Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • ktapet

  • Mesaje scrise: 485
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2005

  • Mesaj Privat
pana ma apuc sa umblu la ea (mi-au dat aia placutele care trebuie, deci sambata sunt calare pe situatie) sa trec aici limitele de uzura la placute si discuri - sunt luate din Etzold: la toate astra si zafira atat pe puntea spate cat si pe puntea fata limita de uzura la placute este de 2 mm fara placa metalica .
verificarea grosimii discurilor de frana se face cu sublerul in mai multe locuri si se ia in considerare cea mai mica valoare gasita.
La discurile de frana pe fata: daca diam. disc = 256 mm (astra cu motor de 1,2/1,6/1,7) grosimea discului nou este 24 mm iar limita de uzura este de 21 mm, se mai da acolo si grosimea minima a discului dupa rectificare = 22 mm. daca diam. disc = 280 (astra cu motor de 1,8 si 2.0) grosimea disc nou = 25 mm, limita de uzura 22 mm si la fel ca mai sus grosimea minima dupa rectificare 23 mm.
La discurile de frana pe spate limita de uzura este de 8 mm, minimul dupa rectificare este de 9 mm iar ele noi au grosimea de 10 mm.
tot cand umbli la frane se mai pot verifica furtunurile cu lichid de frana care vin la etrier, iar verificarea la ele consta in a detecta daca exista crapaturi pe acele furtune.
Skip ads

  • ktapet

  • Mesaje scrise: 485
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2005

  • Mesaj Privat
asadar sambata am efectuat operatiunile despre care v-am zis. sa incepem:

Introducere.

nota: pozele o sa le pun in garajul meu . este bine sa le vedeti pt. ca am mai scris diverse chestii si pe ele.

scule trebuinciosae
chei fixe si inelare de 18 si 19 cate 2 buc. din fiecare, pt. usurare ar fi bine sa aveti si tubulare cu clichet; inbus de 5 si inbus de 7 (asta ar fi bine sa aveti unul si de rezerva ca s-ar putea sa-l rupeti), spray pt. suruburi (cu el scutiti timp si rupturi de chei); o ranga adevarata sau altceva cu care sa faceti parghie (numai pt. schimbare bieleta antiruliu); ciocan aveti nevoie de el la scoaterea discurilor de frana care ies cam greu si trebuie ciocanit usor (daca e prea tare riscati sa stricati rulmentii); presa pt. impins pistonul in etrierul de frana, glaspapir, perie de sarma.

tot aici la introducere va mai spun ca aia in carte zic ca inainte sa dai roata jos de pe masina trebuie sa notezi pozitia ei si sa n-o schimbi cand o pui la loc.


Cap. I
demontarea

asta este partea cea mai grea.
I.1
las in seama voastra treaba cu suspendarea masinii tot ce va zic este ca numai ca cricul din dotare nu este suficient tineti cont ca pe parcursul lucrului trebuie sa trageti cu toata forta voastra de chei si alte operatiuni dure de genul asta deci masina trebuie sa aiba o stabilitate f. buna
dupa ce ati suspendat-o si s-a dat jos roata urmeaza

I.2
o operatiune simpla care mie nu mi-a reusit - scoaterea senzorilor de uzura ai placutelor de frana eu i-am rupt pe ambii, primul am tras de el pana l-am rupt, iar al 2-lea s-a rupt, cred, pt. ca am fortat prea tare cu surubelnita in el. trebuie sa lucrati gentil cu ei. anul trecut mi-a reusit aceasta operatiune, deci se poate.

I.3
scoaterea sigurantei placutelor de frana - aici este o problema pt. ca exista 2 tipuri de placute; puteti observa cum vine treaba la tipul meu de placute in poza nr. 1, oricum nu este foarte complicat si se foloseste o surubelnita.

I.4
scoaterea bolturilor de ghidaj.
etrierul are in partea dinspre masina 2 bolturi de ghidaj pe care el culiseaza si prin care se prinde de suportul de etrier. pt. scoaterea lor aveti nevoie de un inbus de 7 (poate 2 in caz ca se rupe primul). mai intai cu surubelnita se scot capacele care cred ca sunt din plastic sau cauciuc care in vin in capul unor cilindri de cauciuc (mai de graba sunt niste trunchiuri de con acei cilindri) si in interiorul lor se afla capetele suruburilor cu inbus de 7. incercati prima data fara spray si daca nu merge dati cu spray.
pt. ca tot veni vorba de spray in acest moment puteti sa dati cu el pe la suruburile de prindere ale bieletor antiruliu si la cele de prindere a suportului de etrier ca sa-si faca efectul pana ajungeti acolo. dupa ce ati reusit sa deblocati bolturile de ghidaj desfaceti-le pana la capat (nu trebuie neaparat scoase de pe cilindrii aceia de cauciuc) puteti sa treceti la urmatoarea etapa

I.5
scoaterea etrierului de pe suport
cand o sa scoateti etrierul o placuta, cea din exterior, ramane pe disc iar cea din interior ramane in etrier. avand in vedere ca una ramane in etrier trebuie sa faceti joc klumea etrierului ca sa treaca de marginea discului de frana. acel joc il faceti prin prinderea lui in maini si miscarea lui dinspre exterior spre interior si invers. puteti introduce si o surubelnita intre placuta si disc asta in cazul in care nu va mai intereseaza cum va arata discul. dupa scoaterea etrierului nu-l lasati sa atarne in furtun legati-l cu ceva de arc vezi poza nr. 2.
p.s. placuta care ramane in etrier lasati-o acolo poate va ajutati de ea la impingerea pistonului in etrier.

I.6
scoaterea suportului de etrier.
pt. a ascoate cele 2 suburi de prindere a suportului va trebuie o cheie teapana de 18 (la alte masini 19) si muschi rezistenti pt. ca cele 2 suruburi au fost tratate cu solutie anti desurubat si or sa mearga greu pana la capat in poza nr. 3 vedeti suportul de etrier si tot acolo vedeti cum se curata partile pe care se misca urechile placutelor de frana.
ca tot am ajuns aici sa fac o paranteza:
curatarea suportului de etrier este imperios necesara pt. ca placutele trebuie sa se miste usor pe suportul de etrier pt. ca atunci cand ridicati piciorul de pe frana ele sa nu ramana lipite de disc. am avut aceasta problema anul trecut, imi scartaiau rotile urat de tot si dupa ce am curatat suportul etrierului s-a rezolvat aceasta problema. atnci l-am curatat far sa-l dau jos.

I.7
scoaterea discului de frana.
discul de frana are un surub de pozitionare cu cap inbus de 5 care la mine a iesit usor, dar la scoaterea discului desi stiu ca nu e bine am folosit ciocanul. deci cu ciocanul am batut, nu tare!, dar de multe ori, in mai multe locuri de pe discul de frana. nu am lovit in suprafata pe unde vin placutele de frana ci in suprafata discului pe care sunt gaurile pentru prezoanele de prindere a rotii. dupa ce am batut asa in el am gasit prin spatele lui o pozitie in care am bagat o surubelnita solida cu care am facut un fel de parghie si am reusit sa le scot. in carte zice ca daca bati prea tare cu ciocanul risti sa bulesti rulmentii.
dupa ce ati scos discul curatati bine suprafata pe care urmeaza sa fie montat discul nou.

I.8
scoaterea bieletei antiruliu.
problemele aici vin din 2 parti: pozitie proasta si desurubare greoaie. e bine sa fiti 2 insi.
referitor la grosimea suruburilor: la mine bieletele vechi aveau surubul de strangere de 18 iar cele noi il aveau de 19. pe langa cheia care va trebuie la surubul de strangere va mai trebuie una (la mine atat la bieletele vechi cat si la cele noi asta era de 19) pt. a tine contra. vedeti poza nr. 2.
mai greu e la surubul din partea de jos a bieletei.

Cap. II
MONTAREA pieselor

II.1
montarea bieletei antiruliu.
mai inatai vedeti poza nr. 4 . ca s-o aduceti in pozitie trebuie sa ridicati bascula cu o parghie. eu am prins-o prima data in surubul de jos si dupa aia am ridicat bascula si am prins-o sus.

II.2
montarea discului de frana.
inainte de a fi montat discul trebuie curatata suprafata pe care calca placutele de frana. eu am facut treaba asta cu spirt si cu o carpa curata dar discurile mele nu au avut lac pe ele, am auzit ca exista si discuri lacuite in acest caz se foloseste nu stiu ce substanta speciala pt. inlaturarea lacului. se strange surubul de pozitionare a discului de frana. gaura surubului de pozitionare este diferita de cele ale prezoanelor de prindere a rotilor.

II.3
se monteaza suportul etrierului curatat in pealabil cu perie de sarma si glaspapir vezi mai sus.

II.4
montarea placutelor de frana, a etrierului, a bolturilor de ghidaj si a sarmei de siguranta

pt. a face loc placutelor de frana in etrier pistonul trebuie impins inapoi in etrier. aici eu am folosit o presa facuta de noi (de socra-miu) ea consta dintr-un surub (de ex. de 19 grosime) si de lungime 15-20 cm si o platbanda in care am dat filet si am insurubat-o pe surubul respectiv apoi presa asta se baga in etrier iar varful surubului l-am srijinit in placuta de frana veche (pe care nu am scos-o) si am invartit cu o cheie de surub. atentie pe masura ce impingi pistonul in etrier nivelul lichidului de frana creste deci trebuie verificat. dupa ce am impins suficient pistonul in etrier am montat placuta de pe interior in etrier iar pe cea de pe exterior pe suportul etrierului apoi am venit cu etrierul si l-am montat pe suport, dupa care am prins etrierul de suportul sau cu bolturile de ghidaj si in final am pus sarma de siguranta aici am folosit un patent. apoi am pus capacele de cauciuc sau plastic la cilindrii de cauciuc in care vin bolturile de ghidaj si gata! pardon am pus si roata la loc. pentru caei care nu au facut ca mine si au bulit senzorii de frana mai trebuie montati si aia.
cam asta e tot.
pt. alte lamuriri va stau la dispozitie tel. 0745345590 - catalin.
  • rudareanu

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2006

  • Mesaj Privat
multumesc mult pentru info. saptamana viitoare vreau sa schimb si eu placutele de frana si chiar aveam nevoie de asa ceva .
dau un suc/o bere
  • francisco

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1996 Ecotec
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos. Sunt de 3 ore pe "www.clubopel.com" si am gasit atat de multe. Razz Embarassed Crying or Very sad
Skip ads

  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 452
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Salutare ,
Pentru cine are de gand sa le schimbe singur , poate va pot fii de ajutor !

Deci , se desface roata fata :



Dupa desfacerea rotii , discul de frana este prins de butuc , poate diferii , cu un surub cu cap torx 30 sau cu cap stea , acesta se desface ! Inainte de al desface dati cu degripant din abundenta si pe surub si in gaurile unde intra pezoanele penru a se infiltra degripantul intre disc si butuc . Dupa ce il lasati un timp incercati sa il desfaceti , daca tot nu vrea sa se desfaca luati un surub de grosimea capului surubului sau un dorn drept la cap si bateti un pic in acest surub ! si se va desface .




Dupa desfacere discul se va misca pe butuc , acum treceti la demonatarea etrierului si al placutelor .
Se ia o surubelnita dreapta si se desfae clema de pe placuta care tine etrierul :



Dupa desfacerea acesteia etrierul este prins in doua suruburi cu cap inbus de 7 , mare atentie ca nu prea se gaseste acesta dimensiune in comert , mai intai achizitionatio si apoi va apucati de treaba . Eu am polizat un imbus de 8 ca nu am gasit !
Acestea au un capac de plastic pentru protectie care se da usor jos !






Dupa desfacere se indeparteaza etrierul pe care vor ramane plautele !



Cea din exterior opus cu pistonasul este prinsa de etrier cu clemele ei , cea din spate este prinsa de pistonas tot cu cleme , pe care se trage spre exterior , cleme de prindere intra in interiorul pistonasului !
Dupa indepartarea placutelor vechi pistonasul trebuie impins pentru a avea loc noile placute ! Montarea celor noi invers demonatrii celor vechi !


Discul se indeparteaza si se inlocuieste cu cel nou !







Se insurubeaza acel surubel care tine discul de frana iar etrierul se monteaza invers demontarii !




Gata !
Se monteaza roata si nu va speriati franele nu vor tine la primele pedale de franare , discul are suprafatza lucioasa la fel ca si placutele mai ales ca pistonasul a fost impins !

Sper sa va fie de folos acest post !

Numai bine !
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Felicitari pentru tutorial. E foarte explicit datorita pozelor. Ce nu ai specificat este cum ai impins pistonasul in interior ca sa poti monta placuta noua si apoi ansamblul pe disc. Din cate stiu se roteste usor de pistonas ca sa il faci sa intre dar nu sunt sigur pentru ca nu am facut niciodata aceasta operatie desi spre toamna ma bate si pe mine gandul sa schimb toate discurile si placutele.
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,718
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Lucrat profesionist. Felicitari si pentru operatiune si pentru tutorial.

CristianTM.
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 452
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
@Mikyboy , nu face confuzie , pistonasul care se "impinge" prin rotire este cel de pe spate ! Frana de mana actioneaza direct pistonasul !

Pe fata il impingi cu presa daca ai , daca nu cu coada de ciocan . Se impinge foarte usor !

Va multumesc si sper sa va fie de folos !
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,830
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
o completare: curatati foarte bine suprafata de care se lipeste discul. daca nu e aliniat corect ( de la rugina sau alte alea)_ riscati sa stricati discurile+ bataie la directie.
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 452
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Inca ceva , am omis sa precizez ce a spus @Daniel , asa este curatati foarte bine cu o perie de sarma si jmilgher suprafata butucului pe care se aseaza discul !
Dupa curatare gresati suprafata cu unsoare ! Nu afecteaza cu nimic !
  • ktapet

  • Mesaje scrise: 485
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2005

  • Mesaj Privat
pentru cei care nu gasesc inbus de 7 am gasit eu la hornbach 3,2 lei bucata.
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 452
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Sunt rare , eu am polizat unul de 8 ! in acele seturi de imbusuri nu se gaseste nr. 7 !

Multumim @ KTAPET
Skip ads

  • ionapostol

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Am cautat pe forum si nu am gasit un astfel de tutorial nici macar niste sugestii, poate ca masinile cu tamburi de frana pe spate sunt relativ noi. Nici in manualul de reparatii nu spune nimic (este vechi).
Pentru a schimba placutele nu-ti trebuie cunostinte avansate de mecanica (eu unul nu sunt mecanic), oricine care poate deosebi o cheie fixa de o inelara o poate face.
Mai jos sunt niste link-uri catre niste filmulete facute de mine astazi cand m-am apucat sa-mi schimb aceste placute. Nu e un tutorial in adevaratul sens al cuvantului dar eu cred ca este de ajutor pt cineva care vrea sa faca acest lucru acasa si sa nu mai dea o caruta de bani la asa zisii "meseriasi" sau la vreun Service .

Va recomand ,daca aveti posibilitatea, sa faceti aceasta operatiune intr-un garaj sau intr-o zi cu temperaturi normale. Eu am facut-o azi cand afara erau -12 grade... Laughing
partea 1
partea 2
partea 3
partea 4
partea 5
partea 6

Despre partea cu sabotii de frana din spate problema e cam asa:
- masina are 2 ani si jumatate (2007) 1,7 CDTI Astra Clasic, pe spate se auzea un huruit pe spate cand puneam frana , chiar si dupa mai multe frane, si am crezut ca sunt sabotii....
-dar se pare ca sabotii nu aveau nimic dupa cum se vede in film abia daca s-au tocit 1mm dupa 2,5 ani.
- se pare ca era rugina pe tambur, eu necirculand prea mult in perioada asta(sarbatorile de iarna)
saboti frana

Imi pare rau pt colegii care aveau nevoie de un tutorial pt saboti dar vreau sa le spun ca nici acolo nu e mare lucru, cu ceva atentie veti reusi.
  • wlf

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2007

  • Mesaj Privat
felicitari super topicu
  • motorman_65

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2008 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
felicitari
o treaba de milioane...
trebuie sa te cinstim pentru asta
  • gobelu

  • Mesaje scrise: 977
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2009

  • Mesaj Privat
A venit vremea sa ma pregatesc din timp pentru schimbul discurilor,placutelor si sabotilor.

Asa ca am luat la rand magazinele,cel putin cele virtuale si,zic eu,am gasit preturi bune.

Acum...problema e ca nu stiu de care sa iau.Asa ca as vrea din partea voastra cateva opinii avizate.Cel putin din partea celor care au facut aceasta operatiune cel putin o data.

Deci,am de ales intre discuri/placute ATE si discuri/placute Zimmerman.Diferenta de pret intre cele 2 e destul de mare.Acum...sunt convins ca cele ATE fiind mai scumpe toata lumea va spune sa-mi pun d-astea,dar as vrea sa stiu si despre Zimmerman cate ceva.La magazin mai toti au zimmerman.Are cineva asa ceva pe masina?Cum se / s-au comportat in timp?

Sincer...m-as indrepta si spre ATE dar in ultima vreme cu toate piesele astea contrafacute, nici nu mai stii cu ce te trezesti.

As face si o combinatie.Discuri Zimmerman si placute ATE dar mi-e teama ca unele sau altele se vor toci mai repede.

Acum masina din dotare Z 16 XE avand computer de bord ma gandesc ca ar trebui sa am si senzor nu?

Daca pun discuri si placute trebuie sa schimb si lichidul de frana?La cat timp se schimba?Deja am 2 ani cu masina si 45 mii km facuti cu ea.

Multumesc anticipat pt raspunsuri.
  • danieel

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2007 19cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Bravo.
  • gobelu

  • Mesaje scrise: 977
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2009

  • Mesaj Privat
gobelu a scris:A venit vremea sa ma pregatesc din timp pentru schimbul discurilor,placutelor si sabotilor.

Asa ca am luat la rand magazinele,cel putin cele virtuale si,zic eu,am gasit preturi bune.

Acum...problema e ca nu stiu de care sa iau.Asa ca as vrea din partea voastra cateva opinii avizate.Cel putin din partea celor care au facut aceasta operatiune cel putin o data.

Deci,am de ales intre discuri/placute ATE si discuri/placute Zimmerman.Diferenta de pret intre cele 2 e destul de mare.Acum...sunt convins ca cele ATE fiind mai scumpe toata lumea va spune sa-mi pun d-astea,dar as vrea sa stiu si despre Zimmerman cate ceva.La magazin mai toti au zimmerman.Are cineva asa ceva pe masina?Cum se / s-au comportat in timp?

Sincer...m-as indrepta si spre ATE dar in ultima vreme cu toate piesele astea contrafacute, nici nu mai stii cu ce te trezesti.

As face si o combinatie.Discuri Zimmerman si placute ATE dar mi-e teama ca unele sau altele se vor toci mai repede.

Acum masina din dotare Z 16 XE avand computer de bord ma gandesc ca ar trebui sa am si senzor nu?

Daca pun discuri si placute trebuie sa schimb si lichidul de frana?La cat timp se schimba?Deja am 2 ani cu masina si 45 mii km facuti cu ea.

Multumesc anticipat pt raspunsuri.


Nimeni nimic?

Hai ca am gasit eu ceva interesant pe club toyota.Poate va ajuta pe cei care vor sa faca aceasta operatie.


"Deoarece lucrez in domeniul pieselor de schimb de prin 1998 si ca sa elimin unele confuzii, am sa va dau unele informatii:

* Mintex
- Face parte din grupul TMD Friction, adica Textar, Mintex, Don, in care au fost inglobate in timp si alte branduri: http://www.tmdfriction.com/index.jsp

* Ferodo
- Este parte a grupului Federal Mogul: http://www.federal-mogul.com/en
- Pe partea de placute de frana pentru vanzarea aftermarket are mai exact 3 sortimente: http://www.federal-mogul.co......sengerVehicle/ - din pacate, firma care importa si distribuie aceste placute in Romania nu a adus sortimentul de varf pentru toate vehiculele si datorita diferentei mari de pret fata de tipul Premium, dar si pentru ca nu sunt bagate in fabricatie pentru toate marcile si modelele.

* ATE
- Una din firmele care livreaza sisteme de franare de prim montaj la multe marci auto, care includ: placute, discuri, etriere
- Preturile sunt destul de mari pe piata aftermarket, la calitati identice cu alte branduri, cum ar fi Ferodo Premier


O combinatie care a dat rezultate foarte bune, in primul rand dpdv al calitatii si apoi al pretului, si pe care o recomand in momentul in care trebuie schimbate discurile este: discuri Zimmerman + placute Ferodo Premier. Din pacate, cei de la Zimmerman nu au bagat in fabricatie pentru Toyota si discurile ventilate+perforate."
  • FeS

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Cand schimbi discurile de frana e obligatoriu sa schimbi si placutele chiar daca ele mai sunt bune?
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
indicat este sa schimbi si placutele si de obicei discurile le lasi pana se uzeaza placutele ca sa poti sa le schimbi impreuna. Teoretic, la fiecare a doua schimbare de placute se schimba si discurile. Mai pot aparea situatii in care discurile se ovalizeaza, se fisureaza sau se uzeaza prematur si atunci trebuiesc schimbate. Daca nu vrei sa schimbi si placutele este bine sa le planezi cu un smirgel dur pus pe o suprafata dreapta (o bucata de lemn) pana cand suprafata de frictiune (ferodoul) este perfect paralela cu suprafata de asezare a placutelor in etrier (partea metalica).
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR