- ZouZou
- ***
- 715 mesaje
- din 28 Sep 2007
- Corsa 2004 Z13DT
- Bucuresti
ZouZou
- Mesaje scrise: 715
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2007
- Mesaj Privat
cand eram pusti, al batran dip'acas care nu prea are el permis de felul lui m-a invatat o chestie la dacie. pornit in treapta intai, turat motor bine, schimbat viteza fara ambreiaj. probabil daca si la batrana dacie mergea acest lucru mere la mai toate modelele (acu nush cat de bun e lucrul asta). tot el m-a invatat ca o masina bine pusa la punct pleaca de pe loc fara a accelera, ci doar dand drumul la ambreiaj cu masura
- ceribros
- ***
- 532 mesaje
- din 07 Mar 2008
- Corsa 2008
- Bucuresti
ceribros
- Mesaje scrise: 532
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2008
- Mesaj Privat
- black_fairy
- *
- 1 mesaje
- din 25 Aug 2008
- Corsa 2001
- Bucuresti
black_fairy
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2008
- Mesaj Privat
vn04acf
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1994 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2008
- Mesaj Privat
- Drogas
- ****
- 1,260 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Bucuresti
Drogas
- Mesaje scrise: 1,260
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
ZouZou a scris:cand eram pusti, al batran dip'acas care nu prea are el permis de felul lui m-a invatat o chestie la dacie. pornit in treapta intai, turat motor bine, schimbat viteza fara ambreiaj. probabil daca si la batrana dacie mergea acest lucru mere la mai toate modelele (acu nush cat de bun e lucrul asta). tot el m-a invatat ca o masina bine pusa la punct pleaca de pe loc fara a accelera, ci doar dand drumul la ambreiaj cu masura
se numeste a schimba vitezele la sprit, m-a invatat un camionagiu la viata lui, mergea cu un Sprinter si conduca efectiv fara ambreiaj, pornea motorul cu trepta 1 cuplat si dupa mergea de zici ca avea cutie automata, bineintele ca ulterior am incercat si eu la dacie dar cu treaptele 2 si 3 si merge...la opel nu ma bag ca mi-e mila de ea
CUM se face : mergi cu treapta 1 la o viteza de 20-25 km/h scoti din viteza si dupa accelerezi in gol astfel incat sa corelezi viteza masinii cu trepta de viteza si cu turatia lacare ai 25 km/h in treapta 2 , cand consideri ca ai nimerit bagi a 2 si intra fara ambreiaj bine mai si caraie la inceput cand inca nu ai prins manevra...
kaosnicu
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2008
- Mesaj Privat
corsamare
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2008
- Mesaj Privat
La schimbarea "in sus" (1 in 2 etc), dupa decuplarea lantului cinematic (adica iesirea in punctul mort)(toate cutiile moderne au pinioanele in angrenare permanenta!), debreierea lasa arborele primar liber si acesta isi reduce turatia, in principal datorita frecarii cu uleiul din cutie, apropiindu-se de sincronismul cu perechea de pinioane a treptei urmatoare. La manevrarea schimbatorului in sensul cuplarii treptei urmatoare, sincronul acelei trepte actioneaza ca un mic ambreiaj, realizand...sincronizarea si cuplarea silentioasa. Daca lasati libera acceleratia si efectuati manevra cu o anumita viteza (adica nici prea repede, dar nici prea incet, ca scade sub sincronism turatia arborelui primar!) se poate trece intre viteze fara debreiere. (manevra asta o faceau sistematic soferii de autobuze prin anii '70cand stiam la ce sa ma uit!)
Totusi eu nu inteleg rostul unor asemenea "eschibitii". Eventuala "menajare" a ambreiajului se soldeaza cu o accelerare a uzurii sincroanelor! In nici un caz nu incercati figura la schimbat "in jos", unde arborele primar trebuie accelerat pentru sincronism (motiv pentru care multe cutii nu "intra" in trepta 1 decat cu masina oprita!)
Soferii mai vechi practicau, la schimbarea "in jos", "dublul debreiaj", al carui scop e tocmai de a menaja sincroanele (la generatiile mai vechi de cutii, sincroanele se uzau relativ repede; e mai usor de reparat - inlocuit - un disc de ambreiaj decat de demontat-remontat cutia de viteze pentru inlocuit sincroanele!)
In ce consta legendara dubla debreiere (am practicat-o si eu pe o masina veche, cu sincronul de a 2-a "terminat", pe care nu puteam altfel schimba 3 in 2!)
Se debreiaza, se scoate la punctul mort, se ambreiaza (adica se elibereaza pedala de ambreiaj), se aceelereaza motorul, se debreiaza din nou si se introduce schimbatorul in treapta inferioara, ambreind apoi; desigur, manevrele se efectueaza relativ repede. Scopul acestor manevre e de a accelera cu motorul arborele primar peste turatia de sincronism, usurand considerabil sarcina sincronului. Iar daca sincronul e uzat, e posibil sa nu poata realiza accelerarea arborelui primar necesara cuplarii treptei inferioare: fie caraie si nu primeste, fie nu intra, oricat ati trage de "tare" de levier!
Cam astea ar fi explicatiile acestor "nebunii".
Bafta!
Totusi eu nu inteleg rostul unor asemenea "eschibitii". Eventuala "menajare" a ambreiajului se soldeaza cu o accelerare a uzurii sincroanelor! In nici un caz nu incercati figura la schimbat "in jos", unde arborele primar trebuie accelerat pentru sincronism (motiv pentru care multe cutii nu "intra" in trepta 1 decat cu masina oprita!)
Soferii mai vechi practicau, la schimbarea "in jos", "dublul debreiaj", al carui scop e tocmai de a menaja sincroanele (la generatiile mai vechi de cutii, sincroanele se uzau relativ repede; e mai usor de reparat - inlocuit - un disc de ambreiaj decat de demontat-remontat cutia de viteze pentru inlocuit sincroanele!)
In ce consta legendara dubla debreiere (am practicat-o si eu pe o masina veche, cu sincronul de a 2-a "terminat", pe care nu puteam altfel schimba 3 in 2!)
Se debreiaza, se scoate la punctul mort, se ambreiaza (adica se elibereaza pedala de ambreiaj), se aceelereaza motorul, se debreiaza din nou si se introduce schimbatorul in treapta inferioara, ambreind apoi; desigur, manevrele se efectueaza relativ repede. Scopul acestor manevre e de a accelera cu motorul arborele primar peste turatia de sincronism, usurand considerabil sarcina sincronului. Iar daca sincronul e uzat, e posibil sa nu poata realiza accelerarea arborelui primar necesara cuplarii treptei inferioare: fie caraie si nu primeste, fie nu intra, oricat ati trage de "tare" de levier!
Cam astea ar fi explicatiile acestor "nebunii".
Bafta!
vn04acf
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1994 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2008
- Mesaj Privat
- Y-GreK
- ****
- 1,280 mesaje
- din 11 Jul 2007
- Bucuresti
Y-GreK
- Mesaje scrise: 1,280
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2007
- Mesaj Privat
gianidima
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Combo 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2008
- Mesaj Privat
,sal all,am o problema ,imi intra greu in 1 si in mansalier,daca fac ceva mai multe pedale intra bine,daca motorul nu e pornit cu greu intra in 1 sau mansalier,dupa ce pornesc motorul si fac mai multe pedale intra in 1 sau mansalier,dupa de am plecat intra normal in a 2+3+4+5,dar la fiecare schimb de viteza se aude sub masina ceva ca si cum ar lovi fier pe fier,dar doar in mers nu daca schimb pe loc,un mecanic a incercat sa aeriseasca ambreajul,nu a mers,ar putea sa fie de la timonerie.sau e discul placa rulmentul etc....multumesc.
- dany3l
- **
- 111 mesaje
- din 09 Oct 2007
- Vectra 2002 2.0 DTI
- Suceava
dany3l
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 2002 2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2007
- Mesaj Privat
- ceribros
- ***
- 532 mesaje
- din 07 Mar 2008
- Corsa 2008
- Bucuresti
ceribros
- Mesaje scrise: 532
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2008
- Mesaj Privat
Si eu ced ca am o problema la cutie ceva pe acolo, masina are aproximativ 6 luni si este cutie cu 6 viteze. Problema este ca daca pornesc motorul si apas pedala de ambreaj intra fara probleme 1-6 si R (asta daca stau pe loc cu masina) dar din mers imi intra foarte gru in a2-a si cand intra parca agata, in rest intra bine 1;3;4;5;6 si R. Oare sa fie ceva probleme? sau e normal deoarece cutia inca nu este destul de folosita. Asa facea inainte si la 1 dar dupa ceva timp nu a mai facut.
Mitzu83
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Covasna
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2008
- Mesaj Privat
Salutare,de curand m-am intors dintr-un mini tur al Europei cu masinuta mea un opel corsa Z12xe,2001,pe traseu la un moment dat,noaptea pe autostrada pe la 130 km/h am inceput sa aud un zgomot la schimbatorul de viteza.Zgomotul se manifesta in felul urmator: un fel de suierat de vant,dar metalic.Am crezut ca o sa ma lase pe acolo dar am ajuns acasa.Mentionez ca nu se aude decat cand sunt in treapta a 5-a si a 4-a(mai incet),stie cineva ce poate sa fie?Mersi.
- SorinXP
- ***
- 595 mesaje
- din 27 Aug 2007
- Astra 2006 z19dt
- Bucuresti
SorinXP
- Mesaje scrise: 595
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2007
- Mesaj Privat
Mitzu83
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Covasna
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2008
- Mesaj Privat
- marius0879
- *
- 1 mesaje
- din 01 Jan 2008
- Corsa 2003
- Buzau
marius0879
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Buzau
- Masina: Corsa 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2008
- Mesaj Privat
- Manuela- Adina
- *
- 8 mesaje
- din 24 Sep 2008
- Corsa 2004
- Brasov
Manuela- Adina
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2008
- Mesaj Privat
Iata-ma din nou cerandu-va ajutorul.
Nu stiu ce s-a intamplat cu Bubu (masinuta mea). I-am lasat masina surorii mele si mi-a spus ceva ce ma ingrijoreaza. Sunt probleme la bagatul in viteza 1-a si a 2-a. Nu mi se intampla mereu. Azi am avut cateva momente in care a intrat mai greu in viteza 1 si 2, dar si cand a intrat foarte usor. In celelalte viteze intra usor. Nu face nici un zgomot indiferent de viteza in care o bag, doar ca la viteza 1 si 2 parca o blocheaza ceva. Imi puteti spune care ar putea fi cauza, va rog? Eu ma gandesc ca ar putea fi cutia de viteze sau discul de ambreiaj. Sunt foarte speriata pt ca masina a fost condusa cu grija, si are verificarea facuta si toate consumabilele schimbate, plus ca nu are decat 46.000 de km la bord.
Ajutati-ma va rog, inainte de a merge la un service si nenea de acolo vazand ca sunt femeie sa inceapa sa imi toarne verzi si uscate doar ca sa imi ia banii. E mai bine sa stiu la ce sa ma astept.
Mii de multumiri
Nu stiu ce s-a intamplat cu Bubu (masinuta mea). I-am lasat masina surorii mele si mi-a spus ceva ce ma ingrijoreaza. Sunt probleme la bagatul in viteza 1-a si a 2-a. Nu mi se intampla mereu. Azi am avut cateva momente in care a intrat mai greu in viteza 1 si 2, dar si cand a intrat foarte usor. In celelalte viteze intra usor. Nu face nici un zgomot indiferent de viteza in care o bag, doar ca la viteza 1 si 2 parca o blocheaza ceva. Imi puteti spune care ar putea fi cauza, va rog? Eu ma gandesc ca ar putea fi cutia de viteze sau discul de ambreiaj. Sunt foarte speriata pt ca masina a fost condusa cu grija, si are verificarea facuta si toate consumabilele schimbate, plus ca nu are decat 46.000 de km la bord.
Ajutati-ma va rog, inainte de a merge la un service si nenea de acolo vazand ca sunt femeie sa inceapa sa imi toarne verzi si uscate doar ca sa imi ia banii. E mai bine sa stiu la ce sa ma astept.
Mii de multumiri
- mctoto
- ****
- 1,846 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,846
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...t=timonerie+corsa
Poti sa te uiti sa vezi daca e de plastic.Daca da e posibil sa aiba joc mare(se vede), atunci e o singura solutie.
Poti sa te uiti sa vezi daca e de plastic.Daca da e posibil sa aiba joc mare(se vede), atunci e o singura solutie.
duras68
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: BLAJ -ALBA
- Masina: Corsa 2002 ZX10 E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2007
- Mesaj Privat
mctoto a scris:https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12531&highlight=timonerie+corsa
Poti sa te uiti sa vezi daca e de plastic.Daca da e posibil sa aiba joc mare(se vede), atunci e o singura solutie.
Poti sa te uiti sa vezi daca e de plastic.Daca da e posibil sa aiba joc mare(se vede), atunci e o singura solutie.
Nu stiu daca am posta corect, imi cer scuze, dar as vrea sa stiu daca se poate schimba tomineria la o corsa C 2001 de pe plastic pe metal, sau nu se mai gasesc decat pe metal? multumesc
cu bine
soiman
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2008
- Mesaj Privat
Stimati colegi de suferinta ,
Sunt Adi de la Suceava cu o Corsa din 2002, motor 1.2 si am aceeasi problema. Spuneti-mi, va rog, daca timoneria "corectata" (integral metalica) incepand cu 2003 se potriveste la autoturismul meu. Multumesc foarte mult.
Sunt Adi de la Suceava cu o Corsa din 2002, motor 1.2 si am aceeasi problema. Spuneti-mi, va rog, daca timoneria "corectata" (integral metalica) incepand cu 2003 se potriveste la autoturismul meu. Multumesc foarte mult.
LEXXX a scris:Dupa cum unii stiu asta e una din bubele pe care le are masina asta, timoneria cu piese din plastic cedeaza usor, lucru care este accelerat si de traficul din Bucuresti (stop, a-ntaia, a doua, scos din viteze, stop, a-ntaia.....), din cate stiu timoneria de pe Corsa C dupa 2003 e cu elemente metalice. Intrebarea mea este daca stie cineva cat costa un astfel de kit de timonerie si unde il gasesc, pentru ca mie mi s-a uzat, si de fiecare data cand dau inapoi trebuie sa ma dau jos din masina si sa trag cu o surubelnita sa bag inapoi nucile alea din plastic.
Din pacate nu am timp sa umblu prin magazine pentru ca lucrez destul de mult, deci daca m-ar ajuta cineva cu un pont as fi recunoscator.
Multumesc.
Din pacate nu am timp sa umblu prin magazine pentru ca lucrez destul de mult, deci daca m-ar ajuta cineva cu un pont as fi recunoscator.
Multumesc.