- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
LED'ul de tempomat nu a fost montat de fabrica pentru nici o tara sau motorizare pentru care s'a fabricat astra g/zafira /vectraB . Peste tot se pling de lipsa martorului pentru tempomat .
Slabe sperante sa vedem in echipare de fabrica LED tempomat functional . Mai mult forumistii din germania au trimis mail la OPEL si au primit "pasi" .
Vad rezolvata problema astfel :
1. Cautat pinul de la ecu care ar putea aprinde led'ul printre cei ramasi neconectati, prin tatonare.
2. De cautat ce masini ale altor producatori auto mai folosesc ecu prezente pe opel - psg-delco-simtec- si gasita in schema modalitatea de aprindere a ledului poate chiar a pinul de pe ecu responsabil .
3. Folosirea unei solutii de compromis, optimizarea ei pentru o functionare sigura si eleganta - vezi schema 2 .
Primele doua solutii pot fi compromise din start pentru faptul ca pinul de aprindere martor tempomat sa nu fi fost prevazut hard/soft si atunci munca este in zadar . Solutia cea mai buna este cea pe care o poti realiza .
Slabe sperante sa vedem in echipare de fabrica LED tempomat functional . Mai mult forumistii din germania au trimis mail la OPEL si au primit "pasi" .
Vad rezolvata problema astfel :
1. Cautat pinul de la ecu care ar putea aprinde led'ul printre cei ramasi neconectati, prin tatonare.
2. De cautat ce masini ale altor producatori auto mai folosesc ecu prezente pe opel - psg-delco-simtec- si gasita in schema modalitatea de aprindere a ledului poate chiar a pinul de pe ecu responsabil .
3. Folosirea unei solutii de compromis, optimizarea ei pentru o functionare sigura si eleganta - vezi schema 2 .
Primele doua solutii pot fi compromise din start pentru faptul ca pinul de aprindere martor tempomat sa nu fi fost prevazut hard/soft si atunci munca este in zadar . Solutia cea mai buna este cea pe care o poti realiza .
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Iata ce se poate face dintr'o astra : http://astra4ever.net/good-...-pg-2-t57352.html .
Pentru 1,7dti se poate lua semnal pentru led de pe pinul 23 de la ECU . Se pare ca exista pinul buclucas .
Un alt link spaniol de data asta : http://www.clubopelastrag.c...ighlight=tempomat
Pentru 1,7dti se poate lua semnal pentru led de pe pinul 23 de la ECU . Se pare ca exista pinul buclucas .
Un alt link spaniol de data asta : http://www.clubopelastrag.c...ighlight=tempomat
AugeK
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2008
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Thank's for the tip AugeK !
@Laurentiu , te'ai gindit la intregul montaj ca la o poarta SI ? Led'ul se aprinde numai atunci cind toate conditiile sint indeplinite si se stinge atunci cind oricare din conditii dispare . Un MMC din seria CMOS ar putea face treba asta, partea cu convertorul frecventa-tensiune putind fi adaugata pe parcurs .
@Laurentiu , te'ai gindit la intregul montaj ca la o poarta SI ? Led'ul se aprinde numai atunci cind toate conditiile sint indeplinite si se stinge atunci cind oricare din conditii dispare . Un MMC din seria CMOS ar putea face treba asta, partea cu convertorul frecventa-tensiune putind fi adaugata pe parcurs .
- LDivora
- OP
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Uite cum a aflat AugeK care e pinul pentru Led'ul tempomat .
AugeK a scris:Yeah, I tested ALL the connections with NO pin in. I had an old connector from scrap.
I extracted a few pins and placed them in the empty holes of the ECU plug. I tried one after the other with a (long) flexible cable attached to a LED and a 200 Ohms resistor.
I got PLUS from the glove box light, ground is provided by the ECU.
Some pins may always have ground, so if the LED is lit while the car is standing: try another pin.
Else: Apply Cruise Control. If it is lit you are right, if not: next pin.
Takes a while but it works ".
I extracted a few pins and placed them in the empty holes of the ECU plug. I tried one after the other with a (long) flexible cable attached to a LED and a 200 Ohms resistor.
I got PLUS from the glove box light, ground is provided by the ECU.
Some pins may always have ground, so if the LED is lit while the car is standing: try another pin.
Else: Apply Cruise Control. If it is lit you are right, if not: next pin.
Takes a while but it works ".
- LDivora
- OP
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Corect. Pinii de masa i-a vazut la masuratoare cu aparatul de masura. Apoi a trebuit sa faca manevra de cuplare pentru cati pini i-a mai ramas. Dar la el la 1,7DTI era simplu ca ECU e pe motor, dar la mine, PSG16 e pe pompa si doar o cupla e accesibila (nici nu stiu care, trebuie identificata dupa culorile firelor).
AugeK
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2008
- Mesaj Privat
- LDivora
- OP
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
AugeK
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2008
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
AugeK
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2008
- Mesaj Privat
m1sh- Suspendat
- 764 mesaje
- din 10 Mai 2008
- Signum 2003 Z20NET
- Iasi
m1sh- Mesaje scrise: 764
- Locatie: Iasi
- Masina: Signum 2003 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2008
- Mesaj Privat
AugeK
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2008
- Mesaj Privat
- 02tes
- ***
- 594 mesaje
- din 27 Oct 2008
- Astra 2003 z17dtl
- Bucuresti
02tes
- Mesaje scrise: 594
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2008
- Mesaj Privat
vizitati :http://astra4ever.net/good-bye-astra-1.7-dti---hello-astra-coupe-2.2-dti---pg-2-t57352.html ..... aici arata omu cum si-a facut avion : scuze de expresie, dar e tare , omu... undeva arata si de tempomat legaturile ce trebuie facute la ceasuri .... la ecu , aceeasi problema. ... nu are decit pentru y17dt... poate ajuta.. si eu sunt interesat ... am activat tempomat-ul si vreau sa am si martorul aprins . daca stiti ceva de z17dtl, ... spuneti si mie... pe curind
ISTSK
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2008
- Mesaj Privat
- LDivora
- OP
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- lupu_sandu
- ***
- 622 mesaje
- din 25 Aug 2007
- Bucuresti
lupu_sandu
- Mesaje scrise: 622
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2007
- Mesaj Privat
Fiasco total la verificarea pin-ului responsabil de aprinderea becului tempomat.
Tempomatul nu are functia de automentinere cand este masina suspendata (damn).
Senzorii spate ABS dau eroare si cu toate ca VSS-ul da semnal, tempomatul se incapataneaza sa nu functioneze.
Masina accelera din maneta dar nu-si mentinea viteza, de aceea ECU poate nici nu datea semnal.
Pinul 44 (celebrul pin 44) are masa numai cand ECU nu este alimentat. Cand este pus contactul masa "dispare" de la pin.
Raman 2 variante in picioare:
- varianta cu panglica IDE (propusa de Laurentiu) si cu led-uri.
- un marinimos cu Vectra B cu Y20DTH dispus sa faca experimente (cunoasteti pe cineva? ).
Daca fac progrese va anunt.
Tempomatul nu are functia de automentinere cand este masina suspendata (damn).
Senzorii spate ABS dau eroare si cu toate ca VSS-ul da semnal, tempomatul se incapataneaza sa nu functioneze.
Masina accelera din maneta dar nu-si mentinea viteza, de aceea ECU poate nici nu datea semnal.
Pinul 44 (celebrul pin 44) are masa numai cand ECU nu este alimentat. Cand este pus contactul masa "dispare" de la pin.
Raman 2 variante in picioare:
- varianta cu panglica IDE (propusa de Laurentiu) si cu led-uri.
- un marinimos cu Vectra B cu Y20DTH dispus sa faca experimente (cunoasteti pe cineva? ).
Daca fac progrese va anunt.
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
Deci cel putin pentru motorul 1.7 dti exista pinul buclucas 23 pe ECU. Am citit indicatiile de pe http://astra4ever.net/good-...-pg-2-t57352.html si cum am putin timp liber de la munca promit ca ma apuc de munca si cu CC-u si cu ledu. Daca a mai realizat cineva activarea ledului pozele si indicatiile sunt binevenite.
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
Astazi m-am chinuit juma de zi cu ledul de la tempomat si cum nu ma pricep la electronica a fost in zadar.
Ce am facut pana acum.
Am tras fir de la pinul 23 al ECU mufa x73 pana la pinul 14 al ceasurilor de bord.
Am realizat schema nr 1 cu doua rezistente una de 150 si una de 1500 de ohmi cu un sunt si un led.
AM testat cu ledul in ambele pozitii cu + sus sau jos
Incep prin a pune cele doua scheme gasite in acest topic pentru a avea toata informatia la un loc.
Schema 1
Prima este schema de pe siteul unde se explica cum si-a activat omul tempomatul
Schema 2
Este schema lui AUgek pe care nu am incercat-o inca dar pe care o voi incerca maine daca imi spune cineva de ce nu are rezistenta in paralel cu ledul (fara suparare dar nu ma pricep)
Poza 3 este ceea ce am eu acum pe masina si NU FUNCTIONEAZA!
Astept opinii, sfaturi, pareri ... orice este binevenit.
Ce am facut pana acum.
Am tras fir de la pinul 23 al ECU mufa x73 pana la pinul 14 al ceasurilor de bord.
Am realizat schema nr 1 cu doua rezistente una de 150 si una de 1500 de ohmi cu un sunt si un led.
AM testat cu ledul in ambele pozitii cu + sus sau jos
Incep prin a pune cele doua scheme gasite in acest topic pentru a avea toata informatia la un loc.
Schema 1
Prima este schema de pe siteul unde se explica cum si-a activat omul tempomatul
Schema 2
Este schema lui AUgek pe care nu am incercat-o inca dar pe care o voi incerca maine daca imi spune cineva de ce nu are rezistenta in paralel cu ledul (fara suparare dar nu ma pricep)
Poza 3 este ceea ce am eu acum pe masina si NU FUNCTIONEAZA!
Astept opinii, sfaturi, pareri ... orice este binevenit.