- claudiuflorin
- OP
- 205 mesaje
- din 12 Nov 2006
- Agila 2001 Z12XE
- Bucuresti
claudiuflorin
- Mesaje scrise: 205
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2006
- Mesaj Privat
Mda, cam nasol cu acea groapa. Sfatul meu este sa te bagi sub ea si sa zdruncini si tu un pic pe acolo anumite chestii, uite incearca si la etriere ca si acolo eu am avut probleme si le-am rezolvat. dai cu pumnul si vezi daca fac zgomot. pivotii te-ai uitat. eu zic ca daca face asa tare cum zici tu nu cred ca ar fi doar de la bucsile de la bara stabilizatoare. rulmentul ce zici de el? huruie zdrangane ceva? discurile de frana cum sunt? l amine s-a redus mult de tot zgomotul la pornirea de pe loc prin schimbarea discurilor de frana. la plecarea de pe loc aveam un zgomot si apoi in viteza a doua . acum dupa schimbarea discurilor numai ezista. cati chilometrii are masina?
Daca zici ca ai schimbat caseta de directie nu cred ca ar fi de acolo. dai si tu cu pumnul in bara aia care pleca din caseta si se duce in bieleta si vezi daca zdruncina. Dar tu ce ai schimbat:caseta de directie sau bucsile de acolo? si cat teau costat sunt si eu curios. Ia vezi roata cand misti de ea are joc, normal sa o ridici pe cric.
Daca zici ca ai schimbat caseta de directie nu cred ca ar fi de acolo. dai si tu cu pumnul in bara aia care pleca din caseta si se duce in bieleta si vezi daca zdruncina. Dar tu ce ai schimbat:caseta de directie sau bucsile de acolo? si cat teau costat sunt si eu curios. Ia vezi roata cand misti de ea are joc, normal sa o ridici pe cric.
- therealovy77
- **
- 244 mesaje
- din 31 Mar 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Braila
therealovy77
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2007
- Mesaj Privat
Caseta e schimbata in toamna-iarna trecuta cu totul la un service local (data la schimb cea veche plus 1000 RON, bineinteles + manopera), ca bucse mi s-a zis ca nu se fac. Placutele + discuri de frana sunt schimbate in toamna. Masina are 126.000km.O sa ma bag pe sub ea cand se face mai cald.
Ultima modificare facuta de therealovy77 la Joi 21 Feb, 2008 2:55 am
Ultima modificare facuta de therealovy77 la Joi 21 Feb, 2008 2:55 am
mirel28
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
- therealovy77
- **
- 244 mesaje
- din 31 Mar 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Braila
therealovy77
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2007
- Mesaj Privat
Apropo, o completare, am mai observat ceva: daca opresc usor cu botul masinii perpendicular pe bordura (cu rotile in bordura), pun o frana mai brusca la viteza mica sau ridic piciorul mai brusc de pe acceleratie se simte ca un gol (nu stiu cum sa spun, ca un joc la vreo bucsa ceva). Poate va mai lamuriti asa si imi dati si mie un sfat cu ce sa incep sa verific.
- therealovy77
- **
- 244 mesaje
- din 31 Mar 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Braila
therealovy77
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2007
- Mesaj Privat
Ce ziceti, s-ar merita sa iau asa ceva ca piese de schimb si rezerva pentru mine? Mai ales ca suspectez rulmentul sau bucsa de la amortizor dreapta fata "obosita" :
https://www.clubopel.com/vie...p?p=237320#237320
Chestia e ca acum ma gandesc si la bani, ca nu prea am pe moment de piesele astea cumparate noi...
https://www.clubopel.com/vie...p?p=237320#237320
Chestia e ca acum ma gandesc si la bani, ca nu prea am pe moment de piesele astea cumparate noi...
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
therealovy77 a scris:Ce ziceti, s-ar merita sa iau asa ceva ca piese de schimb si rezerva pentru mine? Mai ales ca suspectez rulmentul sau bucsa de la amortizor dreapta fata "obosita" :
https://www.clubopel.com/vie...p?p=237320#237320
Chestia e ca acum ma gandesc si la bani, ca nu prea am pe moment de piesele astea cumparate noi...
https://www.clubopel.com/vie...p?p=237320#237320
Chestia e ca acum ma gandesc si la bani, ca nu prea am pe moment de piesele astea cumparate noi...
Etrierii ar fi buni la pret. Despre bucsi nu sti nimic despre starea lor.Restul sunt consumabile: mai bine le cumperi noi atunci cand ai nevoie !
kyki78
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- szilid
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Corsa 2002 Z10XE
- Timis
szilid
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
- therealovy77
- **
- 244 mesaje
- din 31 Mar 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Braila
therealovy77
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2007
- Mesaj Privat
- postdan
- **
- 321 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Corsa 2004
- Oradea
postdan
- Mesaje scrise: 321
- Locatie: Oradea
- Masina: Corsa 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
De ceva vreme a inceput sa se auda un huruit destul de puternic la roata din dreapta/fatza. Am observat intr-un viraj larg stanga, la viteza mare (50-60km/h) ca huruitul a disparut apoi a revenit pe drumul in linie dreapta. E de la rulment? Daca ma duc la mecanic isi poate da seama ce e? Sa zicem ca e un mecani bun
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Ivanescu Mihai
- *
- 10 mesaje
- din 17 Feb 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Iasi
Ivanescu Mihai
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2008
- Mesaj Privat
- therealovy77
- **
- 244 mesaje
- din 31 Mar 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Braila
therealovy77
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
emilul
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Brasov
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2007
- Mesaj Privat
Legat de batai , oameni buni nu putem da un diagnostic sub forma de boala specifica aceasta "BATAIE IN DREAPTA FATA?", da o am si eu
schimbari in ordinea evenimentelor:
-Bieleta dreapta fata
-Pivot stanga fata
-Flanse +rulmenti ambele fata
-bucsi bara stabilizatoare (doar cei de pe sasiu nu am stiut ca mai sunt 2)
=bataia cel putin la fel , acum iarna pus anvelope 165/65/14 (cel de vara fiind 155/65/14) se simte amplificarea bataii + aparitia unui huruit, suspectez rulmentul , o sa vad dupa sarbatori.
Deci nu se poate cataloga , diagnostica si remedia aceasta bataie dreapta fata? (la denivelari mici , piatra cubica, linii tramvai , drum de tara,)
-
schimbari in ordinea evenimentelor:
-Bieleta dreapta fata
-Pivot stanga fata
-Flanse +rulmenti ambele fata
-bucsi bara stabilizatoare (doar cei de pe sasiu nu am stiut ca mai sunt 2)
=bataia cel putin la fel , acum iarna pus anvelope 165/65/14 (cel de vara fiind 155/65/14) se simte amplificarea bataii + aparitia unui huruit, suspectez rulmentul , o sa vad dupa sarbatori.
Deci nu se poate cataloga , diagnostica si remedia aceasta bataie dreapta fata? (la denivelari mici , piatra cubica, linii tramvai , drum de tara,)
-
- lcsongor
- **
- 158 mesaje
- din 26 Nov 2007
- Agila 2001 X12E
- Cluj
lcsongor
- Mesaje scrise: 158
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 X12E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2007
- Mesaj Privat
Am si eu o intrebare.
La masina mea, cand i-am facut verificarea optica a geometriei directiei, pe hartia aceea pe care o primesti sau ma rog, pe ecranul calculatorului, majoritatea valorilor erau verzi, una era insa galbena (unghiul planului rotii cu verticalul dreapta) si una rosie (unghiul planului rotii cu verticalul stanga). I-am rugat sa-mi regleze aceste unghiuri. Dupa ce s-a uitat baiatul care regla directia, mi-a zis, ca suruburile de reglaj au ajuns la capatul cursei si nu se poate regla aceste unghiuri. M-a intrebat daca masina a fost lovita (da, de vreo doua ori, al doilea a fost un parapet dintre Cluj-Turda de catre mine).
Cand am avut acest accident, am dus masina la un super meserias tinichigiue recomandat de colegi (este un subcontractor al Honda si lucra foarte frumos). El mi-a recomandat sa schimbam telescopul pe partea lovita (stanga) - zis si facut dar tot a iesit aceasta valoare rosie pe acea parte.
Am intrebat si de la el, si de la baiatul care regla directia, care e faza, si amandoi mi-au zis ca ar trebui schimbata fuzeta, dar nu stiu ei sigur. Sasiul a fost indreptat tras afara, tot, si nu vad alt motiv pentru care sa mai stea inclinate rotile din fata. Mentionez, ca bucsile, bieletele sunt in stare foarte buna toate. As aprecia daca cineva mi-ar da un raspuns avizat.
Daca vreti, o sa revin cu poze.
La masina mea, cand i-am facut verificarea optica a geometriei directiei, pe hartia aceea pe care o primesti sau ma rog, pe ecranul calculatorului, majoritatea valorilor erau verzi, una era insa galbena (unghiul planului rotii cu verticalul dreapta) si una rosie (unghiul planului rotii cu verticalul stanga). I-am rugat sa-mi regleze aceste unghiuri. Dupa ce s-a uitat baiatul care regla directia, mi-a zis, ca suruburile de reglaj au ajuns la capatul cursei si nu se poate regla aceste unghiuri. M-a intrebat daca masina a fost lovita (da, de vreo doua ori, al doilea a fost un parapet dintre Cluj-Turda de catre mine).
Cand am avut acest accident, am dus masina la un super meserias tinichigiue recomandat de colegi (este un subcontractor al Honda si lucra foarte frumos). El mi-a recomandat sa schimbam telescopul pe partea lovita (stanga) - zis si facut dar tot a iesit aceasta valoare rosie pe acea parte.
Am intrebat si de la el, si de la baiatul care regla directia, care e faza, si amandoi mi-au zis ca ar trebui schimbata fuzeta, dar nu stiu ei sigur. Sasiul a fost indreptat tras afara, tot, si nu vad alt motiv pentru care sa mai stea inclinate rotile din fata. Mentionez, ca bucsile, bieletele sunt in stare foarte buna toate. As aprecia daca cineva mi-ar da un raspuns avizat.
Daca vreti, o sa revin cu poze.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
lcsongor a scris:Am si eu o intrebare.
.....Dupa ce s-a uitat baiatul care regla directia, mi-a zis, ca suruburile de reglaj au ajuns la capatul cursei si nu se poate regla aceste unghiuri. ........
.....Dupa ce s-a uitat baiatul care regla directia, mi-a zis, ca suruburile de reglaj au ajuns la capatul cursei si nu se poate regla aceste unghiuri. ........
Despre ce suruburi este vorba ? Singurele care ar avea legatura cu unghiul ala ar fi suruburile ce prinde fuzeta
de telescop, de altfel de acolo se mai poate regla f. putin acel unghi.
Poate elementul de lonjeron ce contine prinderea cu bratul inferior (ma rog, este singurul brat la tipul asta de
suspensie) nu a fost corect redresat. Ar putea sa fie si fuzeta dar nu are rost sa o cumperi daca nu sti sigur.
Nu este o parere prea avizata, dar poate ajuta cumva.
Apropos, cum sta roata ? Partea ce se aseaza pe asfalt este ,,adusa" sub masina ? Exista vreun joc la busa de la brat ?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- cocosai
- **
- 292 mesaje
- din 02 Feb 2008
- Zafira 2006 Z19DT
- Alba
cocosai
- Mesaje scrise: 292
- Locatie: Alba
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2008
- Mesaj Privat
Icsongor - ca acel unghi sa se regleze din legatura amortizorului cu fuzeta ar trebui ca 1 din cele 2 suruburi sa aiva un sistem gen excentric(nu stiu daca ma exprim chiar corect - mai pot sa-i spun gen cama) care la rotirea lui intr-o anumita directie sa departeze respectiv apropie amortizorul de fuzeta deci automat sa modifice acel unghi( am vazut pe vremuri pe golf 1 si 2) - ori asa ceva nu exista pe Agila.
Nu stiu daca acel mic joc al celor 2 suruburi de pe Agila este lasat de nemti ptr a modifica unghiul de care vorbesti
Deci Dan are perfecta dreptate - Sfatul meu este urmatorul - ori mergi la un service bun care inainte iti face geometria rotilor apoi aduc la parametrii si la urma mai fac o verificare ori daca esti sigur de un meserias bun ia hartia pe care a scos-o calculatorul si mergi cu ea(dar safi sigur ca stie sa o interpreteze.
In alta ordine de idei sa sti ca de la o lovitura puternica se poate stramba si bratul fuzetei insesizabil cu ochiul dar de ajuns sa modifice unghiul
Ca incheiere parerea mea este ca trebuie lucrat la cele 2 lonjeroane(acolo unde se prind cele 2 brate inferioare de caroserie)
Nu stiu daca acel mic joc al celor 2 suruburi de pe Agila este lasat de nemti ptr a modifica unghiul de care vorbesti
Deci Dan are perfecta dreptate - Sfatul meu este urmatorul - ori mergi la un service bun care inainte iti face geometria rotilor apoi aduc la parametrii si la urma mai fac o verificare ori daca esti sigur de un meserias bun ia hartia pe care a scos-o calculatorul si mergi cu ea(dar safi sigur ca stie sa o interpreteze.
In alta ordine de idei sa sti ca de la o lovitura puternica se poate stramba si bratul fuzetei insesizabil cu ochiul dar de ajuns sa modifice unghiul
Ca incheiere parerea mea este ca trebuie lucrat la cele 2 lonjeroane(acolo unde se prind cele 2 brate inferioare de caroserie)