- BV-31STE
- ***
- 523 mesaje
- din 22 Feb 2006
- Insignia 2010 A20DTH
- Brasov
BV-31STE
- Mesaje scrise: 523
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2006
- Mesaj Privat
corsobest
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Alba
- Masina: Corsa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Se poate si cu apa de la robinet dar mai indicat ar fi distilata. In functie de felul depunerilor se foloseste detergent sau acid citric (sare de lamiie), dupa care se clateste cu apa distilata de 2 ori, adica inlocuiesti si mergi cu ea o zi.
Aici ai mai multe info http://www.ms-motor-service...i_0017_en_web.pdf
Aici ai mai multe info http://www.ms-motor-service...i_0017_en_web.pdf
- thrill
- ***
- 875 mesaje
- din 29 Jul 2008
- Vectra 2003 z18xe
- Constanta
thrill
- Mesaje scrise: 875
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2008
- Mesaj Privat
- mihai_39
- ***
- 833 mesaje
- din 29 Mar 2007
- Alta tara
mihai_39
- Mesaje scrise: 833
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2007
- Mesaj Privat
De dimineata am observat un sunet ciudat la a mea. Sunet metalic (gen rasnita veche de cafea), din zona curelei de accesorii. Nu e tacanit, si nici nu l-am sesizat inainte. A persitat doar la rece. Dupa ce s-a incalzit, a disparut. Sa fie cureaua? Dar facea destul de urat, si nu era zgomotul tipic unei curele uzate (cel ascutit).
46.500km, ultima revizie la 40.000km. Corsa C Z12XEP 2006.
Inca o observatie. Am observat improscata un fel de pasta alba-roz, in zona curelei. Pe bloc, furtune. Canturile pe care cureaua calca sunt curate.
Ori e guma de mestecat, dar nu-mi imaginez cum a putut sa ajunga acolo, ori e altceva, si nu stiu ce ar putea fi. Teama mea e sa nu fie vreo scurgere, ceva, mai ales ca am observat si zgomotul ala la rece. Nu cunosc atat de bine motorul cat sa-mi fac o idee daca am motive sau nu de ingrijorare. Poate e doar guma de mestecat, coroborat cu uzura curelei (zgomotul la rece).
Incerc sa arunc din nou o privire, insa e greu accesibil. Aveti idee ce ar putea fi? Multumesc.
46.500km, ultima revizie la 40.000km. Corsa C Z12XEP 2006.
Inca o observatie. Am observat improscata un fel de pasta alba-roz, in zona curelei. Pe bloc, furtune. Canturile pe care cureaua calca sunt curate.
Ori e guma de mestecat, dar nu-mi imaginez cum a putut sa ajunga acolo, ori e altceva, si nu stiu ce ar putea fi. Teama mea e sa nu fie vreo scurgere, ceva, mai ales ca am observat si zgomotul ala la rece. Nu cunosc atat de bine motorul cat sa-mi fac o idee daca am motive sau nu de ingrijorare. Poate e doar guma de mestecat, coroborat cu uzura curelei (zgomotul la rece).
Incerc sa arunc din nou o privire, insa e greu accesibil. Aveti idee ce ar putea fi? Multumesc.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
1. rulment din rola intinzatoare curea = des intilnit
2. alternator = nu s-a intimplat pina acum
3. pompa apa = cel mai des si posibil la tine avind in vedere stropii roz gasiti
Proba este simpla, se impinge cu un levier sau ce ai la indemina rola ca sa comprimi arcul, in mijloc ai o tabla cu gaura unde pui un cui/burgiu de 4mm diametru ca sa il blochezi. Acum invirti de rola, pompa apa si alternator sa vezi care face zgomot.
2. alternator = nu s-a intimplat pina acum
3. pompa apa = cel mai des si posibil la tine avind in vedere stropii roz gasiti
Proba este simpla, se impinge cu un levier sau ce ai la indemina rola ca sa comprimi arcul, in mijloc ai o tabla cu gaura unde pui un cui/burgiu de 4mm diametru ca sa il blochezi. Acum invirti de rola, pompa apa si alternator sa vezi care face zgomot.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Dimineata asta am sters urmele, sa vad daca mai apar. Pe capota nu am gasit stropi. In rest, acelasi zgomot, care dispare dupa vreo 2km rulati (doar cu motorul rece).
Sub fulia din dreptul pompei de apa (sus), am vazut niste suruburi. Par corodate; cred ca s-a scurs niste antigel pe acolo, ca pare rozalie pasta. E greu accesibil, insa nu am vazut scurgeri severe. S-a uitat si tata; mi-a spus ca nu pare sa aiba joc mare fulia de la pompa. Am ajuns tarziu acasa si n-am reusit sa fac mare lucru.
Pana sa vina ploaia, nu am vazut scurgeri sub masina.
Am gasit un mesaj de-al tau despre asta.
https://www.clubopel.com/vie...p?p=172068#172068
Despre acel surub e vorba, banuiesc.
Nivelul antigelului scade destul de greu (aproximativ, 100ml la ~1500km). Impresia mea e ca scade mai repede cu cat o turez mai mult.
In masina nu miroase a antigel.
La drum lung, temperatura sta intotdeauna sub 90 grade. In oras urca pana in ~92-93 grade, dupa care scade (porneste ventilatorul). Niciodata nu mi-a trecut de temperatura asta.
Am citit subiectul. Din cate inteleg din ce ai scris, pe acolo cred ca e scurgerea. Tind sa cred ca despre asta e vorba.
Nu stiu ce sa fac acum. Sa mai merg cu ea asa pana la primavara sau sa o schimb acum?
Din cate stiu de la tine, e destul de greu de schimbat. Pompa costa vreo 250RON, din cate am vazut. Manopera, cat o mai fi si ea..
Ca service, ma gandeam la Mircea Hau din Targoviste, sau, daca ai vreo recomandare in Bucuresti.
Nu am rulaj mai mare (46.500km), ca altfel veneam la tine intr-o zi si il puneam la punct, sa stiu o treaba. Schimbam si distributia, daca tot umblam in el. Altfel, imi e teama sa nu dau de vreunul care face treaba de mantuiala si capat belele mai mari.
Sub fulia din dreptul pompei de apa (sus), am vazut niste suruburi. Par corodate; cred ca s-a scurs niste antigel pe acolo, ca pare rozalie pasta. E greu accesibil, insa nu am vazut scurgeri severe. S-a uitat si tata; mi-a spus ca nu pare sa aiba joc mare fulia de la pompa. Am ajuns tarziu acasa si n-am reusit sa fac mare lucru.
Pana sa vina ploaia, nu am vazut scurgeri sub masina.
Am gasit un mesaj de-al tau despre asta.
https://www.clubopel.com/vie...p?p=172068#172068
Despre acel surub e vorba, banuiesc.
Nivelul antigelului scade destul de greu (aproximativ, 100ml la ~1500km). Impresia mea e ca scade mai repede cu cat o turez mai mult.
In masina nu miroase a antigel.
La drum lung, temperatura sta intotdeauna sub 90 grade. In oras urca pana in ~92-93 grade, dupa care scade (porneste ventilatorul). Niciodata nu mi-a trecut de temperatura asta.
Am citit subiectul. Din cate inteleg din ce ai scris, pe acolo cred ca e scurgerea. Tind sa cred ca despre asta e vorba.
Nu stiu ce sa fac acum. Sa mai merg cu ea asa pana la primavara sau sa o schimb acum?
Din cate stiu de la tine, e destul de greu de schimbat. Pompa costa vreo 250RON, din cate am vazut. Manopera, cat o mai fi si ea..
Ca service, ma gandeam la Mircea Hau din Targoviste, sau, daca ai vreo recomandare in Bucuresti.
Nu am rulaj mai mare (46.500km), ca altfel veneam la tine intr-o zi si il puneam la punct, sa stiu o treaba. Schimbam si distributia, daca tot umblam in el. Altfel, imi e teama sa nu dau de vreunul care face treaba de mantuiala si capat belele mai mari.
Mai mult ca sigur este pompa, nu surubul ala, si eu m-am pacalit prima oara. Am aruncata una la gunoaie, am sa-i fac o poza ca sa vada lumea pe unde curge si sa se lamureasca mai usor. La mine tot asa curgea foarte putin nu erau nici macar urme dar dintr-o data s-a spart si curgea ca la robinet, noroc ca eram in fata blocului.
Iti recomand pompa Graph sau Graf (nu mai retin exact), vine cu toate 3 garniturile si este 180-200lei. De schimbat poti si tu daca ai o trusa de chei si un cric hidraulic mic. Se poate si fara cric, o bucata de scindura fixata sub compresor si cu un sut ai proptit-o bine in pamint dupa care scoti suportul motor.
Cumpara repede pompa ca de schimbat ai pe pm cine te ajuta.
- timonea vasile
- **
- 73 mesaje
- din 10 Jan 2008
- Agila 2002 z10xe
- Alba
timonea vasile
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Costica S.
- *
- 29 mesaje
- din 05 Oct 2008
- Agila 2000 Z12XE
- Prahova
Costica S.
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Prahova
- Masina: Agila 2000 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2008
- Mesaj Privat
Salutare!
Am o Agila an 2000,ma pricep foarte putin la masini si vreau sa schimb singur antigelul.
Am citit tot din acest topic apoi mi-am studiat masina si am constatat ca busonul superior radiator nu-l pot desface.Am rasucit invers acelor de ceasornic,busonul se slabeste dar nu se desface.Care-i treaba?Apoi m-am uitat sub masina la partea inferioara a radiatorului si aici am vazut un fel de robinet in partea dreapta.Acela trebuie deschis la schimbarea antigelului?Sau pur si simplu furtunul ca la Dacie?
Cat lichid intra la un motor de 1,2?
Am o Agila an 2000,ma pricep foarte putin la masini si vreau sa schimb singur antigelul.
Am citit tot din acest topic apoi mi-am studiat masina si am constatat ca busonul superior radiator nu-l pot desface.Am rasucit invers acelor de ceasornic,busonul se slabeste dar nu se desface.Care-i treaba?Apoi m-am uitat sub masina la partea inferioara a radiatorului si aici am vazut un fel de robinet in partea dreapta.Acela trebuie deschis la schimbarea antigelului?Sau pur si simplu furtunul ca la Dacie?
Cat lichid intra la un motor de 1,2?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Costica S.
- *
- 29 mesaje
- din 05 Oct 2008
- Agila 2000 Z12XE
- Prahova
Costica S.
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Prahova
- Masina: Agila 2000 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2008
- Mesaj Privat
- Costica S.
- *
- 29 mesaje
- din 05 Oct 2008
- Agila 2000 Z12XE
- Prahova
Costica S.
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Prahova
- Masina: Agila 2000 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2008
- Mesaj Privat
Salutare!
Toate bune si frumoase pana am ajuns la busonul de jos.L-am rasucit un sfert de tura in stanga(in dreapta n-a mers) si nu s-a intamplat nimic.adica nu a curs antigelul desi am desfacut in prealabil busonul de sus.Nu am fortat pentru ca toata smecheria este din plastic si mi-a fost frica.Unde am gresit?Va rog spuneti-mi si mie cum se procedeaza(varianta cu service-ul sa fie ultima)
Toate bune si frumoase pana am ajuns la busonul de jos.L-am rasucit un sfert de tura in stanga(in dreapta n-a mers) si nu s-a intamplat nimic.adica nu a curs antigelul desi am desfacut in prealabil busonul de sus.Nu am fortat pentru ca toata smecheria este din plastic si mi-a fost frica.Unde am gresit?Va rog spuneti-mi si mie cum se procedeaza(varianta cu service-ul sa fie ultima)
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Costica S.
- *
- 29 mesaje
- din 05 Oct 2008
- Agila 2000 Z12XE
- Prahova
Costica S.
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Prahova
- Masina: Agila 2000 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2008
- Mesaj Privat
Multe multumiri sefu',am reusit.
Am avut insa doua chestii diferite de ceea ce mi-ai spus:cand am turnat antigel in radiator nu a curs pe la furtun Throttle Body si am facut o improvizatie pe la furtunul de la borcan pana a curs pe la Throttle(a fost nevoie de foarte putin antigel ).
A doua diferenta a fost ca dupa ce am incalzit motorul si am muls furtunul de la radiator cu busonul putin desfacut si usor eliberat nivelul din borcan a crescut astfel incat a trebuit sa scot lichid din borcan ca era prea mult.Diseara o sa fac o cursa mai lunga si o sa vad cum se prezinta treaba.
Inca odata multumesc.
Am avut insa doua chestii diferite de ceea ce mi-ai spus:cand am turnat antigel in radiator nu a curs pe la furtun Throttle Body si am facut o improvizatie pe la furtunul de la borcan pana a curs pe la Throttle(a fost nevoie de foarte putin antigel ).
A doua diferenta a fost ca dupa ce am incalzit motorul si am muls furtunul de la radiator cu busonul putin desfacut si usor eliberat nivelul din borcan a crescut astfel incat a trebuit sa scot lichid din borcan ca era prea mult.Diseara o sa fac o cursa mai lunga si o sa vad cum se prezinta treaba.
Inca odata multumesc.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Costica S.
- *
- 29 mesaje
- din 05 Oct 2008
- Agila 2000 Z12XE
- Prahova
Costica S.
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Prahova
- Masina: Agila 2000 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2008
- Mesaj Privat
Am mers 24 km si temperatura a ramas aproape tot timpul la 80,abia acasa a ajuns la 85.
Caldura in masina a fost tot timpul pe deschis iar cand am pornit ventilatorul a iesit aer cald. Acasa m-am uitat la nivel lichid si era la fel ca la plecare.
Dupa mine cred ca e bine. Mai e ceva ce trebuie sa fac?
Caldura in masina a fost tot timpul pe deschis iar cand am pornit ventilatorul a iesit aer cald. Acasa m-am uitat la nivel lichid si era la fel ca la plecare.
Dupa mine cred ca e bine. Mai e ceva ce trebuie sa fac?
Ciprian_B
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Dolj
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2008
- Mesaj Privat
Salut
Am si eu o intrebare pentru cei mai priceputi. De vreo cateva zile am observat ca acul care indica temperatura motorului ramane jos atunci cand merg la drum intins. Prin oras sau cand merg cu viteze mici urca. Prin vara atunci cand mergeam la drum intins statea putin sub 80. Este normal?
Thanks.
Am si eu o intrebare pentru cei mai priceputi. De vreo cateva zile am observat ca acul care indica temperatura motorului ramane jos atunci cand merg la drum intins. Prin oras sau cand merg cu viteze mici urca. Prin vara atunci cand mergeam la drum intins statea putin sub 80. Este normal?
Thanks.
- thrill
- ***
- 875 mesaje
- din 29 Jul 2008
- Vectra 2003 z18xe
- Constanta
thrill
- Mesaje scrise: 875
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2008
- Mesaj Privat
Ciprian_B
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Dolj
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2008
- Mesaj Privat