vampyriks
- Mesaje scrise: 50
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2007
- Mesaj Privat
- Allexander
- **
- 54 mesaje
- din 31 Jan 2008
- Astra 2001 y17dt
- Dambovita
Allexander
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2008
- Mesaj Privat
din cate am vazut eu ai motorul destul de mic, asa ca nu iti recomand mai mari de 15 poti sa incerci si cu 16 dar tine cont ca o sa pierzi foarte mult din cuplu! tine cont ca daca iti pui pe fata 14 si pe spate 15 o sa se schimbe geometria complet ! Sfatul meu e sa renunti la ideea asta. daca le schimbi sa le schimbi pe toate
vampyriks
- Mesaje scrise: 50
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2007
- Mesaj Privat
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
vampyriks
- Mesaje scrise: 50
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2007
- Mesaj Privat
- teodor
- **
- 397 mesaje
- din 31 Aug 2007
- Astra 2012 A14NET
- Bucuresti
teodor
- Mesaje scrise: 397
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2007
- Mesaj Privat
vampyriks a scris:scuzele de rigoare dar nu am gasit...... vad ca nu iti pasa de problema mea, ma rog, nu e o problema.....
in caz ca nu stii cand postezi iti mai baga si niste threaduri in care sa cauti, eu nu am gasit nici in alea asa ca na.... dar nu e bai, nu o sa iti mai deranjez comunitatea TA
in caz ca nu stii cand postezi iti mai baga si niste threaduri in care sa cauti, eu nu am gasit nici in alea asa ca na.... dar nu e bai, nu o sa iti mai deranjez comunitatea TA
multumim de vizita(pacat ca esti cam impulsiv , eu cred ca cineva totusi incerca sa te ajute)
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,439 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,439
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Cu putina rabdare se rezolva toate. Daca te mai intereseaza comunitatea (nu ca ti-am simti lipsa dar suntem politicosi) si mai arunci o privire la noi, poti citi aici. Poate gasesti raspunsul la problema ta.
vampyriks
- Mesaje scrise: 50
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2007
- Mesaj Privat
- claudiu__
- **
- 473 mesaje
- din 27 Apr 2008
- Alta tara
claudiu__
- Mesaje scrise: 473
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2008
- Mesaj Privat
Ca sa nu mai cauti si prin alte thread-uri, iti dau explicatiile eu:
225/55 r14
prima cifra(225) reprezinta latimea anvelopei in mm-adica exact ce te interesa pe tine
a doua cifra(55) reprezinta inaltimea anvelopei-distanta de la buza jantei pana la partea care intra in contact cu asfaltul, talonul, sau cum vrei sa-i zici.Aceasta cifra e procent din prima(adica inaltimea e 55% din 225)
In fine, ultima cifra e diametrul jantei in inchi.
Scopul tau e sa ai roti mai late. Bine ar fi ca diametrul total al rotii sa fie acelasi sau cat mai apropiat de cel original.Exemplu:
195/65 r 15 e aproape identic cu 205/55 r16(astea sunt trecute la mine in carte).
Gasesti pe net calculatoare ca sa vezi ce roti poti sa pui fara sa modifici prea mult diametrul total si perimetrul rotii.Bafta la cautat
225/55 r14
prima cifra(225) reprezinta latimea anvelopei in mm-adica exact ce te interesa pe tine
a doua cifra(55) reprezinta inaltimea anvelopei-distanta de la buza jantei pana la partea care intra in contact cu asfaltul, talonul, sau cum vrei sa-i zici.Aceasta cifra e procent din prima(adica inaltimea e 55% din 225)
In fine, ultima cifra e diametrul jantei in inchi.
Scopul tau e sa ai roti mai late. Bine ar fi ca diametrul total al rotii sa fie acelasi sau cat mai apropiat de cel original.Exemplu:
195/65 r 15 e aproape identic cu 205/55 r16(astea sunt trecute la mine in carte).
Gasesti pe net calculatoare ca sa vezi ce roti poti sa pui fara sa modifici prea mult diametrul total si perimetrul rotii.Bafta la cautat
katana
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z19dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2008
- Mesaj Privat
am si eu o nelamurire
nu prea inteleg eu mare lucru din ce zic calculatoarele acelea de cauciucuri...
eu momentan am roti 195/60/15 si as vrea sa pun 215/50/15,
pe acele calculatore spune ca ar fi ok, dar acel 195-215 nu reprezinta latimea cauciucului?
daca pun de 215 nu imi bate in aripa, sau nu cumva trebuie alte jante?
P.S. am citit cam tot ce era legat de cauciucuri/jante, dimensiune roti, dimensiune maxima pneuri, etc
dar nu am gasit nimic ca sa ma lamureasca; am folosit si butonul magic dar nimic sa ma lamureasca si pe mine...
opel astra g y20dth caravan
LE- cauciucele le vreau pentru la vara .
nu prea inteleg eu mare lucru din ce zic calculatoarele acelea de cauciucuri...
eu momentan am roti 195/60/15 si as vrea sa pun 215/50/15,
pe acele calculatore spune ca ar fi ok, dar acel 195-215 nu reprezinta latimea cauciucului?
daca pun de 215 nu imi bate in aripa, sau nu cumva trebuie alte jante?
P.S. am citit cam tot ce era legat de cauciucuri/jante, dimensiune roti, dimensiune maxima pneuri, etc
dar nu am gasit nimic ca sa ma lamureasca; am folosit si butonul magic dar nimic sa ma lamureasca si pe mine...
opel astra g y20dth caravan
LE- cauciucele le vreau pentru la vara .
- tannu
- ***
- 775 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Vectra
- Bucuresti
tannu
- Mesaje scrise: 775
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Da, 195 este latimea cauciucului, 60 este inaltimea cauciucului (talonul), iar R15 este diametrul jantei/cauciucului.
Nu cred ca ai de ce sa iti faci griji. Mai repede decat sa iti atinga de aripa ar fi posibil sa iti frece de amortizor sau sa iti atinga pe fata, la bracaj maxim de prag, bara sau de contra-aripa din plastic, dar, repet, nu cred ca la dimensiunea asta o sa ai probleme. Cat despre jante, e posibil sa fie mai bombat cauciucul o idee daca sunt prea inguste, dar nici aici nu cred sa ai probleme din moment ce ai 195. Nu e chiar asa mare diferenta pana la 215. Poate de la 225 in sus.
Oricum, nu sunt expert si asta e doar o parere. Cei mai in masura sa iti raspunda sunt cei de la vulcanizare (asta in conditiile in care nu sunt "meseriasi" din aia care dau sfaturi multe, dar isi innoada mainile in desfacutul prezoanelor)
Nu cred ca ai de ce sa iti faci griji. Mai repede decat sa iti atinga de aripa ar fi posibil sa iti frece de amortizor sau sa iti atinga pe fata, la bracaj maxim de prag, bara sau de contra-aripa din plastic, dar, repet, nu cred ca la dimensiunea asta o sa ai probleme. Cat despre jante, e posibil sa fie mai bombat cauciucul o idee daca sunt prea inguste, dar nici aici nu cred sa ai probleme din moment ce ai 195. Nu e chiar asa mare diferenta pana la 215. Poate de la 225 in sus.
Oricum, nu sunt expert si asta e doar o parere. Cei mai in masura sa iti raspunda sunt cei de la vulcanizare (asta in conditiile in care nu sunt "meseriasi" din aia care dau sfaturi multe, dar isi innoada mainile in desfacutul prezoanelor)
- denisCT
- ****
- 1,408 mesaje
- din 17 Sep 2007
- Astra 2001 Z16SE
- Constanta
denisCT
- Mesaje scrise: 1,408
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2007
- Mesaj Privat
- vali zak
- **
- 386 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 386
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
Daca latimea jantelor e de 6 j (dim. originala pt. cele pe '15) cu 215 va arata ca naiba,banda de rulare a anvelopei fiind cu aprox. 2 cm mai lata decat janta....daca ai gasit jante cu latime mai mare(7,9 j)atunci efectul e maxim.Ideea e ca daca ai jante originale dim. ideale si totodata omologate (a se citi trecute in C.I.) pt. astra g sunt : 195/60/15,205/50/16,215/40/17 (m-am interesat la RAR nu vb. din carti ).
- tannu
- ***
- 775 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Vectra
- Bucuresti
tannu
- Mesaje scrise: 775
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
denisCT a scris:Cauciucuri mai late inseamna consum mai mare, manevrabilitate mai greoaie la parcari si alte probleme in caz ca nu ai dimensiunea in talon. De asemenea un talon mai mic -> confort mai mic. Care-i avantajul care compenseaza toate chestiile astea?
Cauciucuri mai late
dezavantaje:
1. un consum ceva mai mare (totusi de la 195 trece doar la 215). Eu am avut un Ford Escort (acum vreo 5 ani) cu cauciucuri de 165 (sau 175, nu mai tin minte exact) si am pus pe el de 205. Nu s-a reflectat in consum deloc. E adevarat ca era diesel si consuma extraordinar de putin. In orice caz, cu mai mult de 1 l/100km nu iti va creste consumul, garantat.
2. uzura ceva mai mare a pieselor angrenate (din cauza ca roata este mai grea si are o suprafata de rulare mai mare) gen placute, planetare, rulmenti, etc. Dar este nesemnificativ procentajul cu care creste uzura. Nu se va observa.
3. anvelopele mai late costa mai mult
avantaje:
1. aspect estetic mult mai frumos
2. stabilitate mai mare
3. aderenta mai buna
Cauciucuri cu talon mai mic
dezavantaje:
1. masina mai rigida (asta inseamna atat confort mai redus pt ca vei simti mult mai bine toate gropile, cat si o crestere a uzurii articulatiei pt ca si ea va simti mult mai bine gropile)
2. un risc oarecum mai mare de a atinge janta, atat la datul in gropi, cat si la lovitul bordurilor
3. anvelopele cu talon mai mic costa mai mult
avantaje:
1. aspect estetic mult mai frumos
2. manevrabilitate mult mai buna a directiei
Probabil mai sunt si alte avantaje/dezavantaje in ambele cazuri, dar nu imi vin in minte acum. Consumul, mult mai mare nu va fi. Uzura pieselor va fi mai mare in oricare din cazuri, indiscutabil, dar nu foarte mare. In schimb, vei trage de volan mult mai usor in cazul talonului scazut, chiar daca este anvelopa mai lata. Iar punctul forte al schimbarii, de fapt si de drept, este aspectul estetic. In fond si la urma urmei, mai toti cei care isi pun anvelope mai late pt asta o fac (peste 90% din cazuri.)
EDIT: Eu, personal, mi-as schimba fara sa stau pe ganduri rotile la Vectra din 195 in 225. Dar costa si nu ma indur sa dau atatia bani... deocamdata
BBAZILL
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2008
- Mesaj Privat
BBAZILL
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2008
- Mesaj Privat
- toi_rapid
- **
- 118 mesaje
- din 04 Sep 2008
- Astra 2001
- Prahova
toi_rapid
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2008
- Mesaj Privat
masivu
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 1,7 dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
BBAZILL
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2008
- Mesaj Privat
BBAZILL
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2008
- Mesaj Privat