- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Norocul meu ca "donatorul" este tot Astra G Z16XE iar dupa montaj ar trebui sa schimb doar limba BC la un Tech2 , cred ca e flamanda ...
Revin cu poze si probabil "optimizari" iso - stile .
L.E. Totusi nu ma prind care din cele doua mufe de pe ECU este X71 ... M sau K ?
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Exista vre'o procedura de calibrare a consumului ?
Sa trebuiasca inlocuit cablul de consum intre ECU pin 47 si MID pin 27 cu un cablu ecranat ?
Citeva remarci :
- cum ma asteptam nu am gasit cosa pentru pinul 47 (pin pentru consum) de pe ECU , dupa ce am indepartat smacul siliconic din gaura mufei am folosit "varianta fir zburlit" in loc de cosa ... se pare ca face contact .
- interesant in mufa originala de la MID n'a fost cablat pinul 28 , cum pinul 18 trebuie lasat in "aer" l'am folosit pe acesta .
Ceve idei sfaturi cu privire la "calibrarea" MID'ului ?
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Acum, ajuta-ma si pe mine cu cateva lamuriri, te rog.
1. Variaza indicatia de consum instant functie de turatie? Cum?
2. Ce iti afiseaza cand tii simultan R+S apasate?
3. Ce an e masina ta? nu vad in semnatura (nu ma uit acum in profil, ca raspund). EDIT: nici in profil nu ai scris.
4. Cum adica ai folosit pinul 18 in locul lui 28?
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
2. 005 _______3
054 _______15385
3. Masina e din 06.2002
4. Am folosit cosa ce trebuia lasata libera din mufa la pin 18 si am mutat cosa la pin 28 . Pinii nefolositi din mufa mama ce se introduce in MID nu au cose , eu am folosit mufa originala .
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Indiferent daca conectez pin28MID la pin13ECU , afiseaza la fel pin 28 nu are nici o influenta . Masina donatoare este din 03.2002 - Astra G Z16XE , masina mea din 06.2002 . Deci se pare ca trebuie sa merg la reprezentanta ... asta in cazul in care nu te vei muta in Galati ... 😉
Ai idee ce ar trebui sa afiseze MID dupa reprogramare ?
"005" este code index pentru jante + cauciucuri + cod motor
"3" nu stiu
"054" nu stiu
"15385" impulsuri/rotatie
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Exemplu
In bord afiseaza :
034.1
15385
MID afiseaza :
005 ______ 3
055 ______ 15385
Ma gindesc ca si MID-ul ar trebui sa afiseze in loc de "005" codul din bord adica "034" pentru ca MID ul sa inteleaga datele furmizate de ECU la fel ca si bordul .
Posibil sa existe aceasta "corespondenta" cu atit mai mult cu cit "034" este codul pentru MID-ul montat pe Z16XEP si jante pe 15 si 16 la Astra G .
Poate cineva sa confirme sau sa infirme

Am inteles ca exista si MID-uri blocate care nu afiseaza decit "Autonomia" , celelalte functii ale BC fiind blocate sau dupa programare sa le afiseze eronat ...
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
Code index pt MID: http://www.astra-g-anleitun...dex_furs_mid.html
Code index pt Instrument (tacho): http://www.astra-g-anleitun...ur_den_tacho.html
Singura corespondenta intre Instrument si MID este cea legata de nr de impulsuri.
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
A mers schimbata limba la BC dar indiferent ce index bagam incepind cu 001 si terminind cu 035 desi erau acceptate si se programa BC-ul , consumul afisat raminea acelasi sau era mai mare . Accepta si ajustarile cu pina la +/- 1,5L/100Km a valorii afisate dar tot pe la 2,9L/h imi afisa cel mai putin . Asta mi'a demonstrat inca odata ca MID'ul este ok .
Se pare ca va fi nevoie de resoftarea ECU ...
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat


A fost problema de contact la pinul 47 de pe ECU . Dupa ce am dat cu spray pentru curatarea contactelor electrice atit in mufa de la ECU cit si mufa mama cu fire a inceput sa afiseze corect .
Probabil a fost vorba de oxidarea pinului 47 de pe ECU care n'a fost folosit ... hm 😠
Pentru cei ce vor sa se apuce de montat BC , spor la treaba si multa rabdare !
L.E. Revin in curind cu detalii "concentrate" pentru a sintetiza cele n+1 pagini de topic .
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Se demonteaza consola centrala :
- se demonteaza "mascuta" de la bricheta
- se demonteaza cele 4 suruburi de la consola si scrumiera folosind T-20
- se demonteaza policiara de deasupra scrumierei din cele 4 clipsuri folosind doua surubelnite de latime medie
- se demonteaza Radioul folosind doua extractoare sau chiar 4 cuie de 3mm
- se desfac cele doua surburi din lateralul saniei casetofonului, cele doua suruburi cu acces mai bun situate mai in spate tot pe
laterala ramin pe pozitie .
- se indeparteaza cu o surubelnita mufele din partea din spate a saniei inclusiv mufa de la antena .
- se desfac clemele de la blocul de AC/clima , situate dedesuptul si deasupra blocului AC .
- se trage usor de consola si se scoate mufa TID prin rotirea levierului mufei .
- se indeparteaza consola centrala , sania cass'ului ramine montata pe aceasta .
Acum ca accesul este deplin se poate lucra in voie la mufa viitorului MID .
Am taiat mufa TID'ului fir cu fir si am sunat fiecare fir in mufa TID , pe fiecare am lipit o eticheta cu numarul pinului .
Folosind tutorialul lui Gabi si schema de conexiuni a lui RON , verificate in prealabil pe TIS 2006 am inceput sa trag firele necesare conectarii MID'ului . Practic sint de tras doua fire(sau numai unul) din compartimentul motor respectiv una din cele doua mufe de la ECU pentru semnalui de consum , aceste fire au intrat in habitaclu prin dopul de cauciuc de linga pompa de servofrina . Trei fire din cupla de la bord pentru turatie , temperatura motorului si viteza . Trei fire de la mufa BC si un plus prin contact ce l'am tras de la mufa brichetei deoarece panoul de sigurante este destul de greu accesibil fara demontarea totala a acestuia .
Pentru firul ce trebuie legat in mufa ECU si care nu are pin de conexiune pe mufa cu fire am desizolat pe o lungime de 15-16mm cablul de "1" litzat , l'am mai "barbierit" la capatul ce intra in mufa si l'am fixat mai bine cu ajutorulunui colier de plastic si lipirea de inca doua fire din jur . Atentie la realizarea contactului la pinul "improvizat", sa curatati bine siliconul din mufa si daca aveti spray de contacte sa dati pe mufe un pic .
Nu uitati sa marcati cu stegulet de identificare firele trase ! Am matisat cu banda izolatoare neagra fiecare manunchi de fire in parte , cele de la motor , cele de la mufa bordului , cele de la maneta BC , etc
Acestea au fost invetite cu burete in zonele de contact cu alte componente din bord pentru a nu produce zgomote in timpul rularii si prinse , pe unde s'a putut , cu coliere de plastic de partile fixe ale bordului pentru rigidizare .
Eu am avut mufa originala pentru MID si nu mi'a ramas decit sa lipesc firele ramase de la TID cit si cele trase suplimentar pentru MID . Atentie , puneti un ziar pe bord sa nu atingeti bordul cu pistolul de lipit !
Pentru izolarea firelor in zona lipiturilor am folosit tub "varnesh" termoretractabil care se muleaza perfect pe fire atunci cind este incalzit cu bricheta . Verificati de doua , trei ori conecxiunile mi ales in cazul mufei pentru MID manufacturate !
Dupa lipirea firelor si primele probe cu motorul pornit se poate trece la montarea MID'ului pe consola si a celorlalte accesorii demontate anterior : cass , AC/clima , scrumiera .
Verificati daca consumul afisat este cel real chiar si dupa programarea pe tech2 .Afisarea consumului real poate fi ajustata in plus sau in minus cu tech2 .
dyzzy
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2007
- Mesaj Privat
Pe mine subiectul asta ma preocupa de ceva vreme.(MID in loc de TID)
Eu am un ASTRA G/2000 motor Y17DT (ISUZU).
Intrebarea este daca pot sa pun MID.Unii mi-au spus ca nu.De ce nu as putea pune MID pe motorul acesta?A mai incercat cineva MID in loc de TID pe ASTRA G Y17DT?
Iata ce am gasit eu pe net in legatura cu subiectul acesta.
http://www.astra-g.go.ro/
marius_mx
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat