Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Masina Noua
  • opeluser

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Nu prea stiu f multe lucruri despre opel, as intentiona sa-mi iau una peste un timp, am discutat si cu alte persoane care m-au cam descurajat....dar vreau opinia unui cunoscator; as opta pentru Astra coupe bertone de 1.8 16V 2001 sau 2002.
Astept cu nerabdare un raspuns: ce ar trebui sa fac in momentul in care iau masina, ce lucruri merita atentie(ce bube sa caut?), care sunt problemele ce s-ar putea ivi mai putin sau mai mult costisitoare.
Imi doresc f mult genul asta de masina, e accesibila ca pret (SH) si arata super(estetic vorbind).
Multumesc pentru atentia acordata.
  • Mentos

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Am scris ceva dar am gresit si am modificat mesajul. Rog un admin sa-l stearga sau mai simplu ingnorati-l Embarassed
  • cashu21

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 1.7 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Pai asa cum face toata lumea, dute cu ea intr-un service si bag-o la teste, trage de roti sa nu aibe joc, sa te uiti atent pe sub masina dupa urme de rugina sau eu stiu ce altceva nelalocul lui, cartea service e iarasi importanta, sa te uiti la consumabile daca au fost schimbate regulat,si nu in ultimu rand-tinuta la drum...mergi cu ea si fa-tyi singur o parere, bag-o pe linia de tramvai(pe macadamul ala) sa vezi daca trancane. Succes in noua achizitie
  • mde
  • *
  • 16 mesaje
  • din 30 Oct 2007
  • Zafira Tourer 2012 A20DTH
  • Braila
  • mde

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira Tourer 2012 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2007

  • Mesaj Privat
1. Verificat daca motorul este rece/cald (pus mana pe capota). Verificat sub masina daca exista pete de ulei/lichid daca a fost parcata mult timp intr-un singur loc.
2. Porneste usor, exista vreun sunet special la pornire?
3. Cum suna in prima faza (neregulat, "rotund", zgomotos) - eventual ce zgomote neobisnuite are. Lasat sa mearga vreo 5-10 min.
4. Verificat fumul la pornire, acceleratie, in mers. Daca e negru consuma prea mult, albastru manaca ulei. Cu motorul cald n-ar trebui sa fie fum aproape deloc.
5. Verificat uleiul (nivelul la ulei, gaze carter) - daca scoate gaze sau arunca ulei pe la busonul de ulei sau joja motorul trebuie refacut.
6. Verificat presiune ulei (maxim e optim).
7. Cum reactioneaza la acceleratie - liniar, poticnit, nu "trage"? Accelerat 0-60 si tinut in regim de 60-100 pentru vreo 10-15 min.
Verificat temperatura motor cu motorul in sarcina - trebuie sa stea pe la mijloc, 1 unitate peste. In nici un caz sa urce peste 3 sferturi - radiator/sistem de racire defect.
8. Frana reactioneaza prompt (franat brusc 1 data)?
9. Vitezele se schimba usor, intra bine in marsarier sau are probleme (vibratii, sunete neobisnuite, cutie de viteze uzata), merg toate vitezele?
10. Verificat sunete nebisnuite in mers (uruit rulmenti, pacanituri in curbe stranse, scrasnete, vibratii).
11. Verificat electrica - faruri, semnalizari, radio?
12. Daca e seara observat daca luminozitatea farurilor creste cand accelerezi motorul.
13. Inspectat vizual stare baterie, curele, furtune, cabluri (sa fie fara curele crapate, furtune vechi, inadituri).
14. Inspectat cauciucuri sa fie de acelasi tip/axa, stare de uzura (sa nu fie uzura inegala pe interior/exterior - masina lovita).
15. Inspectat vizual stare caroserie - lovituri, variatii de culoare, " linia " masinii vazuta din spate, lonjeroane sa nu fie deformate- laterale in compartimentul motor.
16. Verificat inchiderea usilor si balamalele - daca masina a fost lovita usile trebuie trantite mai tare, se ridica inainte sa se inchida bine, se observa suduri, indoituri, la balamale.
17. Verificat CIV - numarul de proprietari, rapiditatea cu care a schimbat "mainile" masina, sa corespunda seriile de caroserie/motor cu cele trecute in acte - ffff. important. Seriile sa nu fie cu urme de sudura, vopsea, interventii de orice fel.
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
mde a scris:1. Verificat daca motorul este rece/cald (pus mana pe capota). Verificat sub masina daca exista pete de ulei/lichid daca a fost parcata mult timp intr-un singur loc.
2. Porneste usor, exista vreun sunet special la pornire?
3. Cum suna in prima faza (neregulat, "rotund", zgomotos) - eventual ce zgomote neobisnuite are. Lasat sa mearga vreo 5-10 min.
4. Verificat fumul la pornire, acceleratie, in mers. Daca e negru consuma prea mult, albastru manaca ulei. Cu motorul cald n-ar trebui sa fie fum aproape deloc.
5. Verificat uleiul (nivelul la ulei, gaze carter) - daca scoate gaze sau arunca ulei pe la busonul de ulei sau joja motorul trebuie refacut.
6. Verificat presiune ulei (maxim e optim).
7. Cum reactioneaza la acceleratie - liniar, poticnit, nu "trage"? Accelerat 0-60 si tinut in regim de 60-100 pentru vreo 10-15 min.
Verificat temperatura motor cu motorul in sarcina - trebuie sa stea pe la mijloc, 1 unitate peste. In nici un caz sa urce peste 3 sferturi - radiator/sistem de racire defect.
8. Frana reactioneaza prompt (franat brusc 1 data)?
9. Vitezele se schimba usor, intra bine in marsarier sau are probleme (vibratii, sunete neobisnuite, cutie de viteze uzata), merg toate vitezele?
10. Verificat sunete nebisnuite in mers (uruit rulmenti, pacanituri in curbe stranse, scrasnete, vibratii).
11. Verificat electrica - faruri, semnalizari, radio?
12. Daca e seara observat daca luminozitatea farurilor creste cand accelerezi motorul.
13. Inspectat vizual stare baterie, curele, furtune, cabluri (sa fie fara curele crapate, furtune vechi, inadituri).
14. Inspectat cauciucuri sa fie de acelasi tip/axa, stare de uzura (sa nu fie uzura inegala pe interior/exterior - masina lovita).
15. Inspectat vizual stare caroserie - lovituri, variatii de culoare, " linia " masinii vazuta din spate, lonjeroane sa nu fie deformate- laterale in compartimentul motor.
16. Verificat inchiderea usilor si balamalele - daca masina a fost lovita usile trebuie trantite mai tare, se ridica inainte sa se inchida bine, se observa suduri, indoituri, la balamale.
17. Verificat CIV - numarul de proprietari, rapiditatea cu care a schimbat "mainile" masina, sa corespunda seriile de caroserie/motor cu cele trecute in acte - ffff. important. Seriile sa nu fie cu urme de sudura, vopsea, interventii de orice fel.


Si acum ca fost proprietar de Bertone Z18XE , da-mi voie sa raspund eu , punctual :
1. Daca propr. e smecher , rupe putin uleiul , fara sa porneasca motorul ci numai din sfert de cheie si vei vedea ca nu bat tachetii la pornire. In sfarsit ideea este ca la Z18XE pica tachetii mai repede ( foarte sensibili la ulei potrivit anotimupului , am observat eu )
2. Prima data o sa sune neregulat ..doua secunde . Adica se va tura mai mult si va oscila putin intre 1000 si 1200 . Daca e rece . Cauze : o clapeta de acceleratie necuratata , depuneri de la benzina mai slabuta , etc.
7. Daca afara sunt 40 de grade , temperatura va urca oscila intre 90 si 100 ( vei simti o mica vibratie ori de cate ori intra electroventilatorul) . Daca e primavara si iesi la drum cu ea nu se incalzeste peste 85 de grade , oricat ai merge .
9. In marsarier , cateodata o sa mai agate . Asa-s toate Opelurile cu care am mers . Dealtfel daca te uiti in carte scrie clar sa ca roata sa nu se mai invarta , sa apesi ambreiajul , sa astepti 5 sec. si apoi sa cuplezi marsarierul .
10. Sunete neobisnuite : mai pica rulemtii ( care vin cu tot cu fuzeta si senzor ABS ) . In rest atentie : daca rotile nu-s echilibrate se poate intampla sa auzi un zgomot ciudat la virare . Nu-i neaparat din cauza unei defectiuni tehnice .
12. Toate bertonele cu care am mers , cand apesi butonul pt inchiderea geamului se va observa o oarecare oscilatie in intensitatea luminii la bord . Sau cand intra electroventilatorul . Trebuie sa te gandesti ca-i o masina veche si electromotorul nu mai e ca nou . Dar asta nu inseamna neaparat o problema .
15. Sfat : verifica ornamentul negru care trebuie sa fie lipit de bara spate . Verifica ornamentul cromat din plastic Very Happy si uita-te la lipituri ( pe sub el ) . Scoate un stop spate ( iese usor ) si uita-te la tabla din interior . Muchiile se refac greu : cu sudura , cu chit mult , etc. Apoi ia ceva ascutit si baga-l intre proiector si locasul lui . Daca cumva bara a fost vopsita se va observa , ca taranilor le e greu si lene sa desfaca proiectoarele sau grila aia de plastic din fata .
16. Avand in vedere structura geamurilor care intra in cheder la bertone sunt sigur ca a fost reparata astfel incat sa nu se tranteasca usa sau sa se ridice pt a se inchide . In plus va vajai in mers daca a fost reparata , ca geamul nu m ai face cursa intreaga .

Sfat personal : O fi frumoasa dar nu-ti lua Bertone . Nu mai exista vreuna care sa nu fi fost trosnita .
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Masina Noua

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR