florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
Ok...din cate am vazut eu se pot pune nenumarate tipuri de jante si cauciucuri insa depinde foarte mult de drumurile pe care circuli.
In acest caz avand in vedere ca locuiesc in Bucuresti cred ca cea mai indicata anvelopa ar fi 195/60/14 .In felul acesta pastrez un pic din confort si trec si la o stabilitate mult mai mare -adica exact ceea ce vroiam.
Asa ca masura anvelopei s-a gasit , dar de firma ce ziceti???
Si cam ce pret crede-ti ca se gasesc
In acest caz avand in vedere ca locuiesc in Bucuresti cred ca cea mai indicata anvelopa ar fi 195/60/14 .In felul acesta pastrez un pic din confort si trec si la o stabilitate mult mai mare -adica exact ceea ce vroiam.
Asa ca masura anvelopei s-a gasit , dar de firma ce ziceti???
Si cam ce pret crede-ti ca se gasesc
andei
- Mesaje scrise: 85
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
- Mr.hat
- **
- 449 mesaje
- din 17 Oct 2004
- Cluj
Mr.hat
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2004
- Mesaj Privat
andei
- Mesaje scrise: 85
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
Tu vorbesti serios?? inseamna ca eu am pe masina alte dimensiuni decat cele reale?
Trebuie sa fac o poza la CI si talon!!
Vad ca ai tot opel ca al meu si daca ai in CI 175/70/14 inseamna ca atat trebuie sa fie!! Dar totusi eu raman cu o mare mare indoiala ca ceva nu e in regula!
Ori nu-s umblat eu, ori sunt chior dar nu am vazut cauciucuri de cumparat 175/70/14! Sau daca exista,nu sunt de gasit usor! Mai inainte am venit de la Metro si acolo am vazut 175/70/13, 185/65/14, 185/60/14, 165/70/13, 155/80/13 ..... dar 175/70/14 nici vorba!
Trebuie sa fac o poza la CI si talon!!
Vad ca ai tot opel ca al meu si daca ai in CI 175/70/14 inseamna ca atat trebuie sa fie!! Dar totusi eu raman cu o mare mare indoiala ca ceva nu e in regula!
Ori nu-s umblat eu, ori sunt chior dar nu am vazut cauciucuri de cumparat 175/70/14! Sau daca exista,nu sunt de gasit usor! Mai inainte am venit de la Metro si acolo am vazut 175/70/13, 185/65/14, 185/60/14, 165/70/13, 155/80/13 ..... dar 175/70/14 nici vorba!
- rezare
- **
- 121 mesaje
- din 08 Jul 2004
- Bucuresti
rezare
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2004
- Mesaj Privat
andei
- Mesaje scrise: 85
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
- Libra
- ******
- 4,004 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,004
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
Fratilor, nu va mai agitati atat.
Important pentru voi este ca gumele sa aiba calea de rulare in stare buna, adica sa nu fie prea uzate.
Daca prima cifra de pe cauciuc este mai mare decat ce specifica CIV, o sa aveti surpriza sa prindeti toate radarele din traseu. Aceasta cifra indica circumferinta pe exterior a rotii. La o rotatie completa, cu roata de 170 parcurgi o distanta mai mica decat cu roata de 175 sau de 180.
O circumferinta mai mare implica riscul ca la o incarcare mai mare a masinii, cauciucul sa frece in aripa.
Totodata, o circumferinta mai mare implica o garda la sol mai mare => probleme cu aderenta la sol.
A doua cifra indica "grosimea" anvelopei.
Ca sa fie totul OK, suma primelor doua cifre (ex. 175/65) trebuie sa fie aceeasi. Astfel se pastreaza garda la sol, modificandu-se doar latimea caii de rulare a anvelopei.
Important pentru voi este ca gumele sa aiba calea de rulare in stare buna, adica sa nu fie prea uzate.
Daca prima cifra de pe cauciuc este mai mare decat ce specifica CIV, o sa aveti surpriza sa prindeti toate radarele din traseu. Aceasta cifra indica circumferinta pe exterior a rotii. La o rotatie completa, cu roata de 170 parcurgi o distanta mai mica decat cu roata de 175 sau de 180.
O circumferinta mai mare implica riscul ca la o incarcare mai mare a masinii, cauciucul sa frece in aripa.
Totodata, o circumferinta mai mare implica o garda la sol mai mare => probleme cu aderenta la sol.
A doua cifra indica "grosimea" anvelopei.
Ca sa fie totul OK, suma primelor doua cifre (ex. 175/65) trebuie sa fie aceeasi. Astfel se pastreaza garda la sol, modificandu-se doar latimea caii de rulare a anvelopei.
andei
- Mesaje scrise: 85
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
libra> nu mi-ai zis nimic nou!! eu am mai spus si repet!! imi poate spune cineva daca la un Opel Astra 1,6i din 92 e normal sa scrie in talon 175/70/14???????? Intreb de ce??? pt. ca majoritatea opelurilor Astra (pe care le-am vazut eu) inclusiv a mea ... au 175/70/13.
Deci... imi poate da cineva un raspuns????
Deci... imi poate da cineva un raspuns????
- Libra
- ******
- 4,004 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,004
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
Poate ca au descoperit baietii de la RAR ca masina ta face parte dintr-o serie cu roti pe 14 ))))
Glumesc. Probabil au gresit CIV, cum au facut si la masina mea.
Am Astra Caravan, iar in CIV scria ceva de genul "berlina 2 volume"
Am mers cu masina si CIV la ei si au facut alta in care au corectat eroarea.
Ca sa ramana totusi ceva aiurea, la dimensiunile alternative ale rotilor nu au mai scris nimic, desi initial erau mentionate si dimensiuni alternative.
Glumesc. Probabil au gresit CIV, cum au facut si la masina mea.
Am Astra Caravan, iar in CIV scria ceva de genul "berlina 2 volume"
Am mers cu masina si CIV la ei si au facut alta in care au corectat eroarea.
Ca sa ramana totusi ceva aiurea, la dimensiunile alternative ale rotilor nu au mai scris nimic, desi initial erau mentionate si dimensiuni alternative.
andei
- Mesaje scrise: 85
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
- Libra
- ******
- 4,004 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,004
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
Mai stiu pe cineva care a patit-o cu o remorca.
Dupa o gramada de ani si dupa o gramada de verificari tehnice (a prins si perioada in care ITP-ul se facea numai la RAR), s-a constatat ca pe CIV avea o litera gresita in seria remorcii. Consecinta: asa cum era scrisa, seria indica un an de fabricatie diferit de anul real. Din fericire mai mare decat anul real. A avut un pic de umblat si de batut pe la usi pana si-a rezolvat problema.
Ar fi bine sa mergi cu masina+CIV+talonul la RAR si sa rogi pe unul din inginerii de acolo sa verifice. E important sa vorbesti cu un inginer, nu cu tehnicienii aia care muta masinile si deschid portile pe acolo.
Bafta.
Dupa o gramada de ani si dupa o gramada de verificari tehnice (a prins si perioada in care ITP-ul se facea numai la RAR), s-a constatat ca pe CIV avea o litera gresita in seria remorcii. Consecinta: asa cum era scrisa, seria indica un an de fabricatie diferit de anul real. Din fericire mai mare decat anul real. A avut un pic de umblat si de batut pe la usi pana si-a rezolvat problema.
Ar fi bine sa mergi cu masina+CIV+talonul la RAR si sa rogi pe unul din inginerii de acolo sa verifice. E important sa vorbesti cu un inginer, nu cu tehnicienii aia care muta masinile si deschid portile pe acolo.
Bafta.
andei
- Mesaje scrise: 85
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
- pascaru_val
- ****
- 1,430 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,430
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
Salutare si scuze dak discutia inceputa de mine seamana cu o alta- sper ca nu.
Vreau si eu sa imi modific/ schimb jantele cu unele care sa arate mai bine dar sa nu simt mai tare gropile.
Acum am pe masina 195/60/R15
As vrea sa nu dau prea multi bani, sa arate f bine (mai late) si sa nu ma zgudui tare la gropi.
Nedumerirea care o am este : dak eu am 4 prezoane, in cazul in care imi pun jante cu 5 prezoane ( care mi se par mie mai marpha) inseamna sa schimb rulmentul cu tot cu burduf adik sa dau multi bani ?
Practic inseamna sa cumpar 4 roti (jante +cauciucuri) ? sau trebuie sa imi schimb/curat discurile de frina si alte piese de pe acolo?
Si apoi cam care sunt preturile, eventul second.
Vreau si eu sa imi modific/ schimb jantele cu unele care sa arate mai bine dar sa nu simt mai tare gropile.
Acum am pe masina 195/60/R15
As vrea sa nu dau prea multi bani, sa arate f bine (mai late) si sa nu ma zgudui tare la gropi.
Nedumerirea care o am este : dak eu am 4 prezoane, in cazul in care imi pun jante cu 5 prezoane ( care mi se par mie mai marpha) inseamna sa schimb rulmentul cu tot cu burduf adik sa dau multi bani ?
Practic inseamna sa cumpar 4 roti (jante +cauciucuri) ? sau trebuie sa imi schimb/curat discurile de frina si alte piese de pe acolo?
Si apoi cam care sunt preturile, eventul second.
SouTGate
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: bv
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2005
- Mesaj Privat
- pascaru_val
- ****
- 1,430 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,430
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
- virgil
- **
- 273 mesaje
- din 12 Mar 2005
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
virgil
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2005
- Mesaj Privat
daca vrei sa nu mai simti asa tare gropile, iti trebuie cauciucuri cu talonul mai mare. trebuie insa sa ai grija sa nu fie prea mare pentru ca iti poate atinge roata de caroserie (la viraj sau daca incarci prea tare masina).
daca fuzeta este cu 4 prezoane, tu de ce vrei sa-ti schimbi si sa pui cu 5???
daca vrei sa ai un set nou, cumperi jante cu 4 prezoane + cauciucuri.
altfel, schimbi fuzetele cu totul.
daca fuzeta este cu 4 prezoane, tu de ce vrei sa-ti schimbi si sa pui cu 5???
daca vrei sa ai un set nou, cumperi jante cu 4 prezoane + cauciucuri.
altfel, schimbi fuzetele cu totul.
- CatalinE
- **
- 449 mesaje
- din 14 Jun 2004
CatalinE
- Mesaje scrise: 449
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2004
- Mesaj Privat
ai aici un calculator http://www.1010tires.com/Ti...sp?action=submit.
parca n-ar trebui sa depasesti 5% +/- fata de diametrul actual.
parca n-ar trebui sa depasesti 5% +/- fata de diametrul actual.
SAVARIN
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Signum 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2005
- Mesaj Privat
am si eu o mica intrebare, am trecut de pe 15" pe 16" totul bine si foarte frumos: stabilitate, viteza, aspect excitant dar un demaraj la plecare mai slabutz si ....mi-au spus multi ca jantele de aliaj cu spite RARE mai ales sunt moarte pt discurile de frana IARNA.Intentia mea este sa merg tot timpul cu aceste jante si sa schimb eventual doar cauciucele.As avea nevoie de un sfat pentru ca vreau sa vand jantele de tabla !!!!! MERSI
- Kappy
- **
- 341 mesaje
- din 23 Feb 2005
- Vectra 1993 C20NE
- Bucuresti
Kappy
- Mesaje scrise: 341
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2005
- Mesaj Privat