- zafirul
- ****
- 1,444 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
cf. schemei pt zafira ar cam fi pe instalatie BEHR.
nu cunosc ce e pe Astra, dar avind in vedere diferenta fata de ce "nebunie" e la mine, ar putea fi Delphi...
tineti aproape
o sa pun poze... (cred ca saptamina viitoare cel mai probabil pt ca tre' sa ma impiedic de niste bani )
si revin cu ceea ce am mai spus pe aici,
avind in vedere conditiile din Buc eu fac revizia astfel:
cartea de service zice 30000... asta in vise.....sau in F, DE, UK sau de la Nadlac mai spre stinga....
service-ul zice 15000 pt ca-s conditii mai grele in RO
eu fac la 12000 (max): ulei & filtru ulei & filtru benzina
si pt ca in Buc. e atit de mult praf cam la 6000-7000 filtru aer & filtru polen
nu vreti sa stiti cum arata cel de polen la 7000........
nu cunosc ce e pe Astra, dar avind in vedere diferenta fata de ce "nebunie" e la mine, ar putea fi Delphi...
tineti aproape
o sa pun poze... (cred ca saptamina viitoare cel mai probabil pt ca tre' sa ma impiedic de niste bani )
si revin cu ceea ce am mai spus pe aici,
avind in vedere conditiile din Buc eu fac revizia astfel:
cartea de service zice 30000... asta in vise.....sau in F, DE, UK sau de la Nadlac mai spre stinga....
service-ul zice 15000 pt ca-s conditii mai grele in RO
eu fac la 12000 (max): ulei & filtru ulei & filtru benzina
si pt ca in Buc. e atit de mult praf cam la 6000-7000 filtru aer & filtru polen
nu vreti sa stiti cum arata cel de polen la 7000........
- gra
- **
- 203 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Astra 2009 z17dtr
- Iasi
gra
- Mesaje scrise: 203
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 z17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
- zafirul
- ****
- 1,444 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
am promis da' nu m-am tinut de cuvint
n-am avut la dispozitie camera digitala... nu rideti de mine ca n-am digitala
am la serviciu dar cind a fost sa fac schimbarea nu era in firma...
Deci:
aeroterma BEHR e ca un butoias mai grasan care are un capac ca o emisfera (e capacul care face sa recircule aerul)
aeroterma DELPHI e tot cilindrica -dar o idee mai zvelta- iar deasupra mai e un cilindru care face corp comun si care e retezat cam la 45grade. cind se pune/scoate recircularea culiseaza in el ceva...se vede prin "grilajul" partii care e inclinata cu unghiul pomenit mai sus.
in schema, dupa forma carcasei filtrului pare a fi BEHR dar nu este pt. ca la BEHR nu desfaci nici un surub. Sint doar 5 clipsuri metalice.
La DELPHI se desfac 2 suruburi laterale si 2 clipsuri sus si jos (va zic asta ca m-am documentat aseara in Etzold)
La aeroterma Delphi nu sint probleme de etansare.
In schimb la BEHR pe portiunea de jos si lateral (pina la jumatate) exista o pasta de etansare pe cant.
daca nu se inchide bine capacul pe acea portiune condensul se va scurge in interiorul masinii (vezi si https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=2726 sau https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=147)
scuze pt postul asta stufos...
n-am avut la dispozitie camera digitala... nu rideti de mine ca n-am digitala
am la serviciu dar cind a fost sa fac schimbarea nu era in firma...
Deci:
aeroterma BEHR e ca un butoias mai grasan care are un capac ca o emisfera (e capacul care face sa recircule aerul)
aeroterma DELPHI e tot cilindrica -dar o idee mai zvelta- iar deasupra mai e un cilindru care face corp comun si care e retezat cam la 45grade. cind se pune/scoate recircularea culiseaza in el ceva...se vede prin "grilajul" partii care e inclinata cu unghiul pomenit mai sus.
in schema, dupa forma carcasei filtrului pare a fi BEHR dar nu este pt. ca la BEHR nu desfaci nici un surub. Sint doar 5 clipsuri metalice.
La DELPHI se desfac 2 suruburi laterale si 2 clipsuri sus si jos (va zic asta ca m-am documentat aseara in Etzold)
La aeroterma Delphi nu sint probleme de etansare.
In schimb la BEHR pe portiunea de jos si lateral (pina la jumatate) exista o pasta de etansare pe cant.
daca nu se inchide bine capacul pe acea portiune condensul se va scurge in interiorul masinii (vezi si https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=2726 sau https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=147)
scuze pt postul asta stufos...
- gra
- **
- 203 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Astra 2009 z17dtr
- Iasi
gra
- Mesaje scrise: 203
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 z17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
Astazi am schimbat si eu filtrul de polen.
Am instalatie Behr si pentru a putea scoate filtrul este necesar sa desfaci si tubul din plastic care trimite aerul la picioare (pasager),apoi scoti mufa de la termostat si desfaci vreo 5 suruburi si 5-6 cleme pentru a scoate "rahatul" ala de capac din plastic..Pentru etansare este folosit un snur alb din cauciuc siliconic care este foarte greu de rupt, deci nu cred sa fie probleme de etansare.
Pot sa zic (din nou)ca cei de la Opel au ales cele mai proaste solutii tehnice. Constat din ce in ce mai mult ca trebuie sa desfaci foarte multe elemente care initial nu par sa aiba legatura cu zona in care lucrezi...
Asa sa intamplat la alternator si la distributie. Pur si simplu mi-am epuizat toate injuraturile.Am realizat chiar si ceva "variatiuni" in acest domeniu
Am instalatie Behr si pentru a putea scoate filtrul este necesar sa desfaci si tubul din plastic care trimite aerul la picioare (pasager),apoi scoti mufa de la termostat si desfaci vreo 5 suruburi si 5-6 cleme pentru a scoate "rahatul" ala de capac din plastic..Pentru etansare este folosit un snur alb din cauciuc siliconic care este foarte greu de rupt, deci nu cred sa fie probleme de etansare.
Pot sa zic (din nou)ca cei de la Opel au ales cele mai proaste solutii tehnice. Constat din ce in ce mai mult ca trebuie sa desfaci foarte multe elemente care initial nu par sa aiba legatura cu zona in care lucrezi...
Asa sa intamplat la alternator si la distributie. Pur si simplu mi-am epuizat toate injuraturile.Am realizat chiar si ceva "variatiuni" in acest domeniu
xfilez
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucureºti / Târgoviºte
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2005
- Mesaj Privat
- bogdanene
- ***
- 695 mesaje
- din 11 Nov 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Buzau
bogdanene
- Mesaje scrise: 695
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2005
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,832 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,832
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
am reusit si eu sa scot filtrul de polen
cum desfaci torpedoul, putin in dreapta se vad niste cleme ( asa e la mine - aeroterma delphi). si eu am luat teapa de 2 ori pt ca sunt puse invers. partea de care trebuie sa trage e in partea din spate si nu iti dai seama ca e clema acolo.bagi mana, pipai si te prinzi.
cum dai clemele jos, se trage partea aia de plastic ( e in forma de L). si asta-i tot.
cum desfaci torpedoul, putin in dreapta se vad niste cleme ( asa e la mine - aeroterma delphi). si eu am luat teapa de 2 ori pt ca sunt puse invers. partea de care trebuie sa trage e in partea din spate si nu iti dai seama ca e clema acolo.bagi mana, pipai si te prinzi.
cum dai clemele jos, se trage partea aia de plastic ( e in forma de L). si asta-i tot.
- lucian
- **
- 368 mesaje
- din 29 Apr 2005
- Astra 2005 Z17DTL
- tulcea
lucian
- Mesaje scrise: 368
- Locatie: tulcea
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
luate de pe forum-no ofense-
Acum ceva vreme era o discutie despre cum sa schimbi filtrul, si nu prea le iesea unora. Cand mi-am cumparat filtrul, am primit in cutie si o hartie cu indicatii. Se refera la Astra II si la Zafira. Incerc sa pun aici scan-urile care le-am facut, poate folosesc cuiva. E pacat sa dai la un service 400mii/ora cand poti sa-ti schimbi un filtru in 15 minute singur.
ZAFIRA
ASTRA II
+dar nu pot sa incar pozele?????
Ultima modificare facuta de lucian la Dum 11 Feb, 2007 6:45 pm
Acum ceva vreme era o discutie despre cum sa schimbi filtrul, si nu prea le iesea unora. Cand mi-am cumparat filtrul, am primit in cutie si o hartie cu indicatii. Se refera la Astra II si la Zafira. Incerc sa pun aici scan-urile care le-am facut, poate folosesc cuiva. E pacat sa dai la un service 400mii/ora cand poti sa-ti schimbi un filtru in 15 minute singur.
ZAFIRA
ASTRA II
+dar nu pot sa incar pozele?????
Ultima modificare facuta de lucian la Dum 11 Feb, 2007 6:45 pm
- lucian
- **
- 368 mesaje
- din 29 Apr 2005
- Astra 2005 Z17DTL
- tulcea
lucian
- Mesaje scrise: 368
- Locatie: tulcea
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
- sabothor
- **
- 403 mesaje
- din 02 Feb 2007
- Astra 2003 Z18XE
- Bucuresti
sabothor
- Mesaje scrise: 403
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2007
- Mesaj Privat
- G.i.M.
- **
- 377 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Corsa 2006 1.2XEP
- Constanta
G.i.M.
- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 1.2XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
- pufulet
- **
- 303 mesaje
- din 03 Feb 2006
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
pufulet
- Mesaje scrise: 303
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2006
- Mesaj Privat
- varza
- **
- 202 mesaje
- din 15 Jun 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
varza
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2006
- Mesaj Privat
nu ai pus unde trebuie problema (sectiune gresita) - totusi iti raspund ca NU e nici un semn ca trebuie sa schimbi filtru. e normal sa simti noxele de afara daca nu e apasat butonul recirculare caci in instalatie intra aer de afara. daca apesi butonul o clapeta opreste fluxul de aer care vine de afara (din atmosfera) si automat ca nu ai cum sa simti noxele.
- sabothor
- **
- 403 mesaje
- din 02 Feb 2007
- Astra 2003 Z18XE
- Bucuresti
sabothor
- Mesaje scrise: 403
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2007
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
@Sabothor
dupa cum ii spune si numele, este un filtru de aer, nu un purificator de aer. Are rolul de a opri praful, frunzulitele, musculitele etc de a intra in habitaclu prin gurile de ventilatie, pastrand astfel si traseul de ventilatie si radiatorul de AC mai curate...
In nici un caz nu poate opri gazele de esapament!!!
Desi ar fi beton!
dupa cum ii spune si numele, este un filtru de aer, nu un purificator de aer. Are rolul de a opri praful, frunzulitele, musculitele etc de a intra in habitaclu prin gurile de ventilatie, pastrand astfel si traseul de ventilatie si radiatorul de AC mai curate...
In nici un caz nu poate opri gazele de esapament!!!
Desi ar fi beton!
meclarian
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
- Mihay
- **
- 194 mesaje
- din 23 Mar 2007
- Astra 2002 Z18XE
- Bucuresti
Mihay
- Mesaje scrise: 194
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2007
- Mesaj Privat
In scurt timp caloriferul instalatiei de aer conditionat (cel care face rece) va fi plin de noroi (praf in combinatie cu condensul facut de calorifer), pe care nu-l mai poti elimina decat schimband caloriferul.
Incearca totusi sa schimbi filtrul de polen si nu mai umbla cu trucuri "gen dacia"
Bafta!
Incearca totusi sa schimbi filtrul de polen si nu mai umbla cu trucuri "gen dacia"
Bafta!
- valy25
- **
- 201 mesaje
- din 16 Mar 2008
- Mehedinti
valy25
- Mesaje scrise: 201
- Locatie: Mehedinti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2008
- Mesaj Privat
- Paraschiv Sorin
- **
- 255 mesaje
- din 30 Apr 2007
- Insignia 2010 A20DTC
- Bacau
Paraschiv Sorin
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2010 A20DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2007
- Mesaj Privat
rudareanu
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2006
- Mesaj Privat