Venus
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2007
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Virus69
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2004 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
Imi apare in bord coolant level... ce ii fac? ce are? ma gasiti pe mess virus_69_19 :-S ce trebuie sa cumpar sa pun in acel vas de expansiune (are antigel in el) k nu ma pricep la mecanica!am un opel astra motor de 2000 din 2004 va multumesc anticipat!
Ultima modificare facuta de Virus69 la Mar 04 Dec, 2007 5:32 pm
Ultima modificare facuta de Virus69 la Mar 04 Dec, 2007 5:32 pm
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
dusk_usa
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2007
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
dusk_usa
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2007
- Mesaj Privat
- crilups
- **
- 215 mesaje
- din 20 Dec 2006
- Agila 2004 Z10XEP
- Timisoara
crilups
- Mesaje scrise: 215
- Locatie: Timisoara
- Masina: Agila 2004 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
dusk_usa
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2007
- Mesaj Privat
cosmin_neb1- Suspendat
- 144 mesaje
- din 26 Apr 2008
- Valcea
cosmin_neb1- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
cosmin_neb1- Suspendat
- 144 mesaje
- din 26 Apr 2008
- Valcea
cosmin_neb1- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2008
- Mesaj Privat
Am intrebat pentru ca cineva, tot pe forum, a scris ca apa distilata ataca aluminiul din radiator. Si cum am avut ceva probleme cu radiatorul, am zis sa fac un lucru bun de la inceput.
- pun doar apa distilata in motor, il las sa mearga un timp pana se misca tot lichidul
- golesc tot lichidul
- pun antigel cu apa distilata in proportie de 50%
Am inteles bine? Masina este Opel Tigra din 1995, dar poate fi considerata aceeasi branza ca Opel Corsa B
- pun doar apa distilata in motor, il las sa mearga un timp pana se misca tot lichidul
- golesc tot lichidul
- pun antigel cu apa distilata in proportie de 50%
Am inteles bine? Masina este Opel Tigra din 1995, dar poate fi considerata aceeasi branza ca Opel Corsa B
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Deci daca mergi cu apa distilata=demineralizata in timp ataca aluminiul. Tu cind dai drumul la antigel oricum mai ramine in motor asa ca nu vei avea numai apa ci o solutie slaba de antigel.
Operatiune asa este, daca vrei sa cureti ai de citit http://www.ms-motor-service...i_0017_en_web.pdf
Operatiune asa este, daca vrei sa cureti ai de citit http://www.ms-motor-service...i_0017_en_web.pdf
- outsider
- **
- 103 mesaje
- din 18 Apr 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Botosani
outsider
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Botosani
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2008
- Mesaj Privat
Nici eu nu sunt lamurit de care antigel trebuie pus in masinile astea ... pe de o parte gasesc informatia ca pentru motoare fabricate pina in 2000 se pune albastru , pe de alta parte multi producatori recomanda antigel roz... eu am pus albastru [OMV] in masina . Mentionez ca am o Tigra din 95 .... Poate are cineva manualul de utilizare si cred ca ar trebui sa scrie ceva acolo ......codul original GM sau ceva caracteristici ....
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
outsider a scris:Nici eu nu sunt lamurit de care antigel trebuie pus in masinile astea ... pe de o parte gasesc informatia ca pentru motoare fabricate pina in 2000 se pune albastru , pe de alta parte multi producatori recomanda antigel roz... eu am pus albastru [OMV] in masina . Mentionez ca am o Tigra din 95 .... Poate are cineva manualul de utilizare si cred ca ar trebui sa scrie ceva acolo ......codul original GM sau ceva caracteristici ....
Posteaza la Tigra nu la Corsa. Foloseste functia CAUTARE.
motardu
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1999 x12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2007
- Mesaj Privat
Discutia despre antigel este buna deoarece si eu am intimpinat probleme la schimbarea lichidului ,mai ales in legatura cu aerisirea instalatiei.Ce pot sa va spun in legatura cu antigelul este ca in principal este format dintr-un amestec de etilen glicol ,apa si in cantitati mici aditivi pentru pastrarea calitatii sale.Proportia este aproximativ 50% etilen glicol in apa ,aceasta asigurind un pct.de congelare undeva la -20 grade,suficient pt sudul tarii.Pt a creste pct de cangelare se micsoreaza cantitatea de apa dar atentie ca variatia nu este liniara !Punctul minim de -40 grade(eutectic) are o concentratie de aproximativ 2% sau sub in functie de puritatea etilen glicolului .Etilen glicolul simplu are pct de congelare undeva la -15 grade .
Apa cu care se amesteca glicolul trebuie sa fie lipsita de saruri (pt a nu se depune in motor) si pH 7 adica neutru.Pt aceasta este (teoretic)indiferent daca se foloseste apa distilata sau deionizata amindoua avind aceleasi caracteristici.Practic.........depinde de cine o face.
Aditivii folositi sint urmatorii,boraxul care in apa face un amestec tampon si mentine pH-ul la valoarea 8,valoare care nu este periculoasa pt aluminiu .Apoi se foloseste benzoat de sodiu ca si conservant,practic pt a nu se degrada glicolul in motor sau pe perioada depozitarii.Colorantul este unul solubil in apa si nu are decit rol de marketing (cred) fiecare firma poate alege ce culoare vrea.In legatura cu silicatii din antigel nu am auzit si nu am citit ,dar banuiesc ca au rol tot anticoroziv si nimic mai mult.
Apa cu care se amesteca glicolul trebuie sa fie lipsita de saruri (pt a nu se depune in motor) si pH 7 adica neutru.Pt aceasta este (teoretic)indiferent daca se foloseste apa distilata sau deionizata amindoua avind aceleasi caracteristici.Practic.........depinde de cine o face.
Aditivii folositi sint urmatorii,boraxul care in apa face un amestec tampon si mentine pH-ul la valoarea 8,valoare care nu este periculoasa pt aluminiu .Apoi se foloseste benzoat de sodiu ca si conservant,practic pt a nu se degrada glicolul in motor sau pe perioada depozitarii.Colorantul este unul solubil in apa si nu are decit rol de marketing (cred) fiecare firma poate alege ce culoare vrea.In legatura cu silicatii din antigel nu am auzit si nu am citit ,dar banuiesc ca au rol tot anticoroziv si nimic mai mult.
- gcom61
- ***
- 935 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 935
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
motardu a scris:Discutia despre antigel este buna deoarece si eu am intimpinat probleme la schimbarea lichidului ,mai ales in legatura cu aerisirea instalatiei.Ce pot sa va spun in legatura cu antigelul este ca in principal este format dintr-un amestec de etilen glicol ,apa si in cantitati mici aditivi pentru pastrarea calitatii sale.Proportia este aproximativ 50% etilen glicol in apa ,aceasta asigurind un pct.de congelare undeva la -20 grade,suficient pt sudul tarii.Pt a creste pct de cangelare se micsoreaza cantitatea de apa dar atentie ca variatia nu este liniara !Punctul minim de -40 grade(eutectic) are o concentratie de aproximativ 2% sau sub in functie de puritatea etilen glicolului .Etilen glicolul simplu are pct de congelare undeva la -15 grade .
Apa cu care se amesteca glicolul trebuie sa fie lipsita de saruri (pt a nu se depune in motor) si pH 7 adica neutru.Pt aceasta este (teoretic)indiferent daca se foloseste apa distilata sau deionizata amindoua avind aceleasi caracteristici.Practic.........depinde de cine o face.
Aditivii folositi sint urmatorii,boraxul care in apa face un amestec tampon si mentine pH-ul la valoarea 8,valoare care nu este periculoasa pt aluminiu .Apoi se foloseste benzoat de sodiu ca si conservant,practic pt a nu se degrada glicolul in motor sau pe perioada depozitarii.Colorantul este unul solubil in apa si nu are decit rol de marketing (cred) fiecare firma poate alege ce culoare vrea.In legatura cu silicatii din antigel nu am auzit si nu am citit ,dar banuiesc ca au rol tot anticoroziv si nimic mai mult.
Apa cu care se amesteca glicolul trebuie sa fie lipsita de saruri (pt a nu se depune in motor) si pH 7 adica neutru.Pt aceasta este (teoretic)indiferent daca se foloseste apa distilata sau deionizata amindoua avind aceleasi caracteristici.Practic.........depinde de cine o face.
Aditivii folositi sint urmatorii,boraxul care in apa face un amestec tampon si mentine pH-ul la valoarea 8,valoare care nu este periculoasa pt aluminiu .Apoi se foloseste benzoat de sodiu ca si conservant,practic pt a nu se degrada glicolul in motor sau pe perioada depozitarii.Colorantul este unul solubil in apa si nu are decit rol de marketing (cred) fiecare firma poate alege ce culoare vrea.In legatura cu silicatii din antigel nu am auzit si nu am citit ,dar banuiesc ca au rol tot anticoroziv si nimic mai mult.
O precizare bine venita!
Si inca ceva ; apa dedurizata contine silicati ''la greu''; apa demineralizata partial (asa cum ii spune numele )contine silicati in proportie mai mica decat apa dedurizata;apa demineralizata total nu contine silicedecat maxim 0,01ppm.(parti pe milion)
- lbanias
- ***
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
- szilid
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Corsa 2002 Z10XE
- Timis
szilid
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat