea ai ce sa gresesti. In schimb, la partea de lant trebuie sapat destul de mult. Se demonteaza usor injectoarele, rampa, capacul de culbutori, cablaraie, furtune si doar 3 suruburi de la pompa de vacuum. Apoi incepe distractia. Surubul de jos al pompei de vacuum nu poate fi demontat decat daca demontezi si corpul EGR. Ca sa demontezi corpul EGR trebuie sa demontezi conductele de apa dinspre vasul de expansiune, tubul de metal de la EGR catre admisie, clapeta de acceleratie etc. Asta ar fi una dintre probleme. Apoi, dupa ce ai dat jos pompa de vacuum ai acces complet la lant. Nevand chei speciale de calare distributie am folosit tot ce am avut la indemana. Dar acele suruburi care fixeaza pinioanele nu s-au vrut lasate sa fie demontate deloc. A trebuit sa demontez fiecare ax cu came de pe chiuloasa, sa-l pun jos pe un carton in pozitie orizolntala si sa folosesc o cheie de 27 putin mai subtire ca sa prind umarul axului si o alta cheie de 18 avand ca prelungitor o teava ca sa desfac surubul. E nevoie de cel putin 3 picioare. 😃 Doar apasand cu piciorul pe teava de prelungitor am reusit sa le desfac. Pe de alta parte, punctele marcate pe axele cu came nu veneau la pozitie nici inainte de demontare, nici dupa. La montare, neavand heie speciale, m-am ghidat de doua rigle puse pe laturile interioare ale uerilor axelor cu came si am incercat sa fixex suruburile care strang pinioanele cu aceste rigle tinute cat s-a putut in pozitie paralela una fata de cealalta. Adica, acea cheie speciala de blocare axe practic iti tine fix ambele axe cu acesti umeri in pozitii verticale fata de chiuloasa si, evident, paralele unele fata de altele. Clarific: dupa montarea completa si la punct a curelei de transmisie, am fixat la semn cat s-a putut de mult arborele cotit si m-am asigurat sa pistonul 1 (4) este in pozitia cea mai inalta (punct mort superior) avand bagat pe orificiul injectorului din chiuloasa o sarma imbracata. Apoi, cu arborele in aceasta pozitie si cu pinionul dinspre capatul axului de la curea pus in vechea pozitie, am strans la maxim surubul care tine pinionul de la lant. Cu intinzatorul de lant dezamorsat (adica lant intins in pozitie normala), am aliniat cel de-al doilea ax cu came (de la admisie) folosindu-ma de cele doua rigle. Asa am strans si cel de-al doilea pinion. Puteti sa tineti cu cheie si de hexagonul dinspre curea de pe axe cu cheie de 30, dar la mine, unul se invarte cam in gol. Cel mai bine e sa le tineti de umarul dispre lant, reptet, cu o cheie mai subtire in material.
Atentie: Daca axele cu came sunt montate pe chiuloasa si nu aveti chei speciale, nu incercati demontarea suruburilor din capetele axelor cu came decat dupa ce ati demontat cureaua de transmisie si, rotind arborele cotit, ati adus cele 4 pistoane la jumatatea cursei. Mai exact, niciun piston nu trebuie sa fie in PMS. Riscati sa rupeti (indoiti) supapele in situatia in care va scapa cheia cu care tineti fix axul cu came in momentul demontarii surubului. La mine, la cat de stranse erau aceste suruburi, ma indoiesc ca o cheie de calare speciala ar fi rezistat.
Concluzie: Inlocuirea lantului sa zicem ca merita facuta. La mine lantul vechi parea foarte bun. Patinele erau foarte putin uzate, se cunosteau doar doua urme de lant pe ele. In niciun caz nu atingea de chiuloasa. De zgomot... nici vorba. Din pacate, ca sa te asiguri ca nu este foarte larg si ca nu se apropie de chiuloasa, trebuie sa demontezi pompa de vacuum si cu modulul EGR. Si daca tot ai ajuns aici, pentru 350 de lei, schimbi si kitul de lant, nu-i asa? Asa arata kitul vechi de lant:
In schimb, recomad cu caldura inlocuirea pompei de apa. Destul de scumpa, dar mai ales daca huruie vreun pic sau are joc la mana, schimbati-o.
Bafta si Teknologia sa traiasca!
Like vpreda2003
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia B

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG