conu
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2006
- Mesaj Privat
Eu am avut un por in condensatorul de la aer conditionat. E prins de radiator, in fata lui. Mi l-a schimbat un nene care face doar instalatii de frig, n-are treaba cu auto dar, ma rog, de pe la serviceuri (in ploiesti se intipla) te trimit tot la el. In fine, mi-a spus ca aluminiul e sensibil la chimicalele din detergentii auto, cred ca se referea la cei cu care se spala caroseria, si ca in timp te trezesti cu freonul pa si nu stii de ce. Asa ca inca o data Atentie. Nu va mai spalati masinile de loc. ) Oricum ai lua-o, apa+jet+chimic+motor+cable nu da bine. Parerea mea.
99MIC
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bacau
- Masina: Calibra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2007
- Mesaj Privat
Salut!
Fabricantii nu recomanda spalarea motorului datorita problemelor care pot aparea (cabluri electrice multe, condens, scurt circuit, decalire, presiune mare la jet, etc). Bine, ei nu stiu ce praf si mizerie e in Romania.
Eu personal am spalat la spalatorie motorul la calibra cam 1 data la jumate de an si niciodata nu au fost probleme. Atentie: nu folositi apa rece pe motorul fierbinte. Folositi ori o spalatorie cu apa calda, ori duceti masina de seara la spalatorie si o bagati la spalat dimineata. Protejati partea electrica, eu acopar cu pungi cu elastic elementele sensibile. Am cerut sfatul celor de la reprezentanta opel si ei mi-au spus exact ce e cu probleme (aprinderea, cutia de sigurante, debitmetru, goarna alarma...). La masinile mai vechi avantajul e ca nu sint multe elemente sensibile, de electronica, ca la cele de generatie mai noua. Insistati sa nu dea cu jetul prea de aproape...sa aiba grija la celulele radiatorului. Spalatoriile au in general au o solutie de curatat motorul..se lasa sa actioneze bine si apoi se clateste. Daca aveti posibilitatea sa suflati motorul cu aer, e excelent! Daca nu, citiva km la drum intins, mai scot din ce a mai ramas prin motor. Asa procedez eu si nu am avut niciodata probleme. Avantajul spalarii, in afara de estetica masinii, e ca daca aveti pierderi de lichide (ulei, antigel, etc) le puteti observa mult mai usor si la timp.
Fabricantii nu recomanda spalarea motorului datorita problemelor care pot aparea (cabluri electrice multe, condens, scurt circuit, decalire, presiune mare la jet, etc). Bine, ei nu stiu ce praf si mizerie e in Romania.
Eu personal am spalat la spalatorie motorul la calibra cam 1 data la jumate de an si niciodata nu au fost probleme. Atentie: nu folositi apa rece pe motorul fierbinte. Folositi ori o spalatorie cu apa calda, ori duceti masina de seara la spalatorie si o bagati la spalat dimineata. Protejati partea electrica, eu acopar cu pungi cu elastic elementele sensibile. Am cerut sfatul celor de la reprezentanta opel si ei mi-au spus exact ce e cu probleme (aprinderea, cutia de sigurante, debitmetru, goarna alarma...). La masinile mai vechi avantajul e ca nu sint multe elemente sensibile, de electronica, ca la cele de generatie mai noua. Insistati sa nu dea cu jetul prea de aproape...sa aiba grija la celulele radiatorului. Spalatoriile au in general au o solutie de curatat motorul..se lasa sa actioneze bine si apoi se clateste. Daca aveti posibilitatea sa suflati motorul cu aer, e excelent! Daca nu, citiva km la drum intins, mai scot din ce a mai ramas prin motor. Asa procedez eu si nu am avut niciodata probleme. Avantajul spalarii, in afara de estetica masinii, e ca daca aveti pierderi de lichide (ulei, antigel, etc) le puteti observa mult mai usor si la timp.
- gabiwilhelm
- *
- 9 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Prahova
gabiwilhelm
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
In fine, mi-a spus ca aluminiul e sensibil la chimicalele din detergentii auto, cred ca se referea la cei cu care se spala caroseria, si ca in timp te trezesti cu freonul pa si nu stii de ce.
Detergentii, cel putin care ii recomand eu, nu contin decit surfactanti ionici si nonionici care nu ataca aluminiul !
Aluminiul de la radiator, cutie etc, la fel si otelul este atacat de aerul sarat. Se poate vedea ca toate masinile aduse din zone de coasta prezinta suprafetele de aluminiu oxidate (o sare pe ele) si suruburi ruginite. La ele caroseria este atacata ireversibil, degeaba mai luceste vopseaua, in citva timp va inflori toata.
Asta aviz celor care cumpara masini .
dorukag
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2007
- Mesaj Privat
Am spalat si eu astazi motorul. Cel de la spalatorie nu mi-a acoperit nimic. Pur si simplu a stropit cu o solutie si apoi a spalat. Masina a pornit la sfert de cheie.
Am citit acest topic inainte de a merge la spalatorie. Si i-am spus toate temerile mele. M-a intrebat daca e pe motorina. Atat. Nu stiu de ce?
astra f 93 C16NZ
Am citit acest topic inainte de a merge la spalatorie. Si i-am spus toate temerile mele. M-a intrebat daca e pe motorina. Atat. Nu stiu de ce?
astra f 93 C16NZ
- florin71
- ***
- 692 mesaje
- din 31 Mai 2007
- Astra 2004 1,7cdti
- Maramures
florin71
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2004 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2007
- Mesaj Privat
Nu este cumva acum contraindicat ca la aceste temperaturi joase sa se spele motorul?Cineva mi-a spus ca nu este bine spalat motorul acum, deoarece din cauza frigului , motorul nu se usuca, si pot sa apara probleme.Ma rog, daca masina este amplasata pe o durata de timp mai mare intr-un garaj incalzit este ok.
- goganfelix
- **
- 61 mesaje
- din 18 Jun 2007
- Astra 1993 C16NZ
- Timis
goganfelix
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2007
- Mesaj Privat
Azi am spalat pentru prima oara motorul masinii mele. Dupa ce am lasat-o 5-6 ore la uscat i-am dat cheie si nu mai porneste. Acum fiind noapte nu pot sa vad ce are, o sa mai incerc maine
Precizez ca am scos bateria.
Update
Acesta este rezultatul spalarii de motor(problema si rezolvare): https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=25071
Ultima modificare facuta de goganfelix la Mar 04 Mar, 2008 9:53 am, modificat de 2 ori in total
Precizez ca am scos bateria.
Update
Acesta este rezultatul spalarii de motor(problema si rezolvare): https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=25071
Ultima modificare facuta de goganfelix la Mar 04 Mar, 2008 9:53 am, modificat de 2 ori in total
- criss_slc
- **
- 316 mesaje
- din 04 Jun 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
criss_slc
- Mesaje scrise: 316
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2007
- Mesaj Privat
Gata, am patit-o si eu. M-a pus al cu coarne sa ma duc sa spal motorul (e adevarat, era extrem de necesar - aparuse faimoasa motorina la ecu si acum vreau sa determin cam cata curge). Am mers la spalatorie dis-de-dimineata (sunt cam 500 de metri pana acolo) si am intrat primul. A pus baietasul ala pungi peste tot, a spalat-o, a iesit .... de facut poze. A pornit la prima cheie, fara nici cea mai mica ezitare. Am plecat prin oras, stiind ca trebuie sa merg cu ea sa se usuce. Dupa circa 1 kilometru s-a aprins beculetul cu cheia din bord, desi masina functiona perfect. Dupa ce am terminat repertoriul de injuraturi la adresa mea si a spalatoriilor auto, am observat ca beculetul s-a stins singur (asta cam in zece minute de mers - bogat repertoriu, nu?). Problema este ca de atunci se aprinde constant dupa pornire si se stinge in circa 5-10 minute. Concret: pun contactul - se aprind toate becurile; se sting unele, dar cel cu cheia ramane; pornesc motorul - se stinge si acel bec cu cheie, dar se reaprinde in 10-15 secunde si ramane aprins 10 minute (am observat ca in mers se stinge mai repede - de unde deduc ca ar avea legatura cu temperatura).
De la ce poate fi?
De la ce poate fi?
- Corsafuhrer
- ***
- 869 mesaje
- din 26 Mai 2006
- Corsa 2003 Y17DT
- Bucuresti
Corsafuhrer
- Mesaje scrise: 869
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2006
- Mesaj Privat
- criss_slc
- **
- 316 mesaje
- din 04 Jun 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
criss_slc
- Mesaje scrise: 316
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2007
- Mesaj Privat
- vectra2004
- *
- 40 mesaje
- din 04 Mar 2008
- Vectra 2004 y20dth
- Bucuresti
vectra2004
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2008
- Mesaj Privat
- Corsafuhrer
- ***
- 869 mesaje
- din 26 Mai 2006
- Corsa 2003 Y17DT
- Bucuresti
Corsafuhrer
- Mesaje scrise: 869
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2006
- Mesaj Privat
- criss_slc
- **
- 316 mesaje
- din 04 Jun 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
criss_slc
- Mesaje scrise: 316
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2007
- Mesaj Privat
- florin71
- ***
- 692 mesaje
- din 31 Mai 2007
- Astra 2004 1,7cdti
- Maramures
florin71
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2004 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2007
- Mesaj Privat
Oameni buni, ultimele postari pe acest topic, m-au pus pe ganduri.Intentionam si eu sa imi spal motorul masinii mele , care este un Opel Astra G 1,7 CDTI, la vara, dar.....parca incep sa am retineri.Am tras concluzia ca nu oricine poate sa realizeze o spalare in siguranta a motorului, fara sa nu afecteze ceva pe acolo, asa ca inainte de toate , trebuie identificat un personal calificat , care poate face asta, fara ca ulterior sa ai surprize neplacute.
Ultima modificare facuta de florin71 la Mie 05 Mar, 2008 12:55 am
Ultima modificare facuta de florin71 la Mie 05 Mar, 2008 12:55 am
- tony_78ton
- *
- 2 mesaje
- din 03 Mar 2008
- Astra 2003 2.0 tdci
- Galati
tony_78ton
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2003 2.0 tdci
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2008
- Mesaj Privat
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
Care faceti teste sa vedem unde e cel mai bun loc de spalat masina? Eu zic sa o spalati voi (daca nu aveti un compresor imprieteniti-va cu un tip care lucreaza la o spalatorie si spati voi motorul)
Motoarele diesel sunt cele mai sigure la spalat. In schimb benzinarele au probleme pe la delco (de obicei), fise, bujii, bobina!
Eu am benzinar si nu suport motorul murdar asa ca ii fac o baie cel putin o data pe anotimp (iarna o spal intr-o hala). probleme am avut foarte rar. Mentuionez ca am spalat si motoare de dacie...
Recomandarile mele:
-nu veniti la spalat cu motorul incins (se dizolva detergentul, poate crapa blocul)
-acoperiti partile electrice (chiar daca nu toate, delcoul neaparat)
-dupa ce porniti masina lasati motorul sa mearga la relanti vreo 10 minute si abia dupa plecati cu ea.
Respectand cele 3 chestii eu nu am avut probleme decat cu daciile care nu intra la categoria masini!
Daca doriti insa, o spalare ca la carte, a deschis pe undeva dancuciureanu un topic despre cum sa speli motorul de la Agila (valabil la orice motor). Cautati si veti gasi!
Motoarele diesel sunt cele mai sigure la spalat. In schimb benzinarele au probleme pe la delco (de obicei), fise, bujii, bobina!
Eu am benzinar si nu suport motorul murdar asa ca ii fac o baie cel putin o data pe anotimp (iarna o spal intr-o hala). probleme am avut foarte rar. Mentuionez ca am spalat si motoare de dacie...
Recomandarile mele:
-nu veniti la spalat cu motorul incins (se dizolva detergentul, poate crapa blocul)
-acoperiti partile electrice (chiar daca nu toate, delcoul neaparat)
-dupa ce porniti masina lasati motorul sa mearga la relanti vreo 10 minute si abia dupa plecati cu ea.
Respectand cele 3 chestii eu nu am avut probleme decat cu daciile care nu intra la categoria masini!
Daca doriti insa, o spalare ca la carte, a deschis pe undeva dancuciureanu un topic despre cum sa speli motorul de la Agila (valabil la orice motor). Cautati si veti gasi!
- ovidiucro
- ***
- 705 mesaje
- din 26 Apr 2005
- Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Prahova
ovidiucro
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2005
- Mesaj Privat
Si eu am benzinar si am spalat motorul. De doua ori de cand o am(un an).
Nu au acoperit cu nimic.
Au stropit cu o pompa gen Gardena pt pulverizat florile , au asteptat pana a inceput sa se dizolve mizeria si au clatit cu jet cu apa.
Suflat cu aer, pus capota, cerut 10 ron si la revedere.
Spalarile le-am facut in iulie 07 si dec 07.
Pana acum masina nu a facut urat.
LE spalatoria este pt cei curajosi sau comozi.
Adevarata spalare se face ca-n topicul lui Dan.
Nu au acoperit cu nimic.
Au stropit cu o pompa gen Gardena pt pulverizat florile , au asteptat pana a inceput sa se dizolve mizeria si au clatit cu jet cu apa.
Suflat cu aer, pus capota, cerut 10 ron si la revedere.
Spalarile le-am facut in iulie 07 si dec 07.
Pana acum masina nu a facut urat.
LE spalatoria este pt cei curajosi sau comozi.
Adevarata spalare se face ca-n topicul lui Dan.
- criss_slc
- **
- 316 mesaje
- din 04 Jun 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
criss_slc
- Mesaje scrise: 316
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2007
- Mesaj Privat
Eh, dat fiind faptul ca nu am reusit sa ajung la intalnirea de joi (cine o mai fi inventat si serviciile astea?!?!), sambata dimineata mi-am pus toata inteligenta in functiune si iata ce a iesit: motorul il spalasem pentru ca existau pete mari de motorina in zona ECU si era necesar sa determin cam cata motorina curge pe acolo. dupa spalare si mers o saptamana motorul a ramas curat. asa ca m-am apucat sa desfac cele doua mufe de pe ecu. Una din ele (cea dinspre parbriz) era curata si uscata, cea de-a doua era plina cu un lichid (tare mi-e teama ca era o combinatie de motorina si apa). am curatat bine acolo, am suflat de mi-au iesit ochii din cap, am pus mufele la loc si ... surpriza: becul cu cheita din bord se stinge normal (inca din faza de contact), iar in timpul functionarii motorului nu se mai aprinde. cum am reusit asta? 10 minute cat au fost scoase mufele s-a resetat log-ul de erori? este posibil ca acel bec sa se aprinda din cauza lichidului din mufa de la ecu?
- air_catalin
- **
- 121 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Astra 2000 1,7DTL
- Prahova
air_catalin
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 1,7DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
de ce sa -l speli ? mergi cu capota deschisaa?
hai sa-ti zic o pofeste la un polo 1.4 bz
omul a spalat motorul, aia cu jetul i-au zburat capacul de la filtru de ulei si din cauza asta acest filtru s-a umflat ca draq si nu a mai dat drumul la ulei in rampa, astfel... motorul s-a gripat => reparatie de 1800 E la o masina de 5000 E acum faci ce crezi
hai sa-ti zic o pofeste la un polo 1.4 bz
omul a spalat motorul, aia cu jetul i-au zburat capacul de la filtru de ulei si din cauza asta acest filtru s-a umflat ca draq si nu a mai dat drumul la ulei in rampa, astfel... motorul s-a gripat => reparatie de 1800 E la o masina de 5000 E acum faci ce crezi
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat